{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
845 visninger | Oprettet:

hmm...forstår jeg ikke!!! {{forumTopicSubject}}

Jeg læste lige en tråd, om homoner hos hanhundene når tæverne er i løbetid.... Og om man skulle kastaere hanhundene osv.Men....

Nå men det jeg vil frem til er, at mange åbenbart synes at det er tabu at kastarere sin hanhund hvorfor???

Har selv fået vores kastareret for ca 1 mrd siden, på grund af at han stressede for meget....Og kan kun sige at det er det bedste vi har gjort :)...

Hvad synes i ???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hmm...forstår jeg ikke!!!
  • #1   20. maj 2007 Ved ikke helt om det er et TABU, men folk har ihvertfald stærke meninger om det.
    Kan du allerede mærke forskel på din hanhund?


  • #2   20. maj 2007 Jeg synes der er mange der tror at de kurerer alt ved at få deres hanhund kastreret......
    Men hvis han er et reelt problem, som man ik selv kan løse så synes jeg det er fint at få det gjort.


  • #3   20. maj 2007 Malene....ja det er nemlig det jeg har lagt mærke til at folk har de holdninger om dette emne og det kan jeg ikke forstå....

    Ja det kan vi bestemt, han er blevet meget mere medgørlig og er ikke så meget på mere :)...Og jo så er han blevet rigtig madglad hi hi....han er nemmere at træne osv


  • #4   20. maj 2007 Happydyret.....helt sikkert det er der mange der tror.

    Men synes da at det er lige så synd for en hanhund hvis den stresser osv, og slet ikke kan finde ro på grund af homonerne!!!!


  • #5   20. maj 2007 Michael- ja det er også det jeg skriver:o)

  • #6   20. maj 2007 Og jeg vil da sige at jeg har stadigvæk den samme hund som før :)... Bortset fra at der er kommet mere ro på ham og det er jeg bestemt glad for :)...

    Vanessa nemlig giver dig ret smiley


  • #7   20. maj 2007 Jeg mener bare at hvis hanhunden ikke skal bruges til avl osv...er det da synd at den ikke kan komme af med dens homoner på tæverne....

    Så er det da bedre at den bliver kastareret eller hvad??


  • #8   20. maj 2007 Michael- det er da fint at du er glad for at du har fået det gjort....
    Men ville aldrig selv gøre det for at der skulle komme mer ro på min hund, da det jo kommer naturligt med alderen.
    Og tro mig jeg har en meget stor energibombe:o)


  • #9   20. maj 2007 Nu går jeg ikke ind for tabuemner, så jeg udtaler mig frit omkring kastration ;o)

    Carlos er blevet. Og vi har ikke nogle "undskyldninger" ud over vi samtidig har tæve.

    Havde vi ikke haft det var han stadig blevet kastreret. Jeg er stor modstander af avl på hunde uden tavler (igen et stærkt emne), at han ikke skulle have den mindste mulighed for et UPS-kuld.



  • #10   20. maj 2007 Michael- synd? hvad gør ulvene i naturen.....nej synes ik det er synd.
    Men nu er der jo også virkelig stor forskel på hvor påvirket den enkelte hanhund er.
    Det er jo naturligt at hormonerne farer rundt i kroppen når den er unghund


  • #11   20. maj 2007 Happydyret det er jeg ikke i tvivl om at du ikke har :)....

    Nææ....der er vi jo forskellige og sådan er det jo ;)... Men den eneste ulempe ved at kastarere en hanhund er at den kan tage på eller er der kun mange positive ting ved det :)...

    Han er skam også min første hanhund uden sten :)...Men jeg har bestemt ikke fortrudt det heldigvis og den næste hanhund jeg skal ha skal heller ikke miste sine sten.... Da den skal bruges til avl osv


  • #12   20. maj 2007 Michael- igen tror jeg det er meget forskelligt....den eneste forskel der er på min søsters hund er at han ik hyler mer.

    Hvad er du ik i tvivl om at jeg ik har?


  • #13   20. maj 2007 Hvis jeg havde en hund der stak af pga at tæverne eller stod og hylede dagen lang eller strintede indenfor....ja så ville jeg også få det gjort.
    Så det er ik fordi jeg er modstander af at få det gjort.
    Synes bare mange vælger det som den nemme løsning.


  • #14   20. maj 2007 happydyret at du har en hund som er en energibombe ;).

    Selvfølig er der en chance for at på nogen hanhunde kan man ikke mærke den store forskel og det er jo lidt træls, men sådan er det jo....

    Den anden grund vi også gjorde det ved vores var, han skulle rigtig ha været en udstillingshund, men hans øjne hænger og vores dyrlæge kan ikke sige med 100 % at det ikke er aveligt, og som janie siger jeg skal heller ikke lave nogen kul hvis det kan gå galt smiley


  • #15   20. maj 2007 happydyret nej det skal man bestemt ikke gøre, men tro mig vi har gjort alt for at få ham til at være mere rolig og intet virkede....

  • #16   20. maj 2007 lige meget hvad vi gjorde kunne han ikke rigtig falde til ro, og det synes jeg bestemt er synd for hunden....


