Dovne hunde Dovne hunde
Jeg scroller ned over facebook og ser en EB søger pasning. Beskrivelsen?
"han er meget sød, meget doven dog kan han godt lide en kortere tur når det passer, men tur i haven er han meget tilfreds med også. Han er meget rolig og sød omkring børn men kan godt lide kort leg med en voksen/teenager hvor han bliver træt efter 5 min"
Tænk at være så skamavlet, at man kun kan gå korte ture og foretrækker haven, og lige kan holde til sølle 5 minutters kort leg. Men det er fint, for man er jo bare "meget doven".
Ingen pointe med dette emne andet end at sige ØV, hvor er det mega trist at se. Men hunden er jo bare doven, den gider jo ikke mere....
jun 2017
Følger: 43 Følgere: 260 Hunde: 2 Emner: 65 Svar: 2.938
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.848
Også at ejer ikke fatter hvad der egentlig foregår
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.848
Desværre tilpasser de sig. Havde du haft huskies, havde de forlængst sagt fra.
Det er simpelthen ikke okay at holde hund uden at give dem et meningsfuldt liv med indhold.
feb 2013
Følger: 4 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 30 Svar: 328
sep 2013
Følger: 17 Følgere: 28 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.057
jun 2017
sep 2013
mar 2017
Følger: 8 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 415
Lorte avl, det burde simpelthen ikke finde sted. 5 minutters leg
sep 2017
Følgere: 538 Emner: 154 Svar: 10.745
Garff, ingen, som i INGEN hunde, er tilfredse med at blive lukket i haven (med mindre "haven" er 5 ha med skov og fremmede dufte) og kun blive luftet uden for matriklen 2-3 gange om ugen
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 416 Svar: 14.000
Og det er skrækkelig at folk ikke kan se det.
sep 2013
maj 2007
Følger: 37 Følgere: 610 Hunde: 3 Annoncer: 1 Emner: 54 Svar: 1.818
Jeg kender det selv hjemme fra min familie af, der lever schæferen af 2 "turer" rundt om blokken på 5 min.
Og laver ellers intet andet, så kan han rende i den velkendte have for resten.
Han er nu 8 år gammel og har haft denne rutine siden han var hvalp, han har tilpasset sig med årene, og det er sgu trist.
De forstår ikke hvorfor han var meget svær som hvalp og unghund og hvorfor han den dag i dag har nogle adfærds problemer, well det siger næsten sig selv.
At man kan være bekendt og ikke gider give sin hund turer mere end 2-3 gange om ugen, det er simpelthen ikke iorden, men mange hunde er så fantastiske gode til at tilpasse sig et røv kedeligt liv..
Jeg har tilgengæld en race der eddermame nok skal sørge for at man kommer ud hver dag og bliver godt brugt, ellers er han ikke sjov at være sammen med
Jeg kan ofte være på arbejde i 10 timer, når jeg kommer hjem skal jeg stadig kører ud med Sam og opleve naturen i halvanden time, samt træner vi stort set et eller andet hver dag, sådan er det bare, jeg har valgt en aktiv race, så må jeg sørge for at give ham hvad han har brug for.
mar 2008
Følger: 34 Følgere: 936 Hunde: 8 Emner: 351 Svar: 8.149
Det er jo skræmmende...
Thea har lige været syg i flere dage med feber, og hun legede da i mere end 5 min af gangen, selv med feber....
Jeg forstår slet ikke interesse for de racer der....Hvorfor stræber man efter en hund der har så mange problemer. Det er skræmmende, at man kan være så blind for de problemer ens hund har....
maj 2007
Og han bliver gerne voldsommere i sin måde at fortælle det på..
Jeg har en gang måtte ringe efter min søster og få hende over og gåtur med Sam, da jeg havde det meget dårligt, og Sam kunne overhovedet ikke acceptere at der ikke skulle ske noget den eftermiddag.
Der kunne det være meget rart med en hund der gerne ville putte tæt når man er syg
jul 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 401
Basse var nøjagtig lige så insisterede da han var yngre. Nu er han snart 11 og blevet lidt mere medgørlig. Jeg er jo syg og har derfor ingen energi overhovedet og derfor konstant dårlig samvittighed. Men han kommer ud hver dag, da luftning i have er umuligt. Han holder sig gerne indtil han kan komme på gåtur.
jul 2008
maj 2007
jul 2008
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.595
Men om man er klar over det eller ej, så er det rystende at man beskriver sin bulldog - en bulldog! - som "meget doven".
