1.566 visninger
|
Oprettet:
til jer annonce-huntere {{forumTopicSubject}}
Ved mange af avls-annoncer kommer de samme brugere med de samme kommentare, hver gang. Why?
I mine øjne er det temmelig dårlig stil at lægge de negative kommentarer i direkte forlængelse af en salgs-annonce.
Hvis det er oprigtig undren hvorfor skriver i så ikke en privat besked?
Alt respekt for at i ikke er enige med alle, det er nok de færreste der er det, men det virker lidt som om i sidder ved alle avls-annoncerne og skyder dem ned, undtagen dem som i selv godtager som okay...
jun 2009
Følger: 50 Følgere: 257 Hunde: 3 Emner: 426 Svar: 10.536
For at kunne spørge ind ved interesse?
Men der bliver stillet sundhedsspørgsmål ret ofte. Nu skal man ikke gå ud fra, at det er på vegne af brugeren selv, at der spørges. Ofte ser man sig omkring for bekendte, uanset hvilken type annonce, der er tale om.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.395
Men det er også underordnet, for ejer har ikke været logget på siden annoncen blev
lavet.
Og så skriver folk måske fordi vi læser utallige tudetråde om det rådne politi og alle de røvhuller der gør at lille "Trunte" er taget fra ejeren og skal aflives, bare fordi ejer ikke kunne bevise hvad der er i lille Trunte.
Hvorfor avle på en hanhund, når man VED at afkommet KAN komme til at ligne listehunde??? Tænker man, som hanhundeejer, overhovedet så langt? Eller tænker man bare et godt tilskud til julegaverne??
maj 2007
Blanding af 3 forskellige racer med en del udfordringer sundhedsmæssigt. Ejer har ikke svaret, men det skulle undre mig hvis han er testet for alt hvad de 3 kæmper med af arvelige sygdomme.
jul 2013
Følger: 3 Hunde: 1 Emner: 10 Svar: 185
Hvis dem der spørger er int i et køb så kan jeg da godt forstå man spørger, selvom jeg nu nok ville ringe op hvis jeg var oprigtig int.
Men det er jo de samme der igen og igen spørger ind til det ene og det andet og kommer med negative kommentarer. Det er ikke folk der skriver fordi de vil købe ny hund men fordi de vil fortælle at de uenige med annonce-ejer.
Kom on altså
maj 2007
Følger: 5 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 421 Svar: 13.111
Hvis man ved hvad man laver og kan stå inde for det, så bliver man næppe mopset over spørgsmål om ens opdræt i sin annonce....
Og så forstår jeg simpelthen ikke at man som såkaldt hundeven synes at dårlige opdrættere skal have lov til , helt uhindret, at gøre som det passer dem. Det er jo hundene det går ud over.
apr 2008
Følger: 28 Følgere: 265 Hunde: 2 Emner: 262 Svar: 7.511
Grunden til at jeg skriver i kommentarfeltet er ganske enkelt fordi jeg synes det er informationer der BØR fremgå af annoncen (men har da flere gange skrevet med en annonceejer i PB)
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
nov 2008
Følgere: 7 Hunde: 2 Svar: 435
Havde den 1 måned, stod mig i 20.000 kr. Til sidst. Han blev aflivet pga. AD - HD.
Det ønsker jeg ikke skal ske for andre.
sep 2013
Følger: 16 Følgere: 27 Hunde: 1 Emner: 199 Svar: 2.002
Lars - Min har kostet en skåret trædepotte, en afrevet negl og ellers kun alm service intervaller
Det er også fint at spørge, hvis man reelt er interesseret i hundens sundhed. Hvis det kun er for at udstille brugeren og hindre salget og lave et sideløbende forum emne, så synes jeg at man burde tysh
Og så er der jo forskellige grader af hvad man synes er en blandingshund. Folk der laver "designerhunde" er vel et eller andet sted på ligefod med dem der mixede for 100, 50 eller 30 år siden. Jeg kender en Wolfspitz avler der kalder Eurasieren for en blandings hund
Selvfølgelig foregår der idioti, men rolig nu
jun 2015
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 7 Svar: 451
Det er ok at være kritisk.
