6.231 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 38 Svar

Julie R
Julie R
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 16

Fransk bulldog / Engelsk stafford terrier Fransk bulldog / Engelsk stafford terrier

Hej alle herinde smiley

Min kæreste og jeg har den skønneste dreng som er en blanding af fransk bulldog og engelsk stafford terrier. Han er super flot, har en super flot figur og så har han det bedste væsen og temperament, han er virkelig helt perfekt smiley

Desværre er han ved at være gammel nu (det mærkes heldigvis ikke), men vi syntes simpelthen det ville være en skam ikke at føre hans fantastiske gener videre. Derfor håber jeg at der er nogen herinde der kan hjælpe os med at gøre os klogere på vores muligheder smiley

Kan en hanhund på 8 stadig bruges til avl? Også selvom han aldrig har prøvet det?

Og hvor i så fald kan vi finde en hunhund?

Han har samme størrelse som en engelsk stafford terrier, så ville også høre om det kun går at avle på en engelsk stafford eller om man også kan avle på en fransk bulldog?

Jeg håber virkelig der er nogen som kan hjælpe herinde smiley

Ps. Vi har ikke planer om at skulle bruge ham til avl andet end denne ene gang, vi ønsker blot at få en hvalp med hans gener smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.
  • Møbel samling kommode og teol 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fransk bulldog / Engelsk stafford terrier
  • #1   2. jul 2016 Først vil jeg sige med alle de problemer franskbulldog har med allergi, luftvejen og rygproblemer. Ville jeg kraftig overveje om det er det værd for et godt sind. Man kan ende med flok sygehunde. smiley

• #2   2. jul 2016 Hvilke fantastiske gener er det han har? Jeg er helt enig med Ansofie, prøv lige at tjekke hvad det er FB'en og staffen er disponeret for af racerelaterede sygdomme, vi snakker at du bl.a. skal tjekke HD, AD, rygstatus, luftveje, L2hga....... og tæven skal ligeledes også været testet for racerelaterede sygdomme, og det er tilmed kun forældrene der så er testet, du kan ikke sige noget om linjerne.

Nej, jeg synes ærlig talt det er en rigtig dum idé, du risikerer at bringe potentielt syge hvalpe til verden - et helt kuld, selvom det kun er den éne gang - men du kan jo starte med at få undersøgt din hund for ovenstående og så tage den derfra smiley

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#3   2. jul 2016 Tak for svar Ansofie smiley vi hælder nok også mest til at finde en engelsk stafford terrier. På trods af at vores er halv fransk har vi aldrig haft problemer med ham heldigvis, han har altid været sund og rask smiley

• #5   2. jul 2016 Men igen, man kan ikke bare SE på hunden og erklære at den er rask, rygstatus og luftveje er fx. noget man skal have tjekket ordentligt, det er simpelthen ikke noget man kan se med det blotte øje, så du kan stadig bringe syge hvalpe til verden selvom din hund "altid har været sund og rask" smiley

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#6   2. jul 2016 Fünke han er sød, kærlig, sjov, loyal, klog, lydig og lærenem.. Med andre ord en ren fornøjelse at være ejer af, han giver så meget igen smiley derudover har han i 8 år ikke fejlet andet end øjenbetændelse nogle få gange smiley og så er han godt sat sammen. Men ja hvis vi beslutter os for at føre drømmen videre om at få en hvalp af hans afkom, så er det selvfølgelig afgørende at han tjekkes hos en dyrlæge først smiley

• #7   2. jul 2016 Jeg kan helt klart godt forstå at du har en fantastisk hund, og det er jeg slet ikke i tvivl om! smiley Men bare fordi den er fantastisk så betyder det ikke man skal avle.
    At han ikke har fejlet noget betyder igen ikke, at han ikke kan føre alvorlige racerelaterede sygdomme videre.

Få tjekket sådan noget som HD, AD, rygstatus, luftveje og især L2hga (staffen) FØRST, og så kan du jo derefter overveje, hvis resultaterne er fine, at gå videre med det - men ingen grund til at gøre noget før du overhovedet ved, om det er forsvarligt at avle på ham smiley

• #9   2. jul 2016 Forresten, husk lige at det er en rigtig dårlig idé at købe sig en SBT uden stamtavle, da de desværre godt kan have et suspekt udseende og man derfor ikke kan bevise ophavet.
    Hvis du så blander din FB/SBT med en ren SBT så KUNNE man være bange for, at hvalpene udseendesmæssigt falder uheldigt ud, især hvis de er brindle. Og ingen af hvalpekøberne - eller dig - kan dokumentere at hunden er lovlig. Overvej lige, om det er det værd smiley