Sammenholdt med at den kun kan holde til at lege i 5 minutter, så vil jeg gerne satse min højre arm på at det IKKE er af nogen form for dovenhed, at den kun kan gå korte ture. Og det gælder sådan set al sygelig avl.
Det bør enhver ejer vide, nybegynder som erfaren. Avlen er der, fordi køberne er der.
Og selvfølgelig kan der være dage med kortere ture, dage med sygdom, dage uden større aktivering eller leg. Men at hunden som udgangspunkt ikke engang KAN mere end det... det er dælme trist og frustrerende.
Man snakker meget om specifikke racer, der er misforståede. "De dovne hunde" er en kategori for sig.
dec 2018
Følger: 21 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 38 Svar: 1.744
Jeg er ved at blive sindsyg fordi Buster skal holdes 10 dage i ro efter en skade. Det er jo umuligt
Han får tre små ture a 1 km i snor og små ture i haven, snusemåtte og lidt NW og seriøst så eksplodere han snart
Han sidder eller står og stirrer på mig og hopper lige op og ned, fare igennem huset ved mindste lyd og driver mig til vanvid.
Jeg stoppede med at give ham smertestillende fordi jeg regnede med at han måske var nemmere at holde i ro hvis han havde lidt ondt. Men nej nej, heldigvis halter han ikke mere. Men han skulle jo have ro så det ikke udvikler sig til noget alvorligt. Så jeg overvejer at lukke ham i bur
Hvordan i alverden får man hunden til blot at affinde sig med så lidt.
maj 2008
Følger: 6 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 31 Svar: 5.530
dec 2018
Ja ok, der har jeg fejlet Big time
Så må jeg jo leve med det!
maj 2008
Selv mine hunde, som jo bestemt ikke er nogen højenergi race, er forbandet besværlige at holde i ro i forbindelse med skader eller lign., simpelthen fordi de ikke er vant til det.
Jeg skal godt nok være meget syg, før jeg dropper morgenturen. Jeg kan bedre droppe eftermiddagsturen, men med morgenturen køber jeg mig ro til en dag på langs. Så det er næsten kun, hvis jeg ikke tør bevæge mig ret langt væk fra toilettet at morgenturen fjernes helt. Men den kan kortes af, hvis jeg er syg.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 1.973
Jeg så lige et opslag på golden retriever hvalpe til salg efter "rolige forældre." Jeg synes, at det er trist, at det vigtigste er, at forældrene er rolige (okay, det var også nævnt, at de var sunde, hvilket jo selvfølgelig er rigtig vigtigt). Det burde være en aktiv jagthund.
jul 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 16 Svar: 696
Her hos os har vi ingen fast rutine, og Luffe tager det egentlig med ophøjet ro, hvis der ind imellem komme et par dage hvor gåturene begrænser sig til at der skal lægges en bæ (det kan "desværre" ikke undlades, da han ikke vil lave en nr. 2 i vores egen have). Selvfølgelig er han stadig rigtig glad når vi tager de lange ture, og især hvis det er steder vi sjældent kommer.
jun 2017
Tænk at nogle hunde aldrig bliver udfordret mentalt? hvis de så også kun går kvarteret rundt?
hunden tager ikke skade af lidt men det kan næppe være et lækkert liv hvis man ikke går til træning. de kan jo lære uendeligt meget og de fleste hunde synes jo det er vildt fedt - eller det antager jeg men kender faktisk kun til schæfer og labrador som jo lidt er kendt som arbejdshund.
jun 2017
Hmm kan virkelig ikke forestille mig at det er lækkert at få to ture om dagen og aldrig rigtig skulle trænes, bruges til noget, lære noget nyt, få sejren i at kunne noget mere. Jeg kan måske tillægge dem mere intelligens end de har, at der er flere niveauer i deres behovspyramide end der egentlig er - men jeg er egentlig ikke af den opfattelse.
