staffordsire Bullterrier staffordsire Bullterrier
Jeg var vidst lidt søndags træt da jeg lavede mit opslag i går, hehe... Det er selvfølgelig en staffordsire Bullterrier jeg mener. Hurra for stavekontrol ??
MEN sagen er den at:
Jeg og min kæreste har besluttet os for at vi gerne vil have en staffordsire Bullterrier. Og vi vil selvfølgelig gerne finde den avler det skal være. Så vi er begyndt at kigge rundt, det er vigtigt for os at de er avlet ud af sunde og raske forældre, Vi ønsker at få en med tavle.
Hvem vil i anbefale og hvorfor? ??
okt 2010
Følger: 17 Følgere: 48 Hunde: 10 Emner: 78 Svar: 7.969
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 256 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.511
Man skal sætte sig godt og grundigt ind i, hvad man specifikt har af krav i sundhed. Type er der også stor forskel på i racen og det ses i sær på udstillinger :).
okt 2005
aug 2008
Følger: 32 Følgere: 1467 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 30 Svar: 29.990
Og så er der sundheden. Jeg ved ikke hvem der kan anbefales, det er ikke lige min race, men vær villig til at køre efter det, samt vente på den helt rigtige hvalp, så I ikke ender med et impulskøb købt lige rundt om blokken.
apr 2017
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7
Som skrevet er det også vigtigt for os den har tavle, netop for dens sikkerhed. Men også for at vide hvilke linjer den kommer fra.
Når jeg skriver sundhed er det også ment som at forældrene er tjekket for sygdomme og skavanker.
Det er også vigtigt for os forældre dyrene ikke bare fungere som avls maskiner og har et liv ved siden af. Da jeg ikke mener der kommer sunde hvalpe ud af dette.
Det handler ikke om kilometerne, men at det er den ratte opdrætter. Det må gerne være Tyskland, Sverige ovs. Det er heller ikke fordi vi vil være der hver weekend, men det er jo altid rart at se med egne øjne at tingene foregår som ønsket.
Det er ikke nemt at skrive i sådan en gruppe her. Man bliver så let udstillet og hakket på.. Suk
apr 2017
Jeg og min kæreste er begge opvokset med hunde hans sidste var en rottweiler og hos mig schæfer. Så vi kender begge til hunde med et energi niveau der kræver mere end bare en lille tur ned ad villa vejen.
Også er vi begge aktive mennesker der bruger meget tid ude.
Min hest står nemlig ude på landet ved heder og skove, så der har de altid kunne løbe frit uden at komme til veje eller naboer.
Jeg ønsker mig en tæve, og det skal være en familie hund. Jeg har læst og læst på denne race i mange år, men har ikke før i tiden synes jeg var moden nok til ansvaret og kunne opfylde dens behov.
Men nu når jeg er blevet ældre og har rimelige forhold at tilbyde. Har vi bestemt os for nu skal det være. Jeg har længe ønsket mig racen og det skal ikke være den første og bedste, jeg har rigeligt tid til at finde den rette.
Det er ikke en haste sag da den skal komme fra det rette sted. Derfor spørger jeg efter folks råd med opdrættere. Både for og imod. Så jeg kan forhøre mig, og se stederne inden valget falder på avler.
apr 2017
Derfor vil jeg gerne kunne se stedet inden valget falder, også kunne det selvfølgelig være sjovt at komme et par gange og se den vokse
Når jeg sender smiley kommer der bare spørgsmåls tegn? Der er heller ikke smiley i kommentarerne herned ad. Elektronik bliver jeg aldrig klog på
apr 2017
okt 2005
Jeg skrev blot hvad i havde af tanker med hunden, da der er forskel i drift på racen/avlen :).
Racen kan faktisk godt tænde på vildt, så det er også noget man skal være opmærksom på, hvis man ønsker det skal være en hund der skulle kunne løbe frit i skov
Hos den opdrætter jeg har købt fra, kan alle være løse på nær 1. Hun er ALTID i snor, for hun løber på alt vildt, og der er totalt lukket for indkald.
Hvad sundhed angår kan det være rigtig godt, at man har sat sig nogle kriterier. Hvad ønsker man specifikt af max i feks HD/AD osv. Skal de være undersøgt for patella, skal de være øjnlyst osv osv. Det kan hurtigt minimere listen af opdrættere.
Racen har desværre hudproblemer, og det er måske ikke alle der vil være ved det. Men sådan er det
apr 2017
Det er bestemt heller ikke fordi jeg føler du angriber mig. Tværtimod
Jeg ved godt de har tildens til at syntes vild er spænende, men det er hegnet godt ind dernede og haven er også lukket. Indkald er noget der skal trænes godt hos denne race. Men ellers er de jo meget intelligente dyr.
