2.918 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 37 Svar

navne til hvalpekuld navne til hvalpekuld

jeg står med et hvalpe kuld sidst i sep men hva dælen skal jeg finde på af navne? ville godt så der var et kende navn eller lign i navnet så jeg ved de er fra os smiley
men hva skal det være?
kan man sætte navne sammen på en måde eller?
anja Skovby Nikolajsen
tommas rohde Jørgensen
har i nogen gode ideer

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte kommoder mm. 2.293 kr.
  • Sæt 2 mørklægnings-rullegardiner op. Den ene skal forkortes fra 60 til 50 cm. 600 kr.
  • Sætte gardinskinner op i betonloft (Vidga ikea) 300 kr.
  • VVS’er til installation af integreret IKEA opvaskemaskine 1.700 kr.
  • Møbelsamling 500 kr.
  • Tilstoppet toilet 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  navne til hvalpekuld
  • #1   3. sep 2013 Har I ikke et kennelnavn, som skal før hvalpens navn?

• #2   3. sep 2013 Altså min hvalp, hedder f.eks. "Poulsgaards Walk the Line", fordi hun valgte sang-/film-titler med W også selvfølgelig kennel navn først smiley

Hvad er kennelnavnet?

Derudover så tænker jeg at temaer er super gode, men det er meget forskelligt hvad folk vælger. Hvis jeg en dag skulle opdrætte og havde hvalpkuld, tror jeg at jeg ville vælge sang-/film titler ligesom min opdrætter har gjort, eller noget ala Disney, Blomster eller andet? smiley Kun fantasien sætter grænser smiley For det meste er det jo bare det som skal stå på tavlen smiley

For der ER vel tavle på? smiley

• #3   3. sep 2013
    Alternativt, så kald hvalpene for SkovRoh's "DullerDaller" smiley Så er der lidt fra begge navne

• #4   3. sep 2013 Jeg kender en opdrætter der vælger at hvert kuld starter med det samme bogstav også tog hun det i kronologisk rækkefølge, altså a-kuld, b-kuld osv, det kunne måske give lidt inspiration. smiley

• #5   3. sep 2013 Hvad hedder forældrene? For tænkte at du måske kunne bruge en kombi af deres navne? Ellers er det da en super god ide med et tema som det nævnes ovenfor... Har I nogle interesser evt? Eller hvad med et navn fra jeres område/by/kvarter eller lign?

• #6   3. sep 2013 Jeg har ikke noget kennel mærke smiley

• #7   3. sep 2013 Skovroh er da faktisk meget godt,
    Kan man fx kalde dem calle a skovroh ?

• #8   3. sep 2013 Jeg ville vælge at stave det SkovRoh, bare for at det ikke ligner en stavefejl, men er understreget at det er bevist, mht stavning..

Hvad plejer avlere af Engelske staff at kalde dem?

• #9   3. sep 2013 Stafroyal good Chanel
    Og clyde V.D cormulen
    Det hedder forældrene og jo der er tavle på

• #10   3. sep 2013 Mange køre temaer, men jeg ville godt have noget som er i navnet på alle hvalpe nu jeg ikke har kennel navn

• #11   3. sep 2013 Så ville jeg vælge at skrive sådan her SkovRoh-Staffs " DullerDaller"

Og så kalde en hvalp for SkovRoh-Staffs Cava smiley

Eller blot SjovRoh's Cava, SkovRoh's CaCa, SkovRoh's Cani, SkovRoh's CanCan..

Jeg ville vælge at køre et C-kuld udfra hannens forbogstav..

• #12   3. sep 2013 Gode navne men må jeg godt kalde dem med det foran når jeg ikke har kennelnavn ?

• #13   3. sep 2013 Det ved jeg faktisk ikke noget om, men hvis du ikke må, så skriver du da bare

CanCan SkovRoh, Cava SkovRoh osv

• #14   3. sep 2013 Hvis det er Dkk må de ikke have navne m mellemrum desværre.

Altså kun et navn

• #15   3. sep 2013 Gælder en - som mellemrum??

Altså, det hæmmer min kreativitet med alle de regler smiley

• #17   3. sep 2013 Med de nye regler fra 2012 må der gerne være mellemrum også selv om man ikke har kennelmærke, men der må max. være 35 tegn, hvor mellemrum regnes som 1 tegn.
    Der må ikke indgå andre kennelnavne end ens eget.

• #18   3. sep 2013 Ergo må hvalpene godt hedde CanCan-SkovRoh, Cava-SkovRoh, Cani- SkovRoh..

Eller hvad?

• #20   3. sep 2013 Min tæve hedder jo good i mellem må jeg sætte det ind imellem så?

• #21   3. sep 2013 Er hun fra et kennel navn der hedder Stafroyal Good " dullerdaller" ?? For så må de ikke...

