Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Fjerne murbrokker og træ 500 kr.
  • Samle to Ikea Metod skabe og hænge op over køleskabet 1.000 kr.
  • Kloak i badeværelse er tilstoppet der skal bruges en maskine for at kunne åbne det på da det er s afløb uden vandlås 625 kr.
  • Assemble Ikea cupboard 600 kr.
  • Nedrivning af fliser på badeværelse 1.000 kr.
  • Fjerne byggeaffald 2.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Så er det tid ss
  • #1   30. apr 2007 nej bare generalt tid vi har altid sagt vi ska have et kuld på hende hvis alt er okay......

og efter det kuld ska hun sterriliseres.....

Det er nu ikke så meget pga avlen men fordi hun går meget krumbøjet med ryggen så vil sikre mig at hun bliver undersøgt i hovede og røv......

Og da vi har været nød til at skifte dyrlæge måtte det være nu......

Læs mit indlæg med den dyrlæge jeg havde før

• #2   30. apr 2007 nej jeg tager det i stiv arm.... jeg går hjemme hele dagen.....

Ang hvorfor, er fordi jeg godt vil prøve det......

Og har absolut ik tænkt mig at videre avle på cody.....

• #3   30. apr 2007 (link fjernet)

• #4   30. apr 2007 jeg har stortset afsat alle kommende hvalpe.....

Jeg ved det godt men det hjælper bare ikke når folk ik vil have voksne hunde.....

Tro mig kunne jeg hente alle hundene på internaterne gjorde jeg det....

Men såen er det bare ikke folk går efter hvalpe....

Det er en grum verden vi lever i

• #5   30. apr 2007 Hunden er jo hund lige blevet 1 år.. og så vil du allerede have hvalpe på den...

Tænker du dig overhovedet om - det er kun en hvalp som du vil lave hvalpe på..

Vent dog til den er 2½ år så er den udvokset og knoglerne har sat sig..

Synes at det etisk umoralsk, det du har gang i...

Babett

• #6   30. apr 2007 jeg har snakket med 3 forskellige dyrlæger som alle sammen mener noget forskelligt hvordan ska jeg forholde mig når den ene siger 1½år, den anden 1år og den 3 2år.......

jeg ved sgu ik hvordan jeg ska forholde mig, ud over det ska dyrlægen checke hende først med en del billeder, og før det kasn jeg intet sige.....

det er ligesom ikke alle hunde der vokser ens, og mener min dyrlæge at min er fuldt udvokset ja så kan jeg ærlig talt ik se noget galt i det....

en anden ting jeg synes en hund på 2½år er for gammel til at få hvalpe men det er min mening

• #7   30. apr 2007 Det syns dyrlægen forhåbentlig også. Han giver nok gode gode råd- for hundens skyld.

• #8   30. apr 2007 hva synes dyrlægen også

• #9   30. apr 2007 synes bestemt ikke en hund er for gammel når den er 2½ år. synes mere den er klar der. De skal jo også være moden til det..

• #10   30. apr 2007 rigtig nok, men jeg lader min dyrlæge om den bedømmelse........

hverken jeg eller andre som ik er prof kan se det......

så venter og ser hva dr.dyr siger

• #11   30. apr 2007 Patrizia G

Hunden er jo ikke udvokset - tænk diog på hunden og ikke på din penegpung, hvordan den kommer til at se ud.

• #12   30. apr 2007 min penge pung det er fandme en grov beskyldelse hvis der er nogen herinde som ikke tænker pengemaskine er det fandme mig.......

jeg havde sat mine hvalpe til max 1500kr men folk synes det var for lidt......

Så sig ik til mig jeg tænker på pengene tvært imod

• #13   30. apr 2007 1500
    men fik afvide det var alt for lidt og jeg skulle tage det dobbelte men som jeg hele tiden har sagt er jeg ik intra i at tjene penge tvært imod

• #14   30. apr 2007 tak vanessa men som jeg skrev tidliger er det op til min dr.dyr at bestemme om hun er klar eller ej

• #15   30. apr 2007 om man kender hunden eller ej er 1 år aaalt for ungt, patrizia, du sir selv at du ikke er proff, så hva med at lytte til andre med laaangt mere erfaring end dig. din hund kan på ingen måde være mentalt modnet som 1 årigt, om den er lille eller stor. og hva har du egentlig så travlt for??