jun 2017
jun 2017
jun 2017
Jeg tror du tolker for meget, i stedet for at trække på skuldrene og smilebåndet og tænke hvor er det fedt vi er forskellige og er voksne mennesker med en fri vilje til at gøre som vi finder bedst
maj 2008
Jeg har gået til træning af en eller anden slags med alle mine hunde, men der har da været meget forskel på, hvor sjovt de har synes, at det var. De to yngste jeg har i øjeblikket Sunshine på 6 ½ år og Manilla 5 år skiftedes i en periode til at komme til træning, men stille og roligt endte det med, at det altid var Sunshine, der kom afsted. Og det er simpelthen fordi, hun rigtig gerne vil til træning, mens Manilla egentlig ikke var særlig interesseret.
De får deres 2 daglige gåture, nogen gange flere, og det har alle lyst til, men Manillas helt store interesse her i livet er hendes have. Hun går med liv og sjæl op i at holde alle trusler væk herfra, og det er lige fra hunde, katte, harer, hjorte, fasaner, fugle, traktorer, lastbiler, cyklister, gående m.fl. enten på markerne ved siden af eller nede på vejen. Enhver fugl større end en solsort bliver jagtet, hvis den overflyver min store have. Den slags kan vi ikke finde os i.
Det kan muligvis være svært at forstå, hvis man ikke har haft en hund, hvor den slags falder naturligt. Men de findes.
jun 2017
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 25 Emner: 40 Svar: 876
jun 2017
apr 2008
At katte ikke "vil" trænes er måske fordi de ikke bliver tilbudt træningen - eller den slags træning, der passer dem.
Præcis ligesom med hundene. Træning er en alsidig ting. Jeg tror ikke på, at vores dyr ikke kan leve et dejligt liv uden - men jeg tror heller ikke på, at der er nogen af vores dyr, som ikke VIL.
maj 2007
maj 2007
Til gengæld tænder han vildt på skind og pels, så under træning belønnes han med en rævehale isat en lang snor eller et helt tørret rådyrshoved skind, det synes han er fedt!
Jeg tror sådan set ikke Sam behøver gå til træning, men vi får så meget inspiration derfra og sikke en masse fedt vi lærer.
Sam gider ikke køres igennem lydigheds programmer, men vil gerne rally lydigheden, hvor vi heletiden kan øve forskellige baner.
Nosework, schweiss spor og at gå på hold hvor vi laver balance, core træning og kropskontrol det synes han også er sjovt
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.921
okt 2004
Følger: 34 Følgere: 598 Hunde: 2 Emner: 420 Svar: 4.921
maj 2008
Men man kan jo træne andre ting, og nogen hunde synes nogen ting er sjovere end andet. Nu valgte jeg at nævne netop Manilla, fordi hun mere end nogen af mine andre hunde, lever sit liv i haven. Det betyder ikke, at hun bare er i haven, men at det virker som det vigtigste for hende.
Jeg kører en del med mine hunde for at komme ud og opleve andre ting end bare turene herhjemme, og Manilla har jo haft chancen til træning og kan også godt nogle ting, hun er ikke håbløs, det har bare ikke rigtig fanget hendes interesse. Fodersøg vil hun gerne og hun leger jo også med mine andre hunde.
Manilla er ikke så glad for at køre bil, hvilket jo nok påvirker lysten til at skulle alt muligt, men hun kommer meget med alligevel, og når vi først er fremme, virker hun glad nok, hviler meget i sig selv og der er da også, ting synes hun er sjovt. Men den intensitet og entusiasme hun viser, når hun skal jage noget væk fra haven, ser jeg ikke i nogen andre situationer. Og hun er så stolt og tilfreds med sig selv, når hun kommer tilbage efter at have jagtet et eller andet væk.
Jeg er overbevist om at det, der tænder hende, ikke specielt ville interessere en lab. Heldigvis er der jo hunde til næsten enhver smag. Jeg har svært ved at forstå, at man baseret på sin egen erfaring med ganske få racer skærer alle over en kam og udtaler sig om, hvad der er et godt og lækkert hundeliv og hvad det ikke er.
mar 2008
Vi træner ikke dagligt. Men vi er hver dag ude og gå gode ture, nogle dage i naturen, andre gange "bare rundt om blokken"... Men jeg har da hundene med hos venner og familie, de er med når jeg handler og hvis jeg ellers skal noget.
