{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  yorkshire mini og standard
  • #1   12. jan 2016 Mini? Ej det er der da ikke hos Yorkshiren. Her er FCI-standarden og der nævnes intet om forskellige størrelser: http://canis-minor.scdata.dk/Portals/23/YORK.pdf
    Så mon ikke din veninde skulle være lidt forsigtig med den avler smiley

• #2   12. jan 2016 Findes yorkie ikke kun i en størrelse? Altså hvis vi ser bort fra det salgstrick der hedder "tea cup".

Men i nogle racer kan det godt lade sig gøre at få flere størrelser/udgaver i samme kuld -pudlen f.eks. Det er jo samme race, blot i forskellige størrelser, så en puddel der bliver "for stor" går jo blot fra at være f.eks. mellempudel til at blive storpudel

• #3   12. jan 2016 Standarden hedder op til 3,1 kg - jeg ville slet og ret spørge hvad opdrætteren mener med mini. For i mine øjne er standarden mini i forvejen smiley
    Hvis der blot menes den ene er mindre end den anden så fred være med det. Hvis opdrætteren tror hun har to slags hunde, og sælger dem som værende forskellige, så løb bort..

• #4   12. jan 2016 Yorkshire terrier findes ikke i forskellige størrelsesvarianter, standarden siger, at vægten må være op til 3,1 kg og intet andet om størrelse.

Gravhunde findes i tre størrelsesvarianter miniature, dværg og standard, der kan sagtens være to størrelser i samme kuld.
    På stamtavlen angives hvalpene med samme størrelsesvariant som moren, men viser det sig, at den udvoksede hund er af en anden variant, kan det ændres i stamtavlen, efter at hunden er blevet målt af en autoriseret dommer.
    Hvilken størrelse en gravhund har afgøres af brystomfanget.

• #5   12. jan 2016 Nej!Der er kun en standart, og hvis opdrætter påstår andet få find en anden opdrætter. smiley

• camilla t
    camilla t Tilmeldt:
    mar 2012

Følger: 1 Emner: 4 Svar: 56
    #6   12. jan 2016 Fandt dette link, der forklarer lidt om "tea cup" yorkshire og racen i almindelighed.
    http://www.yorkieinfocenter.com/teacup-miniature-yorkies

• #7   12. jan 2016 Tak for foreløbige svar, smutter i seng nu men vender tilbage i morgen

• #8   12. jan 2016 Der er kun én betegnelse og det er en helt alm. yorkshire terrier også kaldet en yorkie.

Det er simpelthen til at kaste op over at folk slynger om sig med termer der måske kan få en hund til at virke mere attraktiv, her taler jeg om pågældende sælger.

Claudia Rex kalder også hendes Yorlshire Terrier for mini og jeg har lyst til at slå til hende. No you're not that speciel.

Sorry for surt opstød, men folk må sgu sætte sig lidt ind i tingene før de anskaffer sig en race. Hvis de ikke ved at der ikke findes mini versionen, så har man sgutte viden nok. Tak og sov godt smiley

• #9   12. jan 2016 Tror det er et amerikansk fænomen, der sikkert er på vej til Danmark *gys*

Så længe den får en alm. stamtavle og ikke koster mere end de andre ville jeg ikke have et problem med opdrætter kaldte den mini

• #10   13. jan 2016 Tak for jeres svar, jeg har svaret hende at som race findes der ikke en mini. prøver at se om jeg kan lokke navnet på opdrætter ud af hende

• #12   13. jan 2016 Hvis opdrætteren havde haft to kuld, havde det måske givet lidt mere mening.
    Der findes faktisk et par DKK opdrættere der "kører" to linier.
    Den "almindelige", hvor hundene er knap 3 kg og en "mini" udgave, hvor de er knap 2 kg.

• #13   13. jan 2016 Pia med guld. har lige tjekket linket og kan se at hun er DKK opdrætter og også uddannet opdrætter. det er sgu sørgeligt.

• #14   13. jan 2016 Inge nej. Det giver ikke mening for der er intet som hedder mini.

Racestandarden går så Hvidt jeg husker helt ned til 1,5 kg.

Har man en hund under det, så vil jeg hellere kalde den skamavlet end mini.

• #15   13. jan 2016 Der er ingen nedre grænser smiley
    Kun øvre, som siger max. 3,1 kg.
    ikke destro mindre er der flere DKK opdrættere, som har to linier.
    Kald dem hvad du vil.
    En stadard udgave og en mindre, mini eller lille.
    Kært barn har mange navne og de sælger godt.
    Er faktisk også ofte dyrere, da kuldene ikke er så store.
    Usmageligt ja, men sådan er virkelighedens verden, desværre smiley

• #16   13. jan 2016 Okay jeg kan godt se at det ikke fremgår hos DKK.

Det er blot min dyrlæge som har sat en nedre grænse.