• #16   30. apr 2007 *Tanja A A* nye billeder taget af tosa foto *

Hvor blind kan man være??
    Ryster på hovedet.

• #17   30. apr 2007 jeg har ikke travlt men lytter skisme til min dr.dyr som har laaaaaangt mre erfaring end nogle af jer......

og mener dr.dyr at hun ik er klar bliver der selvfølgelig ik lavet hvalpe det er da klart.......

• #18   30. apr 2007 En hund er først psykisk moden et sted imellem 16 - 22 mdr.

• #19   30. apr 2007 Hvorfor det hastværk ?

• #20   30. apr 2007 der er mange forskellige dyrlæger der mener mange forskellige ting, din dyrlæge tjener penge på at give dig ret mht den store undersøgelse som du sir..
    Tænk dig dog om, du lyder som en teenager der bare VIL ha sin vilje, plejer aldrig at skrive sådan men det sys jeg sgu, stakkels hund. du risikerer at din tæve slet ikke vil være istand til at passe hvalpene ordenligt fordi dens moderinstinkt ikke er sat ind. og at den vil blive "underlig"

• #21   30. apr 2007 jeg mener stadig en hund på 2år til 2½år er for gammel....

ik at jeg siger en hund på 1 år er moden men der er nogle hunde der er.....

og nej den dr.dyr jeg har er faktisk kanon dygtig.....

jeg lytter skam også, men folk mener jeg har hul i hovedet fordi jeg synes en hund på 2-2½år er for gammel......

og holder stadig på min dr.dyr har laangt mere erfaring end de fleste bruger herinde.....

• #22   30. apr 2007 Patricia, hvorfor mener du at 2-2½ år er for gammelt?
    Er der noget specifikt der gør at du har den mening?

• #23   30. apr 2007 Undskyld, Patrizia

• #24   30. apr 2007 jeg haster skam ikke kan sagtens vente ½år men mener min dr.dyr at det okay kan jeg stadig ikke så noget galt i det.....

en anden ting med hensyn til det store check ska hun alligevel det igennem hvalpe eller ej, da min hund krymmer meget ryg...... så det har intet med hvalpe at gøre

• #25   30. apr 2007 vanessa A
    Udvikling af hunden, der er flere faser hunden skal igennem, inden den er udviklet og udvokset.

Nogen er hurtig igennem de faser, andre er noget længere om det..

Derfor er det sund fonuft - at venten indtil 2 - 2½ års alderen inden den skal have hvalpe.

• #26   30. apr 2007 ja DU mener at en hund er for gammel som 2 til 2½ år, men du tar FEJL! indse det dog.
    Ta alle de gode råd herinde og lad din hund være hvalp endnu før den skal være mor. Og ja din dyrelæge er som sagt rigtig god, han tjener jo osse penge på dig.

• #27   30. apr 2007 nej ikke specielt men synes bare den er for gammel, min holdning en hund ska helst have hvalpe mens den er ung, altså inden de 2år men efter det 1år.....

• #28   30. apr 2007 Patrizia.........Din hund er mellem hvalp og unghund. Lad den dog blive voksen før du kræver det voldsomme ansvar af den.

• #29   30. apr 2007 Findes der ikke en gruppe om avl - ellers ka du da oprette en - det er vigtigt, at det hele foregår på en fornuftig måde - bl.a. omkring alder...

• #30   30. apr 2007 prøv nu og hør her du læser åbenbart slet ikke hva jeg skriver......!!!

Han tjener sgu ik ekstra af den grund hun skulle under alle omstændigheder stadig have lavet den UNDERSØGELSE HVALPE ELLER EJ........!

• #31   30. apr 2007 det er dit egoistiske behov at du ønsker at din hund skal ha hvalpe nu, det er ikke din hunds behov, prøv at fokuserer lidt på for hvis skyld det er at din hund skal være gravid i så ung en alder.