Men...
Om det giver nogen form for mening at kommentere på hvalpe man ikke selv er interesseret i...?
Tjae, ville du kommentere på om folk til eller fravælger handelsundersøgelse af heste?
Jeg har ikke lavet statistik, men det ligner, at folk har travlt med hvalpe uden tavle. Og alligevel godt kan kommentere på at en hund med tavle af notorisk sygdomsbefængt race er nuttet...
Hvis motivet er at synliggøre hundenes helbred, ville det være logisk at bede om ny annonce opsætning, så det er synligt.
Men jeg har aldrig hørt nogen brokke sig over, om designet af salgsannoncer slører eller fremmer sundhedsoplysninger.
jun 2009
Jeg synes, det er fint, at folk spørger ind til fx sygdomme. Måske folk så lige tænker over det, når de skal købe hund, for det er altså vigtigt.
En tavle er i min verden klart at foretrække, da man så også kan se anerne, men vi er godt nok nået langt, hvis hundeejere af blandingshunde eller tavleløse hunde tester forældredyrene for racerelaterede sygdomme inden parring og lige skænker det en ekstra tanke før søde Suzy skal parres med Bamse, hvis det giver mening.
okt 2005
Følger: 59 Følgere: 279 Hunde: 2 Emner: 164 Svar: 5.624
" Jeg kan bare være ligeglad ", ja det kan jeg jo. Men kan jeg advare bare en potentiel købere, så er jeg nået langt
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1330 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.596
maj 2007
Det det handler om er at forhindre kommende købere i at blive snydt så vandet driver.
Jeg kigger sjældent i markedet, for det er lige til at blive trist af og det gider jeg ikke.
maj 2007
Og forøvrigt så er det dælme et billigt argument, det svare til at sige "Jamen du er også bare jaloux", hvilket heller ikke giver mening.
Men hvorfor er det så svært at tro at folk faktisk, af en godt hjerte, prøver at hjælpe nye hvalpekøbere?
okt 2005
Har du slet ikke forstået noget? Det har intet at gøre med, at man er perfekt!. Det handler om at gøre hvad man kan
Synes du selv det er okay, at man ikke tester for noget? Hvorfor vil man ikke sine hvalpe eller købere det bedste?
maj 2007
okt 2005
Men jeg har en race jeg brænder for ( sådan tror jeg det er for de fleste ), og jeg vil nødig se den lide, hvis jeg kan gøre det mindste.
Så det er en chance jeg tager, når jeg skriver på en annonce. Et håb om, at bare en enkelt eller 2 vil tænke sig om en ekstra gang.
Sbt uden tavle eller blandinger er ofte ret høje i pris, og så er det bare så meget mere værd, at give lidt mere, og få den tavle med
jul 2013
Så må i da gøre noget før, kæmpe for flere regler på området eller noget i den stil.
Det andet er bare at træde på folk, og det er ikke kønt at se på
dec 2008
Følger: 20 Følgere: 55 Hunde: 2 Annoncer: 10 Emner: 224 Svar: 10.227
Jeg håber da at mulige køber tænker sig mere om, så de ikke ender med at købe noget, som ikke er 1. lovlig 2. ikke testet for sygdomme som er relevante.
Det er da trist med arvelige sygdomme, som blot kræver en DNA test og ikke engang det magter man inden avl.
Jeg har intet imod blandinger. Det jeg har noget imod er uvidende mennesker eller mennesker som skal tjene lette penge, og bare avler i øst og vest.
maj 2008
Følgere: 64 Hunde: 2 Emner: 124 Svar: 6.583
dec 2008
jul 2013
jul 2013
feb 2011
Følger: 34 Følgere: 101 Hunde: 4 Emner: 966 Svar: 18.288
At stoppe avlen inden der avles er en dødssejler, de fleste af dem der har besluttet sig for at avle er udenfor pædagogisk rækkevidde, de har taget deres beslutning ..
