2.350 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 31 Svar

Trine_Pix
Trine_Pix
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 13

Border collie opdrætter i jylland/fyn Border collie opdrætter i jylland/fyn

Hejsa

Jeg skal anskaffe mig en border collie hvalp i 2016/2017, det er min første border collie, tidligere har jeg haft højaktive hunderacer og min sidste hund, brugte jeg til dogdacing, flyball og brugte klikker i træning. Så foruden jeg søger en ny allerbedste ven, som knytter meget tæt bånd til ejer, så søger jeg en aktiv border collie, med velafbalanceret temperament. Farve er fuldstændig underordnet, trods jeg må indrømme merle, brun og grå bare er dragene og smukt smiley

Derfor søger jeg nu nogen border collie opdrættere i jylland eller på fyn. Jeg har kigget på google, hvalpelisten i border collie klubben, men vil gerne høre fra nogen som har gode erfaringer med en bestemt opdrætter eller fra en opdrætter som evt. Planlægger kuld fra sommer 2016 Til forår2017. Jeg er bestemt vilig til at vente på den helt rigtige hvalp.

Ligeledes søger jeg en opdrætter som tlbyder en personlighedstest, så jeg er sikker på jeg får den hvalp der passer til mig. Det eneste krav jeg har til en fremtidig hvalp er at det skal være en tæve

Planen er jeg vil ud og besøge lidt forskellige opdrættere, møde de voksne hunde og opdrætter, for så at kunne skrives op på en venteliste til hvalp.

Lad mig endelig høre om jeres opdrætter erfaringer - så har jeg lidt at gå efter. Jeg har allerede udset to opdrættere i Odder jeg gerne vil besøge smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Border collie opdrætter i jylland/fyn
  • #1   28. feb 2016 Jeg har planer om et kuld på Sassy til sommer. Hun skal parres med en slate merle han, hvis alt går som jeg vil

• #2   28. feb 2016 Jeg skulle lige til at nævne kojima. De laver "sjove'" farver.

• Trine_Pix
    Trine_Pix Tilmeldt:
    sep 2015

#3   28. feb 2016 Hej Anette.
    Det lyder som en dejlig kombination smiley Du er bestemt en af de opdrættere jeg rigtig gerne vil anlægge et besøg og møde dine hunde, er der mulighed for et lille besøg i maj evt? . De tidligere hvalpe du har avlet ser så skønne ud.

• Trine_Pix
    Trine_Pix Tilmeldt:
    sep 2015

#4   28. feb 2016 Tea J - Mange tak - præcis det ser ud til der kommer nogen smukke farver fra Kojima smiley

• #6   28. feb 2016 Vi tager gerne mod besøg.
    Vi skal jo også lige se folk an, ligesom du gerne vil se opdrættere efter i sømmene.

• Trine_Pix
    Trine_Pix Tilmeldt:
    sep 2015

#7   28. feb 2016 Hej Lis.

Tak for info. Det lyder også som en skøn kombination - jeg holder øje med om der bliver til et kuld på Kenzie, så vil jeg meget aflægge besøg også selvom jeg skal til sjælland/lolland smiley

• Trine_Pix
    Trine_Pix Tilmeldt:
    sep 2015

#8   28. feb 2016 Hej Anette

Tak for info, jeg skriver en mail til dig når maj nærmer sig smiley

• Trine_Pix
    Trine_Pix Tilmeldt:
    sep 2015

#10   28. feb 2016 Tak Lis smiley Jeg har luret på videoen med Blair, skøn hund, jeg har også set fine Kenzie i fjernsynet smiley Jeg aflægger helt sikkert et besøg hvis det viser sig at Kenzie skal være mor smiley

• #11   28. feb 2016 Jeg har slet ikke styr på racen og ville slet ikke vide hvad jeg skulle være Obs på. Men asasara vender jeg lidt tilbage til, når jeg har kigget hjemmesider smiley

• Trine_Pix
    Trine_Pix Tilmeldt:
    sep 2015

#12   28. feb 2016 Tak for det, jeg prøver at tage et kig på asasara smiley

• #13   28. feb 2016 Lis og Anette.
    Sikke fantastiske hunde i har!

Lis
    Ejer i Blair selv :)?

• #14   28. feb 2016 Jeg kender heller ikke meget til racen, men træner sammen med Lone, der har asasara og det er virkelig nogle fantastiske hunde hun har. De er skønne at se på og få lov at træne/øve sig med.

• Trine_Pix
    Trine_Pix Tilmeldt:
    sep 2015

#17   28. feb 2016 Tak for det Cavakikki smiley Skønt at høre, jeg vil bestemt aflægge Asasara et besøg!

