{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.661 visninger | Oprettet:

Er min vaps preggos? {{forumTopicSubject}}

Halløj.
Jeg er i tvivl om min tæve er drægtig. I så fald har jeg kun en mistanke om hvornår det skulle være sket da noget familie passede mine hunde en dag for en måned tiden. Er altid super omhyggelig med ikke at lade hundene være alene i samme rum når hun er i løb men tænker at personen ikke har hørt ordentlig efter da jeg fortalte at de ikke måtte være alene i samme rum..
Vedhæfter billeder.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er min vaps preggos?
  • #2   20. jul 2016 Det er det. Årh det var bare ikke det jeg hobede du ville sige. Jeg står midt i en flytning og synes ikke lige tiden er der til det. ??

• #6   20. jul 2016 Ja det vil jeg mene.
    Men hvis ikke det var planlagt, så kan findes der jo en abortsprøjte?

• #7   20. jul 2016 smiley
    Ligner det. Håber du giver personen er verbal øretæve!

• #9   20. jul 2016 Jeg tror hun er for langt henne nu til man kan gøre sådan noget; er hun ikke ?

• #12   20. jul 2016 Emma jeg kender desværre ikke nogle med tiden til det.
    Er det ikke møg dyrt sådan noget ? Da jeg står i flytning er økonomien list stram da vi skulle af med 25000 i indskud.

• #14   20. jul 2016 Da ikke hvis det er en måned siden?? Man må da give abortsprøjte senere end det.

• #16   20. jul 2016 Ved unhvad det koster ?

• #17   20. jul 2016 En abortsprøjte? Nej men det ved andre nok?
    Men det er under ALLE omstændigheder billigere end et kuld hvalpe.

• #21   20. jul 2016 Jeg havde givet abortsprøjte. Uden at tøve.

• #23   20. jul 2016 Emma. Min tæve er chihuahua/dansk svensk gårdhund og min han er papillion/chihuahua . Mail til dyrlæge er skrevet så ringer de tilbage i morgen.
    Jeg sidder bare med en rigtig ærgerligt fornemmelse kan jeg mærke. For synes bestemt ikke om tanken abort og er bsre så forvirret og ked af det altså.

• #25   20. jul 2016 Michelle, jeg er helt enig med de andre - abortsprøjte. Kan godt være du ikke synes om tanken abort men jeg tror heller ikke du vil bryde dig om alternativet. Har du allerede problemer ved at betale abortsprøjte så bliver du i DEN grad chokeret over hvad det koster at få hvalpe smiley

• #27   20. jul 2016 Og ja, lad være med at tage sorgerne på forskud. Bevar overblikket og få hunden til dyrlæge, og tag den så derfra smiley

• #28   20. jul 2016 Nu er det kun denne måned vi er lidt på den. Næste måned og fremover har vi en fornuftig økonomi med over 13000 kr når alt er betalt. Vores opsparing er blot tom og uventet besøg af bonusunger som bor i udlandet hvor billetten jo koster meget, er grunden denne måned. smiley

• #29   20. jul 2016 Uanset hvad så er det et stort ansvar at få hvalpe, og det er benhårdt arbejde. Når du siger at du står midt i en flytning og ikke har tid til det, og har en stram økonomi fordi i lige har betalt indskud, så ville jeg slet ikke engang overveje at fuldføre smiley

Overvej det lige - hvad hvis hun skal have kejsersnit? Hvem låner i lige 10.000 af når jeres opsparing er tom? Eller som Pia siger, dyrlæge om natten? Det er ikke for at gøre det mere avanceret end det er, men det kræver altså noget forberedelse og også planlægning økonomisk, så når du siger at opsparingen er tom og i står midt i flytning og ikke har tid, så ringer mine alarmklokker og det er IKKE noget jeg personligt ville kaste mig ud i smiley

• #32   20. jul 2016 Penge eller ej, hvorfor avle på alt der kan gå?
    Om jeg så var millionær havde jeg stadig givet en abortsprøjte.