Idag har vi været i maxi zoo, bare fordi hundene elsker det!
Mine hunde keder sig da nogle dage.. Men derfra og så til at sige de har et kedeligt liv, der er ret langt syntes jeg
dec 2018
Det skaber relation imellem hund og ejer.
Om man tager til hundetræning flere gange om ugen som jeg. Eller om man blot træner et eller andet i dagligdagen, på gåturen eller hjemme i sofaen er mindre vigtigt.
okt 2014
Følger: 12 Følgere: 466 Hunde: 4 Annoncer: 1 Emner: 214 Svar: 2.584
Mange tror jo, desværre, fejlagtigt at de små hunde ikke behøver mere end en have og en sofa - og de hunde er klart nogle små irriterende tæppetissere.
Efter tidligere at have haft bl.a. schæfer og labrador er mine 3 små dem jeg har måtte lave mest med, for at de skal trives. De ville slet ikke kunne affinde sig med en tur et par gange om ugen.
Jeg tror det er Lens, der en dag så en yorkie til træning og blev overrasket over, hvor sej den egentlig var.
maj 2007
Det skal helst ikke kræve noget at være hundeejer. Det skal være nemt og bekvemt, og trækker Gucci på 4 kg , så køber man da bare en anti-træksele, som er så ubehagelig for Gucci at han holder op med at trække. Mindre vigtig er det om man påføre Gucci "unødig smerte og ubehag" (eller hvordan det nu er formuleret i dyreværnsloven), så længe det er nemt for ejer.
*Rant off. *
jun 2012
Følger: 39 Følgere: 87 Hunde: 6 Emner: 265 Svar: 5.500
Jeg har en sofa kartoffel af hund, når hun er træt
jun 2011
Følger: 19 Følgere: 103 Hunde: 1 Emner: 15 Svar: 584
maj 2015
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 14 Svar: 311
dit indlæg kunne være mit
hundens alder
min sygdom,og min hunds gigt
ingen have men park ved siden af
evig dårlig samvittighed
men "vi" luftes daglig mellem 2-3 timer i langsomt tempo
og har ham altid med mig hvorhen jeg går,vi en næsten "limet" sammen .
iøvrigt er mopsen først klar til den første gåtur ved 11 tiden,og så står det på ca.2 timers
luftetur,så er vi fandme også trætte.
hav det godt
maj 2008
Måske skal vi til at definere træning
dec 2018
Det afhænger lidt af hvordan man går tur.
Laver man noget aktivt sammen med hunden eller går man bare og holder enden af en snor uden nogen form for kontakt.
Jeg syntes det er meget individuelt.
Men mange er rigtig gode til at træne under gåture. Det kan være “ikke jagte biler og cykler, gå pænt i snor, ignorere andre hunde, hilse på fremmede mennesker, ikke jagte katte eller fugle, balancere på bænke eller træstammer, gå rundt om lygtepælen på samme side som ejer, hoppe op eller ned fra sten osv osv.
Jeg vil gerne træne aktivt med mine hunde hver dag. Bare 5 minutter her og der.
Og så vil jeg gerne nyde naturen sammen med dem. Elsker gåture nye spændende steder.
dec 2010
Følger: 10 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 278 Svar: 8.728
Ziva: Hvis min næste hund bliver en racetypisk bullmastiff, så kommer jeg og besøger dig, så du kan opleve en hunderace der er flintrende ligeglad med dummyer, pinde, bolde og hvad vi mennesker ellers kan finde på at kaste
Har man en aktiv brugshund, skal den naturligvis bruges aktivt.
