{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.634 visninger | Oprettet:

Drægtig.. hvornår forventes fødsel? {{forumTopicSubject}}

Hej smiley Jeg har fået en tæve, som jeg skulle passe nogle uger... da jeg fik hende for 2 uger siden, synes jeg at hun så en smule drægtig ud.. spurgte så ejeren, om hun var drægtig, og det mente han så ikke... men ved at tænke nærmere over det, så kom han, til at hun havde været i løbetid omkring sidst i juli... kunne ikki lige huske hvornår... ( dato) og der havde på det tidspungt været nogle løse hunde, ved deres hjem, men han havde ikke set noget til at de var blevet parret. ..

Han tog hende så til dyrelægen og fik hende skannet, for en uge siden, og dyrelægen så 2 hvalpe, men kunne ikke udelukke at der var flere... han sagde at hun havde termin om 2-3 uger..

Jeg synes at det er meget kedeligt at man ikke ved, hvilken dato, hu er blevet parret, for så kan man jo ikke vide hvornår, hun er kommet til, de der 62-65 dage ...

Jeg har for nogle dage siden kunnet føle hvalperne bevæge sig, og hun er hævet der nede... er der nogle andre tegn, som viser hvor når hun ellers måske har termin? der kommer ikke mælk ud af "patterne" endnu... og tempraturen har jeg ikke taget endnu....

Hvor længe er det normalt at man føler hvalperne bevæge sig før termin? Der er første gang hun er drægtig


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Drægtig.. hvornår forventes fødsel?
  • #1   16. sep 2015 Puh, jeg håber da du ved hvad du går ind til, og ikke har et arbejde der skal passes!
    Ingen kan fortælle hvornår hun føder, så du må blive hjemme og holde øje med hende. Tag temperaturen to gange dgl og vent på et fald til under 37 grader. Temp skal blive dernede et stykke tid, hvorefter opblokning går i gang. Få fat i en dyrlæge, der står klar til at rykke ud, og lån en masse bøger.
    Til sidst kan du give ejer et slag over nallerne, for at have så ringe styr på sin løbske tæve! Det er dårlig stil.


  • #4   16. sep 2015 Nu er der jo heller ingen garanti for at hunden føder på dagen, så der er ikke andet for end aflyse alt i kalenderen og være der for den.

    Du får også travlt, der skal jo klargøres fødekasse, rum hvor den kan føde, alle tingene klar til fødsel - tæpper, underlag, håndklæder, sugedims til slim, handsker, saks, sytråd, hvalpebånd til at markere hvalpene - sørg for at lav en seddel hvor du husker at notere hvilken hvalp kom hvornår og vægten etc.

    Tæven skal have hvalpefoder også.

    Puh, det er jo altså ikke bare lige sådan. Håber godt nok at tæven i det mindste har alderen og fysikken til det smiley


  • #7   17. sep 2015 Hej igen og tak for alle svarene smiley Jeg har ikke noget arb, at passe for tiden og dyrelægen bor 200 meter fra mig, så der er ikke noget problem smiley Jeg ved også hvordan, en fødsel normalt forgår, og hvilke faresignaler man skal se efter, under fødselen, hvordan tæven skal passes/fodres før og efter fødsel, og hvordan hvalperne skal passes og plejes smiley Har selv haft en tæve, som har fået hvalpe smiley Det var mere det at når jeg nu ikke ved, hvornår hun er blevet parret, så er det lidt svært at regne ud, hvornår hun har termin smiley

Kommentér på:
Drægtig.. hvornår forventes fødsel?

Annonce