• #10   2. jul 2016 Jeg har også en Boston terrier som er som du siger, han har så en tarmlidelse og er den eneste ud af 10 hvalpe mor har fået alle dyrlæger siger jeg godt kan avle da det sikkert ikke vil gives vider alle laboranterne sig de bare ikke kan sige det ikke er 100% genetisk. Er det værd at tage chancen?? Synes jeg ikke. Og synes det er samme lotteri man gør med blandingshunde. Plus at en hver avler med respekt for sit avl vil ikke tillade at lade deres avl blive parret med en blanding.
    Plus STB er der så meget fokus på og derfor anbefaldes det at have stamtavle på dem.
    Ville heller sætte mit fokus på at finde en ren racet af de to racer og lære at elske den og så køb en med tavle og så evt avl på den med en race ren også. Især med de problemer begge racer har.

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#11   2. jul 2016 Tak for brugbare svar Fünke dem vil jeg selvfølgelig have med i overvejelserne smiley havde ellers håbet at det var mere lige til at finde en egnet hunhund til ham smiley

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#12   2. jul 2016 Maj-Britt det må jo så også være alternativet hvis det hvis det andet ikke går

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#13   2. jul 2016 Ansofie det lyder heller ikke godt, og kan godt forstå du ikke vil avle videre på din når den har den lidelse. Jeg ville også bare høre mulighederne da vores som sagt har været intet andet end et fantastisk mix på alle punkter smiley

• #14   2. jul 2016 Ja men når man mixer ved man aldrig hvad den avler videre på. Plus det er ikke sikker hans sind er det han giver videre. Manfred har sind 100% som sin mor men krop er far. Men hans søskende ligne ikke hende.

• #17   2. jul 2016 Nu er det nok ikke helt sådan med hanhunde, men ved tæver er der en avlsregel i DKK der siger, at hvis tæven er over 7 år skal der forelægge en sundhedsattest, hvis hun skal have et kuld.

Men ud over at få tjekket din hund for arvelige (usynlige) sygdomme som der allerede er nævnt og som er en bekostelig affærer.
    Så ville det nok være en rigtig god ide at få tjekket hans sædkvalitet, så I ikke risikere at tæven går tom.

Alt det krudt og energi I skal bruge på ovenstående, syntes jeg i stedet at I skal rette imod at finde en god opdrætter af en af racerne og købe en med tavle.
    Jeg er 100% sikker på at I også kommer til at syntes, at den er sød, kærlig, sjov, loyal, klog, lydig og lærenem.
    Husk på to hunde er ALDRIG ens, heller ikke selvom de har de samme gener.

• #18   2. jul 2016 Når du skriver engelsk Staffordshire Terrier mener du så Staffordshire Bull Terrier?

• #19   2. jul 2016 Tag til din dyrlæge og bestil tid til røntgen af hofter, albuer og ryg. Og få lavet Patella Lux test.

Evt allergier og luftvejsproblemer ville i formentlig have oplevet. Men de andre ting kan hunden godt gå rundt med i mange år uden at man oplever hunden er syg.

• #20   2. jul 2016 Kan det passe hans bror har boet i kbh?? Leo?

• #21   2. jul 2016 han er sød, kærlig, sjov, loyal, klog, lydig og lærenem

Ts det er stort set ALLE hunde. Det er ikke grundlag nok til at avle.

Jeg siger ikke at din hund ikke er dejlig men hvalpen vil aldrig blive en kopi af din hund

• #22   2. jul 2016 Hvordan vil du forhindre evt. afkom i at få problemer med raceforbuddet? Og hvordan ved i at han ikke er bærer af en farlig masse syge gener?

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#23   2. jul 2016 Ulla M jeg ved ikke hvad du refererer til når du nævner hundeloven? Der er ingen ulovlige racer i ham her hvis det er det du tænker på smiley

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#24   2. jul 2016 Pia du har selvfølgelig ret i intet er garanteret når man avler på hunde. Måske skulle man bare købe en hvalp i stedet og så håbe på at den kan tilegne sig nogle af hans dejlige egenskaber smiley

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#25   2. jul 2016 Aboutmydogs ja jeg ved godt at der en aldersgrænse når man avler på en hunhund, men har ikke hørt om der også er noget ift hanhunde - om der F.eks er større chance for at få hvalpe med skavanker hvis hannen er oppe i alderen, eller om det ikke har nogen betydning smiley

Lige meget hvad tror jeg ikke vi tager chancen nu, vi køber en hvalp i stedet. Alle hunde er dejlige og har kendt og mødt mange af slagsen, men ham her er nu noget helt specielt smiley

