936 visninger
|
Oprettet:
Gode råd søges .. Førstegangs fødsel for hundige os..;0) {{forumTopicSubject}}
Hej ..;0)
Vores dejlige Rotweiler skal have hvalpe om ca to uger og vi glæder os meget. Jeg har læst og læst om hunde fødsler, hvalpetid osv ... Men har i nogle guldkorn.. Til den sidste tid, fødslen og tiden lige efter ...alt fra kost til ??? Har interesse ..;0)
okt 2012
Følger: 19 Følgere: 20 Hunde: 3 Emner: 81 Svar: 2.615
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.027
okt 2012
okt 2012
jan 2007
Følger: 52 Følgere: 52 Hunde: 2 Emner: 711 Svar: 4.027
dec 2010
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 20
Hej hvis du skulle opleve at en el flere hvalpe er svage så lav varmeposer . Varmt vand poser og pudebetræk . Dette var et råd fra en dygtig dyrelæge da vi fik for tidlig fødte hvalpe . Det gjorde at dem der var svage livede op og overlevede. Det var så fantastisk . Kunstig kuvøse
Ellers så varme og MEGA meget omsorg for tæven
Fra mig held og lykke
jan 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 8
jan 2014
Hvornår kan vi mærke liv på hendes mave ???
jan 2014
okt 2012
jan 2014
jan 2014
Og hvad med efter hun har født ?? Er haven nok nogen tid eller skal hun fra hvalpene og ud på tur ??
okt 2012
jan 2014
Tak for jeres råd .. Alle er brugbare ..;0)
okt 2012
dec 2010
Min lille tæve fik kalkchok da hun havde hvale 1. Gang.
Det var forfærdeligt !!!!!! Hun var helt lammet og de kan starte med at virke fulde.
2. Gang hun var drægtig fik hun kalk t. Unden hele drægtigheden og ekstra godt foder med kalk i ! Det sker oftes ved små hunde og når hvalpene er 3-4 uger .
Skræmmende oplevelse. Godt med en god dyrelæge, havde også kalk sprøjter liggende efterfølgende. Men min lille hund fik også MAnge mange hvalpe.
Hvalpene kan også få sukkerchok. Så skal se have lidt sukkervand. Har jeg ikke prøvet !
Er din tæve tyk spændende !
jan 2014
Isallelle, virkelig storhjertet .. Jeg skal ringe dig op efter råd hvis det bliver aktuelt .. Dejligt og betrykkende at vide ..;0)
Ja hun er ved at være godt tyk nu .. Det startede med at hun blev bred øverst ved ribbenene men nu er hun tyk hele vejen ned på maven... Brysterne er også vokset... ;0)
Jeg vil lige tage en snak med vores dyrelæge og informere ham om at hun er gravid og skal føde om to uger...
Tak for indslag og meget brugbart viden ..;0)
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.019
Min tæve gik fra frisk og to timer senere, kunne hun ikke bruge bagbenene.. Nerverne sætter ud.. Og starter med de mindst vigtige funktioner.. Dvs længst væk fra hovedet..
Her kom det da hvalpene var 5 uger og var tilvænnet foder, men stadig drak hos moren. Stort kuld, og så tror jeg det var der den forebyggende sprøjte fra efter fødslen har ebbet ud.. Hun fik indsprøjtning med kalk, og var indlagt et døgn med væske og til observation. Da vi kom ind kunne dyrlægen end ikke tage en blodprøve i benene, så hurtigt går det... Tilgengæld kommer de sig hurtigt!
Om mandagen fik hun en opfølgende dosering hos egen dyrlæge og en sprøjte til at stoppe laktationen.
Og så besluttede vi det var slut med at spise ved mor..
En anden ting man skal holde øje med er bryst betændelse. Ømme spændte og varme patter. Hvis mælken skifter farve. Eller lugter. Så skal man også til dyrlægen.
Går der bakterier i det, kan det æde hele bugen op på tæven..
Det undgåes bedst ved at lade hvalpene holde gang i alle patterne, så en ikke står helt stille og bliver spændt..
dec 2010
Men man skal ikke gå og være bange tænker jeg
Ang . Kalkchok, virker en kalksprøjte ikke længe . Hunden skal have kalk løbende mens hun ammer
ih det er spændende med dine hvalpe altså
dec 2010
jan 2014
Gode råd søges .. Førstegangs fødsel for hundige os..;0)