{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
945 visninger | Oprettet:

Michelle K
Michelle K
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 6

HJÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen.
Jeg har en rigtig sød og smuk tøs som er Cairn Terrier, og jeg vil gerne have lavet nogle hvalpe på hende.
Men de hvalpe jeg vil have lavet på hende skal have stamtavle, så jeg skal ud og få gjort hende avlsgodkendt.
Men jeg ved ikke hvordan jeg gør? er der nogen herinde fra der kender reglerne og hvordan man gør? smiley
På forhånd tak for hjælpen smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  HJÆLP
  • #1   16. jun 2013 Du bør nok skrive hvad Klub det er i :o)

Tilføjer: også en mere sigende emne overskrift en anden gang, man tror jo den er helt galt når der står "Hjælp".

• #2   16. jun 2013 1. Skriv en sigende overskrift. smiley

2. Hvilken klub er hun i? Nu kender jeg ikke så meget til carin terrie, men få hende undersøgt få race relateret sygedomme (patella, øje)
    Det vil jeg umiddelbart mene, er vigtig end alvsgodekendelse smiley

• Michelle K
    Michelle K Tilmeldt:
    jun 2013

#3   16. jun 2013 Undskyld jeg er helt ny herinde smiley
    Hun er i dansk kennel klub.

• Michelle K
    Michelle K Tilmeldt:
    jun 2013

#5   16. jun 2013 Så det "eneste" man skal er faktisk bare at tage til en udstilling og få gode resultater? smiley

• #6   16. jun 2013 Ja for at få:

"For at få påtegningen ”Denne hund er avlet efter Dansk Terrier Klub’s og DKK’s avlsanbefalinger” på stambogen skal følgende være opfyldt:

1. Begge forældredyr skal før parring være præmieret på en FCI/DKK anerkendt udstilling med mindst Very Good eller være eksteriørgodkendt på et eksteriørarrangement."

Der er ikke udstillingspligt mere, men man bør/skal undersøge hunden for racerelaterede sydomme inden parring.

Hvis du ikke synes der er nok information kan du tage kontakt til klubben og høre hvordan og hvorledes :o)

• #7   16. jun 2013 Og hovsa hehe Velkommen herinde på HG, håber du bliver glad for at være her :o) et godt råd er at læse med Positive briller på, eller snuse rundt i forum og "lær" hvordan brugerne er herinde, og havde i tankerne at de fleste er her fordi de holder af hunde og vil bringe deres erfaringer videre når nogen spørger om noget, men de kan også havde en træls dag eller være træt af det samme og samme spørgsmål, så en god ting er at søge i forum før man opretter tråd, tit finder man sikkert det man søger :o)

• #8   16. jun 2013 Hvis hunden er købt ved en god opdrætter, er jeg sikker på opdrætteren osse gerne står til rådighed med hjælp og vejledning. Både nu her i forbindelse med avlsgodkendelse men osse når i når til drægtighed, fødsel osv smiley

• Michelle K
    Michelle K Tilmeldt:
    jun 2013

#9   16. jun 2013 Tusind tak for hjælpen, og den store høflighed smiley
    Nu ved jeg alt hvad jeg skal vide smiley

• #10   16. jun 2013 Det var så lidt :o)

• Michelle K
    Michelle K Tilmeldt:
    jun 2013

#11   16. jun 2013 smiley

• #12   16. jun 2013 Jeg kan se, Aino og Michelle har givet dig supergode råd og svar, så jeg vil nøjes med at ønske dig velkommen og held og lykke med dine planer smiley

• #13   16. jun 2013 Hej Michelle.

Velkommen på Hundegalleri.

Hvor gammen er din Cairn pige?

Er du medlem af DKK? Og er du medlem af Specialklubben?

Du skal endelig ikke tøve med at kontakte din specialklub med eventuelle spørgsmål du har omkring avlsklargøring af din tæve, og efterfølgende spørgsmål omkring valg af hanhund, brug af hundeweb til det, råd og vejledning osv osv.
    Eventuelt finde en opdrætter, hvis ikke din egen opdrætter af din tæve (!!) til at vejleder dig.