Men der er stadigvæk, in the matter of fact, ikke noget som officielt hedder mini. Jeg tror at vi er enige smiley

• #18   13. jan 2016 Isabelle - Nu har jeg siddet og kigget på billeder af dine hunde smiley (ikke første gang).
    De er bare for skønne.
    Og jo, jeg kan godt se forskellen.
    Hvem der er smukkest, det må vi lade en dommer afgøre, men charmekonkurrencen vinder Fie smiley

• #19   13. jan 2016 Jeg tænker at indenfor alle racer kan der komme hvalpe der falder udenfor standarden, i den ene eller anden ende af skalaen, sådan er det bare, problemet er hvis der bevidst avles mod en meget lille udgave som så sælges som noget specielt. Den er ikke speciel den er bare for lille i forhold til standarden.

For min race hedder højden 45-50 cm (mener jeg) min hud er omkring 43 cm og en søster 51 cm, min er ikke en mini udgave hun er bare for lille.

• #20   14. jan 2016 Skal lige høre hvad jeres mening er om at sælge 2 hanner fra samme kuld til samme ejer af denne race.

• #21   14. jan 2016 Tja -i de fleste tilfælde ville jeg sige dårlig plan. Men det behøver det altså ikke være.
    For det første er det LANGT fra alle racer hvor egetkønsaggresion er særligt relevant at debattere, for det andet er det langt fra alle hvalpe der er lige krævende (to jævnaldrende mallehvalpe er nok noget af en mundfuld, to chihvalpe måske knapt så meget), og for det tredie så er ejere forskellige -nogen magter dårligt nok en hvalp af gangen, andre har ingen problemer med flere.

• #22   14. jan 2016 Opdrætter havde sagt at det ikke var noget problem for de to hanner var så glade for hinanden. ved ikke hvor egetkønsaggresion denne race er

• #23   14. jan 2016 Snakker vi stadig Yorkshire terrieren?

• #24   14. jan 2016 Jeg synes det er dybt useriøst at sælge to fra samme kuld... uanset race.

• #25   14. jan 2016 Jeg ville ikke være nervøs ved om hundene kan sammen i den race. Mine bekymringer ville gå på hundens relation til ejer bliver mindre, og ejeres kompetencer til at have to hvalpe samtidig.

• #27   14. jan 2016 Min bekymring ville mest gå på ejer -er det en ny hundeejer, der ikke helt ved hvad man går ind til med bare en enkelt hvalp, så er det næppe smart at sende to afsted.
    Umuligt er det ikke, det findes der jo utallige beviser på, men det kommer godt nok an på hvem der sælges til
    Og jeg mener bestemt ikke racen er ligegyldig, hverken i forhold til hvor kræende en opgave det er, eller i forhold til hvilke problemer man kan rende i med top jævnaldrende hunde af samme køn

• #28   14. jan 2016 Jeg synes også det virker useriøst at avler vil sælge to hvalpe til en grøn hundeejer. Det lugter at at høn bare skal af med dem.

Men hvis det er den samme opdrætter, som start indægget handler om, så forstår jeg ikke man vil købe hvalp der. Det virker meget, ja, useriøst....

• #29   15. jan 2016 Min veninde er ikke grøn i det at have hund, det er dog nogen år siden.
    Hun har, nu valgt ikke at købe hund der, der var for mange ting der var mærkelige, blandt andet ting i købskontrakten og så fik hun ikke lov at se alle hvalpene (det er da for mærkeligt), fortalte hende at jeg personligt ville holde mine fingre og penge væk fra sådan et sted, synes det lugter lang væk at hurtige penge.

• #30   15. jan 2016 Det var godt at høre at hun har droppet at købe hvalp der. smiley Jeg kender ikke til racen, men jeg tænker at der må være nogen herinde der kan anbefale en god opdrætter. smiley

• #31   16. maj 2016 Jeg vil lige tilføje et spørgsmål.
    Min yorkie vejede 7.8 kg. Hun døde for to dage siden i en alder af 4 år. Hun lignede en yorkie bare stor.
    Kun krampede meget pludseligt og to timer senere var hun død hos dyrlægen. Kunne det have været dårlig avl? Jeg er sindsyg ked af det og forstår slet ikke hun bare sådan dør. Min mor snakkede netop om det med størrelse. At hun nok er blandet imellem lille og stor yorkie og derfor har hjerne måske haft pres på i et for lille kranie og så hjerneblødning ? Kan det virkelig ske ? Mange tak på forhånd. Mvh Nanna

• #32   21. maj 2016 Der findes ikke lille og stor yorkie -så mon ikke din hund var blandet med noget andet?

Om det har været dårlig avl skal jeg ikke kunne sige -men det lyder ganske usandsynligt at det at man evt. har blandet en lille race med en stor, skulle have ført til at for lille kranie til en stor hund (ja, der findes sygdomme, der sådan groft sagt gør at kraniet ikke passer til hjernen der skal være der -men det kommer altså ikke af at blande lille og stor hund).
    Der kan jo være mange ting, der har været skyld i hundens pludselige død -hjernebødning, blodprop, epileptisk anfald mm. Dyrlægen er nok den bedste at spørge, for at få det mest sandsynlige bud.
    Nogle af mulighederne kan være arvelige, andre er slet og ret uheldige omstændigheder. Så det er ikke til at sige -men uanset, så er det en trist måde at miste sin hund på smiley

• #34   22. maj 2016 Vark - Har du haft fat i fjolletobakken igen?

Kommentér på:
yorkshire mini og standard

Annonce