• #32   30. apr 2007 men som sagt lad os nu se hva dr.dyr siger d.9 det kan være når hun ser hunden at hun skifter mening.....

men stadig tror nu ik hun ville sige ok til 1års alderen hvis det ik var for hundes bedste altså hvis det ødelaged hunden

• #33   30. apr 2007 malene netop det er for min skyld hun ska have hvalpe ikke for hendes, den holdning burde alle fandme have den med at det er for hundes skyld er for langt ude......

for de har slet ik de drifter som os kvinder har

• #34   30. apr 2007 Patrizia, så de artikler og bøger skrevet af hundekyndige folk, der siger at hundens mentale modning først er hvor den skal være når den er 2 år, dem tager du ikke for gode varer, eller hvordan?
    Du mener du er klogere end alle eksperterne når du mener at hunden er gammel der?

• #35   30. apr 2007 du skriver at din hund skal igennem det helt stor tjek med hd billeder og det hele da du har fået at vide at hun snart er klar til at avle på. hd billeder er ikke noet man får taget med mindre der er en grund til det, enten med henblik på avl eller grundet mistanke.
    desuden behøver du ikke skrive med stort.

• #36   30. apr 2007 vanessa A

Jeg fortæller dig bare hvad jeg ved, *SS*

• #37   30. apr 2007 prøv nu og læs indlæggende malene som jeg skrev er det ik pga avl men fordi min hund har en mærkelig holdning og går underligt..... ik pga hvalpe er du sød at forstå det nu

• #38   30. apr 2007 mie nej bestemt ikke har faktisk ik fået læst nogle af de bøger der.......

jeg føler mig ik hævet over andre, som sagt er dette 1 og eneste gang jeg ska have hvalpe

• #39   30. apr 2007 Tanja >det sad jeg osse lige og tænkte på...

• #40   30. apr 2007 tanja dr.dyr vil ikke sende den til dkk fordi hun er blanding og ik har tavle så det giver sig selv

• #41   30. apr 2007 patrizia, det er så svært at læse ordenligt hva du skriver når du bander og skriver med stort, dette vidner kun på din umodenhed og uansvarlighed.
    Øhhh en hund har ikke drifter??? de har da ikke andet!! du er tydeligvis en stor novice mht hunde, du må gå på nettet og læse al den elementær viden du kan finde om hunde, for det lyder ikke til du har styr på noget.

• #42   30. apr 2007 Jamen, Patrizia, hvorfor så ikke lytte til det alle de kloge hoveder skriver?
    Læs hvad Kennelklubben skriver, de ved lige godt alt hvad der er at vide om avl hos alle racer, og ikke et sted ser du dem anerkende avl på hunde under to år...

• #43   30. apr 2007 Patrizia G

Hvorfor har du kontaktet 3 forskellig dyrlæger??

En dyrlæg må da være nok - efter min meninge hvis man har tilro til sin dyrlæge,
    Jeg har haf den samme dyrlæge da jeg var opdrætter, igennem 35 år.

Så det er jo et spørgsmål om tillid til dyrliægen.

• #44   30. apr 2007 desuden er det som at tale til dør med dig patrizia, og jeg gider ikke spilde min tid mere på dette indlæg, men prøv at tænk over hvorfor folk reagerer så stærkt på at du allerede vil avle på din hvalp nu, måske er der noget om det.

• #45   30. apr 2007 Vil mene, at avl er et ti gange større ansvar end at købe en hund - mener ikke det er nok , at en dyrlæge sir god for det...hvorfor ikke bruge det næste års tid på at læse alt om avl og stille en masse opdrættere en masse spørgsmål ?

• #46   30. apr 2007 Hej Alle sammen
    Lad dog pigebarene få tæven parret, så kan hun se hvordan hendes tæve risikerer at præge hvalpene dårligt og umodent.. Måske også hendes egen hunds mentale udvikling går i stå... man kan jo ikke rådgive folk der ikke vil høre allegevel....Hun virker utrolig autoritetstro.... hva mon hun ville gøre hvis dyrlægen sagde at tæven godt kan tåle at få hvalpe allerede som 1 årig og igen 6 måneder senere....
    vil man ikke høre må man føle... god fornøjelse med hvalpene... husk at fortælle dine hvalpekøbere hvor gammel tæven er.... suuuuk...

