Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophængning af spisebordslampe i betonloft i 800 kr.
  • Installation af lamper 1.000 kr.
  • Setter op 4 loft lamper 650 kr.
  • Samling af havestol 300 kr.
  • Fjernelse af ukrudt og oprydning af blade 500 kr.
  • Skærer bar stole Ben i sort metal 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hanhund Søges
  • #1   4. dec 2006 Det skal helst være inden 3-4 dage..

• #2   4. dec 2006 Hvilken race er det du søger, og hvorfor skal det gå så stærkt, er det bare lige noget du har fundet på uden viderer overvejelser ???

• #3   4. dec 2006 Mette: lige min tanke

• #4   4. dec 2006 nej det er det bestemt ikke.. men den hanhund hun skulle ud til sprang fra hun kom med den undskyldning at den havde dårligt hjerte og dyrlægen sagde at den ikke måtte parre.. men hun bruger den på hendes egen hunde så nu star jeg her og hiver mig selv i håret fordi det er noget jeg har glædet mig sådan til..
    Trunte er en blanding så racen er ligegyldig bare den ikke er over 45 cm for hun er 35

• #5   4. dec 2006 her har vi et godt eksempel på seriøst opdræt ;O)

• #6   4. dec 2006 du skal da i det mindste gå efter noget hvor temperamentet minder om din egen hund. Det er jo svært nok af sige hvad de små bliver for nogen og hvilke hjem de vil passe ind i.

• #7   4. dec 2006 det gør jeg også men det er nemmere når folk henvender sig og man kan ringe sammen og snakke om tingene.. alt kan misforståes når man kun skriver

Men Trunte er sød og er en aktiv hund.

• #8   4. dec 2006 Hallo - Så nu er du skuffet fordi at du ikke kan bruge den hund, skulle du ikke hellerer være glad for at den ikke kommmer på din tæve når den nu har dårlige gener.

Og siger det dig ikke lidt om at du skal undersøge og tjekke den hanhund du vil bruge til avl igennem, for du risikerer jo at lave syge hvalpe.

Og ikke mindst som Susanne skriver, skal du være sikker på at dens sind matcher din hunds så det ikke bliver nogle små hidsige kræ du fremavler.

• #9   4. dec 2006 Jeg synes i er lidt hårde ved jeanette s... Hun har jo ikke gjort noget forkert i mine øjne.

Jeanette jeg håber du finder en fin lille hanhund til din trunte smiley Held og lykke med det smiley

• #10   4. dec 2006 jeg er ikke skuffet over at jeg ikke kan bruge den hanhund, men man kan jo ikke undgå at glæde sig til at der skulle komme nogle søde hvalpe...

Denne hanhund har jeg kendt siden hvalp, at den skulle gå hen og få dårlig hjerte kunne ingen forudse..

• #11   4. dec 2006 Det er ikke alle folk som har råd til en hund mellem 2000 kr og 10.000 og mange mennesker synes nu at en blanding er bedre en en racehund hvis de aligevel ikke vil lave seriøs avl og bare gerne vil have en følgesven i deres liv.

Og jeg ved godt hvad min er blandet med for det er en hvalp fra min gamle hund!!

Medfølelse for damen.. hmm... sjovt nok er en af hendes egne hunde lige blevet parret..

• #12   4. dec 2006 Jeanette - Tjaa lidt kan man vel godt, det er derfor vi tjekker linjer når vi udvælger en hund til avl, og man bruger mange år på det og bliver ved med at følge en eventuel hanhund og ser hvordan hans hvalpe udvikler sig, hvordan søskende arter sig og hvordan deres hvalpe udvikler sig, så jo jeg ville nok kunne sige mig 90 % sikker på at gå uden om f.eks hjerte fejl.

Der vil altid kunne opstå uheldige situasioner, men jeg har da gjort mit for at modstå dette og kun forhåbentlig sætte sunde og raske hvalpe i verden når jeg engang skal avle.

