Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Empty a pond, remove the fishes and stones around it. 4.500 kr.
  • Brusearmatur 1.000 kr.
  • Montering af stikkontakter til hvidevarer 1.650 kr.
  • Rengøring, klipning, oprydning mv af lille gårdhave 1.780 kr.
  • Lagt fliser 1.500 kr.
  • Rør til Køkkenvask hænger ikke sammen 2.100 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dogo argentino
  • #2   12. jan 2014 Den er jo som du selv skriver ulovlig i Danmark og er derfor også ulovlig at videre sælge (voksne hunde fra før forbudet). Tror ikke du finder nogle i dk som sælger denne race.

• #4   12. jan 2014 Hvorfor skulle man kunne købe racen i DK, hvis den er på raceforbudslisten? Det er da kun godt hvis den ikke bliver solgt i Danmark, så bliver forbuddet da overholdt ved én race smiley

- dog tvivler jeg på dette...

• #5   12. jan 2014 Desværre er Dogoen listehund (hvilket man jo ikke forstår) så den er ikke lovlig at eje i DK. Kun hvis du har ejet den fra før Loven trådte i kraft.

• #6   12. jan 2014 Minion er også næsten 100 på den ikke må importeres, for den er jo ulovlig om den er importeret eller ej smiley

• #7   12. jan 2014 Er det en and det her ???

• #9   12. jan 2014 Nu spørger jeg måske dumt? Men dem der avlede lidte hunde før, folk der drev kennel, og havde kennemærke, måtte de ikke fortsætte til i år 2015? smiley

• #10   12. jan 2014 Nix må de ikke

• #11   12. jan 2014 Cooper -jo det må de. De må avle ind til 2015 forudsat hvalpene sælges ud af landet. Men det gælder jo så udelukkende for registrerede opdrættere (som var det før forbuddet)

Og nej jeg tror helle rikke man finder race herhjemme -den var jo i forvejen ikke særligt udbredt og havde ikke mange opdrættere = der blev heller ikke lavet masser af hvalpe uden tavle, blandinger osv... så de seriøse er jo stoppet med at avle dem, de useriøse har aldrig sådan for alvor været inde i billedet ved så lille en race

• #12   13. jan 2014 Kennelerne skulle være momsregistreret hvis de skulle sælges ud af landet.

• #13   13. jan 2014 Dette må da næsten være en troll *håber jeg da*

• #14   13. jan 2014 For det første kan det meget vel være nogle mener mit spørgsmål er besynderligt, men grunden til jeg spørger er fordi jeg selv mente at ha læst et sted at man måtte avle til år 2015 hvis man var reg kennel fra inden forbudet trådte i kraft. Og nu må jeg ærligt indrømme at de kommentare som lyder på at det er godt forde den er ulovlig osv lad nu være...... Alle hunde lige meget hvilken race kan være farlige, og sorry to say it men hvor mange små skøde hunde ser du ik snapper ud efter folk forde de er hysteriske? Hvor mange andre racer end dem der er på forbudslisten ser du ikke også der bider osv. Vi mennesker kan sgu heller ik enes med alle og det er lige sådan med dyr! I sidste ende er det dyrets/ menneskets opdragelse som er grunden til det enkelte endivids handlinger.
    Nok om det ?? hvis man nu har en dogo som er avlet fra inden forbudet trådte i kraft og man vælger at sælge den må den nye ejer så godt ha den hund eller er det kun den ejer som havde hunden inden forbudet kom som må eje den hund? Og i værste fald skal ejeren så aflive sin hund hvis ik man kan ha den mere?

• #15   13. jan 2014 Nej, du må ikke videresælge en listehund. Skal man af med hunden, skal den aflives, ja.

• #16   13. jan 2014 Det var dog noget sørgeligt noget ?? ja jeg forstår snart ikke hvad det er for et land vi er ved at skabe os her i lille DK

• #17   13. jan 2014 Med den indstilling du har, tror jeg det er meget godt du ikke må købe en..
    Det er netop de listehunde ejere som ikke indser potentialet i de potente hunde, som er årsag til vi har forbuddet idag.

Læs nu på loven.
    Nej du må ikke videresælge listehunde eller blandinger deraf. End ikke i tilfælde af skilsmisse, må den person som ikke står som ejer tage hunden med sig. Så ja så skal den aflives.

• #18   13. jan 2014 Ejer skal aflive sin hund.
    Men ja alle hunde kan bide, men ikke alle hunde kan blive dømt på grund af raceloven. Lad vær med at købe en hund som står til aflivning den dag den forkerte betjent går forbi.. Det er for egoistisk at gøre og ikke for hundens bedste. Nu ved jeg ikke om du har tænkt dig at købe en selvfølgelig. Hvad ser du egentlig i denne race som andre racer ikke har?