• #47   30. apr 2007 Laila - Måske du har ret, lad hende lære af sine fejltagelser, det er bare synd at det skal gå ud over den stakkels tæve smiley

• #48   30. apr 2007 Rilou.. tj¨lige netop hvad jeg tænkte.... men der er desværre folk alle steder, der tror at de gør det bedste for hunden.... for jeg er ikke i tvivl om at hun vil det bedste for hunden, men hun ved bare ikke hvad der er for og bag på hunden ... åbenbart...

• #49   30. apr 2007 jeg måtte gerne avle på Lady da hun var 15 måneder

• #50   30. apr 2007 im back............

Jajajajajajaja fint nok 1 år er for ungt got it men fatter bare ik hvorfor min dyrlæge siger go for det......

Men fint fint jeg kan sagtens vente til hun er 1½år men ældre bliver hun ik, venter bare til hendes 3 løbetid.....

• #51   30. apr 2007 Jeg vil ski råde dig til at hører herinde . .
    det er heelt uacceptabelt at avle på en hund som kun er 1 år . .

det er skisme en dårlig dyrlæge du har været til så ??
    tæænk dog på hunden . . den er lige fyldt 1 år også skal den bare have hvalpe . . kan du ikke selv se det er alt for ungt . .

Hvorfor har du så travlt med at avle på hende ??
    du skriver kan godt vente til 1½ år men så ikke mere ??!
    hvad skal du nå ??

• #52   30. apr 2007 ingen ting men synes stadigvæk en hund på 2-2½år er for gammelt....

• #53   30. apr 2007 Det er da den normale alder ?? Gammel ??
    din hund kan blive over 10 år ?? ( måske ) det er gammelt . . 2 ½ år . . jaa det er vores ene han hund og han springer da rundt som en gal ude i haven stadigvæk . . ??

• #54   30. apr 2007 ja meget muligt men jeg personligt synes hun bliver for gammel til at have hvalpe som 2-2½årig

• #55   30. apr 2007 Pat - sorry men sådan nogen folk synes jeg ikk skal have en hund . . sorry mange gange. . men det gør mig bare ret så gal . .

og synes enlig ikek du kan sidde og sige din dyrlæge er kanon dygtig . . for det er da det sidste han er hvis han siger det . . :o/

• #56   30. apr 2007 din mening skiilotte..........

folk har ret til deres egen mening.... respekt for det......

men jo min dr.dyr er kanon god, har endnu ik hørt nogle dårliuge ting om dem som f.eks min gamle dyrlæge, og det har noget at sige når man kommer fra en bette på

• #57   30. apr 2007 på = by

• #58   30. apr 2007 Pat - okaj . . men stakkels hund tænker jeg bare . .

ooog aldrig en dyrlæge jeg ville hører på . .

• #59   30. apr 2007 Hm....en hund på to år er da unghund...en ung hund om du vil...hvorfor er det lige præsis DU mener den er for gammel på det tidspunkt ?

• #60   30. apr 2007 nej ikke specielt men synes bare den er for gammel, min holdning en hund ska helst have hvalpe mens den er ung, altså inden de 2år men efter det 1år.....

• #61   30. apr 2007 det er nu også fint nok men har hun hverken tegn på hd eller andet og hun viser sig at være sund og rask bliver hun parret i sin 3 løbetid hvilket vil sige hun næsten bliver 2år......

Hun er ved sin 2 løbetid nu her der kan ik gå mange dage/uger før den kommer....

Og hun fik sin første løbetid da hun var 6mdr så som jeg skriver når hun næsten alderen af 2år før det bliver aktuelt er alle tilfredse nu........!

Orker ik at skændes/diskutere mere, har hørt jer og jeres råd og er glad for i kommer med dem, har taget nogle af dem til mig........

• #62   30. apr 2007 Håber der er en der skriver herinde hvis råd du tager til dig . . og evt gider og hører på . .

for det er ALT for ungt . .

men held og lykke da . .

• #63   30. apr 2007 Min race blir ikke set som udvokset før det 3. år, og jeg vil da bestemt ikke mene at han er for gammel der. Mener at DKK generelt siger over 2 år, men under 7 år.

Hvorfor synes du, Patrizia, at 2-2½ år er for gammelt?

• #64   30. apr 2007 * Amstaffpower - SAVNER Freya! *
    der er ingen grund til at tale/skrive såen jeg fatter godt hva folk siger, men tal ordenligt tak

• #65   30. apr 2007 Synes det lyder supert du lige giver hende lidt mere tid.