AG tusinde tak for feedback, Lene Simonsens opdræt har jeg allerede i tankerne. Bruger du selv din BC til at hyrde? Jeg har en drøm om min kommende hund (kun hvis den har evnerne og lysten) skal lærer at hyrde (så ka jeg måske få en hjælper til at indsamle høns om aftnen smiley ) , sammenlagt med jeg rigtig gerne vil træne agility and freestyle heelwork smiley

• #19   28. feb 2016 Jeg har selv to af hyrdelinjer og er total farvet af jeg hyrder med begge mine smiley

Men Erik Holmgaard ved jeg planlægger et kuld på Floss her i foråret. En tæve jeg tidligere har haft kig på og kan vældig godt lide det hun avler. Rigtig fine hunde og to fra sidste kuld er hos hhv. rally og lydigheds folk og lover rigtig godt.

Winnie Hansen-Schwartz fra kennel Sheepworld ved jeg har et kuld på vej på hendes fantastiske Sally, efter samme hanhund som er far til min nye tæve, hvis hvalpe har gjort det vanvittig godt i både hundesport og hyrdning.
    Min nye hund er fra Winnie og jeg har kun positive ting at sige om hende - Den mest ærlige og reelle opdrætter jeg nogensinde har mødt.
    Dertil kommer et kuld på min Chut, men det bliver i Winnies kennelnavn. Det bliver dog først om et år.

Lis der har My Amayzee-n BC planlægger et kuld på hendes Me hvis alt går vel, som er efter Mayzee som er mor til vores regerende verdensmester i lydighed og Me er en super hyrdehund.

Det var sådan lige de hyrdehunde opdrættere jeg kender til, der venter hvalpe.
    Men der er helt sikkert flere spændende kuld på tegnebrættet indenfor det næste års tid.
    Men de her 3 opdrættere kan jeg i hvertfald stå indefor.

Nå ja... Og skylder måske at sige, at udover jeg bruger mine hunde til hyrdning, så går Yoda LP og rally og har en Champion titel og en Danmarks mester titel i rally + han er ved at være klar til LP3.
    Så de kan andet end at hyrde ;o) Chut er undskyldt - hun flyttede først ind for 3 uger siden, så hun kan kun de tricks hun har nået at lære på de uger.

• Trine_Pix
    Trine_Pix Tilmeldt:
    sep 2015

#20   28. feb 2016 AG - det lyder godt nok som en super skøn hund du har. Jeg må bestemt researche noget mere på hyrdelinier smiley det må være en drøm at se sin hund hyrde og glæden den har ved det smiley

• Trine_Pix
    Trine_Pix Tilmeldt:
    sep 2015

#22   28. feb 2016 Maria J - tak for dit meget detaljeret svar smiley Jeg vil se om jeg kan få aftalt besøg ved dem alle tre. Jeg synes det er svært at vælge mellem alle opdrætter, så skønt du kom med så mange gode forslag.

Synes bestemt de tre avlere lyder som meget gode bud, og trods jeg ikke har intentioner om at skal dyrke agility eller rally på meget høj plan, er jeg sikker på jeg bliver meget bidt af det:) der åbner sig jo en helt ny verden indenfor træning med sådan en BC smiley

• Trine_Pix
    Trine_Pix Tilmeldt:
    sep 2015

#23   28. feb 2016 Lis A - ja det må være en fantastisk oplevelse smiley og dejligt hvis man lige havde en lille fåreflok i baghaven smiley

• #25   28. feb 2016 Jeg har hund fra Anette og han er så mentalt velafbalanceret. Han hyrder, har løbet lidt ag, men det kan jeg ikke holde til, så nu starter han på rally i stedet. Men fårene bliver nok det primære smiley han er smuk både indeni og udvendig.
    Derudover er jeg enig med Maria J. Det er rigtig gode bud, så tag ud og kig og vælg de linjer der passer bedst til dig. Held og lykke det er en skøn race.