• #13   4. dec 2006 Det kan jeg også godt følge dig i..

Jeg vil bare gerne have parret min hundhund og der er ikke nogen racehunde som vil parre en "simpel" blanding desværre.. Jeg vælger nu ikke den første og den bedste hanhund.

• #14   4. dec 2006 Nu er det ikke første gang jeg har en hunhund som skal parres. Jeg har skam læst utallige hundebøger og hylden herhjemme er fyldt..

• #15   4. dec 2006 Og angående penge, ja så må man jo prioterer.
    Vi svømmer da ikke i dem, og vi har 2 børn hus bil og forsikringer, institutioner og jeg kunne blive ved.

Men jeg brænder for racen og for racens velfærd, så ja jeg sparer og sparer og køber ikke dyrt tøj og springer osse frisører over.

Jeg har brugt mange penge og over 2 år snart på at forberede mig til at skulle avle på min Cia og det er ikke engang sikkert endnu, for jeg mangler den endelige HD fotografering og en 1 plads i åben klasse, så måske var det hele spildt, men så ikke alligevel, for jeg er da blevet så mange erfaringer rigerer og dem vil jeg altid kunne bruge.

Grunden til at jeg er imod avl på hunde uden papirer er fordi vi selv har haft en ikke ren race og den fik adskillelige sygdomme og den havde osse et stresset sind, den blev ikke 2 år, men kostede blod penge og tårer.

• #16   4. dec 2006 Jeannette: Det du har gang i kræver at du har tungen lige i munden og du er kritisk - tror ikke jeg ville binde an med det, men det må du jo om. Når du nu skal igang, så ville jeg synes at du skal vælge en han af den race som din tæve minder mest om af sind, ikke af udseende og som hun også selv har i sig - er der ikke 3 og en ukendt. Så find nogle herinde, som ikke har tavle( ihverttilfalt ikke DKK) og søg om venskab. Det kan jo være at de ikke lige ser denne tråd eller ikke har lyst til at stå frem herinde. Men husk at være super kritisk - men ved at bruge en raceren han har du trodsalt en bedre mulighed for at vide hvad du får.

• #17   4. dec 2006 Jeg ser IKKE noget problem i at sætte blandings hvalpe til verden, men kun at ha' 3-4 dage til at lære hanhunden at kende er altså ikke nok.
    Blandings hunde er og bliver lige så gode som hunde med stamtavler, så jeg vil give Line T lidt ret, synes også i er lidt hårde mod Jeannette. Nu er det jo ikke alle der er interesseret i stamtavler og udstillinger, og som der så mange gang før har været snakket om, hører man da også tit om hunde med stamtavler der fejler en masse, så ingen garanti er der ikke ved det køre stambogsførte hunde ( blot min mening, og jeg har INTET imod stamtavler hunde, skal selv ha' en næste gange jeg skal ha' hund :o) )

• #18   4. dec 2006 hørt Alias Olsenbanden (Egon) - kunne ikke sige det bedre selv.

• #19   4. dec 2006 Bolette - det er jo heller ikke manglen på stamtavle der er problemmet. Læs Alias olsenbanden - det siger det meget godt.
    Har også selv haft blandingshund

• #20   4. dec 2006 Susanne L: ja, det er godt skrevet, jeg mener jo heller ikke man kan vælge en hanhund på 3-4 dage :o)

• #21   4. dec 2006 Bolette: Den blanding vi havde fejlede aldrig noget, til gengæld skulle vi aldrig have haft ham, da han temperamentsmæssig ikke passede ind i familien. Vi købte ham som cocker spaniel blanding - så vi tænkte egentlig kun cocker - desværre viste det sig at netop denne blanding kan blive noget egn og han måtte, pga aggressivitet overfor børn aflives da han var knap 6 år. Derfor kan det være lidt som russisk rullette ikke at vide nødagtig hvad hunden består af og nogle racer bør bare aldrig blandes

• #22   4. dec 2006 sikke en kedelig verden vi kommer til at leve i hvis det kun er hunde med tavle der må avles på.....