Alternativt kan du jo sige at C-kuld er fordi tæven hedder Chanel... SkovRohs Cha Cha- er da en fin henvisning til tæven

• #22   3. sep 2013 Vi kører med temaer - først lakrids-kuldet, dernæst X-Men kuldet og nu Jordens Børn kuldet smiley Vi syntes det var lidt for trivielt med A, B, C osv..

• #23   3. sep 2013 Der er en fci kennel der hedder Skovro, så hvis det er hvalpe med DKK tavle må de vel ikke hedde SkovRoh da det ligger for meget op ad et købt kennelnavn?

• #25   3. sep 2013 Så RohSkov da smiley

• #26   3. sep 2013 Nå, så lærte jeg noget nyt :))

• #27   4. sep 2013 Nej kennelen hedder staffroyal

• #28   4. sep 2013 Jeg synes at du skal søge de navne du ønsker. Du får meget hurtigt besked på om de er acceptable. Vi har kennelmærket SOJUS og ved sidste kuld ville jeg give alle hvalpene navne efter vintergækker på Latin (Galanthus) Altså Sojus Galanthus Gracilis, Sojus Galanthus ...... osv. Dette var ikke tilladt da Galanthus går igen og muligvis er et registreret kennelnavn. Det blev så andre forårsblomster i stedet. Sojus Galanthus Gracilis, Sojus Scilla Siberica, Sojus Adonis Amurensis, Sojus Hepatica Nobilis etc. Vi bruger også temaer her. Vi laver så få hvalpe (max 1 kuld årligt), så jeg kan sagtens holde styr på hvem der er hvem;-)

• #29   4. sep 2013 Ja men er det ikke mange gange man skal sende det papir frem og tilbage med navne på

• #31   4. sep 2013 Hvor er det dejligt man kan få lidt hjælp her på nettet smiley

• #32   4. sep 2013 Haha Isabelle, hvor mange stambogsførte hunde tror du der kaldes det de hedder? Vores første hed Axantias Rex Rapid Of Werweise og hedder her 11½ år after stadig Magnus:-)
    Galanthus bor i Slovenien og hedder Gala. Adonis hedder Louie osv. Hvalpekøberne synes det er fedt med de navne og jeg synes det er så sjovt at finde på dem:-)

• #33   4. sep 2013 Anja vi registrerer via Hundeweb men jeg ved ikke om det er forbeholdt ejere af kennelnavn. Det er forholdsvis nyt og meget meget nemmere. Nu kan vi også vente til hvalpene er 5 uger modsat 3 uger tidligere. Jeg har så bare fået en mail fra registreringsafdelingen hvis der er indvendinger og de har fået mine rettelser retur. Dette er sket indenfor få timer. Vi har altid kun fået den bedste og hurtigste service man kan ønske sig:-)

• #34   4. sep 2013 Forresten, kan man se billeder af de små pus nogle steder?

• #35   4. sep 2013 Nu er jeg ikke opdrætter men hvalpekøber og jeg må tilstå at jeg altså foretrækker at de navne hvalpene har på deres stambøger rent faktisk er brugbare navne. Sådan at hunden ikke hedder noget helt andet i stambogen end hvad jeg kalder den. Når man bruger sin hund aktivt til hundesport så er det smart at der er en sammenhæng, da det ofte er stamnavn og ikke kaldenavn der står i katalogerne.
    Så min Levetofte's Daffy Dog kunne kaldes Daffy, Team Salskovs Coco Chanel kunne kaldes Coco og min Flottenheimer Perle kan kaldes Perle. Pt har jeg også en Merrymac Just a Hurricane. Her har man brugt dele af faderens navn (Tralees Hurricane Kid) i nogle af hvalpenes navne og bevares det er da en fin tanke at man kan se noget om linier i navnet. Men altså der er ikke så meget af det der er anvendeligt til kaldenavn. Jeg kalder ham Stormy - det lugter da lidt af Hurricane. Men når jeg står til en prøve så er sammenhængen jo ikke så åbenlys; vi kender jo hinandens hunde på kaldenavnene.
    Med Perle fik jeg faktisk selv lov at komme med navneforslag og det blev så Perle jeg fik smiley
    Jeg ved godt at de lange navne er flashy og gør sig godt på papir, men altså please lad en del af navnet være noget man godt kan bruge som kaldenavn smiley

• #36   4. sep 2013 Jeg vælger også navne som hvalpekøberne kan bruge i hverdagen.
    Så er der nogle hvalpekøbere der vælger at kalde dem noget helt andet, fordi de har forelsket sig i et særligt navn, men mange vælger at beholde navnet de har på stamtavlen.

A-kuldet ved mig: Joy de Vies Asmus og Joy de Vies Austin, de hedder begge Asmus og Austin.
    B-kuldet: Joy de Vies Baldur, Joy de Vies Bertel og Joy de Vies Blenda.
    Blenda hedder nu Frigg, Baldur hedder Buster og Bertel hedder stadig Bertel.

