{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.541 visninger | Oprettet:

Drægtig {{forumTopicSubject}}

Hej, min tæve blev i dag insemineret for fire uger siden altså den 11 februar.
I sidste uge begyndte hun at ændre adfærd over for vores anden tæve, den blev sur på hende. Men det er aftaget lidt igen (dog sker det en gang imellem nu)
Hun er nu begyndt at spise mere foder også. Kan det være et tegn på at hun er drægtig? Hendes brustvorter har ikke ændret sig specielt meget, men nogle af dem er lidt pink i det, men ved ikke om de altid har været det. Det er første gang hvis det lykkedes.

Håber på en masse svar

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig
  • #1   11. mar 2019 Vi kan svare dig herfra og til juleaften - hvis du gern vil vide om hun er drægtig så få hende scannet smiley

• #2   11. mar 2019 Det kan man ikke se før de er ret langt henne, medmindre man scanner.
    Ingen af de små tegn er sikre, kan være falsk drægtighed.

Så få scannet hvis du vil vide det.

• #4   11. mar 2019 …. og hvad med, at du selv deltager i de tråde du opretter ?
    Du har ikke deltaget i en eneste af dem, det er ret uhøflig, det ender med, at folk ikke gider at svare dig, hvilket kan være træls den dag du har et virkeligt problem.

• #6   11. mar 2019 TS er en tøs på 14 år - mon hun overhovedt kan forholde sig til spørgsmålet ...?

14 år, 19 år, potato, potato....

• #7   11. mar 2019 Hahhaha, vildt nok at folk på jeres aldre kan være så flabet over ingenting! Skriver normalt aldrig herinde og derfor har jeg ved en fejl svaret folk privat . Men jeg har dog svaret alle der skriver!! Så pas venligst jer selv hvis i ikke har svar på spørgsmålet ellers lad vær med at svar og være barnlige smiley
    I er trods alt ældre end en tøs som mig på 20 år smiley men jeg kan svare normalt

• #8   11. mar 2019 Så prøv at slap af en anden gang eller skriv normalt smiley tal på forhånd

profilbillede
  • #9   11. mar 2019 Er tæven blevet scannet igen nu hvor der er gået 28 dage siden inseminering?

• #10   11. mar 2019 Den skal scannes i morgen, hvis vi kan låne scanneren igen ellers skal vi have en tid hos dyrlægen smiley

• #12   11. mar 2019 Låne scanneren?
    Hvis resultatet skal være præcist, skal I have en uddannet person til at scanne efter fosterblærer.

• #13   11. mar 2019 Vel ikke når den er 29-30 dage henne? Det havde da været noget andet hvis den var 21 dage henne smiley

• #15   11. mar 2019 Hvorfor? smiley hvis den viser positiv er det så ikke ligemeget?
    Men hvis den så ikke viser noget i morgen så skal vi nok have det gjort ved dyrlægen

• #17   11. mar 2019 Nårh, jaer okay! Håber vi kan, hvis ikke må vi til en der er erfaren eller vente smiley

• #18   11. mar 2019 Jeg kan slet ikke forstå at I vil gøre forsøget med den ekstra uro det medfører for tæven.
    I ved jo slet ikke hvad I skal kigge efter, gør I?
    Selv reproduktionsdyrlægerne kæmper nogle gange med at finde blærerne, hvis der kun er få af dem. Ved du godt hvor bittesmå de er?

• #19   11. mar 2019 Min tæve er så rolig og er ikke bange for noget overhovedet, hun kan godt lide at få alt den opmærksomhed som muligt og har ikke noget imod at blive scannet.
    Jeg har set en masse videoer på youtube og snakkede med flere dyrlæger. De siger det godt kan lade sig gøre. Plus ham der scanner er vant til at scanne grise, ikke det samme men han kan måske.

• #20   11. mar 2019 Jo, i skal have en uddannet person til at scanne tæven

Hvad er det for en uddannelse man skal have for det, og hvad hedder den ?
    Mig bekendt findes der ikke en scannings uddannelse.

Nu har jeg gennem de sidste ca 15 år lavet mellem 100 og 140 scanninger om ugen, uden speciel scanningsuddannelse og uden problemer.
    Jeg er ret sikker på, at hvis man har investeret i en dyr scanner, at man også kan bruge den.

• #21   11. mar 2019 Han har to scanner. En der bipper som måler fostervand og så har han en scanner hvor der er skærm på. De er dyre da han bruger dem til hans grise hver dag og derfor skal den vise korrekt.

• #22   11. mar 2019 Jeg kan slet ikke forstå at I vil gøre forsøget med den ekstra uro det medfører for tæven.

Jeg kan nu ikke se, at det giver en masse ekstra uro for tæven at den bliver scannet.
    Jeg vil endda gå så langt at sige, at det er meget bedre og giver mindre uro for tæven at blive scannet hjemme mens den ligger på sofaen frem for at den skal til dyrlægen

Jeg har scannet en del hunde og de har nu ikke været udsat for ekstra uro.

• #23   11. mar 2019 Præcis, min hund hader at være til dyrlæge og forbinder det med noget utrykt. Så kan ikke se hvordan det skulle være bedre for hende

• #24   11. mar 2019 Må man have lov til at spørge om, hvad race dine hunde er ?

• #25   11. mar 2019 Hvis det er til mig du spørger. Så har jeg en schæfer smiley

• #26   11. mar 2019 Ok, tak for svar.

• #28   11. mar 2019 Anni, tjah, de dyrlæger vi har brugt til det, har været på kurser for at lære det. Og så har de jo en dyrlægeuddannelse

Det har dem der har investeret i en dyr scanner også, altså bortset fra at de har en dyrlægeuddannelse.
    Og fordi man har en dyrlæge uddannelse, så er det ikke sikkert, at man er bedre til at scanne end dem der laver ca. 100 + scanninger hver eneste uge. Det er der ingen dyrlæger der gør.
    Så hvem tror du har mest erfaring i at scanne ?

• #29   12. mar 2019 Hvis man scanner grise har man givetvis også været på kurser i at bruge en scanner (det kan fx være at manden er insiminør smiley ) og man har med garanti scannet mange flere gange end en dyrlæge smiley Jeg har da også som agronom stået med en scanner og scannet grise; det er ikke nemt men det er altså heller ikke raketvidenskab når man først ved hvad det er man kigger efter. Og at kigge på grise eller hunde er ikke helt vildt forskelligt (med mindre man skal kigge på meget små hunde). Så hvis tæven ikke bryder sig om at komme til dyrlæge men er tryg ved det andet arrangement så kan jeg ikke se andet end, at det bestemt er forsøget værd.

Kommentér på:
Drægtig

Annonce