{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.779 visninger | Oprettet:

Tema til kuld {{forumTopicSubject}}

I tillæg til den positive tråd, synes jeg vi skal have en fredags-tråd for hyggens skyld smiley

Hvis I skulle navngive et kuld efter tema, og ikke bare A-B-C, hvad ville I så vælge?

Jeg ville elske et Studio Ghibli tema, og her er masser af oplagte navne, som er "indkalds-venlige" og ikke bare stamtavlenavne:

- Mei
- Ponyo
- Jiji
- Kiki
- Chihiro/Chi
- Haku
- Hauru (Howl)
- Kiyo

osv osv... men ellers ville jeg gå all in på filmtitlerne:

- Spirited Away
- My Neighbor Totoro
- Howl's Moving Castle
- Castle in the Sky
- Princess Mononoke
- Kiki's Delivery Service
- The Wind Rises
- Whisper of the Heart
- Grave of the Fireflies

Jeres tur!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tema til kuld
  • #1   26. okt 2018 Et hestetema måske ??

Araber
    Fjordhest
    Islænder
    New Forest
    Shire
    Jysk Hest
    Trakhener ...

Naaaa smiley smiley smiley smiley smiley

• #2   26. okt 2018 bil navne
    Kuga
    siroco
    kaptus
    Lupo
    Fox
    Ibiza
    Colt
    osv.

• #3   26. okt 2018 har haft et USA katte kuld efter staterne smiley

fx

Colorado
    Minnesota
    Louisiana

Der var mange fede navne

• #5   26. okt 2018 vores tre misser er i dag

Åge
    money
    Lucy

hahaha så meget for opdrætters navne

• #6   26. okt 2018 Jeg tænker, at mit første kuld når det engang kommer, skal opkaldes efter dragon Ball figure smiley

• #7   26. okt 2018 Saturns måner

• #9   26. okt 2018 "tema" - hundenavne fra hunde i film
    fx:
    Baxter (Anchorman)
    Barney (Gremlins)
    Beethoven (Beethoven)
    Bolt (Bolt)
    Boris (Lady and the Tramp)
    Brinkley (You’ve Got Mail)
    Bruiser (Legally Blonde)
    Bruno (Cinderella)
    Buckley (The Royal Tenenbaums)
    Buddy (Air Bud)

• #10   26. okt 2018 Japanske hundenavne tema
    Ginga Nagareboshi Gin tema
    World of Warcraft tema smiley

• #11   26. okt 2018 Hvad er studio ghibli?
    Jeg ville ikke ane det var et tema..

Skulle jeg lave et temakuld ville jeg gå klassisk.
    Blomster
    Sten
    Planeter/stjerner
    Måske ABBA sange

• #12   26. okt 2018 Jeg ville tage biltema!

Eller "Buffy the vampire slayer"-tema smiley

• #13   26. okt 2018 Okay jeg kan godt se at udtalen kunne blive problematisk.. men hey, de er da korte og indkaldsvenlige, når man lige kender udtalen smiley smiley

(Nå ja, Studio Ghibli er et animationsstudie i Japan)

• #14   26. okt 2018 Uh, stater i USA lyder som et fedt tema. Jeg er vild med det!

• #16   26. okt 2018 Det var da også lidt af et kennelnavn at sluge smiley

• #17   26. okt 2018 Dyr:

Kat
    Hund
    Hest
    Egern
    mm D

• #19   26. okt 2018 ja smiley

• #20   26. okt 2018 Mine to tavlekøtere er fra to temakuld. Den ene er fra "Torden og lynild" kuldet og fik et "vejr" navn. Hun hedder Spilops Wild Weather Wilma. Nummer to er fra et pokemon kuld. Hun hedder Spilops Donphan Dagmar.

Jeg ville helt sikker lave et Harry Potter tema kuld - dem kunne man faktisk lave mange af smiley

karakterer tema
    magiske væsener tema
    trylleformularer tema
    steder eller objekter tema

• #22   26. okt 2018 ET POKEMON KULD! Det er sqda genialt....

Med alle de pokemon der er, kan jeg jo bruge det tema med ALLE mine kuld smiley

• #23   26. okt 2018 Jeg har tænkt i Star Wars banerne.
    Chewbacca
    Jar-Jar binks
    Yoda
    Prinsess Leia
    Luke Skywalker
    Osv osv... smiley

• #24   26. okt 2018 Vores 10 kuld er efter ABC meen samtidig er kravet at alle navnene er japanske smiley
    Så vi har kombineret det. Jeg elsker at skulle finde på navne til kommende kuld.
    Nogle hvalpekøbere beholder navnene, andre gør ikke.
    Lige nu har vi to brødre som hedder Jotaro og Jirou smiley

• #25   26. okt 2018 Barnaby-tema, det ville sikkert skille sig ud smiley

Og ellers kunne det være fedt at opkalde dem efter te. Kan lige se sådan en Earl Grey.

