991 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 32 Svar

Ditte D
Ditte D
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 7

staffordsire Bullterrier staffordsire Bullterrier

Jeg var vidst lidt søndags træt da jeg lavede mit opslag i går, hehe... Det er selvfølgelig en staffordsire Bullterrier jeg mener. Hurra for stavekontrol ??

MEN sagen er den at:
Jeg og min kæreste har besluttet os for at vi gerne vil have en staffordsire Bullterrier. Og vi vil selvfølgelig gerne finde den avler det skal være. Så vi er begyndt at kigge rundt, det er vigtigt for os at de er avlet ud af sunde og raske forældre, Vi ønsker at få en med tavle.
Hvem vil i anbefale og hvorfor? ??

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  staffordsire Bullterrier
  • #2   17. apr 2017 Stavekontrollen er vist ikke meget bedre i dag smiley Det hedder en Staffordshire bull terrier

• #4   17. apr 2017 Jeg fulgte lidt med i tråden i går, men bestemte mig for, at jeg ikke gad at blande mig. Men jeg er nysgerrig for, hvad i skal bruge hunden til, og ønsker i jer han eller tæve.
    Man skal sætte sig godt og grundigt ind i, hvad man specifikt har af krav i sundhed. Type er der også stor forskel på i racen og det ses i sær på udstillinger :).

• #5   17. apr 2017 Vil også lige skrive, at nogle af de hvalpe der linkes til viser, at man skal kigge sig godt for smiley

• #6   17. apr 2017 Det vigtigste må være at I køber en med stamtavle, så kan I altid bevise at jeres hund er lovlig.
    Og så er der sundheden. Jeg ved ikke hvem der kan anbefales, det er ikke lige min race, men vær villig til at køre efter det, samt vente på den helt rigtige hvalp, så I ikke ender med et impulskøb købt lige rundt om blokken.

• Ditte D
    Ditte D Tilmeldt:
    apr 2017

#7   17. apr 2017 Kirsten : beklager jeg glemte h'et.

Som skrevet er det også vigtigt for os den har tavle, netop for dens sikkerhed. Men også for at vide hvilke linjer den kommer fra.
    Når jeg skriver sundhed er det også ment som at forældrene er tjekket for sygdomme og skavanker.

Det er også vigtigt for os forældre dyrene ikke bare fungere som avls maskiner og har et liv ved siden af. Da jeg ikke mener der kommer sunde hvalpe ud af dette.

Det handler ikke om kilometerne, men at det er den ratte opdrætter. Det må gerne være Tyskland, Sverige ovs. Det er heller ikke fordi vi vil være der hver weekend, men det er jo altid rart at se med egne øjne at tingene foregår som ønsket.

Det er ikke nemt at skrive i sådan en gruppe her. Man bliver så let udstillet og hakket på.. Suk

• Ditte D
    Ditte D Tilmeldt:
    apr 2017

#9   17. apr 2017 * staffordshire bull terrier mom *.

Jeg og min kæreste er begge opvokset med hunde hans sidste var en rottweiler og hos mig schæfer. Så vi kender begge til hunde med et energi niveau der kræver mere end bare en lille tur ned ad villa vejen.
    Også er vi begge aktive mennesker der bruger meget tid ude.
    Min hest står nemlig ude på landet ved heder og skove, så der har de altid kunne løbe frit uden at komme til veje eller naboer.

Jeg ønsker mig en tæve, og det skal være en familie hund. Jeg har læst og læst på denne race i mange år, men har ikke før i tiden synes jeg var moden nok til ansvaret og kunne opfylde dens behov.
    Men nu når jeg er blevet ældre og har rimelige forhold at tilbyde. Har vi bestemt os for nu skal det være. Jeg har længe ønsket mig racen og det skal ikke være den første og bedste, jeg har rigeligt tid til at finde den rette.
    Det er ikke en haste sag da den skal komme fra det rette sted. Derfor spørger jeg efter folks råd med opdrættere. Både for og imod. Så jeg kan forhøre mig, og se stederne inden valget falder på avler.

• Ditte D
    Ditte D Tilmeldt:
    apr 2017

#10   17. apr 2017 Trine G. Det er nemlig lige præcis det, mave fornemmelsen skal bare være helt i orden ??.
    Derfor vil jeg gerne kunne se stedet inden valget falder, også kunne det selvfølgelig være sjovt at komme et par gange og se den vokse smiley

Når jeg sender smiley kommer der bare spørgsmåls tegn? Der er heller ikke smiley i kommentarerne herned ad. Elektronik bliver jeg aldrig klog på

• Ditte D
    Ditte D Tilmeldt:
    apr 2017

#12   17. apr 2017 Jeg opdaterede og nu kom smiley frem. Mærkeligt ??

