696 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Kennel med brune labdore Kennel med brune labdore

Vores gamle hund er rigtig ved og blive gammel nu,så vi går og kigger efter ny hund,vi vil gerne ha en brun labdore med tavle osv men vi er ikke inde i alt det med avl og hvilke sted er godt og købe,er der nogle behjælpelige mennesker der vil give os gode råd
Vi har altid kun haft blandingshunde,men vil gerne ha en med tavle nu smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Toilet løber 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.
  • Blotlæggelse af strømforsyning og etablering af stikkontakt 1.357 kr.
  • Dispose of 90% gasflaske 400 kr.
  • Jeg har brug for at få opsat 2 Ikea gardin stænger i samme rum 499 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kennel med brune labdore
  • #2   29. jul 2014 Hvor finder jeg dem smiley

• #3   29. jul 2014 Mette må lige komme ind i tråden... Hun kan hjælpe dig.

• #4   29. jul 2014 Det vil bare være super,er lidt lost i det smiley

• #6   29. jul 2014 Hva skal man kigge efter i deres testninge,feks hd albue så jeg lige status a hva betyder det

• #7   29. jul 2014 Hvalpelisten er et rigtig godt sted at starte med "grovsorteringen" -her kan du se hvilke kuld der er pt (vær dog obs på at det ikke er alle kuld der er på hvalpelisten. Dels skal de leve op til klubbens krav for at komme på, og dels skal man normalt selv "melde sig til" for at kuldet listes -så der kan altså være flere kuld end dem du kan se der), du kan se hvad forældrene er testet for og med hvilket resultat (HD, AA osv)
    Her kan man så sortere dem fra som man ikke finder tilfredstillende.

Og herefter må man så begynde at undersøge nærmere om de kuld man måske kunne være interesseret i.
    Få hjælp af en med adgang til DKK's hundeweb (Mette med ligslæberne er et rigtig godt bud) eller meld dig selv ind i DKK så du kan få adgang.
    På hundeweb kan du undersøge ting omkring sundheden i kuldets aner, udstillingsresultater (hvis det har interesse) evt markprøberesultater, omend det måske er mindre relevant med den type i søger osv.

det er netop dette forarbejde tavlen er god at have til -det er det der er forskellen på at købe med eller uden tavle.
    Det kræver dog at i sætter jer lidt ind i de sygdomme labben kan lide af og hvad man skal kigge efter i den forbindelse.

Sidder i så tilbage med et par kuld i finder interessante, kan man tjekke opdrætternes hjemmesider, aftale besøg så man kan se både om man kan lide hundene, men osse under hvilke forhold de vokser op

• #8   29. jul 2014 En anden mulighed er at tage afsted til retrieverdage -de afholdes rundt om i landet særligt her om sommeren.
    Retrieverklubbens udstillinger og skuer er osse en god mulighed for at møde mange labber.

Finder man nogen man kan lide, så kan man forhøre sig om hvor den er fra og måske være heldig at den opdrætter planlægger kuld i fremtiden

• #9   29. jul 2014 HD (hofter) vurderes på en skala fra A til E hvor A er bedst. Jeg ville gå efter forældre med status A eller B. Men lige med HD er det vigtigt ikke kun at kigge på forældre, men osse kigge på resten af familien. Forældre med gode hofter kan nemlig godt give dårlige hofter videre, så hele familien skal gerne have overvejende gode hofter.

AA (albuer) vurderes på en skala fra 0-3 hvor 0 er bedst. En 1'er kunne måske accepteres, men med en race der er så stor som labben, burde man kunne finde et kuld efter forældre med 0.
    Osse her gælder det at man skal se på hele familien, ikke kun forældrene

PRA (øjne) kan der DNA-testes for. Her er de enten clear, carrier eller affected. Clear kan der frit avles på, carrier må kun parres med en clear og affected bør ikke avles på

Det er mig bekendt de tre som SKAL testes for ved labber.

Dertil kommer så en række sygdomme som mange opdrættere tester for. Du kan læse mere om labbens sygdomme her:

http://www.labrador-retriever.dk/sundhed

• #10   29. jul 2014 Mange tak for al din viden Michelle smiley så ved jeg lidt hva jeg skal søge efter smiley
    Hvor kan man søge henne om de udstillinger af dem,det ville være en god ide og se dem live og få en god snak om dem smiley

• #11   29. jul 2014 Her: http://www.labrador-retriever.dk/kalender-2014

Hvis du kigger ved dem der står DRK ved, så er de kun for retrievere. Til DKK-udstillinger kommer alle race, men osse her er der rigtigt mange labber, så du behøver ikke nødvendigvis fravælge dem.
    -men DRK's skuer/udstillinger er self lidt mindre og måske knapt så kaotiske som besøgende smiley

• #12   30. jul 2014 Jeg kunne se, at du bor i østjylland. Der afholder region østjyllands retriever afdeling, jævntligt klub-dage hvor man kan komme og træne med hunden, ganske gratis smiley Der kommer også en del avlere. Men jeg må sige, det primært er avlere af jagthunde og ikke så meget udstillingshunde.