• Trine_Pix
    Trine_Pix Tilmeldt:
    sep 2015

#26   28. feb 2016 Tusinde tak Mette smiley Anettes hunde ser bare så lækre og smukke ud, så jeg er spændt på at møde hende og hendes hunde . Jeg vil besøge lidt forskellige opdrættere og så håber jeg at jeg kan finde en hund der passer ind i mit liv og omvendt smiley

• #27   29. feb 2016 Jeg tænker at du først og fremmest skal gøre op med dig selv, hvilken type hund du kan lide. Om det skal være "sportslinjer", arbejdslinjer eller udstilling. Og så vælge en håndfuld opdrættere ud, når du har besluttet det.
    Jeg laver selv et kuld her sommer 2016, men de bliver helt 100% garanteret ikke blå, merle eller andre specielle farver smiley
    Det bliver et kuld på min tæve Edith og hanhunden er en hund fra den finske kennel Tending, faren til hanhunden er mangeårig deltager ved VM og NM i lydighed, uddannet redningshund og løber agility på topniveau (den hund kan alt). Edith selv er den yngste hund nogensinde i Sverige til at få hyrdeprøve. Så det er fantastiske arbejdsmaskiner begge to, men fancy farver, det kommer jeg nok aldrig til at lave smiley

• #28   29. feb 2016 For helvede Siri - hvordan kunne jeg glemme dig??!!
    smiley

• #29   29. feb 2016 Nu er jeg jo ligesom heller ikke en veletableret opdrætter med ét enkelt kuld hvalpe indtil videre smiley
    Det bliver jeg dog, for det her med at have hundehvalpe det er FANTASTISK! Det værste er at man skal af med dem igen. Jeg elsker allered at være opdrætter smiley

• Trine_Pix
    Trine_Pix Tilmeldt:
    sep 2015

#30   29. feb 2016 S. Renee'. Tak for info og råd smiley som sagt er farve fuldstændig ligegyldig for mig. Det vigtigst er vi passer sammen personlighedsmæssigt, og hunden er avlet på egenskaber og sundhed fremfor farve smiley Ja jeg tror også jeg gør bedst i at beslutte om det er sportslinien eller hyrdelinier jeg ska gå efter. Og besøge forskellige opdrættere af begge typer smiley Edith ser skøn ud smiley

• #31   1. mar 2016 Siri... Det kan da komme farvepalett ud fra kombi Kaizer og Edith. Det kan da komme både bruntri sortri, lilla tri og blåtri? smiley

• #32   1. mar 2016 Der er jo ingen diluted sort eller brun i linjerne, så det ville være helt utroligt hvis det dukkede op - jeg tvivler!
    Der kommer nok sort trefarvet, sort/hvid, brun trefarvet, brun/hvid.

• #33   1. mar 2016 Dilute kan jo snige sig gennem generationer.
    Ah... Kaizer er sorthvid? Jeg husket ham som sort tri.
    Spændende kombi hvertfald ??

• #34   1. mar 2016 Kaizer er S/H, halvdelen af kuldet er S/H, den anden halvdel Brun/hvid. Ja diluted kan sagtens snige sig afsted i mange generationer, men jeg tvivler smiley
    Man skal parre med en merle for at få merle, ikke? Altså sagt med andre ord, jeg får ikke merle, selvom Ediths bror er merle?

• #35   1. mar 2016 Nej ingen merle efter Edith og Kaizer.

• #36   1. mar 2016 Du skal finde ud af hvad for type af BC du ønsker, og tage ud og besøge dem. Men helt generalt :
    En hund som i generationer er avlet efter springteknik og hurtighed på en agilitybane kan sikkert holde på en flok får... ( det kan de fleste bc's) men hvis det er at den også skal kunne flytte får, og at det er det den skal bruges til, så er det en god idé at finde en hvalp efter forældre og slægt som viset at de kan.
    En bc af ren hyrdelinje kan sagtens få en 1. Præmie til udstilling... Men om det er udstilling man vil, så har man sikkert større chanse at få gode resultater om man finder en hvalp efter udstillingsmeriterede forældre/linjer, end efter linjer hvor man fokuseret på hyrdeinstinkt.
    Og i lydighed...Det er to til Tango... Og en lækker hund er måske lækker og dygtig i hænderne på lige dens handler... Måske er den hund egentlig slet ikke en nem hund.
    Så ud og besøg forskellige opdrættere, og spørg og spørg ind til alt om hundene. Alt fra forældedyrenes hvalpetid til teenagetiden.. Og om deres søsken.
    Held og lykke!

• #37   1. mar 2016 Ja jeg er helt enig med Åsa - find ud af hvilken type du er til og vælg derfra smiley

• Trine_Pix
    Trine_Pix Tilmeldt:
    sep 2015

#38   1. mar 2016 Åse E og S. Renee - tusinde tak for de rigtig gode råd. Føler mig efterhånden godt klædt på til at besøge nogen forskellige opdrættere, og så håber jeg at jeg på sigt finder den rigtige hund for mig smiley

Kommentér på:
Border collie opdrætter i jylland/fyn

Annonce