604 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 23 Svar

Hvad skal hun testes for? Hvad skal hun testes for?

Jeg kunne godt tænke mig at se om Nala kunne bruges i avl - så nu vil jeg høre jer :

Hvad skal hun testes for ..

Jeg ved hun skal mentaltestes

Testes for L2HGA..

Tesetes for HD ..

Er der andre ting ?

Hvad med øjnene skal de også testes ?

Hvilken alder skal man teste dem i ?
Kan man regne med svarene når hun kun er hvalp ?
- eller skal jeg vente til hun er de 2 år ca?

Håber på gode svar.. c",)

Derudoer har jeg haft tænkt på om der er mulighed for avlsgodkendelse når hun ikke har tavle ?

Alle kommentare vedrørende tavleløs avl frabedes!
- Tak c",)

Mvh Annette.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilstoppet toilet 1.000 kr.
  • Hænge gardiner op 500 kr.
  • buske med rødder graves op og fjernes 3.000 kr.
  • Montering af hasvik skydedøre. 300 kr.
  • Hurtig løsning af småopgaver 1.050 kr.
  • elektriker 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvad skal hun testes for?
  • #1   9. apr 2007 okay rettelse - måske ikke ligefrem avl - men kunne godt tænke mig et kuld hvalpe på hende hvis hun egner sig til det..

• #2   9. apr 2007 og vent til hun er gl. nok. kan se hun er fra 2006

• #3   9. apr 2007 Amalie - okay, har jeg aldrig hørt om man kunne . hehe..
    Men det husker jeg da..

• #4   9. apr 2007 Hvis du går ind på DKK´s hjemmeside under avl og opdræt, kan du se hvad Dkk foreskriver.......
    Og hvis du vil have lavet alle de ovennævnte tests, mener jeg faktisk, at du sætter en noget højere standard til din hund end DKK gør((=;

• #5   9. apr 2007 Kipler - okay, hendes forældredyr var testet for L2hga og der var intet at komme efter, og mener også de var mentalttestet..
    Men skal no lige undersøge det..
    Hvis begge er undersøgt og det var positivt - er der så nogen fare for noget negativt hos Nala ?

• #6   9. apr 2007 Lise - Okay, jamen jeg har da tænkt mig at hun skal testes i hoved og "numse" inden jeg finder ud om hun skalhav et kuld hvape når hun er gammel nok ..
    regner med at vente til hun er omkring 2½ - 3 år.

• #7   9. apr 2007 Har lige tjekket og:
    Dkk foreskriver ikke at der skal tages HD billeder. Tager du billeder af en staff så tidligts når den er 12 mdr. gammel og ikke dårligerere end D.
    De foreskriver helle ikke HG2LGA ( ved at du kan få lavet denne test ved din dyrlæge)
    Og der foreskrives ikke øjenlysning!!

Men jeg ville da nok få lavet HD fotos og test for HG2LGA.

• #8   9. apr 2007 Trode ikke et kuld var avl - men okay der blev jeg klogere.. smiley

Forældre dyrene er testet for L2hga og den var clear.. !'

Amalie - okay, må prøve at kontakte en så for at høre mere om det og priser og så videre.

• #9   9. apr 2007 hov , hehehe.. har hele tiden hørt det som L2hga .. hehe.. sorry smiley
    Så må det jo hedde HG2LGA smiley

• #10   9. apr 2007 Okay mange tak lise smiley

• #11   9. apr 2007 kiki -okay . . æv..

• #12   9. apr 2007 Jeg synes personligt at du skal få hende tjekket for alle de ting du nu ønsker når hun er 1½ år gammel og så skal hun have det først hold hvalpe inden hun bliver 3 år...

• #13   9. apr 2007 Amalie - Nope smiley
    kender en som har samme race, som dog er 1½ år nu ..
    Som også bliver testet for det samme..
    Vi har haft snakket samme om det, og er blevet enige om at nu hvor der så ikke kommer tavle på for hvalpekøberne kopire af alt det fra dr. dyr vedrørende alle de tests der bliver lavet på forældre dyrene .

• #14   9. apr 2007 Betina - okay .. gør det da en stor forskel om det er inden eller efter hun er 3 år gammel ?

• #15   9. apr 2007 kiki - okay, vil ringe og høre min dyrlæge om det.. hvad st¨r HC får ?

Okay dejligt at vide hun også er clear så .. smiley

• #16   9. apr 2007 kiki okay tak..