• #19   13. jan 2014 Yllas -det handler ikke om hvad man mener om forbuddet eller hvorvidt nogen racer er farligere end andre -det handler om at den er ulovlig, og derfor er det jo ret godt ingen valer dem. For ulovlige hvalpe render altså rundt med en dødsdom hængende over hovedet. Bliver de nogensinde opdaget bliver de aflivet.
    -så det ER dælme da heldigt der ikke er nogen der avler dem -uanset om man er for eller imod forbuddet

• #20   13. jan 2014 Calle din nedladende kommentare til mig kan du godt pakke sammen igen! Du aner ik en fløjtene fis om hvordan jeg er som hunde ejer og kan jeg finde ud af at håndtere/ opdrage en hingst på 1,70 cm og 6-700 kg så kan jeg sgu nok også godt håndtere/ opdrage en hund på 70 cm og ca 60 kg så stop dig selv! Nu har jeg skam haft hund før, men det var inden forbudet trådte i kraft så har ik haft grund til at sætte mig 100% ind i hundeloven, så lad være med at komme med dine smarte bemærkninger! Det er vel ik ulovligt at spørge ind til loven så man netop kan få den korrekte viden hvad det ang!

• #21   13. jan 2014 Her har politiet forsøgt at forklare loven
    http://www.politi.dk/NR/rdonlyres/00C9DBA6-0D30-4032-B7AA-AF06EE5AD477/0/Informationomhundeloven.pdf

Denne udtalelse siger mig nu en del om din indstilling
    Quote:
    # 14
    Alle hunde lige meget hvilken race kan være farlige, og sorry to say it men hvor mange små skøde hunde ser du ik snapper ud efter folk forde de er hysteriske? Hvor mange andre racer end dem der er på forbudslisten ser du ikke også der bider osv. Vi mennesker kan sgu heller ik enes med alle og det er lige sådan med dyr! I sidste ende er det dyrets/ menneskets opdragelse som er grunden til det enkelte endivids handlinger.

• #22   13. jan 2014 Yllas -gider du ikke lige holde tonen...

Ikke at jeg ved hvordan du er som hundeejer, men at man kan styre en hest siger altså intet om ens evner til at holde hund. I så fald må jeg jo være en af de bedste hundeejere i verden -vi har hingst på knapt 1 ton... sådan hænger det altså bare ikke sammen, det er to ganske meget forskellige arter og at man er god til den ene art siger intet om ens evner med den anden

• #23   13. jan 2014 Casper H jeg har i rigtig mange år godt ville ha den race da jeg er vild med dens sind/ temperament og samtidig er jeg dybt forelsket i dens ydre. Men jeg har aldrig haft forholdene til at ha så stor en hund før nu. Og da min familie kender en som muligvis skal af med deres af personlige grunde havde vi haft snakket lidt om at jeg måske godt ville købe den, men intet er sikkert da dem som har den ville se om de selvfølgelig ik kunne finde en løsning på at beholde deres elskede hund. ?? og Michelle jeg er skam helt enig med dig i det ikke er smart at købe en hund som på forhånd er dødsdømt så der er vi slet ik uenige ??

• #24   13. jan 2014 Michelle jo jeg vil med glæde holde tonen, men jeg vil bestemt ik finde mig i at blive talt ned til på den måde af en person som på ingen måde kender til mig og mine evner til at holde dyr. Og jeg er skam klar over at der er forskel på en hund og en hest, men i sidste ende viser det om man har evnerne til at kunne opdrage et dyr på en god og fornuftig måde.

• #25   13. jan 2014 1. Det er ikke tilladt at avle den
    2. Det er ikke tilladt at købe en fra udlandet til DK.

Længere er den vist ikke - tone eller ej smiley

• #26   13. jan 2014 men i kan ikke lovligt overtage en dogo -så den vil rende rundt med en dødsdom over hovedet hvis i vælger at tage sådan en ind.

det jeg reagerede på var at du var gnaven over at nogen skrev at det var godt de ike blev avlet -det ER jo godt, netop fordi hvalpene ellers ville risikere aflivning. Det var blot det der var min pointe

• #29   13. jan 2014 Der findes omkring 380 racer. De 13 er ulovlige.
    Du skulle nok kunne finde en race der passer til dine behov og omvendt.

• #30   13. jan 2014 Yllas - Det er tydeligt, at du er ny herinde. Dette er ikke et rigtigt debatforum, men blot et sted hvor folk med de rigtige meninger kan bekræfte hinanden og gi' skulderklap(thump ups). Dogo'en er desværre ulovlig at erhverve sig såvel ny som "brugt".
    Vi er ved at blive til et lille df-land med angst for alt, vi ikke forstår. Bidstatistikken er i øvrigt vist ikke blevet bedre. Men sådan er demokrati jo også.
    mvh søren

• #33   13. jan 2014 #31#
    Bedre bidstatistik = færre bid. Det ville de fleste kunne forstå.
    Mht til brian og trunte er der kun at sige:"så må du opdrage dine børn bedre!"
    mvh søren