• #33   20. jul 2016 Selv for opdrættere kan et hvalpekuld blive noget af en underskudsforretning. Sidst vi havde hvalpe endte det med akut kejsersnit en fredag aften. Det kunne prisen på 4 hvalpe med stamtavle altså ikke bære efter alle udgifter var betalt. Og så lavede dyrlægen endda en fejl, så en hvalp måtte sælges til nedsat pris. Når det nu er blandingshvalpe ville jeg ikke overveje at gennemføre en drægtighed, men selvfølgelig skal du gøre det du har det bedst med. Tag til dyrlægen hurtigst muligt og få en god snak om dine muligheder.

• #34   20. jul 2016 Økonomien er én ting, men det allervigtigste er da forberedelserne og overskuddet. Det SKAL være på plads, før man overhovedet bør overveje at bringe hvalpe til verden!
    Du kan ikke byde din tæve at skulle føde og opfostre hvalpe midt i en flytning og det kaos en sådan medfører for hele familien.
    Når nu skaden er sket, så få givet den sprøjte. Det er SÅ nemt. Men en sterilisation er måske det bedste, når du har en intakt hanhund gående også... Man kan ikke have øjne på dem 100% af tiden.

• #35   20. jul 2016 Lige som de andre tror jeg også hunden er drægtig, ( det hedder det hos hunde) din dyrlæge vil kunne hjælpe dig med pris på abort sprøjte.

• #36   20. jul 2016 Er helt enig med jer. Hvis man ikke føler man har tiden - om man så står i flytning eller ej - så kan kæmpe overskud på kontoen ikke redde noget alligevel smiley

• #37   20. jul 2016 Min han skal også kastereres, også af andre grunde. Så det sket absolut ikke igen.
    Og avler på alt der kan gå? Har du ikke læst hvad der er blevet skrevet ? Det er ikke meningen at hun skulle have været drægtig.
    Hvis jeg eb dag vælger hun dkal, skal hun igennem undersøgelser og alt muligt først. Skal ikke avle på min hund hvis hun fejler noget

• #38   20. jul 2016 Jeg er ret ligeglad om det er meningen eller ej.
    JEG forstår ikke behovet for at avle på alt der kan gå.

• #40   20. jul 2016 Og så vær opmærksom på, at selvom du kastrerer hanhunden, så skal de stadig ikke gå uden opsyn når tæven er i løb - han kan måske stadig finde på at hoppe på hende smiley

• #47   21. jul 2016 Alt hvad de andre har sagt.
    Og så vil jeg gætte på at du heller ikke bare kan tage fri fra arbejde, der er et kæmpe arbejde i at passe sådan et kuld

• #49   21. jul 2016 Dyrlægen fortæller at det ikke kan lade sig gøre med abort sprøjten efter 30 dage og de skal fjernes med operation.

• #50   21. jul 2016 Abortsprøjte hedder da så vidt jeg husker og som andre skriver, 45 dage?

• #51   21. jul 2016 Jeg flytter den 29/7 og efter der vil der være ro på, et stort hus samt have og havet. Jeg må snakke med min søster som nok kommer til at have kuldet hvis det bliver aktuelt, der er nogle hjemme hele tiden og de har prøvet det mange gange før. Jeg må tænke over situationen og jeg takker for jeres brugbare svar smiley

• #52   21. jul 2016 Dyrlægen skriver "Hvis det er mere end 30 dage siden, at hun er blevet parret er det nemlig ikke længere så sikkert at give en abortsprøjte - og man kan risikere, at hvalpene skal fjernes kirurgisk. Hvis det er mere end 45 dage siden - skal man fjerne dem kirurgisk - og der bliver det så et større indgreb."

• #53   21. jul 2016 Men det betyder jo også at man godt kan give op til 45 dage, det mente jeg da også nu hvor der var en anden her i tråden der skrev 45 dage

• #54   21. jul 2016 Er det bare mig, der ikke på et enkelt billede af en hundemave kam bedømme om den er drægtig eller om den bare ikke er helt slank?
    Jeg ville skynde mig ned til dyrlægen og høre hendes mening også om hvad der kam gøres ved det.
    Virkelig kedeligt råd, i know!

