DNA-test - afprøvet? DNA-test - afprøvet?
Jeg sidder lige og stener lidt hundeweb, og faldt over følgende jeg kom til at undre mig over:
Hunden er DNA-testet og ud for denne test står der: ''Hunden er afprøvet (DNA-test), men at dens afstamning ikkenødvendigvis er korrekt.''
Hvad ligger der helt præcist i det? Jeg havde forstået det sådan som at DNA testen var for at sikre hundens race nu også var korrekt, men hvis det er tilfældet betyder det så at det ikke kunne fastslåes om hunden er ægte eller ej?
aug 2008
Følgere: 8 Hunde: 1 Emner: 104 Svar: 5.000
Der er mange sjove videoklip hvor ejere af stamtavle hunde har fået testet deres hund og fået nogle sjove resultater, mener der var en amstaff der testede som en puddel blanding osv.
Dvs. har du en boxer/rottweiler blanding, så kan en DNA test ikke sige: Det er en boxer/rottweiler blanding. Men har du en prøve fra moderen der er ren boxer og en prøve fra faderen der er ren rottweiler, så kan DNA testen sige: Det er en hvalp fra denne boxer mor og denne rottweiler far og derved bevise at hvalpen er en boxer/rottweiler blanding.
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 50 Svar: 404
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.749
Man dna tester for at fastslå forældre, sygdomme mv.
Så man skal altså have to forældredyr at sammenholde testen med, for at kunne sige noget om race, ægthed mv.
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 3.712
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 3.712
http://www.dkk.dk/side.asp?ID=8715
dec 2012
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 50 Svar: 404
Tak for det Housebuster, så blev jeg så meget klogere i dag
DNA-test - afprøvet?