{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
503 visninger | Oprettet:

Opdrættere, hjælp! Avl - hvalpene {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg været nede på biblioteket og lånt en masse bøger. Men nu vil jeg meget gerne høre, hvad de forskellige opdrættere gør med deres hvalpe.
Har I en slags "ugeskema", hvor der står hvad hvalpene skal opleve uge for uge.
- Hvilke lyde de skal have kendskab til, som man eventuelt kan få på cd.
- Hvornår hvalpene kan komme med familien uden for hjemmet.
- Hvilke øvelser, man laver med hvalpene, for at stimulere deres næser, sanser etc.
Håber der er nogle opdrættere der vil hjælpe.
Jeg vil jo meget gerne have nogle dejlige harmoniske hvalpe til den tid.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Opdrættere, hjælp! Avl - hvalpene
  • #1   19. dec 2006 kigger spændt med her??? kun være man kun lære noget

• #2   19. dec 2006 Ja, man kan jo altid lære noget nyt.. smiley

• #3   19. dec 2006 Jeg er også med på en smiger......skal ikke selv have hvalpe, men et spændende område alligevel.........

• #4   19. dec 2006 ja der er mange måder, at have hvalpe på, hvordan vi havde A kuldet kan du se her
    www.kennel-egeborg.dk

måske du ud fra billederne, kan danne dig et indtryk af ,hvad vi lavede med dem, uge for uge

• #5   19. dec 2006 Hmm. Ved ikke så meget om avl.. Men ved at de først må sælges når de er 8 uger.. Hehe..

• #6   19. dec 2006 Du kan læse lidt i teksten på forsiden på vores hjemmeside: www.angelicstaff.dk og se billeder i vores fotoalbum her:
    http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1630

Hvalpene kommer hos os ud og oplever verden fra de er 4 uger.
    De skal møde biler, hunde, mennesker, børn bolde, usikkert underlag, mørke kasser/tunneler. og hvad der ellers findes.
    De skal høre: cykler, biler, grydelåg, støvsuger, musik, stole og borde.

Jeg går meget op i at informere hvalpekøberne om hvordan de skal reagerer i de forskellige situationer. F.eks må de ikke tage hunden op hvis den bliver forskrækket, eller der kommer en anden hund. De må altså ikke pylre.
    De får information om hvor lang prægningen varer og hvilke aktiviteter der er egnede i bestemte perioder. F.eks skal hvalpene møde masser af hunde og stressede situatione inden de er 4mdr, men de må ikke få for meget motion.

• #7   21. dec 2006 Hmmmm de skal have det som de voksne. mine hvalpe blir udsat for det samme hjemme som alle de gamle også oplever, plus de blir vænnet til at køre bil, halsbånd, ture, støvsuger opvask madlavning mm.

Jeg har besøgende fra 2-3 dagen, de blir rørt ved løftet op og kælet alt det jeg og gæsterne lyster.

De bor sammen med hanner og tæver og alle deltager i pasningen. de møder andre hunderacer, folk, børn, dyr ja, hvad jeg nu har af muligheder i den periode.

En god ting er også at vænne dem til musik, og andre underlige ting, film og playstation f.eks. har faktisk min ipod kørende konstant fra tæven føder til hvalpene flytter..... der er mange underlige ting på den *GGG*

Kommentér på:
Opdrættere, hjælp! Avl - hvalpene

Annonce