1.580 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 24 Svar

Hvorfor? Hvorfor?

Hej alle sammen her på hg.

Jeg ville høre om hvorfor, når en bruger her inden spøger ind til avl hvor man måske kan finde en han hund henne.

Så er der alt en eller flere bruger her inde som skal spøger ind til alt muligt som ikke har med det spørgsmål at gøre som personen gerne ville vide noget om.

Så ender det altid med en stor diskussion og synes det er ærgerligt at komme ind og se det, hva med at skrive til personen privat, istedet for at ødelægge det hele af.

HVORDAN KAN DET VÆRE?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mount TV on the wall 650 kr.
  • Hæng TV op 500 kr.
  • Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Kaffemaskine, Sage 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor?
  • #2   15. dec 2013 Fordi der er så mange hunde der søger nye hjem..

• #3   15. dec 2013 som schaum - der er jo pænt mange annoncer også med hvalpe uden tavle der ikke kan finde nye hjme, og sågar af og til nogen der truer med internater og aflivning...

og selv hunde med tavle og et ordentligt forarbejde kan ikke altid finde hjem til tiden

• #5   15. dec 2013 Ja det vedjeg godt, er selv en af dem.

men synes bare det bliver være og være når folk gerne vil vide noget om det, at flok virkelig stikker kniven i dem med det samme, hvorfor ik bare tage den privat i stedet for at udstille folk som dårlig hunde ejer.

• #6   15. dec 2013 Ødelægge det folk gerne ville vide noget om.

• #7   15. dec 2013 Når man ser et forum der handler om alv, så ved man bare at folk sviner hinanden til og er mega sur.

Den ene er klogere end den anden.

• #9   15. dec 2013 Der er da ingen her der sviner nogen til?
    Mange brugere herinde er avlere, og garvede hundefolk, som brænder for de kræ..
    Så forstår jeg godt at man nogen gange får lyst til at slå hovedet ind i muren, over nogen af de opslag der bliver lagt op herinde..

• #12   15. dec 2013 ja det kan jeg godt se, men synes det det mange gange bliver i angreb til personen der har et spørgsmål om et eller andet.

synes bare det burde være privat, for hvis personen siger det har jeg styr på, så kommer der bare en eller anden , det tror jeg sku ikke du ved noget om, du burde tænke dig om. eller hvad det kunne være.

• #13   15. dec 2013 har ikke prøvet nogen af delene.

• #14   15. dec 2013 Hvis det bliver taget over PB er der jo ikke andre der får glæde af det..Hvis tråden bliver stående, så har andre mulighed for t se den, og tænke over hvad der bliver skrevet smiley

• #15   15. dec 2013 Ofte "ødelægger" folk kun trådene med spørgsmål som "har den stamtavle?", "er den sundhedstjekket?".. Osv..
    Ting der kommer hvalpekøber til gode.. Jeg ser bekymringen som noget positivt. smiley

• #17   15. dec 2013 hvad så med personen som bare ville have et svar. det er da ikke til glæder for hende eller ham som bare får noget i hovedet.

har bare været inde og se så mange at det undre mig over at folk er sådan efter hinanden, at det ikke er sjov at komme ind og læse noget om hvad der bliver skrevet.

• #19   15. dec 2013 Det kunne også være at der er andre der er interesserede i at avle på deres utjekkede blandinger, og det så får dem til at stoppe op og tænke sig om en ekstra gang når de ser at det ikke bare er hyggeligt at lave hvalpe.

Eller at der sidder en kommende hvalpekøber og læser med på sidelinjen, som bliver gjort opmærksom på at de skal undersøge sundheden hos forældredyrene inden de bare køber den første de falder over.

• #20   15. dec 2013 nej det siger jeg heller ikke, men det er mange de samme brugere der kommer med de samme spøgemål som kan være et angreb for nogen, som bliver spurgt om rigtig mange gane i samme besked.

hvis du forstå hvad jeg mener.