Så er der også tid til at få styr på om der er noget galt med hende, samt se hvordan hun udvikler sig.

• #66   30. apr 2007 * Amstaffpower - SAVNER Freya! *

Nu er det såen jeg forstår godt hva folk siger, men derfor behøver man ikke skirve nedladende til en person no matter what......

Det er jeg da godt klar klar over det gør, men se det fra min side har aldrig avlet før som det første, og når jeg så oveni købet står med en dyrlæge som siger til mig hvis det ska være er det nu....... Er sgu temmelig forvirret for så bagefter sidder der 20 andre herinde som siger noget stik modsat.......

Men som sagt, hun når jo næsten at blive 2år inden hun får sin 3 løbetid......

• #67   30. apr 2007 så har lyttet på de råd i har givet herinde.......

Men det virker som om, at man genberalt her på HG ik må have en anden mening end alle de andre uden man ska mejes ned.......!

• #68   30. apr 2007 genberalt = generalt

• #70   30. apr 2007 Det er godt at høre at hun næsten blir 2 år smiley Hvis din dyrlæge har sagt til at dig du skal skynde dig med at avle, så ville jeg bestemt skifte dyrlæge igen. Du har masser af tid til at lade din tæve vokse op og blive færdigudviklet mentalt og fysisk. Held og lykke med HD og AD testene, dem skal Cais også snart igennem.

• #71   30. apr 2007 hehe jamen prøv lige at forslå en dr.dyr herude, for har endnu ik kørekort så er mega afhængig af det offentlige....

Der er ca 3 stks at vælge imellem og 2 af dem har et dårligt ry så valgte den jeg kun har hørt positivt fra

• #72   30. apr 2007 * Amstaffpower - SAVNER Freya! *
    jeg kan godt se hva du mener, men som sagt så find en kanon dyrlæge herude for der findes 3 stks som er til at komme til med det offentlige som jeg lige har skrevet

• #73   30. apr 2007 jeg ville blive lykkelig hvis den perfekte dyrlæge fandtes.....

• #74   30. apr 2007 jamen som sagt har taget jeres råd til mig.....

• #75   30. apr 2007 Med en lille hund, ka man da komme langt med det offentlige ?

• #76   30. apr 2007 Svarer du kun hvis man skriver "grimt" til dig? smiley

• #77   30. apr 2007 Hov, glemte lige at sige Patrizia > det lyder godt da..;o)

• #78   30. apr 2007 rilou hva mener du

• #79   30. apr 2007 hehe ja men det er ik kun hende jeg ska have men også den lille jeg har på 19mdr..... og det er temmelig besværligt

• #80   30. apr 2007 Du svarer ikke på det jeg skriver smiley Så må jeg jo gå udfra at du kun svarer hvis man taler lidt hårdt til dig.

• #81   30. apr 2007 to sek kigger lige for så har jeg overset det

• #82   30. apr 2007 Hvorfor synes du, Patrizia, at 2-2½ år er for gammelt?

men synes bare den er for gammel, min holdning en hund ska helst have hvalpe mens den er ung, altså inden de 2år men efter det 1år.....

Hehe derfor jeg har svaret på det 2-3gange før.
    og kan uddybe mig mere end hva jeg har gjort, da jeg har svært ved at sætte ordenlige ord på

• #83   30. apr 2007 Patrizia, hvis din tæve i en alder af ti-elleve måneder er på vej i 2. løbetid, så er der da ingen chance for at hun når at nærme sig to år ved sin tredje løb?

Det bliver da i nærheden af halvandet år istedet, hvilket stadig er himmelråbende ungt for en hund at få hvalpe!

• #84   30. apr 2007 Øhhh mie min hund er så 14mdr se hendes profil hun er fra marts 2006

• #85   30. apr 2007 Undskyld, så lige hun er fra marts.. Troede hun var fra Juni..
    Men hun når stadig kun lige at runde halvandet år hvis hun, som du siger, går i løb hver 6. måned...

