Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stambogsføring af hvalpe
  • #2   2. aug 2015 De kan ikke stambogsfører i DKK. De kan i dru hvis begge hunde inden parring lever op til drus krav for stambogsførring.

• #4   2. aug 2015 Jeg tror ikke du skal regne med at en seriøs opdrætter vil lade sin DKK hanhund parre din DRU tæve, især når der er tale om cavalieren hvor det er ret vigtigt at man kan se, at hjerte mm. er tjekket gennem flere generationer smiley Det er ikke ment nedladende (kan huske dit emne hvor du gjorde dig gode overvejelser mht. undersøgelserne) men kan ikke forestille mig andet.
    MEN når det så er sagt, nej, som de andre siger kan man ikke vælge og hvalpene vil blive stambogsførte i DRU smiley

• #5   2. aug 2015 Ja Ulla. Hvis ejeren er DKK medlem kan denne komme i problemer, men ellers kan hunden lave hvalpe i DKK også.. Forudsat den lever op til dkks avlskrav. Hvilket for de fleste racer er ikke at være kryptocid.

• #6   2. aug 2015 Det bør slet ikke ske.

• #7   2. aug 2015 Hvis ejer af hanhunden ikke har kennelmærke og ikke har skrevet under på at han kun må bruges i FCI regi (den har jeg skrevet under på på begge mine tøser) så gør DKK intet ved at han parrer udenom FCI regi smiley

• #10   2. aug 2015 Enig Krumme!!!

• #11   2. aug 2015 Som Cavalier-opdrætter gennem DKk vil jeg så sige, at de seriøse hanhunde-ejere af cavalierer som jeg kender, lader ikke deres hanner parre udenfor DKK.
    Og hvalpe bliver også solgt med købskontrakt hvori der er specificeret at hunden ikke må bruges i avl udenfor fci regi.

Det er ikke velset at hanner parrer udenfor DKK regi.
    Og det har intet med snobberi at gøre, men for at vise, at man forvente en vis kvalitet af de tæver der parres med. Og kvaliteten er nu engang noget andet når man kan se flere generationer tilbage med sundhedsresultater.
    Avlskravene er de samme ved DKK som DRU (bortset fra at DRU også har krav om dna test af hvalpe der bliver parret med en bærer af enten efs eller ccs), men ellers er det dna test af efs og ccs af forældrene samt hjertescanning.

• #12   3. aug 2015 Karina,DRU har udstillingskrav,det har DKK,desværre,ikke,så hvis pågældende DKK hanhund ikke har været udstillet,så skal den vist udstilles og have en placering til hvad der svarer i DRU regi til 1. plads i ung eller mellemklasse..og så er der anbefalingen med ung tæve og gammel han af hensyn til SM,men jeg ved ikke hvor meget det fylder i DRU regi--endnu,eller om det kun er i DKK/Cavalierklubben det fylder ?

• #13   3. aug 2015 det er fuldstændig korrekt, glemte at nævne udstillingskravet. Tak "nu med en Oskar".
    Anbefalinger er der flere ad... både DRU og DKK (Cavalierklubben) men ikke krav.

Therese: Hvis I går med tanker om avl på Jeres Cavalier, så kontakt Jeres opdrætter. Han/hun skulle gerne have meget lyst til at hjælpe Jer og guide Jer igennem hvad der skal til i forhold til Jeres tæve, og ikke mindst hvordan I finder den rette hanhund.
    Og der er bestemt seriøse avlere i DRU også, så det skulle være til at finde en god hanhund.
    Det kræver "bare" benarbejde at få hentet informationer ind, således at I kan finde sundhedsresultater for i hvert fald 3 generationer bagud hvalpene.

• #14   3. aug 2015 Okay tak smiley

Kommentér på:
Stambogsføring af hvalpe

Annonce