• #58   21. jul 2016 Jeg er ikke overrasket.
    Til gengæld bliver jeg det sku den dag TS i sådan en tråd her, faktisk følger rådene og giver hunden en abortsprøjte.

• #59   21. jul 2016 Når hun nu skal have dem, så husk lige at følge op omkring købeloven samt hundeloven.. alle hvalpe skal vær chippet inden de forlader opdrætter

• #61   21. jul 2016 De er altid meget forudsigelige, de her UPS-tråde. TS panikker lidt...spørger om råd - Finder ud af det koster en tur til dyrlægen - pludselig er hvalpene meget mere tiltalende....Det er det samme hver gang.

• #62   21. jul 2016 bortset fra at det at have hvalpe er meget dyre i foder og evt. ødelagte ting bagefter

• #63   21. jul 2016 Ja ja....men den tid den sorg. Eller noget...

• #66   21. jul 2016 Men mangler vi hunde i DK?
    Lad nu bare være for f*nden da også.

• #68   21. jul 2016 Men ender dine hunde på internat?
    Nej vel?
    Der aflives 12.000 sunde og raske hunde om året i DK.

Men jeg er også ligeglad, TS får jo det kuld og så er alle glade, x antal hunde der skal findes hjem til hvor de skal bo de næste 15 år. Det er jo en smal sag.
    Not.

• #70   21. jul 2016 Det er jo ret ligemeget, for det ændre ikke noget for Ts.
    Den søde hund skal have lov at være moaaar.

• #74   21. jul 2016 BATDOG Hvem skriver TS har gjort det med vilje?

• #76   21. jul 2016 Isabelle: BATDOG smiley

• #79   21. jul 2016 Hvor har nogen skrevet det er med vilje???
    Nej vi skriver at det er set før, uheld sker, men man kan sørme ikke finde ud af at være sit ansvar bevidst og stikke tæven en abortsprøjte.
    DET ville tilgengæld klæde folk.

• #80   21. jul 2016 Isabelle: Ahahahaha, længe leve rette funktionen smiley Jeg har forresten selv et par brugere, jeg ofte kommer til at forveksle smiley

• #81   21. jul 2016 Og om man vil det eller ej, så bidrager man med noget der allerede er overflod af.

• #83   21. jul 2016 Ikke for mig.

• #86   21. jul 2016 Jeg tænker bare, jeg kan ikke se andre alternativer? Her må opdrætterne lige komme på banen - er det forsvarligt at flytte tæven over til søster og så lade den få de hvalpe? Samt lade søster/familie stå for pludselig at skulle tage fri og have et kuld hvalpe..

For mig når diskussionen ikke rigtig længere ud end at TS er midt i flytning med sin familie, de har en tom opsparing (så tom, at hun bekymrer sig om udgifterne ved abortsprøjte) og hun skriver at der ikke rigtig er tid til hvalpe.
    Hvis man ikke mener man har tid og penge til det så synes jeg ikke rigtig jeg kan se, hvordan man skal kunne redde det smiley

• #88   21. jul 2016 Helt klart, det er lidt anderledes at sidde bag en skærm end at sidde med det hele i realiteten, og jeg kan godt forstå, at det er noget af en mundfuld at sluge. Tror bestemt heller ikke det er en rar beslutning at tage, eller rart at overvære..
    Får dog lidt gåsehud når man tydeligt siger at man står midt i flytning, ikke rigtig har penge til fx. dyrlægebesøg, og ikke har tid til at have hvalpe.. uha, måske skal TS have tid til at nå frem til samme konklusion, men det skriger da til himlen at det ikke er hos dem der skal komme hvalpe til verden smiley

• Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 6 Emner: 8 Svar: 110
    #89   21. jul 2016 "Men mangler vi hunde i DK? "

Nej, sikkert ikke. Alligevel vrimler det med annoncer med blandingshvalpe til priser op til 7500 kr. ??