Når dét er sagt, så er der rigtig mange som for brune hunde i kuldene. Så det er til at overskue. Inde på retriever hvalpene listen, står der et telefonnummer på en, som er behjælpelig med at finde frem til den helt rigtige kennel, hun sidder med alle annoncerne, og kender rigtig mange avlere her i landet.

Men prøv at gør op med jer selv: vil I gerne udstille eller markprøve arbejde? Der findes dualhunde (som min joey), "problemet" er bare at de sjælendt kommer til tops i nogle af grenene, de er som ofte medium hunde begge steder. Ganske få af dem klarer sig rigtig godt. Men hvis I har en ide, så kan jeg prøve at finde et par bud på kenneler smiley

• #13   30. jul 2014 okay starter lidt uden din hjælp smiley

www.brownhunt.dk - jagt/prøve hunde. Pernille "kræver" at hunden bliver brugt, men hun tager også godt hånd om hvalpekøberne, hjælper med træning osv. Køber man hund der, kommer man ind i et fællesskab, som andre opdrætter ikke har kunnet gøre efter. Det kuld der kommer nu her, vil der kunne komme brune ud af. Her vil du slet ikke kunne være i tvivl om sundhedskvaliteten.

dreams-of-labradors.dk mere allround, dog mest udstillingshunde. Mads og Laila gør rigtig meget ud af at socialt præge deres hunde. Ligeledes her, bliver hvalpekøberne taget godt hånd om, og et årligt træf bliver man inviteret til. De stiller ikke på samme måde krav om brug af hundene. Jeg kender ikke deres umildbare planer, men jeg ved, at de indimellem har brune hvalpe. Laila er veterinærsygeplejerske, og du kan være sikker på at sundheden er velovervejet.

Begge steder ved jeg, at du er velkommen til at ringe, fortælle hvad du/I har i tankerne, og evt tage ud på et besøg.
    Jeg vil sige, at det virkelig er guld værd at tage på besøg hos avlere. Vi var ude og se på et par tæver inden vi besluttede hvor vi købte fra. Fordi der hvor tæverne har deres hvalpe, og der hvor man opfostrer hvalpene kommer til at betyde noget for hunden senere i livet. + det er rart at der er god kemi mellem opdrætter og køber, når man nu alligevel vælger at bruge så mange penge på en hund smiley
    Men nu har du to konkrete eksempler at gå ud fra, der er jo maange andre gode bud. Det er svært at vælge labrador kennel når der er SÅ mange at vælge mellem smiley

• #14   30. jul 2014 Du kan ringe til Pia Rex på kennel Kennel Sostack´s
    a
    a v/ Pia Rix og Bjarne Sostack
    a Ørslevvej 17
    a 6230 Rødekro
    a Telf.: 28593366
    de har både sorte og brune lapper Pia er meget aktiv med sine hunde

• #15   30. jul 2014 Det vi søger er en god familie hund,som evt også kunne bruges lidt til avl og udstilling
    Det skal være en hun hund

• #16   30. jul 2014 har lidt perifær kendskab til denne kennel http://www.kennellyngbakken.dk/30942436

de testes i hvert fald - og mener de testes for alt racerelateret - ligesom der gøres meget ud af træning smiley

• #17   30. jul 2014 de udstilles ligeledes en del - så er der udstiling med i ønskelisten er det et fint sted

• #18   30. jul 2014 høhø, det kan jo være svært at finde en kennel med lige en brun tæve hvalp, medmindre du så "kun" ser på hvalpelisten. Man kan ikke forudse hvad der kommer i kuldene smiley Der er jo så mulighed for at skrive sig op og se hvad der kommer smiley

• #19   30. jul 2014 Line og Joey - der er jo kuld hvor man ved der kun kommer brune hvalpe smiley så er der som oftest tæver iblandt - men jo det er da altid et sats smiley

• #20   30. jul 2014 Hehe det er rigtigt smiley Men reelt kan man ikke vide det, før hvalpene er født. Kuld med rene hanner ses smiley

• #21   31. jul 2014 ved at Pia ex får hindes Labbe teste for alle de ting hun kan hun arbejder selv ved dyrelæge ,hun e både Tyskland ,Norge og mange andresteder at gå spor og hvad der ellers høre til med sine Labber

Kommentér på:
Kennel med brune labdore

Annonce