719 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 10 Svar

hjælp til udgang af tæve hjælp til udgang af tæve

Jeg har nu været handy, og bygget en fødekasse samt en kravlegård i "et" der hvor der er en indgang fra kravlegården til fødekassen bliver lukket af imens de er små... MEN.. min tæve kan ikke hoppe over.. den er 35 cm høj...

så hvordan gør jeg at hun kan hoppe ud, men at hvalpene ikke kan komme med? (når de er gamle nok)

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af lampe 350 kr.
  • Toilet løber 1.000 kr.
  • Bosch vaskemaskine gået i baglås. Har prøvet alt i henhold til manual intet virker 1.000 kr.
  • Montering af emhætte 1.000 kr.
  • Skift forlyslygter Opel Karl 300 kr.
  • Plæneklipper vil ikke starte 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp til udgang af tæve
  • #1   13. sep 2013 lige et af selve fødekassen..

profilbillede
  • #2   13. sep 2013 Hmmm måske du kunne lave en form for trappe til hende på hver side. En lille bitte skammel smiley

• #3   13. sep 2013 ja det har jeg godt tænkt over.. men ville hvalpene ikke også kunne bruge den smiley ?

• #7   13. sep 2013 Jo mon ikke hvalpene også vil bruge den på et tidspunkt. Men nok ikke lige med det samme. det må vel alligevel kræve lidt ben at komme op. Men ja. Ellers et hak ned i kanten som Julie C foreslår.

• #8   13. sep 2013 et hak lyder også som en fin ide.. smiley bare de ikke kan komme ud...

• #10   13. sep 2013 Jeg synes det er smadder vigtigt at hvalpene kan forlade fødekassen så snart de begynder at gå rigtigt omkring de tre-fire uger.
    Kun sådan får man hurtigt renlige hvalpe, modige hvalpe mv.
    Hvalpe der tidligt præsenteres for bevægelse, vendinger og forskelligt underlag, får færre problemer med bl.a. køresyge senere.

• #11   13. sep 2013 de skal selvfølgelig ud og være i blandt os når de selv kan gå.. men ved at nogle små hvalpe (nyfødte) er stærkere end andre, og nogle har en tildens til at komme ud på en eller anden måde.. og det vil jeg meget gerne undgå smiley

• #12   13. sep 2013 Sådan gør de fleste jo også, men når man tænker på vilde hunde, der bare laver en hule og har hvalpene der, så kan man finde alternativer.
    Vores Lua flyttede hvalpene fra fødekassen og ned i kælderen under trappen. Hun lavede simpelthen sin egen hule. Vi flyttede så fødekassen derned til sidst. Der ville hun være.
    Næste gang tror jeg vi springer en decideret fødekasse over, og bare laver en hule.
    Der er flere herinde, der har gode erfaringer med bare at havet hvalpeområde fremfor fødekasse med høje vægge. Det er lidt spændende.
    Rigtigt god fornøjelse med det hele smiley

• #13   13. sep 2013 mange tusinde tak smiley

• #14   13. sep 2013 Du kan lave et "hak" helt ned til bunden af fødekassen. På begge sider af "hakket" sætter du en liste hvor du så kan sætte nogle brædder i åbningen. Lav eventuel 3-4 styk, så kan du efterhånden gøre åbningen højere eller lavere alt efter behov.

Det er ellers en flot fødekasse du har lavet. Jeg har et lille forslag til den, som du eventuel kan bruge.
    Man kan sætte hængsler på endevæggen af kravlegården, så kan man lægge den ned når hvalpene må løbe over det hele.

Kommentér på:
hjælp til udgang af tæve

Annonce