• #17   9. apr 2007 kiki - oky mange tak .. det vil jeg da gøre så smiley

• #18   9. apr 2007 Kiki:
    Jeps:
    L2-HGA det var mig der huskede forkert//=;

• #19   9. apr 2007 Ved ikke om der er så stor forskel på det, men har ofte hørt at man anbefale at tæven får sit færste hold hvalpe inden sit 3. leveår, jeg mener det har noget at gøre med at de helt ikk må blive for gamle inden de får kuldet, men jeg mener så oz samtidig at det bare er en anbefaling, og at kraven lyder inden de fylder 5 år.

• #20   9. apr 2007 Kiki - har skam ikke tænkt mig at gøre noget der ikke er velovervejet!'Har tænkt mig at se tiden an, se alle test an, snakke med dyrelæger og få råd af erfarene avlere inde for racen..

Ved godt hun ikke har tavle, og ja hun kan da sagtens være den dejligste hund i mine øjne, men er godt klar over der ligger mere i det end min vudering smiley

• #21   9. apr 2007 kiki - smiley netop fordi hun er ude tavle synes jeg det er vigtigt at gøre meget ud af det.. !

men igen - det er jo ikke sikkert hun skal .. hehe..

uha. . nala er også min lille nussehund.. o hun vil fortsat være det uanset hvad smiley

• #22   9. apr 2007 Hej J&A

Jeg skal starte med at sige jeg jo på ingen måde kan bestemme eller gøre mig til herre over om i skal avle eller ej.

Men jeg forstår ikke rigtigt jeres dispositioner og hensigt med at avle på hende. i skriver i Nala´s profil i feltet Stævner: Ingen, og det skal jeg heller ikke.- For jeg er en hyggehund. Nu er det så jeg godt kunne tænke mig at høre er det en hyggehund i har? eller er det avls hund? Mindes helt sikkert at have læst for et stykke tid siden at grunden til at i valgte Nala uden tavle var at hun bare skulle være hygge hund der ikke skulle udstilles eller avles på. Jeg mener ikke at den manglende tavle gør hunden til en dårligere hund i hverdagen men blot at man skal gøre sig nogle nøje overvejelser inden man kaster sig ud i noget så stort som et kuld hvalpe.

Hvad er jeres mål at opdrætte et kuld?
    Hvilke kriterier/egenskaber lægger i vægt på når der skal laves hvalpe?
    Har i set Nala´s forældres test certifikater? (Hvis ikke i har det kan i ikke tage for gode vare at hun er claer!!!!!)
    Hvad vil i gøre for at undgå indalv? Nu er der jo heldigvis ikke så SBT´ere uden tavle og de fleste at dem der er, kommer fra samme linier så her skal i også være yderst påpasselige!
    Har i købere til hvalpene på forhånd?
    Hvad forlanger/forventer i af hvalpenes fremtidige hjem?
    Har i den fornødne tid det kræver at opfostre et kuld hvalpe?
    Osv. Osv. Osv.

Dette indlæg er ikke lavet med henblik på at lyde negativ men er blot møntet på at sætte nogen relevante tanker i gang inden man kaster sig ud i avl.

Med Tankevækkende hilsner

Michael

Ps. hun ser faktisk rigtig fin ud flot statur og skønt hovede.

• #23   9. apr 2007 Hej Michael - wow en masse spørgsmål men prøver at svare smiley

Ja jeg købte hende fordi jeg bare ville have hende som hyggehund - men har på det sidste tænkt på om hun skal have et kuld hvalpe..
    Og selvom hun laver et kuld hvalpe er hun stadig min hyggehund..

Jeg overvejer også meget om jeg skal eller ej!

Jeg kunne bare godt tænke mig hun prøvede hvis hun egner sig .. - hvis ikke hun egner sig skal hun jo ikke!

Hvad mener du med hvilke kriterier?
    Ja vi har set Forældres certifikat - har fået det tilsendt i en mail.. og har også set det rigtigt da vi mødte forældredyrene..
    Jeg har allerede fundet en han - men han skal selvf. også testes i hoved og Numse inden..
    Og han er ikke "medlem" af nalas familie - det er undersøgt da den hans forældre også har stamtavle og de er tjekket ..
    Hvis hun er egnet og hannen også er har vi faktisk 4 der gerne vil købe en hvalp..

Jeg har de krav til køberne at de skal kende racen, de skal vide hvad de går ind til!
    Derudover skal ejerne skrive under på en købskontrakt hvori der kommer til at stå at hvalpen ikke må sælges videre før jeg har sagt om jeg vil have den tilbage!

Mere har jeg ikke tænkt på endnu .. Men der er jo så også noget tid til ..

Ja det har jeg .. - jeg går hjemme, så har al den tid jeg behøver - og ved hvad det kræver at skulle have hvalpe!

Tak for kommentaren -dog vil jeg sige at jeg synes ikke hendes halestilling er super..!
    Der er et slags knæk på den ..

Kommentér på:
Hvad skal hun testes for?

Annonce