719 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Øv :-( Øv :-(

Skal golden retrieveren nu skamavles igen? Jeg er blevet gjort opmærksom på en hel del annoncer hvor forældrene har tavle, men hvalpene får ikke. Oftest fordi der liiiige er den "lille"hage ved at stambogsføre goldens og de KAN ikke stambogsføres med mindre begge forældredyr er HD- og AD fotograferet OG øjenlyst.

Det undlader man. Man undlader tavlerne. Og risikerer at HD og AD løber løbsk igen. Men man undlader ikke at tage mellem 5-7000,- for en hvalp uden tavle smiley

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hænge vinreol op 350 kr.
  • Ny stikkontakt, der skal bores i væggen 600 kr.
  • Samle legetårn undendørs 1.000 kr.
  • skift fuger i badeværelse 2.000 kr.
  • Fjern ukrudt. 700 kr.
  • Rengøring - 32kvm 300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Øv :-(
  • #1   5. maj 2014 Folk har ingen moral, åbenbart..! smiley

• #2   6. maj 2014 SUK! Lige netop den problemstilling som vi pointerede, da DKK lagde opdrættet frit eller "opdræt under ansvar" til samtlige opdrættere...Nu ryger års avlsarbejde pga DKK mangler medlemmer smiley

• #3   6. maj 2014 smiley Indenfor min race må hunde med PRA, Katarakt eller anden sygdom gerne bruges "blot" hunden sættes sammen med en hund, der er fri eller ikke har samme reg. sygdom....ved ikke om jeg skal grine eller græde...Hunde med C eller D hofter må jo også bruges i flæng nu...

• #5   6. maj 2014 Netop
    Kravene er undersøgelser, så køberne kan tage stilling alt efter resultaterne.
    Når man kommer fra en race, hvor man ikke kan finde et flertal for restriktioner på dårlige resultater, så er det positivt

• #6   6. maj 2014 Cocker - der er jo ikke noget i vejen for at parre en PRA-bærer med en fri, så det forstår Jeg ikke helt du græder over.... Lige ved PRA og sygdomme der nedarves på samme måde er det jo nemt at undgå at hvalpe får sygdommen, så længe der testes, og man så iøvrig tager højde for resultatet når man vælger partner.

HD og lignende sygdomme er noget andet. Der er bare ingen gode grunde til at bruge f.eks en Dhofte i avl.

Mette - hvem dælen betaler så meget uden tavle??? Det kan man jo få en med tavle for....

• #7   6. maj 2014 Åh det er så skammeligt! Ser også flere og flere der avler løs på deres mutter, og ikke er interesseret i at få dem undersøgt for noget! "Vores hunde er sunde raske" mmm, det ved i jo også ved bare at se på dem med det blotte øje!! smiley

• #9   6. maj 2014 Avlskriterier eller ej. Jeg har mine egne kriterier for hvad forældredyrene skal have af sundhed/udstillinger/prøver og har de ikke det, så undlader jeg at købe der!!

Men det ved hr. og fru Danmark ikke at de har mulighed for at gøre. Og når avler så fortæller at de sparer et par tusinde ved at købe fra dette kuld efter 2 DKK forældre, så gør mange det. De ved ikke at de kan få meget bedre (og større "sikkerhed") for de samme penge smiley OG skodavlen er igang igen smiley

Kommentér på:
Øv :-(

Annonce