Hvalpevideo - spørgsmål Hvalpevideo - spørgsmål
Hej HG.
Ikke en video jeg ar taget, den dukkede bare op på mit youtubefeed morges.
Det var en irsk ulvehund der havde fået hvalpe, som ikke måtte komme ud før de var 7 uger gamle, fordi de skulle have parvo virus.. Er det også sådan i DK?
Hvalpene lå en stor del af tiden(I videoen) i en kasse væk fra deres mor. Er det så de ikke bliver mast?
Og så blev de fodret med spande hvor der var lavet huller i siden, og ikke bare en skål.. Er det for at være sikker på at alle hvalpe kan få?
Jeg har ikke planer om hvalpe (Det er også svært at få uden hund først )
Det var denne video jeg så:
https://youtu.be/39XA1sbuLp0
(I øvrigt er et usmart at se den slags når man bare gerne vil have en lille ulv selv <3... Er endnu mere skruk nu..)
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 69 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.865
Moderen er kun i kassen på fuld tid i starten - de første par uger. Hun har meget hurtigt brug for tid uden hvalpe og de bruger hinanden meget mere når hun ikke er der.
Og så er sådan nogle piratfisk ret hårde ved tævens patter....
Hun skal ikke lukkes væk, men have mulighed for at gå.
Spandene kan jeg ikke regne ud....
Kæmpehvalpe
apr 2008
Følger: 70 Følgere: 77 Emner: 88 Svar: 2.716
Men okay, fedt nok at have nogen der ved noget om tingene
Jeg syntes bare at det så ud som om hvalpene var taget væk fra hende.. Jeg kan godt se ideen i at morhund skal have lov til at komme lidt væk fra krokodillerne, jeg syntes bare det så spøjst ud at de lå i en lillebitte kasse.
Puha, jeg er nødt til at få fat i sådan en lille krokodille til mig selv engang.. Og helst snart.. Suk at jeg skal have fundet mig et fast job først haha
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 30 Svar: 5.487
Som CH også skriver, så er det et spørgsmål om at sørge for at tæven er velvaccineret, så er risikoen i hvert fald kraftig minimeret. Og hvalpene har brug for at komme ud for at opleve noget andet end et hvalperum, brug for at kunne udforske omgivelserne, de har brug for at udvikle deres muskulatur, brug for at kunne løbe rundt og lege og i det hele taget bruge deres krop, og hvis man vil udbytte hvalpenes medfødte trang til renlighed, så har de i den grad brug for at komme ud og gerne i et område, der er så stort, at de kan trække sig lidt væk, når de skal gøre sig rene.
Min holdning er også, at tæven til en hver tid skal kunne gå til og fra hvalpene. De fleste af mine tæver har kun ligget konstant hos hvalpene de første dage. Allerede der begynder de at ligge sig lidt væk fra kassen, deltage lidt i vores andres almindelige liv, gå med på en lille tur. At tvinge tæven til at være konstant ved hvalpene, synes jeg er hårdt og kan nok resultere i, at tæven ret hurtig kører træt af dem. Hvalpe er hårde ved deres mor.
mar 2007
Følger: 69 Følgere: 288 Hunde: 5 Emner: 135 Svar: 4.336
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
Det er normalt, at fjerne hvalpene fra tæven, hvis de skal være uden opsyn (mens de er helt små), da der ellers er en enorm risiko for, at tæven fra trampet på de små = brækkede ben og døde hvalpe
Kender (gudskelov) ingen racer, hverken store eller små, som bliver holdt indendørs, til de er 7 uger pga. risiko for parvo. Som CH siger, så er de dækket af moderens vaccine/immunforsvar den første tid.
Kan ikke rigtigt se idéen i at fodre med de der mærkelige spande ? Hvis hullerne var så små, at hvalpene ikke kunne få poterne op i maden, ville det give lidt mening (mht. at undgå at de bliver sovset ind i foder, for de er nogle være små grissebasser
Ps. Skulle hilse fra Hanne og sige, at du er velkommen til at komme ned og gramse på hvalpe snart
apr 2008
PS. Jeg håber på at hun kommer til udstillingen i Roskilde, og at jeg kan få en aftale i hus.. Men selvom hvalpe er lækre og jeg vil gramse på dem alle for evigt, kan jeg nu også godt forstå hvis det bliver for meget med folk rendende hele tiden, så ellers må jeg jo bare spørge om jeg kan komme om et par måneder når de er flyttet hjemmefra..
Udstillinger er det bedste, for jeg får lov til at gramse ligeså meget som jeg vil.. Næsten
dec 2010
Men Hanner tager gerne imod gæster, som vil gramse på hendes skønne hunde, uanset om hun har hvalpe, eller ej
apr 2008
Hanne er simpelthen bare et dejligt menneske.. Jeg har også besluttet mig på ret fast at når jeg engang får tid og råd til en irsk skal det være nede fra hende
Udfra hvad jeg har hørt om hende, og har set fra hendes hunde/hunde hun har opdrættet, så er hun dygtig som ind i helvede, og gør et stort arbejde ud af hvad hun laver
dec 2010
Jeg er heller ikke i tvivl om, at det bliver hos hende, at jeg skal have min greyhound, når det en gang blive aktuelt
Hun plejer jo at deltage i de fleste udstillinger, men det afhænger jo også af, om hun har fri ? Kan ikke huske, om hun skal til Roskilde ? Men kan finde ud af det
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.132
apr 2008
http://www.eikica.dk/
Hvalpevideo - spørgsmål