1.372 visninger
|
Oprettet:
Chihuahua Kennel. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg ønsker at købe en fremtidig avls og udstillings chihuahua.
Den skal naturligvis være med stamtavle, og være fra en god kennel.
Har i hundemennesker nogle gode anbefalinger til kenneler??
VH
Ella
mar 2011
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3
jun 2005
Følger: 10 Følgere: 71 Hunde: 1 Emner: 18 Svar: 691
Ingen grund til vi anbefaler en masse i feks DRU, hvis det er DKK du ønsker
aug 2012
Følger: 17 Følgere: 19 Hunde: 10 Emner: 15 Svar: 298
Der er lige så mange meninger om hvilken opdrætter der er bedst som der er hvalpe køber.
mar 2011
Skal nemlig fra Vejle af ..
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
aug 2012
Følger: 17 Følgere: 19 Hunde: 10 Emner: 15 Svar: 298
Det er muligt, ved dog ikke hvordan og hvor ledes fra Jylland?
Evt. er der også udstilling i Vejen d.15/6. Det er en DKK udstilling.
mar 2011
Tak for svar
feb 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 219
Meld dig eventuelt ind i disse gruppe på facebook. Der er mange chihuahuaopdrættere, og ud fra det kan du jo danne dig et personligt indtryk.
https://www.facebook.com/groups/266041560160258/
https://www.facebook.com/groups/chihuahuamedogudentavle/
feb 2013
Følger: 1 Følgere: 1 Hunde: 3 Emner: 2 Svar: 219
jun 2010
Følger: 8 Følgere: 6 Hunde: 3 Emner: 104 Svar: 5.037
Men som andre også har sagt. Du kan aldrig være sikker på at en hvalp udvikler sig helt som ønsket. Så vil du være sikker på en udstillings/avls tæve skal du nok ud i at købe en voksen og uden tvivl dyr hund.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 552 Svar: 31.069
Der hvor jeg har Reiki fra, sælger de som tommelfingerregel ikke til unge under 25. Men jeg (og osse en anden bruger herindefra) har fået lov at få hund derfra alligevel, efter besøg og samtale. Det er, hos de fleste opdrættere, ikke en ufravigelig regel, men "bare" et udgangspunkt hvor undtagelser kan laves ved rette køber.
Med det sagt: jeg ville ikke gå efter en bestemt opdrætter, men istedet finde ud af nøjagtigt hvilke kriterier jeg vil gå efter. Altså sind, eksteriør osv. og så finde linier der stemmer overens med de kriterier, og herefter finde opdrættere der har de linier -og som self giver hvalpene en ordentlig opvækst
nov 2012
Følger: 94 Følgere: 216 Hunde: 4 Emner: 285 Svar: 8.249
Det med at de ikke vil sælge til en på 18. er da direkte løgn. Det kan godt være der er nogle der ikke vil, og der er nogle hvor det tager lidt ekstra tid at få lov, men hun kan altså sagtens få sig en god udstillings chihuahua bare fordi hun er ung.
Og jeg tænker at hvis hun virkelig går op i det, som det godt kan lyde til, virkelig vil arbejde med at få en god udstillingshund, tage den med på udstillinger og generelt gøre noget ud af den, som jo er hvad hun søger, kan jeg virkelig ikke se hvorfor en opdrætter ikke ville sælge til hende.
Til ts: Det er som de andre siger, aldrig helt sikkert hvordan en hvalp udvikler sig, så hvis du vil være 100% sikker på en god udstillings og avlshund er det voksne hunde du skal gå efter. Men som Michelle siger, find ud af hvad dine krav er og hvilke linjer osv du synes er interessante, derefter kan du begynde at finde de opdrættere der køre de linjer, og så få dig en god snak med nogle forskellige. Så finder du både ud af om hundene er noget for dig, men også om kemien mellem dig og opdrætter er god. Det er nemlig en god ting og stor hjælp hvis man har en opdrætter man er glad for på sidelinjen. Især hvis udstilling og avl er nyt for dig.
og så vil jeg bare sige held og lykke. håber det hele kommer til at gå godt
Chihuahua Kennel.