1.649 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 12 Svar

Beholde egen hvalp? Beholde egen hvalp?

Hej alle smiley

Jeg overvejer stærkt at beholde en af mine egne hvalpe smiley Jeg er så heldig at hun har fået nogle sjældne farver inden for racen og jeg søger i forvejen en hvalp da mine tæver ikke kan sammen så er tvunget til at komme af med den ene smiley

Hvad er jeres erfaringer med at beholde hvalp fra eget kuld? smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Kitchen clogged 750 kr.
  • Flyt tørretumbler 450 kr.
  • Reparation af kabelfejl på robotplæneklipper 1.300 kr.
  • Furniture Assembly 2.200 kr.
  • Hente to døre i bauhaus Roskilde Montere døre og dørhåndtag i Jyllinge 2.100 kr.
  • rep. af hul i vandrør 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Beholde egen hvalp?
  • #1   6. jan 2016 Altså jeg har kun gode erfaringer med det. Jeg har en søn efter mynte.
    Men det skal jo være fordi hvalpen har det man vil have - og hvis den ikke har det, hvorfor skulle man så sætte et kuld i verden.
    Ved at vælge egen opdræt har man mulighed for virkelig at se de fejl og mangler hvalpen har, og prægningen og træning kan man påbegynde hurtigt.
    Jeg vil anbefale at tagne sygeforsikring på hvalpen, da du jo ikke har reklamationsret, skulle hvalpen vise sig at fejle noget.
    Jeg synes dog det klinger lidt underligt at du skal af med en af dine tæver før du har plads til egen avl..
    Fair nok, hvis tæverne ikke fungere sammen, at man så må gå af med den ene. Hvis det oprigtigt er grunden, og ikke fordi det er sjovere med en spændende farve som hvalpen nu lige har..

• #2   6. jan 2016 Da jeg stod med en hvalp tilbage og vi så selvfølgelig involverede hende i det alm familieliv sammen med sin mor hund, ja så endte det med vi ikke ville sælge hende og alt var fint, mor og datter havde meget glæde af hinanden, desværre fik mor Emma kræft og så skete der en del omvæltninger i vores liv, som nok påvirkede Tessa, hendes psyke gik ihvertfald fra okey til nervøs og det blev kun værre,, ved ikke om det primært skyldes hun gik de første 6måneder under "mors" skørter, eller om, hvad der senere viste sig, arvede sin fars psyke,, hun var den eneste i kuldet der fik en dårlig psyke. Nogen har sagt det var pga hun mistede sin mor hund, andre siger t det ikke har noget at sige,, jeg selv tror lidt på begge dele. Men igen, hvilket aldrig bliver aktuelt,,(har kastreret hanhund) så ville jeg ikke være bange for at beholde en hvalp selv, man forelsker sig tit i en og det er dejligt at se sin hvalp vokse op smiley

• #3   6. jan 2016 Man etablerer et tættere bånd både i flokken og mellem ejer/hund, undgår aleneproblemer og opnår bedre tidlig træning ved at beholde eget opdræt fremfor at købe udefra - er min erfaring.

• #4   6. jan 2016 De fleste af mine hunde er nogen, jeg har beholdt fra egne kuld, og jeg har kun positive oplevelser med det.

Min oplevelse er, at det er nemmere både for mig og hvalpen end, når jeg har købt en hvalp udefra. Mine hvalpe lærer mine voksne hunde at kende fra ca. 4 ugers alderen, så når de andre hvalpe stille og roligt bliver solgt, og der kun er en tilbage, er den allerede en integreret del af flokken.
    Når de skal til at lære at være alene, befinder de sig allerede på det mest trygge sted, de kan være, så det gør normalt meget nemt.

De tæver, jeg har købt ude, er også kommet til at fungere godt i min flok, men det har taget længere tid for dem at knytte sig til de andre hunde, og forholdet er måske ikke altid blevet lige så tæt som hos dem, der allerede fra starten har været en naturlig del af flokken.

• #5   6. jan 2016 Ginne har du fået det forkerte ben ud af sengen? Jeg har ikke sagt jeg skulle af med en for st få plads til en anden? Jeg har hele tiden ville have 3.. Men de kan virkelig ikke sammen og den ene har nu mistet synet og måske øjet pga af det! Hvorfor pokker skulle jeg lyve om sådan noget?? Men du kan jo se her hvor galt det er gået...

profilbillede
  • #6   6. jan 2016 Kun positivt at beholde en af egen avl. smiley

• #8   6. jan 2016 Min tæve er blevet ufattelig beskyttende overfor ham jeg endte med at beholde. Han er også den største kylling, så der er måske noget om snakken smiley

profilbillede
  • #9   6. jan 2016 Jeg beholdt også en tævehvalp fra mit sidste kuld hvalpe, så nu har jeg 4, 3 tæver og 1 hanhund. Det funker bare helt fantastisk:-)
    Det er skønt at have en hund, som du selv har avlet, som er født på din hovedpude, og som du har kendt altid smiley

Det var da en grim en, sådan at få et hak i øjet. Kan godt forstå din beslutning. Du skal dog være obs på, at det måske kan gå galt igen (jeg går ud fra, at det er den "skyldige", du beholder).

• #11   6. jan 2016 Jeg er slet ikke nervøs for at det skulle gå galt igen da det er hende der er blevet bidt der altid angriber. Jeg har haft hende jeg beholder fra hun var 8 uger, jeg var med til hendes fødsel og klippede selv navlesnoren. Hun elsker at lege med andre hunde og hun har aldrig slogs før. Hende der er blevet bidt fik jeg i sommers da hun var ca.15 måneder. De legede og der var intet men pludselig begyndte hun at angribe min anden tæve. Enten hvis hun sov eller kom hen til mig mens hun var der. Og så begyndte hun at forsvare sig selv og fik bidt hende i øjet.

• #12   6. jan 2016 Jeg kan godt forstå du må skille hundene ad, når de er så meget uvenner.
    Det gav jeg også udtryk for i mit første indlæg.
    Jeg tror det var kombinen af at du nævnte spændende farve og jeg i start indlægget ikke tolkede de to hundes indbyrdes forhold som et " åbne sår"-uvenskab.. My bad.

Men som skrevet synes jeg ikke der har været noget dårligt ved at beholde egen avl. Her elsker mor og søn hinanden. Leger meget sammen. Putter og hygger. Ved løbetider er det selvfølgelig et ekstra arbejde med ham og mor. Men det ville det jo være uanset om det var mor og søn eller bare en han og tæve.. smiley

• #13   6. jan 2016 Det er iorden smiley

Planen var først at få en hvalp udefra men jeg kan godt lide dem helfarvet og dem er der ikke mange af. Og så har jeg 3 helfarvet piger i hver deres farve smiley Jeg ville egentlig også ha ventet et par måneder mere til øjet er helet og jeg har fundet en god familie til hende uden andre hunde. Hun har dog lige haft kløet i øjet så nu starter behandlingen forfra. Dyrlægen sagde i går at pt er hendes ods ikke gode smiley

• #15   6. jan 2016 Shih tzu smiley

Mange tak smiley håber også hun får lov at beholde øjet smiley

Kommentér på:
Beholde egen hvalp?

Annonce