{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
690 visninger | Oprettet:

Hunde "venner" {{forumTopicSubject}}

Jeg var på vej til agility i morges, og på min vej skal jeg så med bussen, som jeg plejer. I det sammenhæng stiller jeg sædvanligvis ved busstoppestedet, hvor min hund så kommer i taske, fordi han ellers ikke må køre med (linien er under 100).
Stille og roligt tager jeg ham op og stopper ham ned i tasken, hvorefter en cyklist piler forbi mens han hyler KAN DEN IKKE SELV GÅ?
Javist... det havde han jo gjort hele vejen til stoppestedet, og planen er som altid at han skal ud så snart vi stiger af, så jeg råber pænt igen JO, MEN IKKE PÅ BUSSEN (måtte råbe fordi han havde god fart på).
Og så.. Ja.. Så får jeg sq fingeren...

Kender i det?

smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunde "venner"
  • #1   19. maj 2007 nix - men min kan helelr ikke være i en takse ;O)

der er jo idioter i denne verden, som ser det de vil se og det er ganske ensporet - heldigvis ved du at din hund er glad for tasken og at den er deri, fordi i skal ud at hygge jer - så det er ham der har et problem ;O)

• #2   19. maj 2007 Ja.. jeg kan også huske engang da jeg var med et ridehold ude i skoven ved Rørvig (dybesø). Der husere en *cykelbetjent* som konsekvent cyklede ind foran folks heste for at standse dem og fortælle dem at de var onde... Han havde en idé om at han *beskyttede* naturen ved at opføre sig truende over for rytterne (og deres heste)... Idiot...

Han blev vist også politianmeldt op til flere gange, men jeg ved ikke hvad der videre skete

• #3   19. maj 2007 Ja fordomme er der nok af...
    Læste forøvrigt en ligende kommentar herinde i en tråd, hvor nogle fortalte om deres hund var kommet til skade da de havde tabt den, og kommentaren var sgu noget kynisk synes jeg, og lød sådan ca...: "Hunden er da udstyret med fire ben..."

/ Trine

• #4   19. maj 2007 Tjah, jeg er da en gang i mellem lidt træt af at jeg ikke har valgt en hund der ka kommes i en taske under transport - jeg skal nemlig betale en børnebillet til hunden for at få den med... og hvis jeg selv skal ha pladsbillet, så skal hunden oss, selvom den ikke må sidde på sædet (ik engang med et tæppe imellem)...

Men jo, vi har ski alle fordomme, he he

• #5   19. maj 2007 Camilla A

Det kan jeg godt forstå.. Jeg havde også haft et problem med at komme til/fra agility hvis hunden ikke kunne være i tasken.. Der må nemlig ikke være hunde med den bus jeg tager (medmindre der er taske self)... Jo, jeg ku tage toget, men det er en besværlig rute

Men jeg MENER (ikke sikker) at en stor transportkasse tæller som bagage/taske hvis det endelig er

• #6   19. maj 2007 Ja det er en lidt underlig filosofi... Børn under tolv er vist nok gratis i flg voksne, cykler og barnevogne der fylder mere end en hund der sidder på gulvet koster ikke nær så meget som en barnebillet. En cykelbillet koster 10 til alle destinationer og barnevogne er vist nok blevet gratis... Meget mrækeligt firma... og ikke mindst politik....

/ Trine

• #7   19. maj 2007 Trine

Det er fordi staten giver tilskud til børn...

• #8   19. maj 2007 Søster

Det tror jeg temmelig sikkert ikke at det gør...
    Ud over det, så vil jeg helst ikke proppe hende væk i en transportkasse når hun alligevel bare ligger nede ved mine fødder og sover hele turen...

• #9   19. maj 2007 Ja og det er da også fint, at de kan rejse gratis det er slet ikke det, men jeg synes nu blot det er lidt underligt, at man skal betale for noget som man reelt ikke får. Altså en pladsbillet men ikke siddeplads...

/ Trine

• #10   19. maj 2007 Camilla A

DET forstår jeg godt. smiley

• #11   19. maj 2007 Polski Owczarek Podhalanski !
    Ja, jeg synes oss det er svineri...
    Men hvis jeg vil være sikker på at sidde ned, så skal jeg oss betale en til hunden... som alligevel skal ligge på gulvet... SUK... ka ik li DSB...

Søster Særling ¤ Kbh K ¤
    Største problem er, at hun ligger og fiser når hun sover... Se, det er så lettere pinligt :S

• #12   19. maj 2007 Kender det alt for godt!!
    Det er pisse irriterende, det er jo ikke fordi jeg vil gå rundt og lege Paris Hilton (som der er nogen der gør)
    Men ja det er altså nødvendigt én gang i mellem!

• #13   19. maj 2007 Søster: Sikke dog et fjols..

Trine: Ja jeg synes også deres tankegang er meget underlig.. Skal jeg have Luna med ind til Kbh med toget koster det ca 50 kr.. det ville have kostet 10 kr for en cykel.. En cykel fylder sgi mere end Luna..

Det fatter jeg bare ikke..

• #14   19. maj 2007 Jeanette *Køge *
    Det var så oss meget dyrt...
    Gir 33kr for at få hunden fra Randers til Århus, og det synes jeg alligevel er en del penge... Men en 50'er... SUK

• #15   19. maj 2007 Nej, det er lidt vildt.. Nu er jeg så begyndt at købe klippekort.. det er lidt billigere..

Nu har jeg for meste mulighed for at låne min fars bil.. Men en enkel gang imellem er vi nødt til at tage toget ind til Kbh..

• #16   19. maj 2007 Aussie forever.. nej det er ikke kun dig.. Når jeg tager s-toget sætter jeg mig altid nede hvor cykler og barnevogne også er.. for der er vi til mindst "gene" og jeg synes altid jeg bliver omgivet af skrigende børn..

• #17   19. maj 2007
    Aussie forever

smiley

Din mor tog i hvert fald tidligt hjem...

• #18   19. maj 2007 MEN, til hendes forsvar var ALLE hundene kuldrede i dag... det er vist fordi de er vant til at træne i solskin.. så bliver det noget andet i øse regnvejr

• #19   19. maj 2007 Aussie forever

Der var vist en bestemt hun var efter. En DSG tæve på samme alder. Mun hun opførte sig også provo over for lucca... Til gengæld fik Lucca ros af dsg'ens ejer fordi hun ikke er aggressiv, bare lidt voldsom

Både dsg'en og watson var ovre for at genere hende på et tidspunkt mens lucca var i snor, og det var også rigtig feje hold.

Men altså.. jeg synes ikke at hun er værre end de andre, og din mor kan godt kalde hende til sig når hun lige får rendt af, så det var ikke slemt. smiley

• #20   19. maj 2007 Jeg synes også det er mega latterligt at de skal være i en taske og jeg får også tit bebrejdende blikke andre steder fordi man kommer sin hund i en taske - men jeg gider bare ikke sku betale for ham - synes det er til grin!!

• #21   19. maj 2007 Nej, men Joy er også for stor til jeg kan bære hende.. VIlle ellers spare mig for en masse penge smiley Så skulle jeg nemlig ikke købe børnebillet til hende hele tiden smiley

Men har oplevet at blive råbt efter når hun skulle eller har lavet noget, at et var svinderi og der skulle samles op..

Og ærligtalt, jeg gider ikke stå med posen fremme og nærmest gribe hømhøm'en Joy skal da lige have lov ti lat blive færdig.. Jeg trækker da heller ikke ud før jeg er færdig *g*

Kommentér på:
Hunde "venner"

Annonce