  • #17   20. maj 2007 Michael- snakker bare generelt:o)
    Så synes jeg også man skal gøre det hvis hunden stresser så meget over tæver i løb.


  • #18   20. maj 2007 Vanessa- det er jo meget forskel på de enkelte hunde

  • #19   20. maj 2007 Hvis man vil kastrere sin hun pga hormoner skal man ikke regne med det virker hver gang.. Mange vælger først at få en kemisk kasteratin, altså hunden "tror" den er kastreret selvom den ikke er det, da hvis kemisk kasteration virker er der en stor sandsynlighed for at en rigtig kasteration også virker..

    Man skal også huske at en kasteration ikke virker fra dag 1 af.. hannen kan i den første uge (mener jeg det er) sagtens gøre tæver gravide, plus der kan gå måneder før homonerne er ude af kroppen..


  • #20   20. maj 2007 helt sikkert er der det :)....

    Tror nu ikke at han var ustyrlig på grund af tæver i løbetid men havde bare for mange homoner i kroppen til at han kunne styre dem smiley


  • #21   20. maj 2007 ratster zoo....helt enig i det du skriver. Men hvis man gør det imellem hunden er 1 til 2 år er der en stor chance for at det virker :)... Og ja der kan sagtens gå mange mrd før man kan mærke en forskel

  • #22   20. maj 2007 Michael- Hvis det ik er pga tæverne så er jeg af den holdning at det kan trænes væk.
    Når hunden bliver mentalt moden falder de jo som regel også mer til ro


  • #23   20. maj 2007 Michael- der er jo virkelig mange forskellige holdninger til hvornår man skal gøre det......nogen siger inden hunden er et år, andre siger som dig, men nogen mener man skal vente til hunden er mentalt moden, da det først er der man ved hvordan hunden psyke er.

  • #24   20. maj 2007 happydyret.... ok, jamen så skulle jeg jo bare ha ham sendt hjem til dig jo ;)... Problemet ligger også lige så meget i det at han var ekstrem meget selvstændig når vi var ude, og alt hvad der hed guffer var han total ligeglad med, og tro mig det var ikke sjovt....

    Og ja så kan det godt være at nogen vil synes at jeg opgav for hurtigt, men sådan er det jo


  • #25   20. maj 2007 Michael og Stine H - Ja det er bare ikke alel der er klar over det, og tror det virker fra dag 1 af smiley Det er selvfølglig dyrlægernes job at forklare det ordenligt..

    Nu har jeg kun haft 3 kasteretioner ud af de MANGE dyr jeg har haft 1 kat og 2 rotter.. Den ene rotte pga aggresion.. jeg var heller ikke ordenligt informeret af dyrlægen og der gik så 3 måneder før den emd aggresion virkede, og jeg var tæt på at få ham aflivet fordi dyrlægen havde sagt det ville gå hurtigt før det virkede..

    Den anden rotte var pga han var ALT for dominans og der virkede det efter 1 uge..

    Katten var fordi jeg blev opfortret af stort set alle katte ejere til at gøre det, da han er en huskat og dem er der pænt mange af i forvejen smiley

    Plus han havde det med at mive en del, og dyrlægen sagde en kasteration ville hjælpe.. der gik nok også ca 3 måneder før piveriet holdt op..

    Så jeg ved godt man skal have tålmodighed og vente laaaaang tid på resultatet *g*


  • #26   20. maj 2007 Michael- ja meget gerne:o)
    Min hund kørte også i et ekstremt højt gear da han var mindre.....
    Der er stadig gang i ham, men med alderen har han lært at slappe mer af.


  • #27   20. maj 2007 * Kasper & Susanne * - Det er det ikke.. en kastaration virker ikke lige fra den får snittet, du kan jo ringe til din dyrlæge og spørge hvis du ikke tror mig..

    Jeg har hørt om tilfælde i både heste og rotteverdnen hvor en nykastreret han har gjort hunnen (eller hoppen ;)) gravid..


  • #28   20. maj 2007 Må sige at jeg er enig med Happydyret hele vejen igennem,.

  • #29   20. maj 2007 Nu har jeg tæver og ikke hanhund, men jeg ville helt sikkert kastere en hanhund, der ikke skal bruges til avl. Har fået tæverne steriliseret, da de ikke skal bruges til avl. Er nemlig også imod - min personlige holdning, ikke for at tonse andre - tavleløs avl og blandingsavl.

  • #30   20. maj 2007 vores Diego er næsten lige blevet kastreret... det blev gjort udelukkende fordi, jeg ikke vil lade ham lave hvalpe, for hans temp. fejler intet, han er en dejlig arbejdsdygtig, familiemæssig kanon skøn dreng... vi har chrissie som også senere hen bliver steriliseret... hun skal ikke have nogen hvalpe.... gider ikke at have et kuld hvalpe, for meget arbejde med det.. :o)


  • #31   20. maj 2007 ~*FairyTales*~

    Årh, en ligesindet - gider nemlig heller ikke hvalpe - slet ikke uden tavle -. Måske engang når jeg har en sød tavlehund, der er rask, vil jeg prøve...


Kommentér på:
hmm...forstår jeg ikke!!!

Annonce