Ved godt jeg er dobbeltmoralsk... {{forumTopicSubject}}
Jeg ved det godt...
Jeg må indrømme, at jeg bliver lidt provokeret, når jeg fx. ser herinde, at folk avler på små selskabshunde, der efter racebeskrivelsen skal være ubetinget venlige og imødekommende - men som så bliver beskrevet som nervøse og bange for fremmede mennesker.
Men på den anden side.. så har jeg jo selv husky. Som ifølge racebeskrivelse skal/bør være reserveret overfor fremmede. Og det er min overhovedet ikke. Han kaster sig glad i armene på hvem-som-helst, og vil gerne ligge på skødet, når de får sat sig ned.
Om det så betyder, at jeg synes han er uegnet til avl? Neeeeejjj.. overhovedet ikke..
Så kald mig bare dobbeltmoralsk. Jeg ved det godt
okt 2006
Følger: 60 Følgere: 48 Hunde: 7 Emner: 335 Svar: 14.017
Faktisk synes jeg det overfor hvalpekøberen er bedre at avle på et forkert temperament der er venligt og glad og udadvendt. End på et forkert temperament som er reserveret og tilbageholdende.
Overfor racen er begge dele lige skidt.
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
aug 2012
Følger: 29 Følgere: 27 Hunde: 3 Emner: 86 Svar: 3.857
maj 2004
Følger: 14 Følgere: 28 Hunde: 6 Emner: 126 Svar: 5.065
jun 2013
Følger: 35 Følgere: 434 Hunde: 7 Emner: 102 Svar: 8.202
Jeg vil meeega gerne finde en sød tæve til ham engang..
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.082
Men overfor racen skulle man jo gerne ramme det rette temperament -osse hvis dette bør være reserveret.
Problemet med racer der må/skal være reserverede, synes jeg ofte er at folk har svært ved at skelne mellem reserveret og bange/sky... sidstnævnte er jo ikke ligefrem for heldigt at avle på
Ved godt jeg er dobbeltmoralsk...