Har man en tung, selvstændig vogter, så er det dælme en udfordring at gå til hundetræning, for det vækker ikke den store interesse, hos hunden
maj 2007
Og så er vi tilbage til det med aktive vs. "dovne" bulldogs. Hera kravler på væggene hvis hun ikke får den aktivitet hun har brug for. Hvis hun en dag ikke kan lege mere end 5 min. så er det altså afsted til dyrlægen pronto (!)
dec 2010
Fandt ret hurtigt ud af, at han også syntes at hundetræning var røvkedeligt
Til gengæld var han vild med at studere mennesker, og kunne bruge rigtigt lang tid på bare at sidde og kigge
Håber ikke at den næste bullmastiff får samme interesse, for det bliver dælme op ad bakke herude på bøh-landet
okt 2018
Følgere: 5 Emner: 13 Svar: 374
dec 2018
mar 2008
aug 2008
Følgere: 1084 Hunde: 2 Emner: 87 Svar: 2.745
- Skal man på hold? - hvor mange gange i ugen? Er det nok at man træner tricks derhjemme? Beder om små øvelser på turen - eller er dét at øve indkald træning nok?
dec 2018
Alle hunde skal jo lære at leve i den tilværelse vi kan tilbyde dem. Det træner vi dem til.
Det kan være
-gå i snor
-Være tryg alene hjemme
-Renlighed
-Indkald osv
Alt det er med til at give hunden et bedre liv. Ofte er det jo mangel på træning der giver besværlighederne og det vi kalder adfærdsproblemer. Ofte ender det med at koste hunden livet.
Hunden trækker i snoren og gøer af alt og alle, så vi gider ikke gå tur med den.
Den kommer ikke når vi kalder, så den går aldrig uden snor.
Den ødelægger hjemmet eller hyler hele dagen så den må i bur eller omplaceres.
Den fortæller ikke når den skal tisse og fatter ikke at bruge toilettet, den er jo dum eller syg.
Fortsæt selv....
Hunde der aldrig trænes er f.eks avlshunde fra hvalpefabrikker. De lever i en løbegård og får mad og vand. Det er ikke et godt hundeliv efter min mening.
Mange gadehunde trænes heller ikke, nogen gange kan det frie liv være ok men jeg tror også det er meget hårdt. Manglen på træning kan gøre det umuligt at “redde” disse hunde.
Nogle mennesker forstår ikke hvordan man træner hunde og får dermed ødelagt mere end de gavner.
mar 2008
Men så er der vel kun meget få hunde, der går en dag uden træning?
maj 2008
Jeg laver også balance på træstammer, op og ned af ting osv. med mine men da langt fra på alle ture. Det kommer an på, hvor jeg går og hvor mange hunde, jeg har med. Jeg synes mine hunde er ret adrætte af så store hunde at være, men jeg må indrømme, at de kan ikke klatre i træer som Fie
dec 2018
Med det antal hunde der hvert år aflives pga adfærdsproblemer så mener jeg at mange mennesker ikke formår at træne deres hunde godt nok eller rigtigt.
maj 2007
Jeg har haft mine søskende oppe i ferien og Sam har bare elsket at være med i hvad de har lavet, fået nus, puttet med ungerne og leget
En lang tur i skoven i 10 meter line, hvor han laver lige hvad han har lyst til, er ligeså givende for ham, som når vi er til træning.
maj 2008
Men renlighedstræning, alene hjemme, gå pænt i snor og lign. er for mig noget, jeg lærer mine hvalpe, og når det er på plads, så går jeg ikke og træner videre med det. Debatten om træning startede jo med udsagn om hvorvidt hunde kunne have et godt liv uden daglig træning. Og det mener jeg godt, at de kan. Men at de får et bedre liv med en eller anden form for grundtræning som unge, så de opnår et vist lydighedsniveau, det kan vi sagtens blive enige om.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.497
Vi er enige om, at det er nødvendigt med nogle grundfærdigheder, for at hunden bliver velfungerende, men jeg tror der er stor forskel på, om hundene trives bedst med at blive udfordret og lære nyt - eller ved bare at have en helt alm. aktiv hverdag.
Nogle mennesker elsker jo også at lære nyt hele livet, og andre har faktisk ikke lyst til eller behov for, at lære noget udover folkeskolen.
dec 2018
Problemet opstår jo når vi mennesker ikke opfylder disse krav.
aug 2007
Følger: 40 Følgere: 82 Hunde: 8 Emner: 518 Svar: 12.497
dec 2010
Jeg har haft mange forskellige typer/racer, og har for længe siden indset, at der er stor forskel på, hvordan de forskellige typer/racer skal tackles/udfordres/trænes.