Jeg kender godt til at de kan have det med huden, men jeg må indrømme det ikke skræmmer mig. Det er jo så noget man skal være obs på og tage hånd om.
Jeg tænker både den skal være øjnlyst og testet for bla patella. Jeg ved så at hofter ikke ligger som et krav at skulle være tjekket hos denne race. Men jeg vil nu alligevel gerne have det tjekket
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.370
Synes du har fået mange gode råd til at finde en god opdrætter herinde, så jeg har intet at tilføje udover at ventetiden kan være lang - alt efter hvor kræsen man er.
Vi har vidst i 2-2,5 år, at vi skulle have en staff, vi skulle bare lige finde det rigtige tidspunkt og den rigtige opdrætter.
Udover at læse på nettet, så vil jeg anbefale dig at tage til forskellige udstillinger, hvor du kan snakke med ejere og opdrættere af racen.
Her er vores Kaizer, 6 uger gammel.
apr 2017
Jeg har faktisk også kigget hos den avler du nævner her. Lige pt undersøger jeg bare de forskellige og hvad de kan tilbyde
Jeg har også kig hos hende her http://en.blazenstaffs.de/k-litter2.html hvis nogle kender til hende
okt 2005
HD/AD har været et krav for racen indtil for nyligt
okt 2005
Er der stadig ledige hvalpe hos Kristina?
jun 2008
Følger: 45 Følgere: 57 Hunde: 8 Annoncer: 2 Emner: 239 Svar: 3.370
Og ellers ved jeg at hun søger en udstationeringsfamilie til en han om ca. 5 måneder.
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.774
aug 2008
Følger: 65 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 1.030 Svar: 3.774
okt 2016
Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.143
HD/AD har været et krav for racen indtil for nyligt
Synes bestemt at det ser ud til at hende dyrlægen ved hvad hun laver.. Ligner en der virkelig har sat sig ind i familierne..
http://www.sbtpedigree.com/dogarchive3/testmating.php?dam=140738&sire=923581&gens=5
apr 2017
okt 2016
Ja, det er hende. Jeg synes at det ser fornuftigt ud
okt 2005
Vil du forklare nærmere ang HD/AD " Peter "?
okt 2016
Man kunne jo spørge hende hvis man ser at en af forældrene ikke er testet? Har da indtryk af at hun er meget seriøs omkring sin avl, og derfor formoder jeg at hun gerne ville svare på spørgsmål.
okt 2005
Mange opdrættere mener jo ikke, at det har nogen betydning for racen pga muskelmassen. Men jeg har desværre også oplevet at det har betydning.
okt 2016
Mange opdrættere mener jo ikke, at det har nogen betydning for racen pga muskelmassen. Men jeg har desværre også oplevet at det har betydning.
Spørge hende om hvorfor den ikke er testet. Hvilken hund ser du som ikke er testet?
Kan også godt se at mange ikke tester.. ser heller ikke hd-status på feks. http://lackylestaffords.webege.com/jack.htm
Selvom manden har avlet siden 1979..
okt 2005
Forældrene til den første der bliver linket til!
Du kan linke til alle dem du vil som ikke bliver testet. Da vi testede i dk så vi ikke mange med hd A. Så for MIG er det vigtigt, og hvis jeg bliver spurgt til råds vil jeg fremhæve at det er testet. Jeg har haft staff længe nok til, at jeg har set hvad der avles på.
Som jeg også skriver så skal man gøre op med sig selv hvad man ønsker. Der er kun 1 der kan sætte de rette krav og det er køber.
okt 2016
Tester Cross-guns feks deres hunde for HD?
okt 2005
okt 2016
By the time I returned to the States, Dr. Westermarck had personally X-rayed at least ten imported Staffords but found no HD. When I returned for a visit in May 1970, he had X-rayed every Finnish Stafford that was old enough to undergo the procedure, something like 180 in all, but again he had found no HD.
So it is a scientific fact that during my early days in the Breed, HD did not exist in Staffords.
In simplest terms, over the last fifty years a booming world-wide market for Staffordshire Bull Terrier puppies insured that a higher-than-usual percentage of Stafford bitches were bred to a restricted number of stud dogs and the puppies were sold to fanciers in England and other parts of a Stafford-hungry world.
http://www.staffordmall.com/inbreeding.htm
Tror Danmark har været et Stafford sulten land noget tid..
okt 2005
okt 2016
Stigende popularitet og penge i lortet tror jeg desværre har haft en stor negativ indvirkning..
okt 2005
okt 2016
staffordsire Bullterrier