503 visninger
|
Oprettet:
Opdrættere, hjælp! Avl - hvalpene {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg været nede på biblioteket og lånt en masse bøger. Men nu vil jeg meget gerne høre, hvad de forskellige opdrættere gør med deres hvalpe.
Har I en slags "ugeskema", hvor der står hvad hvalpene skal opleve uge for uge.
- Hvilke lyde de skal have kendskab til, som man eventuelt kan få på cd.
- Hvornår hvalpene kan komme med familien uden for hjemmet.
- Hvilke øvelser, man laver med hvalpene, for at stimulere deres næser, sanser etc.
Håber der er nogle opdrættere der vil hjælpe.
Jeg vil jo meget gerne have nogle dejlige harmoniske hvalpe til den tid.
maj 2005
Følger: 71 Følgere: 69 Hunde: 1 Emner: 310 Svar: 2.127
nov 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 131 Svar: 563
jun 2005
Følger: 84 Følgere: 76 Hunde: 5 Emner: 119 Svar: 8.030
sep 2006
Følger: 23 Følgere: 24 Hunde: 6 Emner: 93 Svar: 991
www.kennel-egeborg.dk
måske du ud fra billederne, kan danne dig et indtryk af ,hvad vi lavede med dem, uge for uge
dec 2006
Følger: 14 Følgere: 14 Hunde: 2 Emner: 644 Svar: 3.325
sep 2005
Følger: 121 Følgere: 122 Hunde: 4 Emner: 75 Svar: 974
http://hundegalleri.dk/html/alb_vis.asp?AlbumID=1630
Hvalpene kommer hos os ud og oplever verden fra de er 4 uger.
De skal møde biler, hunde, mennesker, børn bolde, usikkert underlag, mørke kasser/tunneler. og hvad der ellers findes.
De skal høre: cykler, biler, grydelåg, støvsuger, musik, stole og borde.
Jeg går meget op i at informere hvalpekøberne om hvordan de skal reagerer i de forskellige situationer. F.eks må de ikke tage hunden op hvis den bliver forskrækket, eller der kommer en anden hund. De må altså ikke pylre.
De får information om hvor lang prægningen varer og hvilke aktiviteter der er egnede i bestemte perioder. F.eks skal hvalpene møde masser af hunde og stressede situatione inden de er 4mdr, men de må ikke få for meget motion.
jan 2006
Følger: 30 Følgere: 29 Hunde: 9 Emner: 130 Svar: 1.256
Jeg har besøgende fra 2-3 dagen, de blir rørt ved løftet op og kælet alt det jeg og gæsterne lyster.
De bor sammen med hanner og tæver og alle deltager i pasningen. de møder andre hunderacer, folk, børn, dyr ja, hvad jeg nu har af muligheder i den periode.
En god ting er også at vænne dem til musik, og andre underlige ting, film og playstation f.eks. har faktisk min ipod kørende konstant fra tæven føder til hvalpene flytter..... der er mange underlige ting på den *GGG*
Opdrættere, hjælp! Avl - hvalpene