3.651 visninger
|
Oprettet:
hvid schweizisk hyrdehund {{forumTopicSubject}}
Har et par venner som kigger meget på denne race.
har prøvet at sige hvorfor ikke en schæfer men hjalp ikke meget ,)
Men de er mere end villige til at kigge på forskellige kenneler for at finde den rigtige, der passer til dem.
Men lige her er jeg helt på bar bund kender slet ingen af disse kenneler.
Hvilke kenneler er der, der er værd at kigge på.
maj 2007
Følger: 43 Følgere: 144 Hunde: 5 Emner: 1.141 Svar: 38.615
http://www.hvidehyrdehunde.dk/
Eller Bettina:
http://www.bedablanco.dk/
maj 2015
Følger: 54 Følgere: 1011 Emner: 210 Svar: 5.571
Kan desværre ikke hjælpe med mulige kenneler, men vil skulderklappe dem for at de søger råd, og ikke bare spontant køber den første ledige hvalp, men faktisk tænker på at hunden skal passe ind i deres hverdag.
Nåja, en ting jeg har lært her på hg om hsh, vær obs på temperamentet! Der har været avlet på uheldige individer, hvad angår sind og psyke.
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.215
feb 2010
Følger: 12 Følgere: 17 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 613
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
MEN i min optik er der faktisk forskel på klubberne. I DKK forstår jeg hvorfor de bliver adskildt fra schæferne, da de er en vanvittig vattet udgave. - de fleste har ikke meget drive.
Hvor MIN opfattelse er, at de der er avlet i DRU har drift tilbage, og i mange tilfælde er nøjagtig som schæferhunde. - deraf den hvide schæfer, og det andet bliver noget snobberi. Men selvfølgelig skal man se sig for. - men det er måske til at tage med i overvejelserne.
Men ja, Winnie som der bliver linket til længere oppe, er en ret sej kvinde.
Jeg har dog ikke sat mig vanvittigt meget ind i hendes linjer.
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
aug 2006
Følger: 38 Følgere: 71 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 48.133
De lavet fantastiske hunde og har opdræt med stor samvittighed.
aug 2006
En etter, en toer som er avlshan hos Ibanez og en treer, afkom fra Ibanez.
Der er ingen fra DRU, der har tilsvarende ?
okt 2011
Følger: 10 Følgere: 35 Hunde: 1 Emner: 92 Svar: 2.091
Men min erfaring kommer fra de hunde jeg kender/har kendt fra træningspladser rundt omkring. Så er generelt billede af hundene.
mar 2011
Følger: 7 Følgere: 32 Hunde: 2 Emner: 25 Svar: 2.021
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.015
Nogle stiler efter at lave brugshunde Ala schæferhunde, nogle vil have en hyrdehund og andre går udelukkende efter en selskabshunds egenskaber.
Og er man til og forventer noget andet end man ender op med, så er det i hvert fald ikke utænkeligt det bliver en øv oplevelse.
Et eksempel kan være at vogte og beskytte huset. Nogle synes det er noget racen skal indeholde og andre ser det som en stor fejl og ville aldrig avle på en hund med de egenskaber.
Så hvis de ved lidt om hvad det er de gerne vil have hunden skal indeholde så er de godt på vej til at kunne snakke med opdrætterne om deres linier lever op til deres forventninger
aug 2015
Følger: 5 Følgere: 8 Emner: 43 Svar: 1.215
og han er simpelhen så fantastisk dejlig en hund.
han har klart ikke den samme drive som en alm brugs schæfer.
Han er stadig arbejdsvillig, men generelt en alleglad og kærlig hund
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.346
Min erfaring med racen er at uanset om det er DKK versionen eller den anden så er de driftforladte og temmelig 'skrøbelige' psykisk. Vi har haft en hel del (10+) i klubben (incl en opdrætter af den version, der ikke er med DKK bog). INGEN af dem har egnet sig til træning (DcH Programmet) pga. den totalt manglende drift og psyken; en hund der er ængstelig ved - eller decideret bange for - andre mennesker/nye ting/nye situationer/andre hunde har det temmelig svært på en træningsplads. Pt har vi faktisk slet ingen af dem tilbage; ejer har enten opgivet at træne eller opgivet hunden. Flere af de hvide er blevet skiftet ud med schæfer af brugsmodel. Men det er som sagt bare min oplevelse af dem
aug 2006
Det er dælme gode hunde.
