Border collie opdrætter i jylland/fyn Border collie opdrætter i jylland/fyn
Hejsa
Jeg skal anskaffe mig en border collie hvalp i 2016/2017, det er min første border collie, tidligere har jeg haft højaktive hunderacer og min sidste hund, brugte jeg til dogdacing, flyball og brugte klikker i træning. Så foruden jeg søger en ny allerbedste ven, som knytter meget tæt bånd til ejer, så søger jeg en aktiv border collie, med velafbalanceret temperament. Farve er fuldstændig underordnet, trods jeg må indrømme merle, brun og grå bare er dragene og smukt
Derfor søger jeg nu nogen border collie opdrættere i jylland eller på fyn. Jeg har kigget på google, hvalpelisten i border collie klubben, men vil gerne høre fra nogen som har gode erfaringer med en bestemt opdrætter eller fra en opdrætter som evt. Planlægger kuld fra sommer 2016 Til forår2017. Jeg er bestemt vilig til at vente på den helt rigtige hvalp.
Ligeledes søger jeg en opdrætter som tlbyder en personlighedstest, så jeg er sikker på jeg får den hvalp der passer til mig. Det eneste krav jeg har til en fremtidig hvalp er at det skal være en tæve
Planen er jeg vil ud og besøge lidt forskellige opdrættere, møde de voksne hunde og opdrætter, for så at kunne skrives op på en venteliste til hvalp.
Lad mig endelig høre om jeres opdrætter erfaringer - så har jeg lidt at gå efter. Jeg har allerede udset to opdrættere i Odder jeg gerne vil besøge
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
nov 2013
Følger: 9 Hunde: 3 Emner: 3 Svar: 74
sep 2015
Følger: 3 Emner: 1 Svar: 13
Det lyder som en dejlig kombination
sep 2015
apr 2006
Følger: 47 Følgere: 47 Hunde: 6 Emner: 203 Svar: 2.334
Vi skal jo også lige se folk an, ligesom du gerne vil se opdrættere efter i sømmene.
sep 2015
Tak for info. Det lyder også som en skøn kombination - jeg holder øje med om der bliver til et kuld på Kenzie, så vil jeg meget aflægge besøg også selvom jeg skal til sjælland/lolland
sep 2015
Tak for info, jeg skriver en mail til dig når maj nærmer sig
sep 2015
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 255 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.593
sep 2015
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 255 Hunde: 2 Emner: 162 Svar: 5.593
Sikke fantastiske hunde i har!
Lis
Ejer i Blair selv :)?
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 22 Hunde: 4 Emner: 47 Svar: 655
sep 2015
AG tusinde tak for feedback, Lene Simonsens opdræt har jeg allerede i tankerne. Bruger du selv din BC til at hyrde? Jeg har en drøm om min kommende hund (kun hvis den har evnerne og lysten) skal lærer at hyrde (så ka jeg måske få en hjælper til at indsamle høns om aftnen
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 363
Men Erik Holmgaard ved jeg planlægger et kuld på Floss her i foråret. En tæve jeg tidligere har haft kig på og kan vældig godt lide det hun avler. Rigtig fine hunde og to fra sidste kuld er hos hhv. rally og lydigheds folk og lover rigtig godt.
Winnie Hansen-Schwartz fra kennel Sheepworld ved jeg har et kuld på vej på hendes fantastiske Sally, efter samme hanhund som er far til min nye tæve, hvis hvalpe har gjort det vanvittig godt i både hundesport og hyrdning.
Min nye hund er fra Winnie og jeg har kun positive ting at sige om hende - Den mest ærlige og reelle opdrætter jeg nogensinde har mødt.
Dertil kommer et kuld på min Chut, men det bliver i Winnies kennelnavn. Det bliver dog først om et år.
Lis der har My Amayzee-n BC planlægger et kuld på hendes Me hvis alt går vel, som er efter Mayzee som er mor til vores regerende verdensmester i lydighed og Me er en super hyrdehund.
Det var sådan lige de hyrdehunde opdrættere jeg kender til, der venter hvalpe.
Men der er helt sikkert flere spændende kuld på tegnebrættet indenfor det næste års tid.
Men de her 3 opdrættere kan jeg i hvertfald stå indefor.
Nå ja... Og skylder måske at sige, at udover jeg bruger mine hunde til hyrdning, så går Yoda LP og rally og har en Champion titel og en Danmarks mester titel i rally + han er ved at være klar til LP3.
Så de kan andet end at hyrde ;o) Chut er undskyldt - hun flyttede først ind for 3 uger siden, så hun kan kun de tricks hun har nået at lære på de uger.
sep 2015
sep 2015
Synes bestemt de tre avlere lyder som meget gode bud, og trods jeg ikke har intentioner om at skal dyrke agility eller rally på meget høj plan, er jeg sikker på jeg bliver meget bidt af det:) der åbner sig jo en helt ny verden indenfor træning med sådan en BC
sep 2015
sep 2007
Følger: 1 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 866
Derudover er jeg enig med Maria J. Det er rigtig gode bud, så tag ud og kig og vælg de linjer der passer bedst til dig. Held og lykke det er en skøn race.
sep 2015
sep 2007
Følger: 17 Følgere: 38 Hunde: 9 Emner: 153 Svar: 4.952
Jeg laver selv et kuld her sommer 2016, men de bliver helt 100% garanteret ikke blå, merle eller andre specielle farver
Det bliver et kuld på min tæve Edith og hanhunden er en hund fra den finske kennel Tending, faren til hanhunden er mangeårig deltager ved VM og NM i lydighed, uddannet redningshund og løber agility på topniveau (den hund kan alt). Edith selv er den yngste hund nogensinde i Sverige til at få hyrdeprøve. Så det er fantastiske arbejdsmaskiner begge to, men fancy farver, det kommer jeg nok aldrig til at lave
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 14 Hunde: 5 Emner: 4 Svar: 363
sep 2007
Det bliver jeg dog, for det her med at have hundehvalpe det er FANTASTISK! Det værste er at man skal af med dem igen. Jeg elsker allered at være opdrætter
sep 2015
jul 2007
Følger: 34 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 35 Svar: 745
sep 2007
Der kommer nok sort trefarvet, sort/hvid, brun trefarvet, brun/hvid.
jul 2007
Ah... Kaizer er sorthvid? Jeg husket ham som sort tri.
Spændende kombi hvertfald ??
sep 2007
Man skal parre med en merle for at få merle, ikke? Altså sagt med andre ord, jeg får ikke merle, selvom Ediths bror er merle?
jul 2007
jul 2007
En hund som i generationer er avlet efter springteknik og hurtighed på en agilitybane kan sikkert holde på en flok får... ( det kan de fleste bc's) men hvis det er at den også skal kunne flytte får, og at det er det den skal bruges til, så er det en god idé at finde en hvalp efter forældre og slægt som viset at de kan.
En bc af ren hyrdelinje kan sagtens få en 1. Præmie til udstilling... Men om det er udstilling man vil, så har man sikkert større chanse at få gode resultater om man finder en hvalp efter udstillingsmeriterede forældre/linjer, end efter linjer hvor man fokuseret på hyrdeinstinkt.
Og i lydighed...Det er to til Tango... Og en lækker hund er måske lækker og dygtig i hænderne på lige dens handler... Måske er den hund egentlig slet ikke en nem hund.
Så ud og besøg forskellige opdrættere, og spørg og spørg ind til alt om hundene. Alt fra forældedyrenes hvalpetid til teenagetiden.. Og om deres søsken.
Held og lykke!
sep 2007
sep 2015
Border collie opdrætter i jylland/fyn