736 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

Bruger opdrættere hanhunde udefra? Bruger opdrættere hanhunde udefra?

Hvis man f.eks. køber en DKK-hanhund og man umiddelbart ingen planer har om avl, men har interesse for udstillinger osv. og hunden opnår gode resultater.

Er der så mulighed for at en opdrætter ville bruge ens hanhund til en tæve eller har de altid deres egne hanhunde og/eller bruger andre opdrætteres hanhunde?

Jeg tænker det i DKK-regi....så altså ingen designeravl og avl fordi det er sjovt.....seriøs avl, mod f.eks. at hanhundeejer får en hvalp.

Håber i forstår. Det var blot et spørgsmål der poppede op, da jeg ikke selv har hund.....endnu *S*

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Maling af køkkenvæg 500 kr.
  • Opsætning af spots 400 kr.
  • Scooter hjælp start 915 kr.
  • Fjernet glasvæg 2.500 kr.
  • Havearbejde 500 kr.
  • Opsætning af 3 svæve hylder 950 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bruger opdrættere hanhunde udefra?
  • #1   2. apr 2014 Ja seriøse opdrættere kigge udenfor egen hundegård

• #3   2. apr 2014 Ja selvfølgelig kigger man efter hanhunde overalt - jeg har lige brugt en privatejet hanhund, der har opnået fine udstillingsresultater og som ellers opfylder de krav der stilles for at en hund af racen på bruges til avl - jo flere der avlgodkendes des bedre.

Den forrige hund jeg brugte var også privatejet.

• #7   2. apr 2014 Ja hvis hannen er sund og klarer sig godt, så tror jeg også at opdrættere vil bruge den.

Dog er man nød til som privat at gøre mere opmærksom på sin hanhund, hvis man vil have parringer, da samme hanhund temmelig sikkert ville få flere parringer hvis den gik ved en opdrætter, pga omgangskreds osv. Så som privat må man yde lidt mere for at promovere den. Men den skal så også være rigtig god

• #8   2. apr 2014 Det er mest normalt at hente avlshund udefra.
    Man skal jo vælge det bedste match til ens tæve, og man skal da være usædvanligt heldig for at lige netop den hund findes i egen husstand.
    For mange er der nok nærmere tale om "dovenskab", fordi det er så dejligt bekvemt at bruge egen hanhund.
    Så få du bare din hanhund placeret og præmieret, hvorefter du kan tilbyde ham til avl i specialklubben.

• #9   2. apr 2014 De to privatejede hanhunde jeg har brugt, har stået som avlshunde på deres opdrætters hjemmesider, så på den måde er de promoveret.

Kommentér på:
Bruger opdrættere hanhunde udefra?

Annonce