• #86   30. apr 2007 så jo hun når næsten at blive 2inden næste løbetid

• #87   30. apr 2007 hun har ik fået sin anden løbetid endnu, men som jeg skriver er på vej til det, hun har været hævet i 3-4dage nu så den er lige på trapperne

• #88   30. apr 2007 næste gang hun er i løbetid er hun lidt over 20mdr

• #89   30. apr 2007 så det ved jeg nu ik lige der er 24mdr på 2år

• #90   30. apr 2007 Håber bare så inderligt, at du ved hvad du gør og gør det ordentligt. Ka se i din profil, at du venter hvalp til juni...puhaaa...du får sandelig nok at se til...:o/

• #91   30. apr 2007 som jeg har skrevet i starten er jeg en af de "heldige" som går hjemme, jeg ska nok klare det er ik det store problem

• #92   30. apr 2007 Patr - Hvorfor er det lige hun skal have hvalpe overhovedet ??! :o/

• #93   30. apr 2007 som jeg også har skrevet tidligere er fordi jeg gerne vil prøve at have hvalpe derfor, det er for min egen skyld ik hendes, og så fordi jeg nægter at avle på cody han ska kastreres når den tid kommer og det samme ska baby når hun har fået et enkelt kuld

• #94   30. apr 2007 Stakkels hund... Kan godt høre at du ikke er særlig fornuftig når det drejer sig om din hund at få et kuld havlpe på en hund med prolemer med ryggen og der ikke er særlig gammel...Flot (klapsalve).

• #95   30. apr 2007 Sidder og tænker lidt på din nye hvalp osse...altså, om der blir tid til hans træning og de hensyn man tar, når han kommer i de mest krævende perioder...ved dog ikke, om du har stor erfaring med at ha hund som sådan...så ka kun håbe, du ved hvad det ligeledes kræver. Min hanhund (kast.) er netop inde i 2. kritiske periode...det går okay, men kræver nu en del obs.

• #96   30. apr 2007 Stakkels hund... Kan godt høre at du ikke er særlig fornuftig når det drejer sig om din hund at få et kuld havlpe på en hund med prolemer med ryggen og der ikke er særlig gammel...Flot (klapsalve).

Læs dog forhelved i indlægget.....!

Arhhh er træt af at folk ikke læser det hele igennem...

Forstå det nu, hun ska checkes den 9 maj netop pga af dette og hvis du gider flytte musen længere op ville du kunne se jeg ik ska avle på hende hvis dette viser sig at være et problem

• #97   30. apr 2007 Patrizia > prøv at læs din overskrift og sammenhold den med dit første indlæg...ka det forstås eller misforstås ?

• #98   30. apr 2007 sus ja kan sagtens se jeg måske skulle have formuleret mig bedre, men tænkte ik lige over det på givende tidspunkt

• #99   30. apr 2007 Okay...tror det er derfor...selve tråden er jo laaaaaaang at læse..;o)

• #100   30. apr 2007 tanja fdorstå nu det var ik min skyld jeg kom af med den anden...........! Måske når folk får børn de kan forstå det, han BED mig for dælen da og som jeg har forklaret dig før, kommer min datters sikkerhed først no matter what.....

Anette det, nej synes ik den er gammel som 1årig....

Det er stor heddinge dyreklinik......

Og nej som jeg skrev tidligere hvis min hund har noget med sin krop kunne jeg aldrig drømme om at parre hende.....!

En anden ting ja så ska hun først parres når hun er 20 mdr er det så svært at forstå at jeg har taget i mod jeres råd eller hva.......!

• #101   1. maj 2007 Problem løst...patrizia ringer til DSG hunde klubben i morgen eller onsdag og stiller en MASSE spørgsmål! Hvad dyrlæge angår hiver jeg hende med ud til min dyrlæge næste gang hun er på besøg og hører deres mening...det var jo ganske nemt - uden at blive sur og svine til...

• #103   2. maj 2007 Patrizia G>> Uden at gå mere i diskusion om alder på hvornår din tæve kan parres, har jeg en enkelt tanke.

Du skriver du skal med offentlig transport midler for at komme til dyrlæge og at du skal have dit barn med.
    Når du engang skal have hvalpe så tjek for guds skyld op med dyrlægen om denne er villig til at komme ud til dig. Når en tæve skal have hvalpe kan flere ting gå galt og der kan blive brug for dyrlæge hjælp. I sådan en situation er der ikke tid til at vente på hvornår næste bus/tog kører og jeg kan ikke forestille mig at det vil gå godt med fødende tæve, evt. nyfødte hvalpe og et barn i offentlig transport middel.

