798 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 6 Svar

Insemination af tæve Insemination af tæve

Er der nogle der har erfaringer med insemination af en tæve ved hendes første kuld(ikke en race med parrings eller fødsels problemer)..
Jeg er klar over at der er noget etisk at forholde sig til og jeg vil helst heller ikke ende i den situation, da jeg går ind for det naturlige..
Men sagen er den, at jeg har en race hvor genpoolen er ganske lille og jeg derfor risikere at skulle rejse temmelig langt for, at finde en passende hanhund.

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Korrekt montering af vaskemaskine 750 kr.
  • Grundig rens og fugning af chaussésten 700 kr.
  • Afmontering og montering af nyt armatur inkl hanen på den nye 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Insemination af tæve
  • #1   29. sep 2016 Kontakt dem hér, de er super dygtige og meget erfarne.
    http://www.canicold.dk/

Og lige netop med en race med lille genpulje giver det god mening, selvom det etisk er i en gråzone.

• #2   29. sep 2016 Jeg rejste til Belgien for at få parret.................

• #3   29. sep 2016 Jeg ved at der er nogle der rejser meget langt for en parring, den mulighed har jeg bare ikke som det ser ud lige nu.
    Men jeg kan dog rejse både til Nordtyskland og nordøst Holland, men det er ikke lykkes mig at finde en passende hanhund der endnu. Det er jo heller ikke sådan at det vælder med min race dernede.

Jeg vil helst ikke gå på kompromis med hanhunden, pga af afstanden.

• #5   30. sep 2016 Anouk var førstegangsfødende og insemineret. jeg skulle bruge hanhund fra England og det var ikke muligt at komme derover.
    Hun fik 4 skønne hvalpe. Hun er selv ud af et kuld på 4 så det er helt normalt

• #6   30. sep 2016 Jeg syntes der kan være noget etisk hvis det er fordi hundene ikke kan, og når man står med en førstegangs så ved man selvfølgelig ikke om de kan, men har man en race der normaltvis kan selv så ville jeg ikke være bekymret.
    I Tyskland må man ikke inseminere på førstegangs, egentlig syntes jeg det er okay, men for opdrættere som mig der oftest kun laver et kuld pr tæve så er det noget man må gøre op med sig selv.

• #7   7. okt 2016 Der eneste problem der kan være er at livmoderhalsen er for snæver til at komme ind i, men så ved jeg at canicold kan ligge et snit og ligge det direkte ind i livmoderen

Kommentér på:
Insemination af tæve

Annonce