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#26   2. jul 2016 Frk. Jensen ja det gør jeg, det andet var bare kortere at skrive og tænkte at det gav fin mening alligevel smiley

• #27   2. jul 2016 Der behøver ikke være ulovlige racer i for at en hund kan ligne en blanding med en forbudt race.
    Og med en blanding er det umuligt at bevise at det ikke er tilfældet

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#28   2. jul 2016 Louise det kan nemt passe smiley vi kender desværre ikke hans søskende da vi ikke har haft ham fra hvalp af. Han er dog fra Kbh smiley

• #29   2. jul 2016 Umiddelbart er der ikke større risiko for at hvalpene får skavanker pga hanhunden alder, men som jeg var inde på så kan hans sædkvalitet være dårlig, derfor bør det testes inden avl, da der altid er en risiko forbundet med en parring og den vil være dumt at udsætte en tæve for det, hvis han har dårlig sæd.

Jeg syntes at det lyder som en rigtig god ide, at finde en hvalp i stedet. Et råd herfra er at lade værd med at søge efter samme blanding i den tro, at I får en kopi af den i har. Der er så stor forskel på de samme blandinger at man ikke kan vide hvad man får.

Nu har jeg selv lige fået ny hund for godt et år siden og jeg har en ældre dame på 11 år, hun er helt unik, lækker, dejlig og alt det der. Men jeg holder da lige så meget af min nye hund, selvom de ikke er ens, ja, faktisk utrolig forskellige, men det er så også meget forskellige racer smiley

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#30   2. jul 2016 Salla ja alle hunde er dejlige smiley og jo syntes bestemt det er grund nok når man har en hund hvis personlighed skiller sig ud. Jeg har haft og kendt mange skønne hunde, men ham her er noget helt specielt smiley men hvis der er stor risiko forbundet med det, så er det selvfølgelig ikke det værd.

• #32   2. jul 2016 Det synes vi vidst næsten alle at vores hunde gør, altså skiller sig ud og er helt specielle
    Derfor er det sjældent man som ejer kan se helt objektivt på det

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#33   2. jul 2016 Aboutmydogs jeg kan slet ikke rigtig finde nogen hunde nogen steder af hans blanding så det kommer nok heller ikke til at ske, i så fald ved jeg også godt at der er stor forskel på hunde og deres personligheder. Lige meget hvad er jeg slet ikke i tvivl om at jeg vil holde lige så meget af en hvilken som helst anden hund smiley jeg ville også bare høre om mulighederne da jeg ved at ham her i hvert fald har de bedste egenskaber at give videre og så kunne man jo håbe man var heldig at slog igennem smiley

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#34   2. jul 2016 Ulla M det er også rigtig ham her ville dog aldrig ende i en situation hvor det var nødvendigt at bevise noget, han gør ikke en flue fortræd og kan med alle smiley

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#36   2. jul 2016 Ditte jeg var faktisk selv ved at skrive noget lign. før at alle selvfølgelig syntes deres hunde er fantastiske, så det nok er svært at få andre til at forstå han er "one of a kind" smiley

• #37   2. jul 2016 Jeg er ret sikker på, at de er fra samme kuld.. og ja resten er skrevet i PB smiley

profilbillede
  • #38   2. jul 2016 Leo, som jeg tror var hans bror, var fantastisk. En af de eneste rigtige alfahanner jeg har mødt. Han var virkelig skøn

• #39   2. jul 2016 Hvis i nu bliver uvenner med naboen over et eller andet tilfældigt og han så melder jeres hund af bare smålighed, så kan i ikke bevise han er lovlig. Eller jo, det kan i via hans alder. Men havde han været fra efter 2010 ville i være på den.

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#40   2. jul 2016

profilbillede
  • #41   2. jul 2016 Jep den er god nok .. De MÅ være brødre smiley

• Julie R
    Julie R Tilmeldt:
    jul 2016

#42   2. jul 2016 Louise de er helt sikkert brødre, de ligger endda ens smiley er sikker på at Leo også var helt fantastisk smiley

• #43   2. jul 2016 Synes man ikke altid at man selv ejer verdens 8. Vidunder smiley smiley

Hvis i har råd til to hunde så ville jeg købe en Hvalp og så kan denne forhåbentlig spejle sig i jeres nuværende hund.

Og tommel op for at lytte og ikke bare blive trutte trutmund jeg ved bedst.

• #47   3. jul 2016 Du får IKKE en hund magen til ham du har, så det er noget nær den dummeste grund til at avle.
    Jeg ville nyde ham som han er og så købe en raceren en, når tid er smiley

Kommentér på:
Fransk bulldog / Engelsk stafford terrier

Annonce