• Gnekko
    Gnekko Tilmeldt:
    jun 2009

Følger: 6 Emner: 8 Svar: 110
    #91   21. jul 2016 Faktisk er det mit indtryk, at man nemt kan sælge en blandingshvalp til 5000 - 6000 kr. - især hvis den feks. er en maltipoo, cavapoo eller noget helt andet fjollet.

• #92   21. jul 2016 Ja det VRIMLER med annoncer med hunde. Så hvorfor bidrage med flere????

• #94   21. jul 2016 SLAP AF EN HØNSEGÅRD!!!!
    jeg har skrevet at vores konto er lidt i bund pt ja, men jeg har også skrevet atvi har en fin økonomi fra den 1. Af.
    Jeg spørg om hvad i mener, altså om hun er drægtig eller ej, ikke at jeg skal jordes ned, kaldes uansvarlig, og hvad fanden i nu ellers har sunget om!
    Kunne være være muligt at jeg havde tre søskende, hvoraf den ene bor hjemme med en sygemeldt mor og intet job pt og derfor går hjemme ? Kunne det være muligt at min tæve ville få ro og stilhed og alt den tid hun havde brug for hvis jeg valgte hvalpene ? Er det muligt at jeg ikke bare vælger hvalpene fordi det er dyrt at få dem fjernet men fordi jeg har snakket med min familie om det? Er det skrevet nogen steder at jeg har valgt noget som helst ? Mine hunde mangler ingen ting, hverken dyrlæge mæssigt eller noget andet. Og ja en flytning er kaotisk; men hvem siger mine hunde mærker det ? Jeg går og pakket og hygger om dem som jeg gør hver dag. Én dag bliver de flyttet i vores nye hus, og jeg vil gå og pakke ud og nusse om dem, SOM ALTID! jeg kan ikke slette tråden da jeg ikke kan finde min adgangskode, men jeg håber da inderligt at i har fået alle jeres møg kommentarer ud så den næste der har et spørgsmål ikke får lort kastet i hovedet. Hold nu kæft altså.
    Tak til jer som faktisk har givet brugbare svar.

• #95   21. jul 2016 Men hvorfor hvis du vælger at få hvalpene?

• #96   21. jul 2016 Og forresten er min hund 22 måneder.

• #97   21. jul 2016 Roolig rolig Michelle, det er dig selv der skriver:
    "Jeg står midt i en flytning og synes ikke lige tiden er der til det."
    "Jeg kender desværre ikke nogle med tiden til det."
    "Er det ikke møg dyrt sådan noget ? Da jeg står i flytning er økonomien list stram."
    "Vores opsparing er blot tom."

Så jeg synes det er helt fair at jeg konkluderer, at du ikke rigtig har tiden til det, har en tom opsparing og stram økonomi, og situationen generelt slet ikke er til at få hvalpe - fordi det er det, du sådan set selv har skrevet.

Jeg har ikke skrevet, at du er uansvarlig, og jeg håber ikke at det er mig du hentyder til, for det har ikke været min mening. Men læs lige din indlæg igennem, tænk over din situation, og overvej lige om du har overskuddet og økonomien til hvalpe, OG kan tage fri fra arbejde - siden du jo altså SELV skriver at du ikke kender nogen der kan tage sig af kuldet smiley

Så det jeg skriver er ikke for at kalde dig uansvarlig og hamre dig oven i hovedet, men jeg går da ud fra at du fortæller sandheden i dine tidligere indlæg, og uanset hvor gode intentioner du har, så kan du ikke ændre på det hvis ikke i har økonomien, tiden og overskuddet til et kuld hvalpe smiley

• #98   21. jul 2016 Tá hunden til dyrlægen og få tjekket for drægtighed.
    Så du ved hvad du står med, og kan forberede dig, hunden og hjemmet, hvis hun er drægtig.
    Der er mange ting du skal have styr på, hvis..

Ellers er jeg enig med de andre, hvis man synes abort lyder dyrt, så ved man slet ikke hvad et kuld kræver og koster.

• #99   25. jul 2016 Hvad så, hvad sagde dyrlægen og hvad er det blevet til? smiley

Kommentér på:
Er min vaps preggos?

Annonce