Tørret kylling vs kogt kylling {{forumTopicSubject}}
Er tørret kylling lige så skånsomt for maven dom kogt kylling? Kan man bruge tørret kylling godbidder til træning hvis hunden har sart mave?
Er tørret kylling lige så skånsomt for maven dom kogt kylling? Kan man bruge tørret kylling godbidder til træning hvis hunden har sart mave?
Spar penge på din forsikring
sep 2017
Følgere: 526 Emner: 138 Svar: 10.280
Når kød er tilberedt (kogt eller stegt), er nedbrydningen af kødet begyndt, så det er nemmere at fordøje. Tørret kylling er i teorien råt kød der er dehydreret, og derfor ikke påbegyndt nedbrydning.
Jeg ville bruge kogt kylling som træningsgodbidder. Der kan hunden også få en større mængde vægtmæssigt, før det rykker noget særligt i kalorieregnskabet.
dec 2008
Følger: 9 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 651
sep 2017
Du kan også lave egne godbidder af kyllingefars, æg, havregryn (eller udkogt ris) og evt en dåse vådfoder af en art, mose det godt sammen, trykke det ned i et fad og bage det i en times tid ved 180 grader.
Det er billigere end ren kogt kylling, og nemt at opbevare i fryseren og tage op ved behov Jeg laver dem tit sådan, og giver dem så lige en tur i mikroen inden træning. Ellers kan du kigge på Wallitser-pølser med kylling og ris - de er virkelig gode, og nemme at skære ud.
dec 2008
Hvor længe kan de hjemmelavet holde sig uden at være i fryser? - og skal de opbevares i køleskabet når de har været i ovnen?
sep 2017
Jeg bager, skærer ud i tern og smider i fryseren. Og så tager jeg op når vi skal til træning.
Jeg varierer gerne med at smide en dåse hest, lam eller kallun i, og har jeg smulder og snalder fra deres tørrede dimser (lammekallun eller tørret hestelever), bløder jeg det op i kogende vand, blender og hælder i blandingen. Det ELSKER alle hunde
dec 2008
Tørret kylling vs kogt kylling