• #13   17. apr 2017 Kære Ditte D.
    Jeg skrev blot hvad i havde af tanker med hunden, da der er forskel i drift på racen/avlen :).
    Racen kan faktisk godt tænde på vildt, så det er også noget man skal være opmærksom på, hvis man ønsker det skal være en hund der skulle kunne løbe frit i skov smiley
    Hos den opdrætter jeg har købt fra, kan alle være løse på nær 1. Hun er ALTID i snor, for hun løber på alt vildt, og der er totalt lukket for indkald.

Hvad sundhed angår kan det være rigtig godt, at man har sat sig nogle kriterier. Hvad ønsker man specifikt af max i feks HD/AD osv. Skal de være undersøgt for patella, skal de være øjnlyst osv osv. Det kan hurtigt minimere listen af opdrættere.
    Racen har desværre hudproblemer, og det er måske ikke alle der vil være ved det. Men sådan er det smiley

• Ditte D
    Ditte D Tilmeldt:
    apr 2017

#14   17. apr 2017 13#
    Det er bestemt heller ikke fordi jeg føler du angriber mig. Tværtimod smiley

Jeg ved godt de har tildens til at syntes vild er spænende, men det er hegnet godt ind dernede og haven er også lukket. Indkald er noget der skal trænes godt hos denne race. Men ellers er de jo meget intelligente dyr.

Jeg kender godt til at de kan have det med huden, men jeg må indrømme det ikke skræmmer mig. Det er jo så noget man skal være obs på og tage hånd om.

Jeg tænker både den skal være øjnlyst og testet for bla patella. Jeg ved så at hofter ikke ligger som et krav at skulle være tjekket hos denne race. Men jeg vil nu alligevel gerne have det tjekket smiley

• #15   17. apr 2017 Vi skal have en staff fra "Kissing Angels", fordi hendes nuværende kuld er lavet med henblik på sporthunde, der forhåbentlig også er udstillingsegnet. smiley

Synes du har fået mange gode råd til at finde en god opdrætter herinde, så jeg har intet at tilføje udover at ventetiden kan være lang - alt efter hvor kræsen man er.
    Vi har vidst i 2-2,5 år, at vi skulle have en staff, vi skulle bare lige finde det rigtige tidspunkt og den rigtige opdrætter.
    Udover at læse på nettet, så vil jeg anbefale dig at tage til forskellige udstillinger, hvor du kan snakke med ejere og opdrættere af racen.

Her er vores Kaizer, 6 uger gammel.

profilbillede
  • Ditte D
    Ditte D Tilmeldt:
    apr 2017

#16   17. apr 2017 Ja de er blevet populære denne race her. Hvor er den fin din lille vaps!
    Jeg har faktisk også kigget hos den avler du nævner her. Lige pt undersøger jeg bare de forskellige og hvad de kan tilbyde smiley

Jeg har også kig hos hende her http://en.blazenstaffs.de/k-litter2.html hvis nogle kender til hende smiley

• #17   17. apr 2017 Netop den parring du linker til Ditte er der ingen HD/AD på begge forældre.
    HD/AD har været et krav for racen indtil for nyligt smiley

• #18   17. apr 2017 Simone F
    Er der stadig ledige hvalpe hos Kristina?

• #19   17. apr 2017 Jeg ved ikke om hun har fået afsat den blå han, ellers er der ham tilbage. smiley
    Og ellers ved jeg at hun søger en udstationeringsfamilie til en han om ca. 5 måneder.

• #20   17. apr 2017 Jeg synes selv jeg brugte tid på at være omhyggelig med mine svar og anbefalinger igår så det gider jeg ikke gentage. Jeg vil dog gentage at der er mange sundheds aspekter I skal tage hensyn til. Som det er idag behøver man ikke lede længe efter hvalpe men det synes jeg faktisk man skylder både sig selv og racen. Der er alt for mange hvalpe og man skal kunne sortere de søde og de sunde. Udover det så fik du mit svar angående opdrættere igår.