Alternativt kan man måske lave en aftale med en med bil der vil stå stand by, hvis der skulle blive brug for dyrlæge hjælp.

Der er så meget man skal have gjort sig klar inden en tæve parres, hvad med evt. hvalpe der ikke bliver solgt??
    Jeg har set flere gå i panik fordi nu er hvalpene altså 10 uger og en eller flere er ikke solgt. De eneste det går ud over er de stakkels hvalpe der er i "overskud" og "i vejen"

• #104   2. maj 2007 jamen allerede nu, har jeg elleve ca som vil have hvalp fra hende, ellers har vi tænkt os at beholde evnetuelle hvalpe indtil de bliver solgt.

Ang dr.dyr ja det er klart hun ska være til rådighed med hensyn til fødslen, og alle disse ting og eventuelle spørgsmål stiller jeg torsdag....

Og kan hun ik stå stand by må jeg se om jeg kan finde en anden.....

Ud over det så har jeg kørekort i midten af juni så har jeg selv bil ss

• #105   2. maj 2007 tanja gider du godt forsvinde fra mine indlæg for lige pt, høre jeg ik andet end BIPPPPPPPP fra din mund og er egentlig træt af du blander dig konstant koncentrer dig om dit eget liv ik mit.......

Har du ik noget positivt at sige så hold det for dig selv........

Og nej for dem jeg har snakket med vil KUN have fra baby hvorfor aner jeg ikke.....!

• #106   2. maj 2007 Tanja..det hjælper jo ikke noget hvis det er baby de vil have en hvalp efter smiley

• #107   2. maj 2007 Tak Kamilla

• #108   2. maj 2007 var så lidt.. der er da også en masse der vil ha hvalp efter samson..sådan er det når man har en dejlig og flot hund åbenbart..

• #109   2. maj 2007 jeg overdriver skam ikke men kan sgu intet gøre hvis de kun vil have hvalp efter baby

• #110   2. maj 2007 nej det siger jeg ikke, men folk ved godt hvis alt er vel med hende at jeg ska have et enkelt kuld, men det er da ik min skyld hvis folk ik vil have hvalpe fra andre end baby..... Havde hun ingen hvalpe skulle have havde det været en anden snak

• #111   2. maj 2007 øhhh min vcen nu ska du høre her, før jeg vidste noget om de folk ville have hvalp efter baby ja så havde vi planlagt at få et kuld......!

Og jeg har aldrig sagt de ikke kunne få andre hvalpe........!

• #112   2. maj 2007 øhhh nej det gør jeg så ikke.....

som jeg hele tiden har sagt har vi altid ville have hvalpe på hende, og fra før jeg vidste folk ville have en hvalp fra hende

• #113   2. maj 2007 jo tak men igen læææææææææææs indlæggende hun når at blive 20mdr før der ska avles

• #114   2. maj 2007 fordi det er den dyrlæge der har fået mest ros herude fra folk, nok derfor....

men las os nu se når vi kommer derned har da helt sikkert tænkt mig at spørge om hun seriøst mente det med 1år og fortælle at nu har jeg hørt fra flere herinde, som siger det er ALT ALT for ungt.

• #115   2. maj 2007 ja har brugt meget af dagen igår, og har faktisk ik fundet noget hvor der står 1år men tro mig jeg tager den med dr.dyr, for synes ik det kan være rigtigt hun råder mig til hvalpe nu, når det kan ødelægge min hund så meget som det kan, og vil skisme ik miste min hun grundet hvalpe

• #116   2. maj 2007 Patrizia

tag og gå på bibliotekket og lån
    <i>
    - Hvalpe på vej af Birgitte Schjøth
    - Min hund skal have hvalpe af Ester kofod </i>

og LÆS dem. så få du noget grundlæggende viden om det at "lave " hvalpe.

• #117   2. maj 2007 erika mange tak vil se om jeg kan nå et smut forbi imorgen ellers bliver det mandag.....

• #118   2. maj 2007 Var så lidt ;o)

Kommentér på:
Så er det tid ss

Annonce