14. feb 2006 Følger: 20 Følgere: 24 Hunde: 3 Emner: 141 Svar: 656
Bruger opdrættere hanhunde udefra? Bruger opdrættere hanhunde udefra?
Hvis man f.eks. køber en DKK-hanhund og man umiddelbart ingen planer har om avl, men har interesse for udstillinger osv. og hunden opnår gode resultater.
Er der så mulighed for at en opdrætter ville bruge ens hanhund til en tæve eller har de altid deres egne hanhunde og/eller bruger andre opdrætteres hanhunde?
Jeg tænker det i DKK-regi....så altså ingen designeravl og avl fordi det er sjovt.....seriøs avl, mod f.eks. at hanhundeejer får en hvalp.
Håber i forstår. Det var blot et spørgsmål der poppede op, da jeg ikke selv har hund.....endnu *S*
jan 2012
Følger: 5 Følgere: 7 Hunde: 1 Emner: 78 Svar: 3.714
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.252
Den forrige hund jeg brugte var også privatejet.
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
Dog er man nød til som privat at gøre mere opmærksom på sin hanhund, hvis man vil have parringer, da samme hanhund temmelig sikkert ville få flere parringer hvis den gik ved en opdrætter, pga omgangskreds osv. Så som privat må man yde lidt mere for at promovere den. Men den skal så også være rigtig god
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.759
Man skal jo vælge det bedste match til ens tæve, og man skal da være usædvanligt heldig for at lige netop den hund findes i egen husstand.
For mange er der nok nærmere tale om "dovenskab", fordi det er så dejligt bekvemt at bruge egen hanhund.
Så få du bare din hanhund placeret og præmieret, hvorefter du kan tilbyde ham til avl i specialklubben.
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.252
Bruger opdrættere hanhunde udefra?