{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.903 visninger | Oprettet:

ulovlig hund? {{forumTopicSubject}}

Hej alle på hg,

I dag overhørte jeg en kollega sige, at han har en ven og den her ven og sin kæreste har en hund som nu, efter 2010, er ulovlig og den har så fået en hvalp og de to ved nu ikke hvad de skal gøre? altså sådan som det lød så ville de ikke beholde hvalpen men hvordan får de papir på den og hvordan sælger de den? Kan de tage den til dyrelæge og få den chippet og reg. papir osv ?
Jeg er mega nysgerrig for jeg har ingen anelse om hvad man gør i sådan en situation?

Og nu når jeg tænker over det, så er der mange "hvalpe, unge hunde" som er "ulovlige" som jeg møder når jeg er ude og går tur.

Måske er mit overstående spørgsmål dumt (ifølge nogen af jer) men jeg gad rigtig godt, at blive klogere på dette område.

på forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  ulovlig hund?
  • #1   13. mar 2016 Man kan registre den som lige nøjagtigt det man vil, men kommer den i politiets søgelys er det dem der skal bevise at den IKKE er ulovlig, ikke omvendt.
    Det er simpelthen alt for dumt at sætte sådan nogle hvalpe i verden, og tæven er da også lige gammel nok hvis det er første kuld, og hvis de har lavet flere kuld er den alt for gammel ellers har de lavet flere ulovlige hvalpe

• #3   13. mar 2016 De går ned til dyrlægen og fortæller at det er en blanding mellem f.eks. labrador og boxer. Dette skriver dyrlægen så til dansk HundeRegister. Så i dette register vil denne hund stå som lovlig. Så sætter de hvalpen til salg som lab/boxer. En uvidende familie køber den og risikerer at miste den, fordi de ikke kan bevise hvilke racer der er i hunden. Avler er kold i røven, for de har fået deres penge.

• #4   13. mar 2016 Har skrevet privat

• #5   13. mar 2016 Som de andre siger, så kan de i teorien registrere deres ulovlige hund som en chihuahua - ofte bliver de registreret som boxer-kryds eller lignende.
    ALLE hunde SKAL registreres i det danske hunderegister, men hvad de bliver registreret som er sådan lidt hip som hap..
    Hvad de skal gøre? Tage ansvar. For sent? Ja smiley Men de kunne starte med at lade være med at sælge hunden, nu de har været så uansvarlige i første omgang.

• #6   13. mar 2016 Jeg hører hvad i siger og jeg sad og googlede lidt om det og jeg er pokkers gal lige nu!!
    Hvordan kan de få hvalpe !!! Ved de ikke at den stakkels lille uskyldige hvalp kan blive aflivet !!!!?????
    JEG VILLE ØNSKE AT JEG TURDE AT GÅ OP TIL HAM OG GIVE HAM EN MUNDFULD AF MIN MENING!!! JEG ER HEL GAL LIGE NU!! DET ER SÅ FORKERT, HVORDAN VED DE IKKE AT DET ER ULOVLIGT!!!??? DET FORSTÅR JEG IKKE!!??

• #7   13. mar 2016 Det er meget, meget uansvarligt og SÅ hamrende synd for hvalpen for ja, den er dømt til aflivning. Men nogle mennesker er desværre bare uden for pædagogisk rækkevidde - det bedste man kan gøre er at forebygge, forebygge, forebygge, ved at få information ud om den omvendte bevisbyrde og tilstrækkelig dokumentation

• #8   13. mar 2016 Selvfølgelig ved de, at det er ulovligt. De er vel bare ligeglade. Går den så går den. Jeg har egentlig aldrig hørt om, at avler er blevet straffet, når ejer har fået aflivet sin ulovlige hund?

• #9   13. mar 2016 Jeg vil ikke gå så vidt som til at sige at hvalpen er dømt til aflivning. Problemet er at den kan ikke tillade sig at træde blot ½ skridt "ved siden af", før det straffes.

