{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.354 visninger | Oprettet:

Ny lov? {{forumTopicSubject}}

http://www.ft.dk/RIpdf/samling/20141/lovforslag/L134/20141_L134_som_fremsat.pdf

Ved ikke om flere har læst dette eller om den har været oppe at vende tidligere, men jeg synes den godt kan tåle meget omtale.
De vil forbyde salg af hvalpe/hunde på markeder (Y) Yes!
Samt :
På baggrund af sin analyse anbefaler arbejdsgruppen, at der
indføres regler om avl i lovgivningen, som omfatter alle dyr
og ikke kun landbrugsdyr, og som angiver, at avlen af familie-
og hobbydyr skal ske på en måde, så man har grund til
at forvente, at afkommet vil bevæge sig ubesværet, have et
normalt syn, trække vejret frit, have et godt helbred og kunne
føde uhindret. Arbejdsgruppen bemærker, at lovgivning
på området sender et vigtigt signal. Dette signal kan ifølge
arbejdsgruppen bruges i en række sammenhænge og af forskellige
grupper og være med til fastholde målsætningen
om, at avl af familie- og hobbydyr skal ske på en måde, hvor
der tages hensyn til afkommets og moderdyrets velfærd.

Jeg er 100% for ...men hvad er HGS holdning?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny lov?
  • #1   5. mar 2015 Syntes efterhånden det er utroligt man skal lovgive imod/for idioter.. Det siger vel sig selv man ikke køber/sælger hunde på markeder smiley

• #2   5. mar 2015 Beltane - ja for dig og mig. Men ilfg loven, så må man gerne smiley

• #3   5. mar 2015 Der er da altid ind til flere der sælger hunde / hvalpe på markeder.. Side om side med høns og kaniner.

Er det ikke kun et forslag ind til videre ?

• #4   5. mar 2015 Jeg har det sådan lidt dobbelt her: På den ene side forstår jeg godt behovet for at gøre noget. På den anden side synes jeg at der 'detail-lovgives' alt for meget. Gad vide hvordan man har tænkt sig at håndhæve paragraffer om at et dyr skal kunne bevæge sig uhindret, trække vejret frit, føde selv osv. Og hvad bliver straffen så hvis man har en hund der ikke gør ??????
    Det med salg af hunde - og alle mulige andre dyr - på markeder har jeg altid syntes burde være forbudt. Og ja, det er indlysende for mange af os 'herinde' at det nok ikke er det bedste sted at købe en hund. Men for mange andre er det bestemt ikke så indlysende: Vi har et familiemedlem, der mente at en tilfældig hund købt på et marked kunne være lige så god, som mine nøje udvalgte hunde, som jeg venter hele og halve år på, så hun købte en lille hvalp på et marked: 'Helt ærligt, det er jo BARE en hund!' var hendes kommentar da jeg sagde jeg synes hun havde gjort noget dumt. Den stakkels hund blev aflivet da den var 1½ år, da den var alt for stor en mundfuld for vores familiemedlem. Sælger kunne ikke oplyse hvad den var blandet af, da han ikke kendte moderen smiley .

• #6   5. mar 2015 På papiret lyder det jo meget godt, men i praksis er det jo umuligt at håndhæve. Hvor går grænsen for hvornår man forventer sundt afkom?
    -er det når dyret ikke åbenlyst lider af skavanker, er det når der er tests til at bekræfte det osv... og skal vi i øvrigt så forbyde de racer der ikke forventeligt vil give sundt afkom (her tænker jeg jo f.eks. EB der oftest får planlagt kejsersnit, racer hvor det er mere reglen end undtagelsen at de døjer med skavanker i et eller andet omfang osv)

Der vil sikkert være en lang række danskere der bifalder sådan en lov... lige indtil de så ikke kan købe en danskavlet bulldog længere, for den del tænkte de nok ikke lige over

• #7   5. mar 2015 soulmates -der ER altså mange mange andre racer der hverken er listehunde eller ekstremavlede smiley
    -det er da heldigvis de færreste racer der er så skamavlede at de ryger under de restriktioner lovforslaget nævner... men de racer der gør, er osse populære racer, og det tænker den almindelige dansker nok ikke over...

• #10   5. mar 2015 Men hvordan skal det håndhæves? Jeg tror simpelthen ikke på at den lov vil betyde at folk der avler på vovse uden grundigt helbredstjek bliver straffet. Eller at vi med et snuptag gør en ende på ekstremavl. Eller at man rent faktisk går linen ud og siger at de og de racer ganske enkelt ikke må avles (i deres nuværende form i hvertfald).

Og hvad er så en sund hund? For nogen er en FB automatisk sundere hvis næsen er længere... og mange tænker ikke over at en labbe/schæfer-blanding faktisk osse kan falde i den usunde kategori -det er jo en blanding og ser ikke ekstrem ud = folk opfatter den ikke som problematisk

• #11   5. mar 2015 Sikke noget pjat! Dan Jørgensen burde istedet tage den snak med DKK og FCI, og så ramme de dommere der ønsker det ekstreme udseende. Danskere er sgu da ikke dummere end de bare køber hundene fra udlandet som dommerne kan lide men forhindrer at de kan købes i DK pga. en åndsvag lov

Kommentér på:
Ny lov?

Annonce