• #21   17. apr 2017 Som staffmom skriver skal I også gøre det op med jer selv hvilken type I vil ha.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

Følgere: 3 Emner: 3 Svar: 1.143
    #22   17. apr 2017 Netop den parring du linker til Ditte er der ingen HD/AD på begge forældre.
    HD/AD har været et krav for racen indtil for nyligt

Synes bestemt at det ser ud til at hende dyrlægen ved hvad hun laver.. Ligner en der virkelig har sat sig ind i familierne.. smiley
    http://www.sbtpedigree.com/dogarchive3/testmating.php?dam=140738&sire=923581&gens=5

• Ditte D
    Ditte D Tilmeldt:
    apr 2017

#23   17. apr 2017 Altså hele de her Peter? http://en.blazenstaffs.de/future_litter.html har skrevet frem og tilbage med hende hun virker også til at gå rigtig meget op i hendes hunde smiley

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#24   17. apr 2017 Altså hele de her Peter? http://en.blazenstaffs.de/future_litter.html har skrevet frem og tilbage med hende hun virker også til at gå rigtig meget op i hendes hunde

Ja, det er hende. Jeg synes at det ser fornuftigt ud smiley

• #25   17. apr 2017 Synes bestemt at det ser ud til at hende dyrlægen ved hvad hun laver.
    Vil du forklare nærmere ang HD/AD " Peter "?

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#26   17. apr 2017 Vil du forklare nærmere ang HD/AD " Peter "?

Man kunne jo spørge hende hvis man ser at en af forældrene ikke er testet? Har da indtryk af at hun er meget seriøs omkring sin avl, og derfor formoder jeg at hun gerne ville svare på spørgsmål.

• #27   17. apr 2017 Spørge om hvad?
    Mange opdrættere mener jo ikke, at det har nogen betydning for racen pga muskelmassen. Men jeg har desværre også oplevet at det har betydning.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#28   17. apr 2017 Spørge om hvad?
    Mange opdrættere mener jo ikke, at det har nogen betydning for racen pga muskelmassen. Men jeg har desværre også oplevet at det har betydning.

Spørge hende om hvorfor den ikke er testet. Hvilken hund ser du som ikke er testet?

Kan også godt se at mange ikke tester.. ser heller ikke hd-status på feks. http://lackylestaffords.webege.com/jack.htm

Selvom manden har avlet siden 1979..

• #29   17. apr 2017 Hvilken hund ser du som ikke er testet
    Forældrene til den første der bliver linket til!

Du kan linke til alle dem du vil som ikke bliver testet. Da vi testede i dk så vi ikke mange med hd A. Så for MIG er det vigtigt, og hvis jeg bliver spurgt til råds vil jeg fremhæve at det er testet. Jeg har haft staff længe nok til, at jeg har set hvad der avles på.
    Som jeg også skriver så skal man gøre op med sig selv hvad man ønsker. Der er kun 1 der kan sætte de rette krav og det er køber.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#31   17. apr 2017 Jeg er bestemt ikke imod at man tester. Og regner med at "hende dyrlægen" har en god forklaring. Jeg tror dog på at mange af de ældre opdrættere som har avlet i årevis med de samme forholdsvis rene linier har en stor viden om hvad der er af problemer og ikke er af problemer i netop deres linier.. Derfor kan der jo godt være HD i andre linier som er blandet på kryds og tværs og hvor ingen ved hvor problemerne kommer fra.

Tester Cross-guns feks deres hunde for HD?

• #32   17. apr 2017 Der er også de ældre opdrættere der er skide ligeglade!. Og ja dyrlægen har sikkert en god forklaring, alt efter hvem der lytter. Men netop som dyrlæge er det jo peace of cake og tjekke sine avlsdyr.

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#34   17. apr 2017 Jeg tror på at der stadig findes linier uden de store problemer med HD. Selvfølgelig vil det altid være en fordel at de er testet.

By the time I returned to the States, Dr. Westermarck had personally X-rayed at least ten imported Staffords but found no HD. When I returned for a visit in May 1970, he had X-rayed every Finnish Stafford that was old enough to undergo the procedure, something like 180 in all, but again he had found no HD.

So it is a scientific fact that during my early days in the Breed, HD did not exist in Staffords.

In simplest terms, over the last fifty years a booming world-wide market for Staffordshire Bull Terrier puppies insured that a higher-than-usual percentage of Stafford bitches were bred to a restricted number of stud dogs and the puppies were sold to fanciers in England and other parts of a Stafford-hungry world.

http://www.staffordmall.com/inbreeding.htm

Tror Danmark har været et Stafford sulten land noget tid.. smiley

• #35   17. apr 2017 Men et eller andet er der så sket siden 1970 hvis man kigger hundeweb

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#36   17. apr 2017 Men et eller andet er der så sket siden 1970 hvis man kigger hundeweb

Stigende popularitet og penge i lortet tror jeg desværre har haft en stor negativ indvirkning.. smiley

• #37   17. apr 2017 Og derfor man skal gøre op med hvad man har af krav, og ikke bare en sund og rask hund. Det vil enhver opdrætter sige at man får

• Peter
    Peter Tilmeldt:
    okt 2016

#38   17. apr 2017 Hundeloven har ikke være nogen fordel for racen i DK hvis jeg skal udtrykke mig mildt..

Kommentér på:
staffordsire Bullterrier

Annonce