Eller kager!

• #26   26. okt 2018 Aaaw Ida, picwick er da det kæreste navn smiley

• #27   26. okt 2018 Ja, det er et godt navn!

• #28   26. okt 2018 Harry Potter

Harry
    Herminone
    Sirius
    Albus
    Lupin
    Minerva
    Ginny

Eller danske komikere måske

Spang
    Dybvad
    Mattesen
    Dorset
    Gintberg
    Linda P. smiley

• #29   26. okt 2018 Eller Queen sange

Bohemian Rhapsody
    Fat bottomed girls
    Fairy Feller's masterstroke
    Somebody to love
    Crazy little thing called love
    Good old-fashioned loverboy
    A kind of magic
    Seven seas of rhye
    Innuendo
    The miracle

Ved nærmere eftertanke ville samtlige kuld nok får navn efter queen sange. smiley

• #31   26. okt 2018 Vi har et:

Moon-kuld (fx Sojus Once in a Blue Moon, Sojus How High The Moon)

Sun-kuld (fx Sojus House Of The Rising Sun, Sojus Lady Sunshine)

Sky-kuld (Sojus Sky Conqueror, Sojus Sky Blue Meadow)

Stjernetegns-kuld (Sojus Menkib Persei, Sojus Segin Cassiopeiae)

Forårsblomster (Sojus Scilla Sibirica, Sojus Nacissus Poeticus)

Bruce Springsteen-sange (Sojus Sherry Darling, Sojus Reason to Believe)

Sangtitel-kuld hvor Aire er skrevet ind i stedet for air, da det er vores airedale, (Sojus In The Aire Tonight, Sojus Love is in the Aire)

Derudover nogle uden tema.

• #34   26. okt 2018 MMA tema til 10

Diaz
    Aldo
    Hunt
    Cerrone
    Rutten

Zingano
    Tate
    Namajunas
    Pennington
    Nunes

• #35   26. okt 2018 Rødvin

Chiraz
    Temparanillo
    Amarone
    Osv

• #36   26. okt 2018 Nøjj jeg er solgt på stedet til Harry Potter magiske væsener tema smiley

Og for at det ikke skal være løgn, angående pokemon, så er jeg også ret besat af navnet Eevee til en tæve. Der er jo så mange muligheder!

• Marie A
    Marie A Tilmeldt:
    feb 2016

Følgere: 1 Hunde: 1 Svar: 159
    #37   26. okt 2018 Hvis jeg købte en hanhund; Calcifer smiley smiley

Der er en havanaisopdrætter der har snuppet alle de gode temaer! Jeg er vild med de navne deres hvalpe får. I deres Merlinkuld er der bland andet "Lancelot Du Lac", "Lady Of The Lake" og "The Last Dragonlord". I Harry Potterkuldet var der en Ron med stamtavlenavnet "Bloody Brilliant" smiley

Et sjovt tema kunne være Kingdom Hearts. Min kusine og jeg kaldte tre katte for Xion, Tinkerbell og Naminé, det tog nogle år inden resten af familien kunne udtale Xion og Naminé smiley

• #38   27. okt 2018 Commodore
    Amiga
    Apple
    Asus
    Acer
    Lenovo
    HewlettPackard
    Macintosh
    Dell
    Olivetti
    IBM

• #40   27. okt 2018 Altså jeg har klart et par favoritter til temaer smiley

World of Warcraft
    Harry Potter
    Star Wars
    Pokémon
    My Little Pony kunne jeg også godt finde på smiley

Og sidst men ikke mindst DISNEY! - Der er så mange valgmuligheder, både film, karakterer osv smiley

• #41   27. okt 2018 Asiatisk mad!!