Der er simpelthen ikke en færdigsyet opskrift på, hvordan alle hunde skal trænes/aktiveres, for de er lige så forskellige som vi mennesker, og kræver derfor også vidt forskellige ting.
maj 2015
faktisk gad ikke kommenterer da jeg læste din tråd vedr.mopsens aktivitets niveau.
Er DØD HAMRENDE TRÆT,af at der ALTID skal henvises til mopsens "sølle" liv.
NU gør jeg det alligevel
du kan ikke skære alle fladtrykte snuder "over en kam", det er så generaliserende og små hunde racistisk ,at det tangerer til dumhed.
Jeg kender flere fladtrykte der er både aktive,dyrker agillity,ikke bare ligger som sofahund.
Jeg forstår godt at,ikke alle hunde gider agillity,hvad fanden skal det være godt for at,løbe,hoppe,springe rund i et afgrænset område,medens en supersmart hunde træner konstant råber,skrig,og fløjter,for at få køteren til at være på dupperne.
Min hund har altid gloet irriteret på mig når jeg ville kaste bold,den luntede bare afsted tog bolden og pænt gav den til mig,alt i mens den langt hellere ville hilse,snuse lege med andre "fri hunde",og DET gør den stadig,hilser især på mennesker,,hvalpe,og hunde i alle str.
Sofaen er bestemt ikke det fortrukne sovested,det er nemlig sengen,hæ-hæ-
ALLE fladsnuede,lider IKKE af åndenød,er ikke dovne sofahunde ect....
så,bliv mig fra livet med den evindelig hunde generaliserende
der ryger racisme i den generaliserende ,
dit citat:
bør eksisterer mere
eller
gennemgå drastiske forvandlinger
Det kunne være et citat som en vis herre havde overfor visse menneske/hunde racer..
gider ikke engang læse og redigerer mit indlæg igennem,det skal bare fyres af.
jeg synes du er enorm smalsporet hvad der angår dit syn på hunderacer.
hvilken race du har begivet dig ud i er jeg bedøvende ligeglad med,men hav det godt med din race
maj 2015
hvordan kan du da skrive sådan noget
han aflivede da OGSÅ jøder der både var fysisk og psykisk syge
.
Du tror da ikke at en syg jøde,kom på et hospital og blev godt behandlet,hvis der var tale om en f.eks operation.
de aflivede psykisk dengang åndsvage,jøder,,,eller de eksperimenterede på dem.De har vi da set på tv.og læst om utallige gange.
syge operations jøder,blev tit og ofte brugt som eksperimenter,til forbedringer af den "ariske" races operation
Havde engang en ven der havde læst "Mein kamp" prøv at "skimme" i den,det er ikke rart.
nå,men for at vende tilbage til mit indlæg.
ja selvfølgelig er de da skamavl indenfor min race,,det indrømmer jeg helt og ærligt.
jeg har så åbenbart været lidt heldig,og det kender jeg altså også andre mopse ejere der har ,været heldig med deres mops
MEN der da ved gud i himlen da også skamavl indenfor alle andre racer,det læser jeg da tit og ofte her på h.g.,hvor der spørges ind til en given race.
Så for mig at se,er der ingen race der går dårligheder forbi
.
forskellen er,at de fladsnuet ofte bliver skammet ud på den hårde og hånlige måde
men min sammenligning står jeg fast ved
citat:
bør ikke eksisterer mere, (det burde jøderne heller ikke i sin tid)
eller
gennemgår drastiske forvandlinger (ud mopsen/jøderne og ind med det/den "rigtige" menneske/hund)
rodet formulering,men det er sådan jeg tolkede noget af det indlæg
apr 2008
Så ja, jeg synes det er helt på sin plads at mene, at enkelte specifikke racer i sin helhed bør gennemgå en drastisk forvandling. Det betyder ikke, at man ikke kan finde eksempler, som fungerer godt i dagligdagen.
Det betyder bare, at man ønsker en rimelig livskvalitet for de mange, mange hunde som rent faktisk lider under dette!