Det lange seje træk er at stoppe efterspørgselen og få kommende købere til at være kritiske overfor deres køb af kommende hund ..
Det vil være utopisk at det nogensinde afskaffes, men kunne det mindskes en smule, så de der avler får signal om at afsætningen er sværere end som så, og de kan ende med at brænde inde med hvalpe, så kunne det være nogle få ville tænke sig om en ekstra gang ....
jun 2009
jun 2009
jul 2013
Men uanset hvilke kommentarer der lægges vil det jo aldrig stoppe, det jo kun 1 dråbe i havet
jun 2009
Min søster har netop købt en berner sennen/labrador. Opdrættere af disse (upskuld, men hun er stadig opdrætter) vidste ikke, at labrador kæmpede med HD og at kræft var et problem hos berneren.
Vi skal have information ud til folk...
jul 2013
Tænker bare at dem der står med hvalpe kan ende med hvalpe de ikke kan sælge pga jeres kommentarer
maj 2007
Jeg kommer med al sandsynlighed aldrig til at købe en hund uden tavle. Men andre skal da være så hjertens velkommene. Eller altså det er tossedumt at købe en SBT eller anden af den type hund uden tavle, men det er en helt anden diskussion.
jun 2009
maj 2007
Så jo, det nytter.
dec 2008
Hvor er garantien at de hvalpe får et godt hjem??? Hvem siger de automatisk kommer ud til en skøn familie.. Vi ser gang på gang omplaceringer herinde.. og ja det er så oftest hunde uden tavle, hvor avler ikke kan/vil hjælpe.
Og ja vi kan da alle også bare være ligeglade og gøre intet.. fed holdning fordi det er da så frygteligt at stille spørgsmål og oplyse både avler og købere.
sep 2013
Følger: 1 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 56 Svar: 527
På den anden side, synes jeg det er godt at gøre eventuelle købere opmærksomme på racerelaterede sygdomme, risiko for at hunden ligner noget ulovligt osv.
Jeg er førstegangs hundeejer, og da jeg havde valgt race (golden retriever), var der mange salgsannoncer både med og uden tavle. Jeg var tæt på at købe en golden uden tavle til 5000 kr, forældre var ikke tjekkede, men avler gav garanti på de var sunde og raske, for det var forældrene. Skæbnen ville det anderledes og jeg fik købt et golden med stamtavle og forældrene tjekket for diverse sygdomme.
Med det mener jeg bare, at det er kan være nemt, at købe katten i sækken, hvis avler en rigtig god annonce, og køber ikke er opmærksom på at spørge om f.eks. racerelaterede sygdomme. Så derfor er det da dejligt, at du kan læse nogle kommentarer, så du selv er opmærksom på dette. Og ja, som køber er det naturligvis dit ansvar at du køber en sund hund, men det skader da ikke, at få lidt hjælp til dette.
jul 2013
Og nej jeg bifalder ikke avl på syge hunde, men er det ikke tæt på umuligt at avle på 2 100% sunde og raske hunde hvis forældre, bedsteforældre osv er raske?
jun 2009
jun 2009
maj 2007
Bulldogs er er så piv syge at det er helt utroligt. Og det er de fordi "alle" acceptere at det er sådan det er. Dvs. Køberne stiller ikke krav til avlerne og avlerne synes det er vigtigere at vinde udstillinger / tjene mange penge end det er alt lave sunde hvalpe. Bulldogs er et eksempel på hvor galt det går når ingen gør noget.
jun 2009
jul 2013
Har dog mødt et par hunde hvor avler bevidst er gået efter en sundere fysik
maj 2007
Hos bulldoggen skal graden af HD være rigtig slem før det påvirker dem. Og en C-hofte er jo ikke slem HD overhovedet.