Mochi, Twiggum, Gimbap, Japchae, Gyoza, Momo, Siu mai, Pho, Bao, Shabu Shabu, Okonomiyaki, Udon osv osv smiley

Og så kunne jeg også godt finde på at kalde dem efter well... gæt selv smiley

Pavlov, Skinner, Jung, Freud, Bruner, Vygotsky, Sterne, Bowlby, Zimbardo, Bandura, Beck , Piaget osv...
    Jeg har desværre haft min Csikszentmihalyi... det er ellers en af mine favorit teoretikere smiley

• #43   27. okt 2018 jeg er i gang med at overtale min opdrætter til et portvinskuld. Grunden til det er fordi al kvalitets portvin lagres et sted der hedder vila nova de Gaia. Min opdrætters grund moder hed Gaia. En hvalp hun beholdte og min hunds mor hed Nova. Derfor oplagt med et portvinskuld kuld.
    Jeg har ikke planer om nogensinde at lave kuld, men synes min opdrætter er kreativ med kuld navne. Hun bruger natur og dyr i sine navne. sammen med noget der passer til sine avlsdyr. Først kuld opkaldt efter æble sorter, fordi begge forældre elskede æbler, andet kuld efter antiloper for det første hun så da hun gik en tur efter parring var hjorte spor. Tredje kuld blev et polar kuld fordi begge forældre elsker kulde og valgte at parre midt i en mindre snestorm.
    Det er sku da kreativt

• #44   27. okt 2018 Infernal-sange kuld smiley
    Silver Surfer
    Punk Disco
    Fall From Grace
    Plastic Fantastic
    Buting The Bullet
    Electric Light
    Mr. Money
    Keen On Disco
    Ten Miles
    Hurricane
    Fairytale

smiley

• #45   27. okt 2018 I 80`erne var en af de store beagleopdrætter Kennel Daisy Hills (de opdrætter vist stadig) De havde alle sammen A,B,C navne. Alle dobbeltnavne. Jeg ELSKEDE at kigge kataloger og smile af deres navne smiley
    Blandt andet:
    Daisy Hills Bly Bothilde
    Daisy Hills Aktive Alfred
    Daisy Hills Bramfri Bertram
    Daisy Hills Viltre Volmer
    Daisy Hills Venlige Vladimir
    Daisy Hills Kløgtige Karpov
    Daisy Hills Kokette Kamille
    Daisy Hills Kyske Karoline
    Daisy Hills Kærlige Katinka
    Daisy Hills Barske Boris
    Daisy Hills Begavede Benjamin
    Daisy Hills Beskedne Bernhard
    Daisy Hills Betænksomme Berta
    Daisy Hills Bizarre Balthazar
    Daisy Hills Bramfri Bertram

• #46   27. okt 2018 Vi har lige netop tema-kuld og ikke ABC-kuld smiley Vi har haft:
    Lakridskuldet:
    Kung Fu
    Rotella
    Piratos
    Dukato
    Little Harmonie
    Liquorice
    Salmiakki
    Spunk

X-Men:
    Mystique
    Cypher
    Rogue
    Gambit

Jordens Børn:
    Thonolan
    Jondalar
    Dalanar
    Joplaya
    Tholie
    Ranec
    Markeno
    Talut

Mustang:
    Steeda
    Shelby
    Saleen
    Eleanor
    Boss

DCComics:
    Joker
    Batman
    Mera
    Flash

ZZTop:
    Gimme All Your Lovin’
    Sharp Dressed Man
    She’s A Heartbreaker
    She’s Got Legs

Volbeat:
    Maybelene i Hofteholder
    Lola Montez
    Black Bart
    Cape of Our Hero
    Doc Holliday
    Marie Laveau
    Still Counting
    Black Rose

De tre musketerer:
    Aramis
    Athos
    Porthos
    D’Artagnan
    Milady de Winter

Kuldet vi har fået i dag bliver muligvis med tema fra Guardians of the Galaxy smiley

• #47   27. okt 2018 Jeg har ikke læst de andre svar men..
    Ja..
    Jeg er tidligere kaninavler, og har da haft mange kuldtemaer i hovedet.
    Dem jeg aldrig fik brugt, skal da tages videre.
    Er den dag i dag stadig gal over at jeg aldrig fik opdrættet en vildtgul kanin der skulle hedde Pikachu smiley

Øverst på listen er:
    Pokémon
    Digimon
    Harry Potter (nogle der sagde Dobby? No? just me?)
    Disney
    Andre div animes - f.eks:
    Attack On Titan (Jeg skal seriøst ha en hanhund der hedder Levi engang)
    Yugioh (Øh, hallo! Seto, Kaiba, Mokuba, Yugi osv osv!)

Jeg har faktisk også overvejet et genre kuld smiley
    Pop
    Punk
    Rock
    Country
    Jazz
    osv smiley

Jeg har sååå mange idéer. Og ingen hunde at bruge det på!

