2.346 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
5 Svar
størrelse på fødekassen? størrelse på fødekassen?
nu er der kun 16 dage til termin og derfor må vi jo hellere komme igang med at få bygget en fødekasse. matrialer er indkøbt osv...
men men.. hvor stor skal sådan en kasse være? det er en Jack russel terrier.
og så vil jeg da meget gerne se billeder af jeres føde kasser og gode råd modtaget gerne så det bliver den helt perfekte kasse.
var der noget du manglede i din føde kasse? har du senere tænkt det kunne jeg da godt lige have brugt i min føde kasse...
hilsen kristina
0 synes godt om
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.252
Her kan du se, at i vores fødekasse er der masser af plads til tæve og hvalpe.
nov 2009
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 43
tak ja vi har købt så der kan sættes pinde i som afstands dimser
jan 2008
Følger: 39 Følgere: 38 Hunde: 3 Emner: 180 Svar: 4.481
http://www.kennel-joydevie.dk/A-kuldet/
http://www.kennel-joydevie.dk/B-Kuldet/
Fødekassen er lavet af en palle-ramme bl.a. og en jack russel skal bruge samme mål som en cavalier, så hvis du googler palle ramme og mål, så har du i hvert fald hvad min er.
Jeg har sat de to lange rundstokke, som er de nederste på 10 cm og så de to korte lige ovenover.
De kan tages af, for hvalpene bliver for store efter lige over en uge til at jeg har dem på.
dec 2010
Følger: 1 Hunde: 2 Emner: 10 Svar: 79
Men Bellas kasse var delt i en hvalpegård på 2x2 meter og en kasse på 60 x 70 cm så hun kunne ligge udstrakt i den.
Kassen var med varmepude og vetbed. I låget havde jeg monteret et fuglekamera, så jeg kunne følge med i alt uden at forstyrre.
Kameraet var det jeg var mest glad for, hvis hvalpene Peb om natten kunne jeg bare tænde fjernsynet. (Det var somregel bare en Pat der var kamp om)
Og så sove videre uden at forstyrre.
Da hvalpene blev større byggede jeg en platform over kravlegården, så Bella kunne hoppe ind og ud om natten uden at hvalpene var i hele huset.
nov 2009
Følger: 18 Følgere: 19 Hunde: 3 Emner: 11 Svar: 43
hvor når begynder i at være sammen med hvalpene, jeg tænker tager dem op osv?
størrelse på fødekassen?