Dagen efter fødsel - pusten og grønt snask? Dagen efter fødsel - pusten og grønt snask?
Ja. Mine forældres hund Silke fik igår aftes/nat et kuld skønne hvalpe - 8 stks.
Og hun pustede jo selvfølgelig en del hele dagen, og gør det stadig idag + der kommer grønt snask ud af hende. Vi har snakket med dyrlægen, som siger at det højest sandsynligt er "rester", ELLER en død hvalp - men han siger så også at vi skal vente og se tiden an, hvis hun er frisk, og spiser og drikker - og det gør hun jo.
Men man er vel altid lidt bekymret
Ved I noget om, om det er normalt at hun stadig puster så meget, så mange timer efter?
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
nov 2006
Følger: 52 Følgere: 53 Hunde: 7 Emner: 184 Svar: 9.220
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.199
men hvis der er rester inde i hende skal man nu ikke vente og se tiden an.
det kan hurtig gå galt.
vi får altid dyrlægen til at komme ud og give kalk og en livmodersammentrækkende indsprøjtning, når fødslen er godt overstået. Eventuelle rester vil da komme ud.
jeg forstår slet ikke at jeres dyrlæge kan tage så let på det, hvis han tror der er rester inden i hende, der ikke er kommet ud.
i skal også være opmærksomme på kalkchok. så hold øje med temperaturen og tæven må ikke blive urolig og ryste
okt 2008
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 31 Svar: 138
Og dyrlægen bliver naturligvis kontaktet hvis der er det mindste
apr 2011
Følger: 32 Følgere: 53 Hunde: 8 Emner: 200 Svar: 12.252
Vores hund havde også det grønne flåd fra skeden efter hun havde født, hun HAVDE fået livmodersammentrækkende medicin, kalksprøjte og antibiotika, så det forsvandt lige så stille. Men havde hun ikke fået det medicin havde jeg taget hende til dyrlægen, så i det mindste så hun kunne få tømt den livmoder med medicin.
Men ja hold øje med temperaturen og hendes almentilstand.
sep 2006
Følger: 8 Følgere: 19 Hunde: 5 Emner: 6 Svar: 1.827
Dagen efter fødsel - pusten og grønt snask?