• #23   4. dec 2006 Camilla & Happy J: kunne ikke være mer' enig med dig :o)

• #24   5. dec 2006 Camilla & Happy J

Det bliver en endnu kedeligere verden hvis folk konsekvent avler hovedløst uden at tjekke gener...

• #25   6. dec 2006 Birthe: det der var snak om, var at størrelsen på hanhunden var det eneste kriterie for valg af avlspartner. Så er det som at spille russisk rulette - både med hensyn til sundhed og ikke mindst sind. Du har ret i at der findes syge hunde og de har tavle eller ej - MEN det store med er at der faktisk er nogle sygdomme som man kan undgå, ved undersøgelser af avlsdyrerne - du må indrømme at de undersøgelser sjældent bliver gjort på hunde unden tavle. Andre sygdomme kan man minske risikoen for den undersøgelser ag avlsdyrerne, men ikke helt undgå dem.

• #26   6. dec 2006 Birthe: hvis du har læst hele tråden, så vil du også have læst at jeg intet har mod blandinger - har selv haft en.
    Det er absolut ikke det vigtigste at have følerene ude om hvalpene kan afsættes - for de kommende ejere bliver lige kede af det hvis deres hund bliver syg eller overhovedet ikke passer ind i familien alligevel, fordi det var en gang russisk rulette af forskellige racer, der ikke passer sammen eller man ikke ved hvem faderen er. Det vigtigste må være at parringen er gennemtænkt, med mest mulige sundhedstjekket og mentalt velfungernede hunde - hvor temperamentet eller størrelse ikke kommer som en overraskelse for køberne

• #27   6. dec 2006 Birthe: Måske det ikke var rettet mod mig, men det var rettet mod denne tråd og den var alså ikke om tavle eller ikke tavle, men sunde og velovervejet parringer og en frist til at finde en han på 3 til 4 dag, kan vist ikke kaldes velovervejet.
    Selv om der er køber, er man som opdrætter stadig den der er moralsk, etisk og juridisk ansvarlig for at lave sunde og raske hvalpe - både fysisk og mentalt.

• #28   6. dec 2006 Vil igen give Alias... ret og gentage mig selv - dette er IKKE en dabat om tavle eller ikke tavle. Det er debat om velovervejet parringer efter hunde man ved er sunde og raske - ikke et ord om tavle.

• #29   6. dec 2006 Birthe: ingen bliver kloger, hvis ingen fortæller en at det ikke er det smarteste man har gang i - vel at mærke på en pæn måde og det mener jeg også der blev gjort. Ingen har opfundet den dybe tallerken og alle kan jo lære mere

• #30   6. dec 2006 Birthe: dette er vel en debat side - og man må regne med at andre kommentere det man har gang i, på en ordentlig måde. Ellers ser jeg ikke formålet med denne side.
    Jeg håber da at nogen vil gøre mig kloger, hvis jeg havde gang i noget knapt så velovervejet. Jeg vil da tage imod med kyshånd og ikke håbe de bare vender det blinde øje til - så kommer vi jo aldrig vidre

• #31   6. dec 2006 Syntes nu der generelt blev hold en pæn tone - men vi er jo alle mennesker der brænder for hunde og derfor kan det jo være frustrerende at høre om uoverlagte planer

• #32   6. dec 2006 Alias: det var også min fornemmelse da jeg deltog i debatten.

• #33   6. dec 2006 Birthe: man må vel også kunne give udtryk for at man ikke er enig - ellers bliver dette jo bare til en rygklapperklub, for dem der ikke kan tåle at blive sagt imod.

• #34   6. dec 2006 Alias Olsenbanden (Egon) . Glæder mig da til kaffen

• #35   6. dec 2006 JAHHH : Popcorn og kager

Kommentér på:
Hanhund Søges

Annonce