• #48   27. okt 2018 Er vild med alle jeres eksempler og idéer!

Dog ville jeg ikke kunne have en hund, der hed Mochi, uden min mund løb i vand hver gang jeg kaldte på den smiley smiley Eller tteokbokki hahaha. Men Kimchi ville da rent faktisk være et sødt navn..

• #49   28. okt 2018 Mine kuld får også temanavne.
    Første kuld inspireret af, at mor Ghinis kaldenavn er en forkortelse af Lamborghini, så hvalpene har navne efter Lamborghini modeller:
    Cala
    Silhouette
    Miura
    Cheetah
    Gallardo
    Portofino

Andet kuld har navne efter italienske cykelmærker, familien er vild med cykelsport og italienske cykler, kuldet er født under afslutningen på Touren.
    Bianchi
    Cinelli
    Milani
    Colnago
    Basso
    Casati

3.kuld har belgisk far, så her var enten øl eller chokolade i spil, chokolade vandt, der er flere whippet øl-kuld.
    Godiva
    Valrhona
    Summerbird
    Feodora
    After Eight
    Galler
    Amedei

Nuværende kuld, far har kaldenavnet Ludvig, tema Ludvig Holberg
    Erasmus Montanus
    Jean de France
    Hexerie
    Colombine
    Hyacinthe
    Lucilia

Næste kuld, Bianchi trækker sin løbetid, men når hun engang bestemmer sig smiley skal hun parres med en sydkoreansk hanhund.
    Tema tja, en italiensk cykel parret med et twist af citron, ikke helt til at sige, hvad det bliver til smiley

• #50   28. okt 2018 Jeg synes også det er vigtigt at når man laver kuld navne der er specielle at det rent faktisk er navne der kan bruges som kalde navn.
    Min hund er fra det et antilope kuld og der findes jo mange forskellige arter der. Jeg fik lov til at være medbestemmende på min hunds navn, hvilket jeg synes er meget fedt.
    Jeg fandt navnet Saiga efter en antilope og køn er den sku ik. Jeg spurgte min opdrætter om min hvalp måtte hedde det på stambog og hun begyndte at grine. Det var et navn hun havde overvejet, men synes det var så grim en antilope så hun havde taget det af sin liste igen. Men hvis jeg ville bruge det som kaldenavn også. så ville hun gerne stambogføre ham det.

• #51   28. okt 2018 Billede af en Saiga??????

profilbillede
  • #52   28. okt 2018 #36 i et stykke tid var hendes navn faktisk Spilops Eevee Ester eller Eevee Elsa. Indtil jeg endte på Dagmar og derfor måtte finde en D pokemon istedet.

Min niece stemte for Elsa - men Anna og Elsa... næsten ligeså slemt som Anna og Lotte nu om dage smiley smiley

• #53   28. okt 2018 ha ha ej det er altså lidt sjovt med Anna og Elsa????

• #54   28. okt 2018 Jeg synes det er fuldstændig ligegyldigt om stambogsnavnene kan bruges til kaldenavn. Jeg har aldrig haft en hund der blev kaldt det den hed på stambogen og har heller aldrig spekuleret over det. Stambogen er jo "bare" et dokument smiley

• #55   28. okt 2018 Jeg synes det er rart når man kan bruge stambog navnet. Det viser også at opdrætter har tænkt nærmere over det .

• #57   28. okt 2018 Min hanhund skal bruges til et kuld "her om lidt" - og dem, der skal bruge ham vil lave tema-navne smiley smiley smiley smiley smiley smiley smiley

Det er SÅ no-go for mig i brugsracerne .. der hedder de A-B-C osv - langt nemmere hurtigt at se, om det er en kuldsøskende man står overfor - så gammeldags er jeg nemlig smiley

• #60   28. okt 2018 For mig er det også ligemeget om stamtavlenavnet kan bruges. Der er så stor forskel på folks smag når det gælder hundenavne. Chancen for at få en hund med et stamtavlenavn som kan udløse et navn jeg kan lide, er ikke ret stor.
    Men jeg kan da godt lide når navnet i det mindste kan udtales smiley

Vi har ikke benyttet navnene fra tavlen herhjemme gennem tiden - heller ikke bare til inspiration.
    Vores Kordes Dynamic Future, blev en Du Da.. Og Kordes Unique Dream blev Kiki smiley
    Tucker hed bare Bentley - det kom heller ikke til at ske smiley

• #61   28. okt 2018 Jeg har selv valgt mines tavlenavne. Fik blot temaet.

