2.346 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 5 Svar

størrelse på fødekassen? størrelse på fødekassen?

nu er der kun 16 dage til termin og derfor må vi jo hellere komme igang med at få bygget en fødekasse. matrialer er indkøbt osv...

men men.. hvor stor skal sådan en kasse være? det er en Jack russel terrier.

og så vil jeg da meget gerne se billeder af jeres føde kasser og gode råd modtaget gerne så det bliver den helt perfekte kasse.

var der noget du manglede i din føde kasse? har du senere tænkt det kunne jeg da godt lige have brugt i min føde kasse...

hilsen kristina

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  størrelse på fødekassen?
  • #1   2. nov 2013 Vores er så stor at hunden kan ligge helt udstrakt på begge leder og så er der stadig et godt stykke plads. Du skal sørge for at sætte rundpinde eller lister hele vejen rundt, så tæven ikke kan mase hvalpene op af siderne.

Her kan du se, at i vores fødekasse er der masser af plads til tæve og hvalpe.

profilbillede
  • #3   2. nov 2013 super godt billede, meget smuk hund smiley

tak ja vi har købt så der kan sættes pinde i som afstands dimser smiley og så må vi jo igang med at måle hunden så der er god plads. smiley

• #4   2. nov 2013 nogle af de første rækker med billeder i begge albums kan du se billeder af den fødekasse jeg bruger til vuffer.
    http://www.kennel-joydevie.dk/A-kuldet/
    http://www.kennel-joydevie.dk/B-Kuldet/
    Fødekassen er lavet af en palle-ramme bl.a. og en jack russel skal bruge samme mål som en cavalier, så hvis du googler palle ramme og mål, så har du i hvert fald hvad min er.
    Jeg har sat de to lange rundstokke, som er de nederste på 10 cm og så de to korte lige ovenover.
    De kan tages af, for hvalpene bliver for store efter lige over en uge til at jeg har dem på.

• #6   2. nov 2013 Jeg har desværre ikke et billede.
    Men Bellas kasse var delt i en hvalpegård på 2x2 meter og en kasse på 60 x 70 cm så hun kunne ligge udstrakt i den.
    Kassen var med varmepude og vetbed. I låget havde jeg monteret et fuglekamera, så jeg kunne følge med i alt uden at forstyrre.
    Kameraet var det jeg var mest glad for, hvis hvalpene Peb om natten kunne jeg bare tænde fjernsynet. (Det var somregel bare en Pat der var kamp om) smiley
    Og så sove videre uden at forstyrre.
    Da hvalpene blev større byggede jeg en platform over kravlegården, så Bella kunne hoppe ind og ud om natten uden at hvalpene var i hele huset.

• #8   2. nov 2013 ihh hvor er i fantastiske, jeg tror den bliver som kennel joys og så bare med en lem i som isabelles. jeg har købt vedbed tæpper, så det er i orden.

hvor når begynder i at være sammen med hvalpene, jeg tænker tager dem op osv?

Kommentér på:
størrelse på fødekassen?

Annonce