{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
544 visninger | Oprettet:

Avl med Flat {{forumTopicSubject}}

Da min svigermor har Flatcoated retrivere og gerne vil avle, vil jeg gerne vide hvilken krav der er til racen for at blive avlskåret?

Skal de have brugsprøve, udstillingsresultater..osv.

Ved at de skal HD-fotografres og øjenlyses. Begge hunde har fået taget HD, med resultet A og B, så det skulle være i orden.

Fortæl gerne hva i ved, da jeg ingenting ved om racen. Har ikke sat mig ind i racen, da jeg selv holder Rottweilere.

Julehilsener

Stine

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Avl med Flat
  • #1   9. dec 2006 Altså ikke for at være negativ, men var det ikke noget din svigermor burde vide hvis hun vil avle ?

• #2   9. dec 2006 janni.....

Hvorfor tror du at det er jeg spørger.................!!!!!!!!!

Netop for at finde ud af det, så hundene kan opfylde kravene for avlskåring.
    Når man ikke ved hvordan og hvorledes, så må man jo spørge sig frem.

• #3   9. dec 2006 altså det er vel sådan set det hun er i gang med.. jeg har selv haft en tråd for et par dage siden med lign spørgsmål, da jeg heller intet ved om avl, men godt på et tidspunkt kunne tænke mig at lade min hund få hvalpe.. smiley
    stine: prøv at kontakte den klub hvor hendes hunde har deres stamtavle - de må ku svare på det

• #4   9. dec 2006 Helle.. tak for dit svar smiley

Hundene har stambog i DKK. og ved hvad det kræver at få stambogsret.

Men jeg ville også gerne vide hva der kræves for en avlskåring, som de fleste steder kræver mere end DKKs stambogsret.

Og om der er nogne flat avlere der kan fortælle lidt om hvordan en sådan en foregår smiley

• #5   9. dec 2006 (link fjernet)

• #6   9. dec 2006 Stine: fint du spørger - hvordan skal man elelrs komme vidre og finde ud af det man ikke ved.
    Så, Stine, kom bare frisk med dine spørgsmål - der er sikkert nogen der kan hjælpe dig;O)

Janni: det er jo lige bemærkninger som din, der gør at folk giver op i den, for dem ukendte jungel, der hedder avl. Så laver de bare et hovsa-kuld uden papir. Lad da folk spørge ellers er der jo ingen den bliver kloger. Har da før oplevet at folks spørgsmål, har sat mine tanker igang, omkring hvorfor vi nu gør som vi gør.

• #7   9. dec 2006 Jeg vil mene Janni´s spørgsmål er helt ok.

For har man feks. en Flatter som det er meningen man vil avle på, har man så ikke undersøgt de ting som nu skal undersøges inden avl?
    Og er der tvivl, jamen så kan man vel ringe til sin opdrætter og høre ad?

Selvfølgelig er det ok at spørge - men nogen gange så er de ting der bliver spurgt om ting som man efter MIN mening burde vide.......eller der kan findes ud af gennem opdrætteren.

• #8   9. dec 2006 Jeniki: det er jo ikke alle opdrætter der er lige villige til at hjælpe - og hvis man ikke kan spørge om hjælp her inde, så man kan komme igang på den rigtige måde, så ved jeg ikke hvor man så skulle. Heller det, end folk bare kaster sig hovedkuls ud i en parring, med den han der bor tættest på og så bagefter få rykket hoved af herinde, når de prøver på at sælge hvalpene.

• #9   9. dec 2006 Hvis man alligevel har tænk sig at vælge det "lette" løsning med papirløsavl fordi man bliver afvist herinde........så var man måske ikke så seriøs omkring sin avl alligevel?

• #10   9. dec 2006 Jeniki: hvis folk ikke ved bedre og føler at de løber panden mod en mur, hvis de spørg, hvorfra skulle de så blive kloger. Vi er jo alle startet der, hvor vi intet viste og ikke alle er så heldig at have en fornuftig opdrætter i baghånden, til at hjælpe. Jeg tager hatten af for de mennesker der erkender, at det ved de intet om og så søger information. Det er jo netop her man har mulighed for at dreje folk i den rigitge retning. Det er jo ikke sikkert at det er denne hund der skal indgå i avl, men så har man måske sået et lille frø i de mennesker, der gør at de næste gang de skal have en hund, leder efter det rigtige sted at købe den eller søger oplysninger inden køb.

• #11   9. dec 2006 fordi man skriver man gerne vil avle på sin hund, betyder det jo ikke nødvendigvis at man vil bruge den til at avle en hel masse hvalpe på. det kan jo også bare betyde at man , som jeg, vil lade den få et enkelt kuld..

• #12   9. dec 2006 Helle: Helt enig - synes det er bedre at folk spørger inden de går igang end de står med håret i postkassen bagefter.

• #13   9. dec 2006 Nu anskaffede svigermor sig ikke sine hunde for at avle, men for at have selskab.

Hun har så senere fundet ud af at det kunne være sjovt at lave et kuld hvalpe eller 2.

Derfor kan jeg ikke se at hun skulle have skaffet sig oplysninger og avlskåring inden hun fik sine hunde....

• #14   9. dec 2006 http://www.flatcoat.dk/
    Det er racens specialklubs hjemmeside - er sikker på nogen derinde ved lige precist hvad der kræves smiley

• #15   9. dec 2006 Tak Katrine..

Jeg vil søge videre der efter viden om racen smiley

Janiki........ Hun har ikke lavet nogle kuld endnu.....Netop fordi hun gerne vil overholde de krav der er til racens standard......

Og hvordan pokker vil du have at folk burde vide sådan nogle ting!!!! Så vidt jeg ved at den slags viden ikke medfødt, det er noget man skal lære......

• #16   9. dec 2006 Racen har følgende avlsrestriktioner:
    HD-krav: Afkom kan kun stambogsføres hvis begge forældre før parring er HD-fotograferet.
    Bemærk, denne restriktion er indført den 1. marts 2000 og omfatter alle hunde i racen, uanset hvornår hunden er født eller registreret.

Sååååå :))) men det er svært at sælge flatter lige nu åbenbart. Kender nogle kenneler som lige nu er brændt inde med 8 hvalpe...

Held og lykke med det hele

• #17   9. dec 2006 Janni M... takker mange gange.

Tæven er kun 1½ år nu, så der er 1 år til hun skal have hvalpe, men det er altid godt at være tidlig ude smiley

• #18   9. dec 2006 Ja det har du ret i... jeg skulle også ha haft hvalpe på min flat om et år men hun har desværre fået en slem HD... øv øv øv .... men jeg håber da at jeres vil lave nogle gode hvalpe. Hvilke linier er det om jeg må spørge? Ved du tilfældigvis det?

• #19   9. dec 2006 Janni M.....

Tæve: Far -> Samson. Mor -> Please me la Toska.

Han: Far -> Black Amandas Ivanhoe. Mor -> Exotic Lunas Alberte

Ærgeligt med din tæve, man bliver så skuffet når resultatet kommer.

• #20   9. dec 2006 AHA...

Kender godt hundene.. dog med Ivanhoe... så er det jo nogle fine flatter der kommer ud der...

Ja skide ærgeligt.. men da jeg arbejder hos en dygtig dyrlæge som er total god til HD, ja så havde jeg fået snakket det hele igennem og han sagde jo også hvad han så... virkelig skønt med gode dyrlæger man kan stole på.

Held og lykke med hvalpene smiley

• #21   9. dec 2006 Takker mange gange.

Nu skal de lige øjenlyses først, så må vi se hvad der så sker smiley

Kommentér på:
Avl med Flat

Annonce