Sensitiv foder med fisk {{forumTopicSubject}}
Vores hund fik en maveinfektion for 14 dage siden. Han har fået antibiotika, canikur og skånekost siden og har det bedre, men vi er ikke i mål. Der er taget forskellige prøver som indtil videre ikke har givet noget, men der er stadig resultater undervejs.
Vores problem er at få noget mad i ham. Han har altid været selektiv, men nu er det helt håbløst. De fleste dage lykkes det med udkogt pasta og dåsefoder, men han kan ikke spise nok og hans mave/tarme skriger på noget andet.
Dyrlægen har bedt os forsøge at blande lidt tørfoder i skånekosten, men hendes forslag fra Hill's har absolut ingen interesse, så skal have fundet noget der er forholdsvist skånsomt for maven, men som er velsmagende. Meget gerne med fisk eller hest, da det plejer at være det der glider bedst ned. Og for lige at være ekstra bøvlet, så er han intollerant overfor ris.
Hvad findes der som kunne være værd at overveje?
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.453
jun 2007
Følger: 11 Følgere: 23 Hunde: 5 Emner: 106 Svar: 6.053
Ellers kender jeg flere amerikanere der siger lige dele græskar, revet gulerod og kalkunkød (evt fars) kogt godt til en grød. Dét skulle få selv den mest smptspisende hund til at spise igen. Oftest brugt ifm sygdom/operation.
jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
feb 2010
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 134
Louise: Essential prøvede vi til ham som hvalp og han havde ret blød mave på det, så ved ikke om jeg tør prøve igen. Det er selvfølgelig en anden variant, det må lige overvejes.
Det andet lyder omstændeligt, hvis han så bare kigger på det og siger nej tak. Det er nemlig sket med rigtig mange ting jeg har prøvet at lave til ham
Griffen: hvad tænker du ift hjemmelavet?
jul 2015
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 93
maj 2009
Følger: 2 Følgere: 31 Annoncer: 16 Emner: 186 Svar: 10.453
feb 2010
Følger: 3 Emner: 36 Svar: 134
Griffin: det med at stå og rense og koge ting er desværre ikke en mulighed, da jeg pga smerter ikke har så meget overskud at rutte med. Jeg har dog overvejet noget barf kødmix som kan blandes med grønt/flager. Det ville være lidt derhen ad uden at jeg skal bruge alle mine kræfter.
mar 2008
Følger: 8 Følgere: 23 Hunde: 8 Emner: 24 Svar: 3.206
Sensitiv foder med fisk