• #21   15. dec 2013 Fordi der bliver aflivet mellem 12 og 15.000 hunde hvert år når folk ikke gider dem mere?

• #24   15. dec 2013 Lise: Forventer du virkelig at en flok hundeelskere vender det blinde øje til folks ugennemtænkte skodavl?

Jeg forstår heller ikke hvor du ser svinerne henne...?

Bort set fra det, så er dette jo et debatforum.

• #25   15. dec 2013 Hvis man ikke ønsker spørgsmål til sit forehavende så skulle man måske bare annoncere efter en han i markedet, og ikke oprette en tråd på et DEBAT forum, der risikerer man nemlig at folk spørger ind til tingene samt, debatterer .....

• #27   15. dec 2013 Fordi der er nogle brugere der ikke formår at holde sig til emnets spørgsmål og istedetfor starter en anden debat.

• #29   15. dec 2013 @ snuden, det spørgsmål hører jo slet ikke til i forum, men i markedet så .... så er der jo ikke det problem at folk kommenterer og forholder sig ..... problem løst ...

• #30   15. dec 2013 Hvis man ikke er klar til at høre folks ærlige mening skal man nok ikke oprette et emne herinde.

Søger man hanhund til sin tæve, så er der jo markeder for dette, så slipper man for at høre på folks meninger og sandheder.

Er enig med de såkaldte spamere af emner omkring avl. Lad vær at avl på noget der ikke er testet og har de fornødne sundhedsmæssige krav.

Hellere kvalitet frem for kvantitet smiley

• #31   15. dec 2013 hvis man sidder inde med en viden, som TS ikke lyder til at have, skulle man da være et skarn om man bare tav.

ofte har folk der vil avle på deres tæve jo ingen viden om hvad der skal til, hvad der kan gå galt og hvordan det hele foregår, de har bare en romantisk forestilling om de søde små hvalpe og at tæven vil nyde at være mor.

som opdrætter får jeg lyst til at fortælle om alle de ting der kan gå galt, om risikoen for hvalpene, hvor tidskrævende det er og at man skal have en god økonomi.

for mig virker det som folk der ikke har sat sig ind i avl, når nogen skriver: jeg skal skynde mig at finde en hanhund, min tæve kommer snart i løbetid

• #32   15. dec 2013 og nu smutter jeg så ud af tråden igen, for jeg er egentlig på vej i seng

• #33   16. dec 2013 lise

der bliver jo avlet så mange mange hvalpe,med eller uden tavle.

Læs du bare hundemarked:

Hvor hveranden salgs annonce starter med:

Det med blødende hjerte:

vi skal flytte
    vi har fået allergi
    vi har fået et arbejde,der desværre gør,at vi ikke har den fornødne tid til hunden

altså Lise

hvor bliver alle de hvalpe af der ikke kan sælges ;;
    eller den hund uanset alder lige nu mangler et hjem ;;p.ga af et eller andet .

Så,jeg forstår godt at brugere her på h.g.,har en "løftet" pegefinger,hvis man tænker på at få et kuld yndige hvalpe.
    Det kræver altså noget,og ikke blot at finde en skøn hanhund eller hunhund til avl

hilsen
    vibeke

• #34   16. dec 2013 Tja nu tæver Jeg Ikke min hund, så det var dog noget tåbeligt at skrive..har jo intet med ts indlæg at gøre.

Kan ikke forstå at det er så svært at holde sig til emnets spørgsmål, eller undlade at svare.
    Og at søge hjælp omkring avl herinde er da at forberede sig, eller må man kun læse bøger?

• #37   17. dec 2013 Fordi vi er mange meget seriøse opdrættere på hg. Vi har stort viden om avl og genetik, og ser nogle uhensigtsmæssigheder ved parringen, som TS måske ikke havde tænkt på.

Kommentér på:
Hvorfor?

Annonce