{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mental test af han hund...
  • #1   24. jan 2007 prøv og snak med peter over i dobermanklubben, der var vi prøvet lidt af den med hundene for sjov, vi havde en ekspert ude. det var sjovt at se hvordan hunden reagede

• #2   24. jan 2007 Hvis du vil ha din hund mentaltestet, kræver det at der findes en ønskeprofil på "din" race...
    Hvis din specialklub har udarbejdet en ønskeprofil, kan du enten ta kontakt til klubben eller DKK og få mere info om hvor den næste mentaltest afholdes i nærheden af dig..
    og derefter melder du dig på til test og håber at der er plads til jer...
    Hav det i baghovedet at han hunde er lidt senere i deres mentale udvikling og test ham så tæt på de 2år som muligt..

• #3   24. jan 2007 Kan man godt få en hund uden stamtavle mentaltestet??? Og er det ikke meget smart at have det hvis man vil avle med sin han hund?

• #4   24. jan 2007 Majbritt: Peter kan jo ikke mental teste og give "bevis" på hunden er ok eller hva det nu hedder...

• #6   24. jan 2007 Jo..det er rigtig smart at få sin hund mentaltestet inden avl..og sundhedsundersøgt for den sags skyld....

Tror ikke der findes mentaltest'er for hunde uden stamtavle, da profilen bliver oprettet på en race af specialklubbens bestyrelse...men du bliver nok nød til at rette henvendelse dertil for at få svar...

Hvis han er uden stamtavle har du jo intet bevis på at den er renavlet, så jeg tvivler på at de vil lade dig teste ham....ingen race klubber ser jo med milde øjne på pirat avl...

• #7   24. jan 2007 Jeg er slet slet ikke sikker på jeg vil avle på ham.
    Men der er mange der henvender sig til mig.
    Og hvis han skulle ende med at få lov på et par tæver vil jeg da gerne gøre hvad jeg kan som feks mental test og HD test osv, nu når jeg ikke har tavle på ham...

• #8   24. jan 2007 Tror ikke du kan få undersøgt særlig mange af tingene helt til bunds...

Du kan jo ikke sende HD/AA foto's til bedømmelse i DKK, men KUN få en ca vurdering af en dyrlæge...og de "bedømmelser" (vil hellere kalde det for gætterier) kan du ikke bruge til særlig meget...

Og mht Mentaltest, så tror jeg det nærmeste du kommer til en gyldig test, er en privat "vurdering"... dvs på privat bane ,forhåbentlig af nogen der er uddannet som mentalbeskrivere og ikke bare "kloge hoveder" der mener det er ligeså nemt som at klø sig i r*#en...

• #9   24. jan 2007 *Brak's *
    Næææh men dyrlægen kan vel fortælle om det er dårlige hofter eller ej??????

Jeg aner intet om det, derfor spørger jeg... :O)

• #10   24. jan 2007 DKK's panel består af flere individuelle bedømmere, og ikke kun én der bedømmer et billede...
    Jeg synes ikke altid selv at de har ret i deres bedømmelser,og har da også anket en afgørelse før..men de er dog flere øjne der ser...

Og betegnelsen dårlige hofter...? hvornår synes den enkelte dyrlæge at det er dårlige hofter? -når de er fulde af gigt,ardannelse eller bare ligger og svæver langt ude af hofteskålen...?

Det er ikke ment som en kritik..jeg synes det er virkelig flot at du vil gøre dig de anstrengelser, før du overhovedet vil anvende ham i avl..ikke mange gør sig de overvejelser på en papirløs hund...

men jeg er da ikke et sekund i tvivl om at du sikkert har opfanget min mening om den form for opdræt..sådan er vi så forskellige og med forskellige meninger...
    Jeg har det bedst med at min viden rækker længere end til første led på de avlsdyr som jeg vælger at benytte...

Jeg håber at du kan få bare lidt oplysninger om din hund..sundhed både fysisk og psykisk..og vil bruge dem fornuftigt den dag der sku smutte en dejlig lille tæve forbi..

• #11   24. jan 2007 *Brak's *

Jeg vil ikke sige jeg er imod papir løs alv da jeg selv har en papir løs vaps, men der findes jo MANGE jo papir løse hunde.. Og synes jo selv Bonzo er et pragt eksemplar af en papir løs hund... :O) Men jeg har sagt nej til mange der har henvendt sig, både fordi marked er mættet for amstaffer og derfor også meget i tvivl om jeg vil bringe ham i avl... :O)

• #12   24. jan 2007 Jeg hvisker det mens ingen hører det...*jeg synes nemli også at Bonzo er sk*#e flot....og det er brand ærgeligt at der ikke findes papirer på ham... :o)

Synd og skam at markedet bare er mættet mest med de hunde der er uden papirer og ingen kontrol eller garranti på...det er ærgeligt da det ellers er en god race som har fået et blakket ry på ganske kort tid..og det mest fordi folk ikke tjækker deres dyr før avl, så de lider under allergi og dårligt sind i dag-en grov generalisering, men man hører jo altid det negative før det positive...

• #13   24. jan 2007 Kristina: du kan vælge Penhipp i atedet for HD - det bliver sendt til USA og skulle være noget mere nøjagtigt en HD foto.

Ang mental-test , så kan man ikke uden stamtavle. Prøv at tjekke rotweilerklubbens hjemmeside - tror de selv har nogle test og ved ikke om man skal have racen og om den skal have tavle.

Kende en super god dyrlæge til Penhipp og også en som jeg ved er god til HD foto og sjældent har taget fejl i forhold til DKK - sø venskab hvis jeg kan hjælpe

• #14   25. jan 2007 Penhipp er en udemærket metode, men den måler KUN løsheden...! så har du så fx gigt med extra knogledannelser der også spiller en MEGET stor rolle når det drejer sig om HD...og som bestemt er meget smertefuldt for en hund..

kan også lige smide et eksempel på en bedømmelse der bestemt ikke gir mening!
    en hund med 0,21 i Penhipp burde ikke få B/C i bedømmelse på hofterne...-men hvilken én af resulteterne er det mest "rigtige"??

og jeg kan finde tonsvis af andre resultater hvor Penhipp er med et godt resultat og HD er skod...det er som at sammenligne æbler og appelsiner og sige det er det samme bare fordi det er en frugt...-så vil man bruge det i sin avl, så skal man bruge lige så mange generationer på Penhipp som man skal for at lave et tydeligt HD indeks...(min 6 generationer)og det findes jo næppe på en hund "uden baggrund"...

Kommentér på:
Mental test af han hund...

Annonce