{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  DRU x DKK
  • #3   1. nov 2016 Annø: DRU har også FCI? smiley

• #4   1. nov 2016 DRU er ikke med i FCI.

• #5   1. nov 2016 Zandra - nej. Der kan kun være en FCI-organisation i hvert land.
    I Danmark er det DKK.

• #7   1. nov 2016 Men de udstiller efter FCI standart?

• #8   1. nov 2016 Ja, det er ret fornuftigt, at de udstiller efter FCI-standarden, så der ikke er flere forskellige standarder for den samme race smiley

• #9   1. nov 2016 Men det er jo noget helt andet.

DKK er verdensomspændende på grund af FCI. Det er DRU ikke.

• #11   1. nov 2016 Okay så hvad er ulempen ved DRU?

• #12   1. nov 2016 Den største ulempe, imo, er, at genpuljen ikke er lige så stor.

• #14   1. nov 2016 Fordele ved DKK:
    - Stor organisation, juridisk hjælp
    - Hundeweb (data/sundhessresultater ligger mange mange mange generationer tilbage)
    - Mange træningssteder, kurser og konkurrence
    - medlem af fci

Fordele ved DRU:
    - Pas. Jeg ved ikke hvorfor der er behov for andre end DKK smiley

• #17   1. nov 2016 John: Ja, sådan har jeg det - derfor har jeg valgt en hund fra DKK smiley

• #18   1. nov 2016 Jeg har svært ved at komme i tanke om en fordel ved DRU....

• #20   1. nov 2016 Ikke for at forsvare DRU - men man må gerne stille op til DKK´s konkurrencer, selvom man ikke har DKK-tavle.
    Jeg har konkurreret en hel del i DKK med Lanka smiley

Man kan bare ikke blive udtaget til Landsholdet - og så vidt jeg ved, kræver det også medlemsskab af DKK for at blive udtaget til DM (men ikke nødvendigvis tavle)

• #21   1. nov 2016 Fordelen er vel mindre klub og derved mindre konkurrence, hvis man gerne vil have en champion.
    Mindre udstillinger er måske også hyggeligere at deltage på.
    Dru har strengere avlsrestriktioner på nogle racer.

• #24   1. nov 2016 I DRU er udstilling - så vidt jeg ved - den eneste aktivitet. I DKK og specialklubberne under DKK er der - udover udstilling - alt muligt andet man kan dyrke med sin hund; jagtdiscipliner, lydighed, agility, spor, IPO,rally, nosework osv osv osv.
    Og så er der hundeweb, hvor man kan se hvad der ligger af alle mulige resultater på hundene; sundhed, mentalitet, konkurrenceresultater, eksteriørvurderinger osv osv. Dette er for mig som hvalpekøber et ret værdifuldt værktøj.
    Man kan godt gå til DKK prøver med en hund uden stambog. Men det er rigtigt at man i nogle af programmerne i specialklubberne skal have stambog og den - for klubben - aktuelle race for at kunne deltage i konkurrencer.
    Jeg har svært ved at se fordelene ved DRU fx findes den ene af mine racer findes slet ikke i DRU.
    Det eneste jeg savner ved DKK er at man i hundeweb kan få registreret konkurrenceresultater fra DcH smiley

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

Følger: 2 Følgere: 39 Emner: 193 Svar: 10.578
    #25   1. nov 2016 Den eneste fordel ved DRU er, at de har indført krav til div. sundhedstjek inden avl.
    Bagdelen er, at de ikke er medlem af FCI og dermed ikke er verdensomspændt

Største minus ved DKK er, at de har fjernet div. krav til sundhedstjek inden avl, og har ændret det fra krav til anbefalet.
    Stort plus er, at de er medlem af FCI så man kan udstille og gå til konkurrencer i hele verdenen.

• #29   1. nov 2016 Nu er det jo ikke blevet sådan at man slet ikke kan købe sundhedstjekkede hunde med DKK stambog mere smiley Og i flere racer er der to forskellige slags stambøger; en hvor kun absolut minimun er opfyldt og en hvor opdrætter opfylder flere -for racen relevante krav. Det er så let bare at sige at DKK er nogle klaphatte fordi de har fjernet forskellige avlsrestriktioner. De er jo ikke alle blevet fjernet og det var jo ikke sådan så de racer hvor sundheden er et megaissue havde dusinvis af restriktioner som forsvandt ved et trylleslag. Sandheden er vel at de sundhedsmæssigt værste racer faktisk ikke rigtigt havde nogle relevante sundhedsmæssige avlsrestriktioner........ Det meste var HD/AD og øjenbedømmelser.
    Og som køber har man jo altså lov til selv at undersøge tingene, at stille krav til opdrætter og ikke købe hvalp med lukkede øjne.
    Derudover så er det rent faktisk ikke alle racer hvor sundhedsmæssige avlsrestriktioner overhovedet er relevante - tro det eller lad være smiley