Vibeke - du overfortolker i stor stil på noget komplet irrelevant. Vi snakker om sundheden her. Den sundhed, der bør være i alles interesse
maj 2007
Elsker min bulldog, og jeg håber ikke Hera er min sidste EB. Når det så er sagt, så bliver jeg ret frustreret når jeg støder på folk, typisk ejere af samme race, eller andre fladsnuder, der nægter at der store problemer i racen. Noget drastisk bør gøres, hvis de ikke skal uddø. Men sker det ikke, så er jeg faktisk enig i at visse racer ikke fortsat bør eksistere.
sep 2013
Jeg har kun én gang mødt en FB der var i stand til at udfolde sig. Den sprang i brysthøjde, farede rundt på fuld gadafi, gøede, sloes med de andre hunde og var lettere ustyrlig. Og man kan ikke andet end at tænke - euff, er det virkelig den energi de er brændt inde med
Jeg tror endnu jeg har til gode at møde en mobs med bare lidt spræl i, men det er måske heller ikke helt i deres natur at have fart på(?)
OEB'erne er i marginalt bedre "stand" end FB'erne IMO. Ludvig i videoen var altid "fuld af energi", ville altid lege og buldre, men brændte ud på ingen tid pga luftmangel.
Leg i ca 5min, færdig.
https://www.youtube.com/watch?v=ZAv4m5pSpwo
Med til ligningen er måske også at kortsnude hunde sjældent får lov at være slanke.
maj 2015
det er da op til hver enkelt ejer,at bestemme de skal være slanke eller ej.
om mopsen har fart på eller ej ligesom ovenstående,der er da op til hver enkel ejer enten at træne sin mops,til agility eller bare lade den som andre hunde godt kan af og til,lege,snuse,være almindelig social.OG det er mopsen faktisk.
nå ja jeg overfortolker nok,det skrevne
MEN stadig er jeg obs på hvor hårdt og hånligt der bliver slået ned på de flad snuede
det er altså stadig min PERSONLIGE mening
.
så igen sorry jeg overfortolkede ,det skal sandelig ikke gentage sig (ironi kan forekomme)
og igen og igen ja,min race har problemer,ligesom ANDRE racer problemer
sep 2017
Vibeke Bente, det du skriver er så fuldstændig vanvittigt. At sammenligne de to ting er så langt ude, at jeg ikke har ord for det. Jøder blev dræbt pga deres RELIGIØSE overbevisning. Fladsnudede racer bør uddø fordi de er FYSISK ude af stand til at have et godt liv (ja, der er sikkert enkelte undtagelser).
Og så skal du bare have en håndfuld af dem her:
Og PS. Dine indlæg er virkelig svære at læse. Er det for at forplumre indholdet, at du laver alle de mærkelige ekstra tegn, manglende tegn, linjeskift i stedet for komma m.m.?
sep 2017
maj 2015
så vidt jeg har set,hørt og læst mig til
så lider schæferen også,af vidtrækkende problemer,med bla hofter
lad dem også dø,sygt at se på en schæfer med hængende bagparti.
det gør ondt langt ind i sjælen,at se på,de må da lide
men nu har jeg altså" pardonnet" nok for min frygtelig sammenligning,og det må så være det
sep 2017
Hov, det lykkedes ikke at pisse mig af eller få mig til at kalde dig Hitler. Har du andet løst krudt, eller vil du prøve med reelle argumenter?
Bo Bestær og Bombe Stærk må være mine rotter på loftet
maj 2015
HAR rettet navn
du var sgu hurtig på tasterne det var godt
maj 2015
næ,faktisk ikke
det er nok dine rotter der roterer lidt hist og pist
maj 2015
det var godt
sep 2017
Men så lad mig spørge - hvordan hjælper det på at mops, FB, EB ikke kan trække vejret, at der er andre racer der har sundhedsproblemer? Mener du, helt seriøst, at det er ok at lave hunde der IKKE KAN FÅ LUFT, fordi der findes nogle racer der også har problemer?
sep 2017
apr 2008
Jeg snakker ikke om alverdens racer der har en fladere snude.
Det er - som mit indlæg så tydeligt lægger op til - i de mange tilfælde, hvor hunden har så ringe en livskvalitet, at den nærmest ikke får lov at være hund.