Bare for at tage et par eksempler.
jun 2009
jun 2009
maj 2007
Avl på bulldogs er røvkompliceret, såfremt man prøver at gøre racen sundere.
maj 2007
jun 2009
EB er ikke en race, jeg selv kommer til at eje, fordi... Jeg må indrømme, at de er for syge til, at jeg ville have nerver til det.
maj 2007
jun 2009
maj 2007
jun 2009
maj 2007
Lis: Ja, det er mishandling af værste skuffe at lave sådan nogle hvalpe. Det gør sgu ondt i hjertet, især når man elsker bulldogs.
dec 2008
Jeg har været på tur med EB, og nej den kunne ikke følge med min Lab på speed, men løb fint rundt uden problemer.
jul 2013
Jeg var meget naiv da jeg købte min første FB, havde faktisk ikke i min vildeste fantasi troet at man kunne finde på at avle hunde der havde så mange skavanker.
Det skal dog siges at begge mine hunde lever et fuldkommen normalt liv, de trækker vejret som alle andre hunde, løber, leger mm
Den ældste bliver 6 år lige om lidt og jeg kan mærke at han er blevet en langsommere starter, men han vil stadig gerne med ud og gå tur og hygge med andre hunde. så jeg synes bestemt ikke at nogen af mine hunde har dårlig livskvalitet.
Jeg er dog ikke sikker på at det er en race jeg vil fortsætte med, måske hvis jeg finder en opdrætter hvor det tydeligt skinner igennem at hun gør sit for at udvikle racen til en sundere version. Men jeg tror det ikke..
Anyways jeg går IKKE ind for at avle på syge dyr, og jeg forstår jer til fulde når i siger at det er hvad i kan gøre for at prøve at forhindre det
jul 2013
okt 2010
Følger: 18 Følgere: 1330 Hunde: 1 Emner: 204 Svar: 13.596
maj 2007
Men det gør ONDT på mig for eventuelle køberes skyld, hvis de køber katten i sækken. Det gør så ondt på mig at jeg ofte tilbyder at hjælpe folk med at købe hvalp hos en seriøs opdrætter som jeg ved kæmper for sundheden. Dette gælder indenfor stort set alle racer. Jeg har et ret stort netværk af kyndige hundefolk at trække på. Det gør ONDT på min races vegne når alt hvad der er sort og lidt blankt, betegnes som labrador. Uanset HVAD der ellers er blandet ind i den. Det gør ONDT på mig, når folk kommer galt afsted og får købt en hund, som KAN ligne en listehund og den ryger i problemer og skal aflives fordi ejer ikke kan dokumentere racen.
Et eksempel: Jeg har en bekendt, som køber en selskabshund (race ligegyldigt) med DKK tavle (uden mit vidende) for 15.000,-. Denne hvalp viser tegn på smerte da den er omkring ½ år. Dyrlægen konstaterer PL1 men siger samtidig til familien at det er ikke sikkert at det bliver værre. Så familien kontakter opdrætter, men vælger at beholde hvalpen. Der går dog kun få måneder, så går det direkte ned ad bakke. Da hvalpen er 8-9 måneder har den PL3 og skal aflives. Opdrætter kontaktes, men udviser ligegyldighed og er uvillig til at betale noget som helst tilbage. Min bekendte kontakter så mig, så først HER kommer jeg ind i billedet. Jeg råder dem til at kontakte opdrætter igen og lade vedkommende vide at familien agter at kontakte DKK, hvilket de gør. Det hele ender emd at familien får 15.000,- tilbage. Og som min bekendt sagde, så kan det ikke hele hverken børn eller voksnes sorg, men det gør at de nu har mulighed for at finde en ny hund. Samme race. Og "hvor skal vi så købe"?? Jeg har en del kontakter hos selskabshundene, så dem hiver jeg fat i og forhører mig. Jeg får råd og vejledning og min bekendte og jeg finder sammen en DKK kennel som går virkelig meget op i sundhed og tester for ALT hvad der kunne være i vejen med racen. Den dag idag har de en gennemsund og raske hund.
Så jeg forsøger at gøre en forskel ved at tilbyde min hjælp hvis folk vil lytte og ikke i mellemtiden går ud og køber hos bondemanden med hvalpe i laden.
til jer annonce-huntere