{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
653 visninger | Oprettet:

Jeg har lige et teoretisk spørgsmål ;- {{forumTopicSubject}}

Hvis man vil have mere end en hund med tiden, vil det bedste så være at anskaffe en tæve eller en hanhund først??
Jeg tænker lidt, om en tæve vil se den nyankomne hund/hvalp som sin egen og "adoptere" den? Vil hanhunden dominere for voldsomt overfor en hvalp? Eller er det hip som hap hvilket køn man anskaffer først ??

Min mand vil gerne have en hanhund, men jeg vil gerne have en tæve. Jeg er slet ikke imod tanken om en hanhund og vil også gerne have en hanhund, men hvis vi vælger at få en af hver køn, hvilken vil så være bedst at få først?

Jeg har allerede fundet racen og der forventes hvalpe nu her omkring den 1. juni.
Jeg vil gerne have 2 hunde, men ikke på samme tid, da jeg ikke vil stå med 2 unghunde på en gang (en ad gangen er for mig det optimale)

Lige for god ordens skyld, vil jeg sige at jeg har tanker om opdræt, og har allerede snakket med opdrætteren om dette ;-))

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Jeg har lige et teoretisk spørgsmål ;-
  • #1   19. maj 2007 Uha.. Det var et svært spørgsmål. Men jeg TROR ikke at det har den store betydning hvem der kommer først..

• #2   19. maj 2007 vi valgte bevidst en tæve først da de er nemmere at opdrage... for det meste, så fik vi en han og så en tæve mere og ddet har gået godt...

• #3   19. maj 2007 Hmm jeg har prøvet begge dele og jeg mener ikke at kønnet har så meget at sige, men mere alders forskellen på hundene.. og hundens psyk.

• #5   19. maj 2007 Okay ;-))

Tak skal I have smiley

Jeg vil lige tage snakken med min mand og se hvad vi kommer frem til ...
    Måske jeg lige skal tage lidt kvindelist i brug, og få tæven først som jeg jo gerne vil have *GGG* (udfra at de skulle være nemmere at træne ;-)) )

• #6   19. maj 2007 Jo da selvfølgelig må I høre hvilken race jeg skal have ;-))

En hvid schweisisk hyrdehund (hvid schæfer).

Min drømmehund siden jeg var 16 år gammel ;-))))

---

Er en tæve kønsmoden når den er omkring 2 år?? (spørger fordi jeg ikke ved det *rød*)
    Jeg har tænkt meget over det med hanhund og tæve sammen, og det er klart at der skal laves foranstaltninger hvis vi får begge køn... Men så langt er jeg slet ikke kommet endnu ;-))

• #7   19. maj 2007 Okay og hvem har så fortalt dig dette, at tæverne skulle være nemmere at opdrage end hanner?? for det er jeg bestemt ikke enig...

• #8   19. maj 2007 Jeg har spurgt mange efterhånden - også herinde - hvilken der var nemmest.

Ud fra de hunde jeg har boet med (fra barnsben og til nu) har tæverne været nemmest for mig at træne ;-)))

Conni - se lidt længere oppe ;-)) Der svarer jeg dig på hvilken race jeg skal have ;-)))

• #9   19. maj 2007 Tæverne er reelt kønsmodne når de kommer i første løbetid, hvilket oftest er ved 7 måneders alderen, men bør ikke parres før de er minimum 2 år.

• #10   19. maj 2007 Og jeg har haft en del tæver og hanner og jeg må indrømme at jeg mener at tæverne i et vist omfang er "nemmere" end hannerne, men en af grundene er nok at de bliver knap så store og dermed knap så fysisk stærke.

• #11   19. maj 2007 Ang hvilket køn der er nemmest at opdrage skal der vel også tages højde for hvilken race der er tale om.....

• #12   19. maj 2007 Nu er den hvide hyrdehund jo ikke en af de mindste racer (heller ikke lige den største race *SS*) men den er jo forholdsvis stor, så jeg vil nok befinde mig bedst med en tæve, eftersom det bliver mig der skal gå til træning med den ;-))

Det var mere, om det bedste ville være at få det ene køn fremfor det andet, hvis vi vælger at få en af hver med tiden ;-))

• #13   19. maj 2007 AnnetteO.. Ligemeget HVAD I vælger, vil I fortryde, når tæven kommer i løbetid...*LOL*.. Tro mig, jeg har været der selv..

• #14   19. maj 2007 *LOOOL* Mette H

Ja jeg ved det *GGG* De tæver.. Det hedder de vel ikke for ingenting ??? LOOL

• #15   19. maj 2007 AnnetteO.. Ja, jeg ved heller ikke hvad det er for en betegnelse...*LOL*.. Men her løste vi problemet med et stort bur og en "ferie" hos opdrætteren, når hun var højløbsk.

• #16   20. maj 2007 "Kvinde er kvinde værst" hedder det jo.:o)
    Jeg har haft to tæver sammen, og sikke et marked. Aldrig mere.
    Har haft hunde i mere end 25 år, både hanhunde og tæver og mener at tæver er nemmere at opdrage.
    Når man altså lige har fortalt at man er overhund!
    Så skriver du at du ikke ved hvornår en tæve er kønsmoden. Jeg vil anbefale dig at læse alt hvad du kan om den hund du vil have eller hunde generelt.
    Det varer jo lidt inden du får en hvalp, så brug tiden på at støve biblioteket igennem for alt den litteratur du kan finde.
    Held og lykke.
    Hilsen
    Inge-Merete

• #17   20. maj 2007 Vi fik en tæve først og en han bagefter. Vil bestemmt heller ikke sige at hunhunde er nemmer at opdrage end hanhunde. Men ville aldrig have gjort række følgenen om.. Tror ikke en hanhund ville have taget lige så godt i mod en hvalp som vores gjorte med en blanding af jaaaa lad os lege og lidt kvinde hjerte..

• #18   22. maj 2007 Hej Conni P

Njaaahh vi skal lige have den første hund ;-))) Men det bliver sikkert en tæve ;-)) GGG
    Kvinden i mig er vist STOR *GGGGGG*

Når vi har haft hund i 1½ år eller noget, så kan vi snakke om endnu en lille vaps ;-)) (måske??)

Annette

• #19   22. maj 2007 Jaa for søren ;-)) Det kunne da være rigtigt hyggeligt ;-))

Sender lige en pb

Kommentér på:
Jeg har lige et teoretisk spørgsmål ;-

Annonce