Det er jo ikke toptunede brugshunde og det ville være dumt at forvente det.
Det er schæferlight.
Og jeg ville vælge den før højavlsschæfer.
feb 2013
Følger: 9 Følgere: 23 Hunde: 3 Emner: 79 Svar: 7.346
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 15 Hunde: 1 Emner: 50 Svar: 984
Dog har hendes mand nedlagt veto mod en almindelig schæfer og kan med nød gå med til en hvid ;9
Min opfattelse er lidt som din Mette, langt de fleste jeg har mødt var lidt sky med en skrøbeligt temperament.
maj 2007
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 69 Hunde: 2 Emner: 241 Svar: 15.389
Mit råd er at melde sig ind i gruppen for racen på FB hvor racerepræsentant og opdrættere (FCI) er til rådighed.
De inviterer gerne en på besøg, både på specialklubudstillingerne (hvor der åbenbart er bedre tid, end til DKK-udstillingerne), eller i privaten, hvor man kan møde potentielle kommende forældre til hvalpene. Man kan få lov at se dem arbejde, en del bruges som brugshunde.
Min skal bruges som terapihund bl.a.
De er SÅ søde inde i den gruppe, og der er masser af billeder af de lækre vovser jo også.
Link: https://www.facebook.com/groups/1475621805992260/
nov 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 4 Emner: 37 Svar: 297
Jeg har Hvid Sweizisk Hyrdehunde og går også meget op i temprament delen også , har opdrættet 2 kuld .
Pt har jeg en mental velfungerende han der skal parre 2 tæver her i vinter ,
Begge tæver er opdrættet af mig, hanhunden er importeret da jeg havde store krav til hvad vi ønsker at opdrætte
Vi tager gerne i mod besøg
http://www.hvidehyrdehunde.dk/
nov 2006
Pt har min han , vist som den eneste HSH pt i Danmark en godkendt
Hyrde Instinkttest A
nov 2006
og her er pt mit kennel skema , som bla indeholder sundhed på hofter og albuer , hvem der er mentalbeskrevet , deres dna på arvelige sygdomme, udstillings resultater og hvilke prøver de har
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.197
Jeg er fan af at kalde den HSH - det giver ingen associationer om noget som helst, og man kan se på racen på en objektiv måde.
nov 2006
Jeg fastholder nettop jeg opdrætter af Hvid sweisisk Hyrdehund , at nogle stadig fastholder andre navne og mener hunde er den samme i racen som Hvid Sweizisk Hyrdehund giver ingen mening for mig.
men stadig stor ros for at de nye ejere er interesseret i racen og har deres hunde-bekendt med på at hjælpe
jan 2006
Følger: 1 Følgere: 59 Hunde: 5 Annoncer: 2 Emner: 340 Svar: 14.197
Det er mere - racen HAR et navn, så brug det nu .. på samme måde som "mini-collie" - nej sheltie - og "Lassiehund", nope collie.
Det er bare min holdning
aug 2005
Følger: 67 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 272 Svar: 3.235
Jeg brænder for denne race.
Og kan kun sige som så mange andre - tag endelig ud og besøg nogle opdrættere og deres hunde. Få en fornemmelse af racen og hør hvad opdrætteren fortæller
Jeg har selv opdræt af denne skønne race og min dør er altid åben
Jeg har haft racen i 13 år.
Tag gerne et kig forbi min side www.bedablanco.dk
maj 2007
Long time, no see
aug 2005
Følger: 67 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 272 Svar: 3.235
He he tja følger lidt med herinde endnu
hvid schweizisk hyrdehund