Temaet ved mig er gamle nordiske navne, og så skriver jeg betyndingen af hver navn og prøver at få passet navnet til hver hvalp. F.eks. Betyser Austin "stor og stærk" og Asmus "elsket".

• #37   4. sep 2013 Altså, vi har da også flere der trods et ok nemt tavlenavn har valgt at kalde hunden noget helt andet!
    Talut fx. kommer nok til at hedde Blis smiley
    Joplaya eller Tholie kommer til at hedde Thea..
    Cypher hedder Kato
    Gambit hedder Cypher..
    Oliwia hedder Ollie
    Qikki hedder Qira
    Rotella hedder Stella
    Salmiakki hedder Liva..
    Markeno eller Jondalar kommer til at hedde Baloo

Så vores hvalpekøbere (og os) har da alligevel valgt noget, de altså synes passede bedre smiley

• #38   4. sep 2013 Ingen af mine hunde hedder noget af det de hedder på stamtavlen og det har da ALDRIG været noget jeg har savnet end sige haft brug for. Vi udstiller rigtig meget og der er det jo ligegyldigt. Mine 2 første hunde som var Karry Blue Terriers, brugte jeg til udstilling og lydighedsprøver. De hed Blåskægs Molly Malone og Blåskægs jet-Z. De blev kaldt Sisse og Mads. Jeg har aldrig følt at det var et problem i forhold til prøver.
    Mette Marie du kunne da have kaldt din Svensker for Justy;-)

• #39   4. sep 2013 Der er jo mange, der bruger A-B-C til deres hvalpenavne, men man kan også tage et tema. For eksempel:

Romerske/græske guder og helte
    Drikkevarer
    Kunstnere indenfor en bestemt genre
    Danske navne
    Tøjmærker / modehuse / designere

Der er utallige muligheder. Du kan også slå den dato, de bliver født, op i en hvem-hvad-hvor-bog og se, hvad der er sket på den dag for X antal år tilbage og give dem et navn med betydning for deres fødselsdag.

Du kan også kalde dem nogle navne der relaterer til noget musik du kan lide. Hvis du kan lide Elvis, så brug hans families navne eller andre navne, der optræder i Elvis' historie.

Jeg synes, det er sødt, når man ikke er en decideret kennel at vælge lidt mere personlige navne eller navne indenfor et emne istedet for efter bogstav. Det virker så masseproduktionsagtigt.

• #40   4. sep 2013 @Louise. Jeg har så ofte oplevet at skulle ind efter 'hullabadullahuset et eller andet' ( smiley ). Gad vide hvilken en af Border Collierne der er ? Her havde det været rart om der var et eller andet genkendeligt smiley
    Min svensker blev allerde kaldt Storm da jeg hentede ham. Det kunne jeg ikke rigtig udtale på svenske så derfor blev han til Stormy smiley
    Men altså jeg har bare en bøn om at lade i det mindste en del af hvalpens navn være et 'rigtigt' navn, man kan bruge smiley

• #41   4. sep 2013 Jeg kan sagtens følge dig. Vi havde engang en BIS-placering på en af DTK's udstillinger i Jylland og speakeren havde store problemer med at udtale Magnus' navn og mente det var noget nemmere dengang hundene hed Fido smiley
    Vores første kuld hed noget med Moon og det er fordi vores kennelnavn er Sojus, som jo er kapslen til feks ISS og har altså noget med rummet at gøre. Vi havde saledes en Once In A Blue Moon, It's Only a Papermoon, How High The Moon og Fly Me To The Moon. 2. kuld var noget med Sun: Lady Sunshine, Here Comes The Sun, Good Morning Sunshine og House of The Rising Sun. Sidstnævnte er Eton og ejerne valgte selv stambogsnavn og kaldenavn og disse 2 har intet med hinanden at gøre.
    Jeg synes det er drøn hyggeligt at finde på navnene og det er oftest noget der betyder noget for os. Vi har haft en Sky Conqueror og han bor i HongKong og det passer meget godt med at skulle flyve langt.
    Vores næste kuld bliver højst sandsynligt navngivet efter en totalt skør film som både min mand og jeg elsker. Der er en Chitty Chitty Bang Bang og en Truly Scrumpsious blandt andre. Man kan da ofte finde en forkortelse af navnene eller udtalen kan ændres. Men det rykker ikke ved at jeg ikke mener at det er vigtigt. Vi er der helt åbne for at køberne kan være med til at præge navnene. Har vi et tema duer det jo ikke at vi pludselig har en Buller midt i det hele;-)
    Men stadig kan jeg godt se at det ind imellem kunne være nemmere hvis de hed det der står skrevet:-)

Kommentér på:
navne til hvalpekuld

Annonce