• #34   13. jan 2014 Hold nu helt op..... Tænk sig at voksne mennesker føler de for noget ud af at skrive så nedladende bemærkninger til andre. Bade tøflen nu kan jeg ikke se hvad der er galt i jeg at jeg har startet denne tråd. Jeg kan jo ik på forhånd vide om der er andre der har haft startet en med samme spørgsmål, medmindre jeg ik har andet at tage mig til end at side at kigge ALLE emner igennem så jeg ved hvad jeg MÅ spørge om her inde uden at risikere at blive høvlet ned af folk som mener de er bederevidende end alle andre! Maiken T: jeg er sgu udemærket klar over en hest og en hund ikke er samme dyr så igen pak dine nedladende bemærkninger væk og lære at kommunikere på et voksent plan! Jeg har på intet tidspunkt skrevet noget om hvis bare jeg kyssede en bestemt hunderace nok så kunne det være den blev til en labbe, så stop dog for Gud skyld dig selv og prøv dog at se sammenhængen i det jeg skriver om hvorvidt man kan finde ud af at opdrage et dyr på fornuftig vis som KAN gå hen og blive farlig hvis IKKE den for den rigtige opdragelse!
    Søren jeg kan kun give dig ret i at dette land er ved at udvikle sig til et DF land hvilket jeg synes er MEGET sørgeligt.

• #37   13. jan 2014 Nej racen kan ikke købes i Danmark;)
    Listehund betyder faktisk at racen er ulovlig;) derfor kan den ikke købes eller ejes i Danmark.

• #39   13. jan 2014 Du fatter SÅ lidt af hvad andre mennesker skriver - det er SÅ hysterisk morsomt at læse dine indlæg, Tante Gurli smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D smiley :D smiley

• #41   13. jan 2014 Ja, det virker ikke rigtigt for dig smiley :D smiley :D smiley smiley

• #45   13. jan 2014 Tror nok grunden skal være forsvarligt hegnet ind. Men det kan jeg ærligt talt ikke helt huske. Da jeg heller ikke kan huske om din grund er hegnet ind, må jeg være dig svar skyldig.

• #47   13. jan 2014 Der er 1 opdrætter af dogo Argentino, der forsat må avle dem, men de har ikke udnyttet muligheden.

Calle og... der er ingen krav tit indhegning nævnt overgangsordningen. Det afgørende er om der er offentlig adgang

• #48   13. jan 2014 ah ok. Tak Housebuster

• #50   13. jan 2014 I skove skal de være snor og mundkurv. I hundeskove må de være løse med mundkurv på.

• #51   13. jan 2014 Jeg vil råde dig til at finde en anden race. Selvom du overtager en listehund, der er født før forbuddet, vil du konstant være i fare for at den bliver konfiskeret.
    Hvis parret ikke kan have deres hund mere er det mere humant at aflive.
    Det gøres hos den vante dyrelæge, stille og roligt - og hunden lider ikke. Dens mennesker står lige ved dens side og nusser mens de siger farvel.

Omvendt hvis du køber den og den bliver konfiskeret. Så skal den først sidde et stykke tid på internat - alene, uden dem hunden elsker. Dernæst til en ukendt dyrelæge, hvor den så bliver aflivet. Godt nok bliver den sikkert nusset af en fremmed, evt. Veterinær Sygeplejerske, men stadig uden dens mennesker smiley

Så jeg synes du skal overveje det en gang til. Du kommer også til at elske hunden, og så er det ikke til at bære hvis den bliver konfiskeret.
    Du skal ikke regne med at få at vide hvor den er og hvornår den bliver aflivet.

• #52   13. jan 2014 Glemte lige, håber du finder en race som du falder pladask for smiley
    Også selvom drømmeracen er udelukket...

• #53   13. jan 2014 HVIS DA ikke var ulovlig, ville du så være sikker på at du dække sådan en hunds behov?
    ----
    Der er så mange smukke hunde, men mange af de hunde eksempelvis American Akita ville jeg ikke kunne dække dens behov. Men det er stadig en af mine yndlings racer, så jeg nøjes med at besøge ringen til udstillingerne smiley

• #54   13. jan 2014 Ja jeg vil så heller bides af en lille arrig tæppetisser end en dogo. Det er en meget speciel race som ikke egner sig til folk som ikke har forstand på den, og folk som vil racens bedste køber ikke ulovlige racer.

• #55   13. jan 2014 Minion jeg har i en tidligere besked skrevet hvorfor jeg godt vil ha lige denne race og nej du bliver ikke en del af kællinge listen fordi du spørger ?? jeg forventer bare at man som voksne mennesker kan kommuniker uden at være nedladende eller gøre grin med andre. I hvert fald så skriver man ik på den måde til mig uden at der kommer en reaktion tilbage ??

• Kenny G
    Kenny G Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 1
    #56   6. jan 2018 Har set mindst een Dogo i Kbh indenfor de sidste 2år!! Det er også ligegyldigt,du kan opdrage en rottweiler til,at være en satan.. Man kan også SELV avle,blandinger af andre kamphunde end dem på listen.. Forbuddet er totalt latterligt!! Den hund som bider mest er Golden retriever,logisk nok da den,er mest udbredt.

Kommentér på:
Dogo argentino

Annonce