Langt de fleste DKK opdrættere, og i hvert fald specialklubben og DKK selv, står altid klar til at hjælpe nye opdrættere.
    Det er vigtigt at komme godt fra start som ny opdrætter og få brugt alle de erfaringer andre har gjort sig.

Her er linket til din specialklub:
    http://www.dansk-terrier-klub.dk/Default.asp?PageID=62&Lang=Dk

Og herunder den officielle side for cairn terrier:
    http://www.cairn-terrier.dk/

Fik du svar på hvad du spurgte om, eller er du stadig i tvivl om noget? smiley

• Michelle K
    Michelle K Tilmeldt:
    jun 2013

#14   17. jun 2013 Tusind tak Karina smiley
    Hun er to år gammel, og er verdens bedste hund! hehe.
    Ja jeg er medlem af DKK, og jeg fik svaret på det jeg ville have svaret på smiley
    Tak

• #15   17. jun 2013 Nu hvor alt der skal siges er sagt, vil jeg da også bare ønske dig velkommen smiley

Det er et rigtig hyggeligt sted, hvor der altid er hjælp og gode råd at hente, man lærer en hel masse af at være herinde.

Men som aino siger, husk de positive briller smiley

• Michelle K
    Michelle K Tilmeldt:
    jun 2013

#16   17. jun 2013 Man kan kun være positiv når i alle skriver og er så søde og hjælpsomme smiley

• #17   17. jun 2013 Hahaha du skulle lige havde prøvet at skrive f.eks. "Min tæve føder - hjælp" så går det galt, især hvis man ikke har søgt viden om sådan ting inden man parre ;o)

• #18   17. jun 2013 På nettet skulle der gerne være en pdf "Hvalpe På Vej af Birgitte Schjøth" du kan hente ned og læse.

• #19   17. jun 2013 Nej det er rigtigt smiley dog kan folk have en lidt dum dag nogle gange, og man kan let misforstå hinanden. Men når man bare husker på det, så er det et rigtig godt sted.

Jeg skulle også lige vænne mig til nogle af måderne folk er på herinde da jeg kom herind, men når man først har fundet ud af at folk ikke mener det ondt, så får man så meget hjælp og sjove tråde smiley

• #20   17. jun 2013 Det er det nemlig :o)

• #21   17. jun 2013 Jamen, jeg vil så bare nøjes med at sige Velkommen smiley

• #22   17. jun 2013 super Michelle; god alder at gå igang med trin 1: avlsklargøring.
    Hvis tæven så viser sig egnet til avl, så kommer det endnu sjovere trin, nemlig trin 2: indsamling af viden omkring avl.

Jeg tænkte dengang med mit A-kuld: jeg vil lige have mit første kuld, og så se om det her opdræt er noget for mig, hvis det er det, så vil jeg tage opdrætteruddannelsen.
    Det viste sig så, at det avl i hvert fald var noget for mig.
    Og så tog jeg opdrætteruddannelsen.
    Og hold da op hvor var der bare meget viden jeg ville ønske jag havde haft ved mit A-kuld!!
    Så hvis din tæve er avlsmateriale, og du vælger at begynde opdræt med et kuld, så vil jeg VARMT anbefale dig DKKs opdrætteruddanelse. Det koster 500kr pr modul.
    Derudover så bogen af Hanne Mathiessen "Opdræt med omhu og omtanke" - et must!

God fornøjelse. smiley

• #23   17. jun 2013 Jamen jeg hopper med alle de andre, og kan ikke råde dig bedre, end der allerede er blevet gjort. Så jeg vil også bare ønske dig velkommen!:)

• #24   17. jun 2013 Hvis jeg var dig så ville jeg få bedømt hunden på i hvert fald 3 udstillinger af 3 forskellige dommere med speciale race. Er alle tre dommere enige i at din hund er god nok, så go fore it :). Hvis alle tre er enige i at din hund ikke er egnet til avl, så lad være. Ganske vist er udseendet ikke alt, men der er ingen grund til at avle på ikke-racetypiske hunde. smiley

Kommentér på:
HJÆLP

Annonce