• #10   13. mar 2016 MIT HJERTE BRÆNDER! Nej hvor er det forkert af de mennesker!!
    De gør det jo bevidst!
    Jeg føler at jeg burde gå op til ham og sige, at hans ven ER SÅÅ... SÅÅ... UUURGG...... ****************** !!!!
    men jeg ved ikke hvordan eller hvad jeg skal sige ... smiley

• #11   13. mar 2016 jeg vil skrive et brev til dem! skælde dem ud så de skammer sig over at tjene penge på uskyldige dyr, og så forklare hvor ulovligt det er og hvad de skal gøre! Men hvordan skal jeg skrive det ? Burde jeg egentlig lade være med at blande mig i det her for jeg taler dårligt nok med kollegaen som jeg overhørte tale om sine venner? men jeg er så ked af det er gal at jeg har lyst til at gøre noget ..

• #13   14. mar 2016 Humanum errerae est.

Det korrekte er, at sige sandheden "ja, disse hvalpe er jo blandinger af"...
    Og så er konsekvensen, at de måtte ikke have været født til at starte med, så de bliver aflivet i stedet for chippet.

Det kan de fleste nok ikke nænne / synes det er spild af liv / de er modstander af hundeloven og registrerer som noget andet.
    Men det ER jo svindel at bevidst registrere noget som er usandt.

Jeg håber at tæveejeren fortæller sandheden til køberen, så køberen ved hvad de køber.

Der er jo folk derude for hvem det kan blive gode hunde. Jeg håber at de kun sælges til dem.

Men det gælder jo ALLE hunde, at tror politiet på en påstand om de er blandinger, kan de meget lettere kræves aflivet. Kodeordet er ikke om det er sandt, kodeordet er det er en vurderingssag med omvendt bevisførelse.

• #14   14. mar 2016 Jeg vil måske heller ikke ligefrem sige, at de er dømt til aflivning. Det kræver jo først, at nogen melder dem. Og så længe hunden er opdraget ordentligt og ikke gør nogen fortræd, så er det helt ærligt nok de færreste, der vil melde den. Måske politiet heller ikke gider gøre noget ved det, hvis ellers hunden opfører sig ordentligt og fredeligt.

Det korrekte ville jo være at få hvalpen aflivet hurtigst muligt. Men er man en type der avler på ulovlige hunde, så afliver man nok ikke hvalpen bagefter. Så den bliver højst sandsynligt registreret som noget boxer/lab/staf-noget, solgt til køber i samme tro og så slutter den nok der. :o)

Medmindre nogen en gang ser sig gal på den, og melder den, og politiet for en gangs skyld har fået fingeren ud et kort sekund, og GØR noget. Så ser det nok lidt sort ud...

• #15   14. mar 2016 Ærlig talt, så ville jeg blande mig uden om. Det er noget lort at lave, men det er noget, du har overhørt din kollega fortælle om en af hans venner.

Hvad skulle det hjælpe at svine kollegaen til, for jeg går ud fra, at du ikke selv kender hans venner og derfor formentlig ikke har deres kontakt oplysninger. Og hvis nogen skulle svines til, var det da dem.

• #16   17. mar 2016 Du kunne evt. gøre det klart for ham hvad fremtids udsigter hvalpene har. smiley

• #17   18. mar 2016 Jeg sagde i dag til ham at hans venner burde skamme sig! Han sagde at de ikke kunne gør for det fordi at pigen som ejer hunden, ikke vidste, at dem der skulle passe på den havde en hanhund og ville have, at de skulle parre sig.(?) Jeg blev lidt forvirret der men...
    Men jeg er glad for, at jeg havde mod nok til at sige, at de burde skamme sig. Åltså jeg prøvede at forklare ham at det er mest synd for den stakkels lille uskyldige hvalp de er kommet til verden at han måske bliver aflivet. smiley Jeg er så ked af det på dens vegne. smiley
    Jeg håber hvalpen får et godt liv. Men hvad tror i der står i vente for hvalpen.
    De bor vidst et eller andet sted i centrum... Hvad sker der så nu? Er det bare spørgsmål om hvor mange timer / dage der går før nogen ringer og melder dem? Jeg vil meget gerne hører jeres meninger og hvad i nu har oplevet.

• #18   18. mar 2016 Ingen kan jo spå om hvad der kommer til at ske med hvalpen. Måske aflives den om 15 år af alderdom. Måske stikker den af og bliver kørt ned en dag. Måske sladrer nogle, hvis den eventuelt kommer op og slås. Ingen kan jo sige noget. Det kan vi jo heller ikke om vores andres. Vi er bare nogle der har stamtavler og kan bevise vores hundes ophav.

Kommentér på:
ulovlig hund?

Annonce