Selvfølgelig skal der slåes ned på det, og har du et pragteksemplar af en sund hund, Vibeke, så er der absolut ingen grund til at tage på vej; så kan du jo blot være med til at støtte en sundere, mere fornuftig avl af racen som helhed.
Og ja, andre racer lider også af racerelaterede problemer. Forhindrer det dem i at udfolde sig som ganske almindelige, friske hunde, så kan de da få samme tur. Pointen er, at nogle brachycephale racer har et massivt problem med dette stort set hele linjen over. Fokus på andre racer ændrer ikke dette vilkår.
mar 2017
Følger: 8 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 415
Fornuftige hundeejere med interesse for sundhed og gode hundeliv vil jo alle nikke ja til, at mange hunderacer simpelthen er blevet for usunde. Om det så er FB, schæfer, mops, EB, eller hvilken race nu ellers har seriøse helbredsproblemer. Det er jo ikke fordi, at folk ikke kan lide racen - de kan bare ikke lide det racen er blevet til.
Edit: Og der findes selvfølgelig sunde, raske hunde i alle racer, som ikke døjer med de racetypiske lidelser, og hurra for det
maj 2015
hvorfor spørge du ikke mig,istedet for at "kaste" spørgsmålet rundt ??
skal nok svare dig hvis jeg er "i stødet til det"
sep 2017
maj 2015
hvorhenne har du spurgt
jeg formår at svare,lidt endnu,der er altså kun gået 23 sekunder fra dit sidste indlæg
virkelig undskyld,jeg ikke sad parat til tasterne,men skulle lige se om D.K., har scoret mål i håndbold
det må du virkelig undskylde,jeg ikke sad parat
og undskyld,du ikke kan læse mine indlæg,du svarer altså godt nok på dem.
min elektronik fungerer da endnu,selvom det er gammel.
hvis du ikke ved hvad div.tegn betyder,så spørg din dansklære
dec 2018
https://www.dagens.dk/videnskab/frastødt-professor-visse-hunderacer-burde-vi-lade-uddø
Bemærk at lade noget uddø betyder ikke at dræbe nogen, men blot stoppe med at avle på dem.
dec 2018
Måske skulle du opdatere din manglende viden om agilitysporten.
Venlig hilsen en meget fornærmet men supersmart hundetræner
maj 2015
ja ja
det kommer på min liste over opdateringssager.
fint du er super smart,det mildner min opfattelse af agility trænere
hilsen fra ejer af en uddøende race
sep 2017
I #111:
Har du andet løst krudt, eller vil du prøve med reelle argumenter?
I #118:
Vibe Bent, kan du prøve igen med de reelle argumenter, eller havde du kun den gamle (trætte) med schæfer?
Men så lad mig spørge - hvordan hjælper det på at mops, FB, EB ikke kan trække vejret, at der er andre racer der har sundhedsproblemer? Mener du, helt seriøst, at det er ok at lave hunde der IKKE KAN FÅ LUFT, fordi der findes nogle racer der også har problemer?
Jeg er bedøvende ligeglad med at din mops skal køres i en klapvogn - din hund, dit valg - men kan du svare på ovenstående?
Og min dansklærer ville vende sig i graven over din skrivestil
maj 2015
der er meget der for dig står hen i det uvisse,det må du så leve med.
men du jo også flittigt ikonerne,det er jo også lettere end tekst.
og hvad min klapvogn angår er du bedøvende ligeglad,det skal du også bare være.
men så fatter jeg ikke du spurgte i tråden her om:
" (" det tegn betyder citat)
" tager jeg fejl har viggo bent ikke skrevet om hun kørte sin mops rundt i en klapvogn"
hvorfor spurgte du her på h.g,du har jo læst indlægget,hvorfor kaster du så rundt.?
og hvis du har så stort besvær med at læse mine indlæg,så lad dog for himlens skyld være,savner personligt ikke dine indlæg
fred være med dem
og,nej vist er det ikke ok,at lave hunde med skavanker,,såsom vejrtrækningsbesvær,dysplasi,cherry øjne,hudallergi, og andre medfødte ting
sep 2017
https://www.facebook.com/thefeedsbsviceland/videos/535000603500317/
sep 2017
apr 2018
Følger: 20 Følgere: 25 Emner: 40 Svar: 876
Dovne hunde