• #62   28. okt 2018 Haha Anna - jeg har hele tiden troet du var i midt/slutningen af tyverne - nu lurede jeg lige din profil

• #63   28. okt 2018 #62 - så er det nu jeg skal overveje om det er en fornærmelse eller en kompliment smiley men nej, jeg er af noget ældre årgang end det smiley Her er jeg i sommers med hele min lille bande

profilbillede
  • #64   28. okt 2018 Anna - hverken eller smiley tror bare det er navcnet og at hunden på dit billede ser så ung ud? dejlig flok - alle 5

• #65   28. okt 2018 #64 - mit navn var også usædvanligt i min generation. Der hed de allesammen Anne - hvilket folk også altid kalder mig!
    Hunden på mit billede er ung, tror kun hun er en 2 år der smiley Hun nærmer sig 11 nu smiley

• #66   28. okt 2018 så er jeg da ikke HELT skæv på den smiley

• #67   28. okt 2018 Men det er lidt sjovt som man antager ting ud fra små (ubetydelige) detaljer

• #68   28. okt 2018 Jeg har haft en Eistibus som blev kaldt... Eddie hahaha

• #69   28. okt 2018 Jeg vil gerne have et Twin Peaks eller Game og Thrones kuld, men det skulle ikke være de mest oplagte navne fra serierne, som skulle anvendes.
    Der er en Golden som hed Fire Walk With Me (fra Twin Peaks) og jeg synes det er et genialt navn.

• #70   28. okt 2018 Man kunne også have Det Periodiske System som kuldtema smiley
    Jeg skal i hvert fald uden tvivl have et dyr ved navn Bismuth en dag! Det er for sødt! smiley smiley
    Vi overvejede også navne som Xenon og Argon da vi brainstormede hundenavne smiley

• #71   28. okt 2018 sidder sammen med nogle kunstnere og de siger kunst tema

Picasso
    Dali
    monet

smiley

• #72   28. okt 2018 Anna
    Lotte
    Georg
    Bamse
    Luna
    Aske
    Kaj
    Andrea
    Kermit
    Lillebror
    Cirkeline
    Nana

• #73   29. okt 2018 Det sjoveste jeg har oplevet var 'knoglekuldet'. De havde ganske enkelt latinske betegnelser for knogler (opdrætter er dyrlæge smiley ).
    Proccecus Transversus, Femur, Tibia, Fibula, Ulna, Scapula, Costa og et par stykker til.
    Men må tilstå at det er lidt nemmere at holde rede på kronologien når de bruger alfabetet smiley
    Clintons opdrætter havde dog en linie (hvor jeg havde ham der kom til at afslutte den; det var i ham der var en gammelkendt arvelige sygdom i racen, der viste sit grimme ansigt, så der kom ikke flere hunde fra den linie) hvor hundene hed noget med vind/blæst/storm. Det blev dog kombineret med alfabetet. Min hed fx Just a Hurricane. Han var fra et kuld der startede med J så de hed allesammen Just a og så noget med vind.

• #74   30. okt 2018 Hvor er der mange forslag!
    Det periodiske system ville være ret cool - til gengæld er der også nogle kiksede iblandt.. jeg tænker et kuld der hedder"Brint", "Svovl", "Klor" mm.... smiley smiley

Og knoglekuldet er da mega genialt!
    Men okay, jeg kan også godt se, hvorfor det er lettere med A-B-C kuld

• #75   30. okt 2018 Da jeg havde tamrotter og opdrættede dem, var det første kulds tema Angels.

der var alt fra Lucifer (en falden engel) til Gabriella.

Det andet kuld havde Børnefilm tema.

selv beholdt jeg en der hed A Trip To The Zoo, i daglig tale Trippy smiley

• #76   30. okt 2018 #74:
    Jeg tror også jeg til enhver tid ville vælge den engelske version smiley
    Der er ret mange fede at vælge imellem, og hvis man er lidt frisk, så kalder man dem deres forkortelser i stamtavlen smiley

• #77   1. nov 2018 Ærligt. Hvis jeg var opdrætter var det enten musik. Som at tage et band jeg kunne lide og opkalde hundene efter sange jeg kan lide af bandet.

Som f.eks. bandet Kiss
    Og så ville jeg tage sang navne der fra.
    Eller ville jeg vælge computer spil, og så tage characterer der fra ;P

Kommentér på:
Tema til kuld

Annonce