• #32   1. nov 2016 Må indrømme at jeg absolut ser flere fordele ved DKK (selvom der helt klart er plads til forbedringer !!) i forhold til DRU, af alle de årsager, som andre har listet op.
    Desuden ser jeg endnu én stor ulempe ved DRU opdrættere, mange af de tidligere DKK opdrættere, som blev smidt ud efter disciplinærsager, gik over til DRU og opdrættede der i stedet smiley
    Har selv fået kørt disciplinærsag på opdrætter, som blev udelukket fra DKK i nogle år. De begyndte i stedet at opdrætte hos DRU smiley
    Så jeg ville se mig rigtigt godt for, hvis jeg gik og overvejede at købe en DRU hund.

• #33   1. nov 2016 @Lenshouw - der er mange der har kritiseret det temmelig meget at de lod avlsrestriktionerne bortfalde (eller dvs. de bortfaldt ikke helt; havde specialklubberne gode argumenter for at beholde dem så fik de lov at bestå).
    @Anne med Ø; det med 'kunder i biksen' er et fortolksningsspørgsmål. Det var ikke det de skrev direkte dengang det blev offentliggjort i HUNDEN smiley

• #34   1. nov 2016 DKK mente, at i takt med at flere og flere undersøgelser blev mulige, at det for nogen racer blev alt for omfattende og for dyrt for opdrætterne, For mange valgte derfor i stedet at opdrætte helt uden stamtavle - og dermed generelt helt uden sundhedsundersøgelser.

Derfor blev samtlige sundhedsrestriktioner gennemgået og en del blev fjernet eller mindsket. I følge DKK kom der dog andre nye til i nogen racer. Det sidste jeg har læst - formentlig i Hunden - er, at der pt. er flere krav end der var inden "oprydningen" i krav for nogle år siden, men jeg kan ikke stå inde for rigtigheden af den påstand

Så ja, både for at få flere registrerede hvalpe eller måske snarere for ikke at miste alt for mange pga. restriktioner. Men også med tanke på at ikke alle krav måske var lige relevante.

• #36   1. nov 2016 Og ja, selvfølgelig er der også plads til forbedringer i DKK. Jeg har da endnu tilgode at møde den fuldstændig perfekte organisation hvor alt bare er totalt tip top i orden. I DcH kan man fx stadig møde nogle ret gammeldags fortolkninger af det at opdrage hund ....
    Jeg foretrækker til enhver tid DKK frem for DRU. Jeg kender - som Ann-marie - også til opdrættere der blev smidt ud af DKK pga disciplinærsager (sådan noget som at fuske med et hvalpekulds afstamning og den slags), der blot avler videre i DRU. Det i sig selv er da sådan lidt tankevækkende i forhold til DRU's seriøsitet.

• #37   1. nov 2016 #33:

"Det var ikke det de skrev direkte dengang det blev offentliggjort i HUNDEN "
    Nej, men det var det der forlød til medlemsmøderne op til de nye regler...... Jeg er selv DKK`er med hud og hår, men hold da op, hvor jeg ind imellem krummer tæer og tænker at de skyder sig selv i foden somme tider. Men for MIG er der bare intet seriøst alternativ.

• #38   1. nov 2016 Jeg var ikke enig med DKK i alt, hvad de foretog med hensyn til sundhedskrav, men når mange brokker sig over, at DKK har fjernet alle sundhedskrav, så er det simpelthen ikke rigtigt.

Og krav bør være relevante. Nogen gange føler jeg, at mange mener, at der bør testes for alt, bare fordi det er muligt.
    DKK havde den gang nogen tanker om hvilke test, der måske skulle fjernes.

Det kunne være test, der havde været udført i en årrække i en race, uden at det havde haft nogen effekt. Kort og godt testen hjalp ikke racen.

Det kunne være test, der har hjulpet så godt, at problemet ikke længere eksisterede, så tvungen test ikke længere gav mening.

Men i sidste ende er vi trods alt mange opdrættere, der tester for de ting, vi synes er relevante uanset, at der måske ikke er krav om det. Det må hvalpekøberne så selv prioritere, om de finder vigtigt eller ej.

• #40   1. nov 2016 Sundhedskrav er en fin ting, hvis de er relevante og har effekt.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

#42   1. nov 2016 Længere nede af vejen hvor jeg bor, bor der en Fransk Bulldog.
    Den har DKK tavle, den er blå, har enorme hudproblemer, den har skævt bid og den har en "indgroet" hale.
    Den fik et kuld hvalpe uden tavle.

