{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.372 visninger | Oprettet:

Ella R
Ella R
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 3

Chihuahua Kennel. {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg ønsker at købe en fremtidig avls og udstillings chihuahua.
Den skal naturligvis være med stamtavle, og være fra en god kennel.

Har i hundemennesker nogle gode anbefalinger til kenneler??

VH
Ella

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Chihuahua Kennel.
  • Ella R
    Ella R Tilmeldt:
    mar 2011

#3   24. maj 2013 Ja Ballet Slippers, Studere også selv, men vil gerne have lidt gode råd, om der er nogle man skal holde sig fra, ovs smiley

• #5   25. maj 2013 Hvilken tavle?
    Ingen grund til vi anbefaler en masse i feks DRU, hvis det er DKK du ønsker smiley

• #6   25. maj 2013 Hvis du er på udkig efter en DKK/FCI Chihuahua, så kig forbi Gørlev hallen i morgen/Søndag hvor KSS (special klub under DKK) afholder udstilling, kig efter den type du søger og tag evt. kontakt til ejeren når de har været i ringen.

Der er lige så mange meninger om hvilken opdrætter der er bedst som der er hvalpe køber.

• Ella R
    Ella R Tilmeldt:
    mar 2011

#7   25. maj 2013 Hvornår starter denne udstilling i Gørlev hallen og er det til at komme dertil med offentlig transport??
    Skal nemlig fra Vejle af ..

• #8   25. maj 2013 ved ikke hvor du er fra, men hvis du ønsker dru er der så vidt jeg ved udstilling i ejstrupholm (jylland) i morgen.. der står mere på deres hjemmeside: dru.dk

• #9   25. maj 2013 Udstillingen starter kl.10 og chihuahua'erne er på først.
    Det er muligt, ved dog ikke hvordan og hvor ledes fra Jylland?

Evt. er der også udstilling i Vejen d.15/6. Det er en DKK udstilling.

• Ella R
    Ella R Tilmeldt:
    mar 2011

#10   25. maj 2013 Tak, så venter jeg til den i Vejen smiley
    Tak for svar smiley

• #11   25. maj 2013 Kan absolut anbefale Kennel Sweet Chihuahua (DDH). Manzanas chihuahua virker også som et godt sted (DRU).

Meld dig eventuelt ind i disse gruppe på facebook. Der er mange chihuahuaopdrættere, og ud fra det kan du jo danne dig et personligt indtryk.

https://www.facebook.com/groups/266041560160258/

https://www.facebook.com/groups/chihuahuamedogudentavle/

• #12   25. maj 2013 Det skal dog lige siges, at du aldrig kan vide, hvordan en hvalp udvikler sig, og de fleste hvalpe bliver solgt som familiehunde. Det er altid et sats at købe en hvalp. En voksen, perfekt hund kan man være heldig at finde, men prisen er ofte derefter.

• #14   25. maj 2013 Limitless: Hvorfor dog ikke? Der er mange gode Chi opdrættere i DK så vidt jeg ved. Den udtalelse kunne jeg godt tænke mig lidt uddybet.

Men som andre også har sagt. Du kan aldrig være sikker på at en hvalp udvikler sig helt som ønsket. Så vil du være sikker på en udstillings/avls tæve skal du nok ud i at købe en voksen og uden tvivl dyr hund.

• #17   25. maj 2013 det var da noget pjat limitless -man kan altså sagtens finde opdrættere der vil sælge til en selvom man er ung. Man skal bare forberede sig på at en del af dem nok vil være afvisende til de har overbevist sig om at man er opgaven voksen.

Der hvor jeg har Reiki fra, sælger de som tommelfingerregel ikke til unge under 25. Men jeg (og osse en anden bruger herindefra) har fået lov at få hund derfra alligevel, efter besøg og samtale. Det er, hos de fleste opdrættere, ikke en ufravigelig regel, men "bare" et udgangspunkt hvor undtagelser kan laves ved rette køber.

Med det sagt: jeg ville ikke gå efter en bestemt opdrætter, men istedet finde ud af nøjagtigt hvilke kriterier jeg vil gå efter. Altså sind, eksteriør osv. og så finde linier der stemmer overens med de kriterier, og herefter finde opdrættere der har de linier -og som self giver hvalpene en ordentlig opvækst

• #18   25. maj 2013 Limitless for det første får de danske opdrættere altså også udenlandsk blod ind engang imellem, så det med at der skal nyt blod ind kommer der jo allerede. Så hun kan altså sagtens få en god hund i DK..

Det med at de ikke vil sælge til en på 18. er da direkte løgn. Det kan godt være der er nogle der ikke vil, og der er nogle hvor det tager lidt ekstra tid at få lov, men hun kan altså sagtens få sig en god udstillings chihuahua bare fordi hun er ung.

Og jeg tænker at hvis hun virkelig går op i det, som det godt kan lyde til, virkelig vil arbejde med at få en god udstillingshund, tage den med på udstillinger og generelt gøre noget ud af den, som jo er hvad hun søger, kan jeg virkelig ikke se hvorfor en opdrætter ikke ville sælge til hende.

Til ts: Det er som de andre siger, aldrig helt sikkert hvordan en hvalp udvikler sig, så hvis du vil være 100% sikker på en god udstillings og avlshund er det voksne hunde du skal gå efter. Men som Michelle siger, find ud af hvad dine krav er og hvilke linjer osv du synes er interessante, derefter kan du begynde at finde de opdrættere der køre de linjer, og så få dig en god snak med nogle forskellige. Så finder du både ud af om hundene er noget for dig, men også om kemien mellem dig og opdrætter er god. Det er nemlig en god ting og stor hjælp hvis man har en opdrætter man er glad for på sidelinjen. Især hvis udstilling og avl er nyt for dig.

og så vil jeg bare sige held og lykke. håber det hele kommer til at gå godt smiley

Kommentér på:
Chihuahua Kennel.

Annonce