Staffordshire Bull Terrier, Farver Staffordshire Bull Terrier, Farver
Hej
Jeg har forelsket mig i denne dejlige race og søger derfor en sød lille hvalp. Jeg er faldet for den flotte blå farve, men har hørt mange rygter om sygdomme og ulovlig avl? Er der nogen herinde der ved noget om de forskellige farver og hvordan de kan påvirke dem forskelligt. Eller eventuelt har et link eller et sted hvor jeg kan blive klogere på det med de blå staff.
På forhånd tak!
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1317 Hunde: 1 Emner: 203 Svar: 13.333
Jeg tvivler på temperament sidder i farven, nok mere i hunden som individ
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.607
http://www.hundegalleri.dk/forum/generel-diskussion/359465-parring_af_farven_blaa
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.607
http://www.hundegalleri.dk/forum/avl/560053-blaa_fransk_bulldog_igen__
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.109
Og husk for alles skyld at købe med tavle.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 257 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.514
jul 2012
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 3 Emner: 117 Svar: 2.615
det er helt okay som køber at stille krav til din opdrætter!
og gør det! ikke kun krav til din hvalp, det er trods alt din opdrætter der skal gøre alt forarbejdet på at producere, de bedst muligt hvalpe. det er din opdrætter der i minimum 8 uger skal gøre alt hvad denne kan, for at præge din hvalp i nogle af de vigtigste uger af dens liv. og det er din opdrætter du resten af hundens liv kan sparre med og spørge om alle de ting, du måtte have brug for.
så sæt krav til din opdrætter og sæt krav til generel sundhed i linjerne, gør dit forarbejde, til at tjekke at det avl du støtter, er værd at købe sig ind i og gør din hvalp den tjeneste at støt sund avl og ikke avl der er baseret på den rigtige farve.
og selvfølgelig kun med dkk tavle, så du kan bevise hunden race.
der er nogle sygdomme der kan linkes til den blå farve, plus at de meget sjældent holder standarden.
Jeg håber du vil overveje at prioritere noget andet. din hvalp er lige så sød og dejlig med en anden farve og forhåbentlig vil du elske den anyways
aug 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
Staffordshire Bull Terrier, Farver