Efter at udstillings og sundhedskravet blev afskaffet i DKK har den fået flere kuld med DKK tavle, for så kunne der jo komme en 3-4000 kr ekstra i kassen. Kan ikke huske hvor mange kuld det er, men mener at det er 3-4.

Så kan ikke se fordelen ved at DKK har slækket på kravene, for denne hund er vel ikke den eneste, som får DKK hvalpe efter at kravene er afskaffet, og hvalpe efter sådan en hund er i mine øjne ikke god reklame for DKK.

Men jo, DKK's spådom gik i opfyldelse, der blev registreret flere DKK hvalpe frem for tavleløse hvalpe og DKK fik flere penge i kassen.

• #48   1. nov 2016 Vi var en flok der var på kig på en DRU udstilling. Der var ikke en eneste labrador, ikke en eneste golden. Ikke en eneste schæfer........ Masser af chihuahua og cavalier........ OG en "Dronningehund".

• #50   1. nov 2016 "Sundhedskrav er en fin ting, hvis de er relevante og har effekt" - NEMLIG! Jeg har fx en race hvor et krav om diverse sundhedstest er ret irrelevante. Racen lider ikke af alt muligt mærkeligt. Der er TO arvelige lidelser i racen. Begge sjælden og begge findes der ingen test for. HD-foto, AD-foto, øjenlysninger osv osv ville ikke give nogen som helst værdi for avlsarbejdet i racen. Og desuden er opdrætterne i racen ret omhyggelige med deres avl; man kan kun sælge ganske få hvalpe om året og ofte til folk der i forvejen kender racen godt og skal have deres nr gud-ved-hvad hund i racen. Så et kuld middelmådige hvalpe ville gøre enden på pågældendes opdræt. Min race er dælme ikke den eneste DKK race der opdrættes på den måde smiley Hvis man går uden om de mest populære racer såeeeee er det med avlsrestriktioner ikke sådan supernødvendigt og det er noget der regulere sig selv; i antalsmæssigt små racer er der ikke nogen der gider avle på hunde der ikke er rigtig gode hunde.
    Der hvor jeg synes der mangler nogle avlsrestriktioner er på hundens mentalitet og brugsegenskaber (for de racer hvor den slags er relevant). Det er sg* lidt sørgeligt at få en DKK labrador med en fiiiin afstamning på hold, som bare ikke har apportering under nogen former i sig.

• Anni
    Anni Online Tilmeldt:
    maj 2009

#55   1. nov 2016 Maj-Britt

Jeg ved ikke, hvad farve der står på stamtavlen af moren. Men den ER blå og hvalpene har fået DKK stamtavler.

Jeg har set stamtavlerne på hvalpene, for de prøvede meget ihærdig at sælge en til mig.
    Jeg var ned og se hvalpene - og deres stamtavler, men kan ikke huske, hvad der stod ved moren.

Jeg kan desværre nok hellere ikke finde ud af hvad der står på den blås stamtavle, da vi ikke mere er på talefod.

Jeg blev smidt ud 10 minutter efter at jeg var kommet for at se hvalpe, for jeg kunne selvfølgelig ikke holde min mund med at man ikke skal avle på sådan noget.
    Siden den dag hilser vi ikke mere, hellere ikke vores hunde. Når de ser at jeg kommer gående, så går de over på den anden side af vejen.

• #57   1. nov 2016 Indenfor retrieverne tester man også generelt for alt relevant. Men der ER opdrættere, som springer over hvor gærdet er lavest. Og hvis man er ny hvalpekøber, opdager men det oftest ikke smiley

• #58   1. nov 2016 Ser ingen fordele ved DRU.
    DKK er vejen frem, også selvom der er plads til forbedringer.

• #59   1. nov 2016 John og Lenschow, DKK er ikke, skal ikke være og har ingen ønske om at være en lille elite klub.

DKK er eneste fci klub i DK, og de skal gerne repræsentere både bredden og toppen i opdræt og brug af racehunde. Selvfølgelig synes de også sundhed er vigtigt, og derfor er der også stadig diverse krav til racerne lige såvel som der er anbefalinger.
    Men DKK opdrættere er en stor og ligeså forskelligartet gruppe af mennesker, som en hver anden gruppe på samme størrelse ville være. Og ja, der er brådne kar ganske lige som alle andre steder. Det tror jeg aldrig man kommer til livs.

• #61   2. nov 2016 opdrættere vælger ikke DRU.
    Enten kan de eller deres avls hunde ikke leve op til DKKs krav. OG de er ikke store, så det burde svare på spørgsmålet

Kommentér på:
DRU x DKK

Annonce