PennHip pris (foto + vurdering) og hvor? PennHip pris (foto + vurdering) og hvor?
Min kæreste og jeg har en hund vi gerne vil have PennHip'et (især fordi vi lige har mistet vores anden hund til HD og vi ikke kan overskue usikkerheden over ikke at vide og at skulle have en syg hund mere (især fordi hunden endnu ikke er gammel og jeg nu er lidt bange for at knytte mig for meget til hende)
Vi kan ikke finde så mange priser så vi håber der er nogen herinde der er villige til at dele hvad de har betalt og hvor så vi har en ide om hvor vi kan få det gjort.
Vi har f.eks. fundet en pris på mere end hvad jeg gav for prisen sidste år af HD og AD fotografering inkl. medicin (og det her er så UDEN medicin), det kan jeg ikke forstå skulle være meget anderledes i priser - pg så var prisen på de foto jeg fik taget ikke engang billige.
Vil i ikke være søde at hjælpe os?
maj 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 1 Emner: 116 Svar: 1.404
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.769
Hvorfor bruge Penn-hip i stedet for alm HD røntgen? Er det andet bedre?
nov 2012
Følger: 11 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 26 Svar: 768
maj 2008
maj 2013
Følger: 1 Emner: 2 Svar: 38
mar 2009
Følger: 67 Følgere: 134 Hunde: 9 Annoncer: 1 Emner: 158 Svar: 12.769
maj 2008
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
maj 2008
Følger: 28 Følgere: 26 Hunde: 6 Emner: 374 Svar: 2.882
PennHIP står for ”University of Pennsylvania Hip Improvenment Program” Teknikke består i at vurdere kvaliteten af hundens hofte, samt måle hundens slaphed hofteledet. Teknikken måles ikke i A B C D og E som almindelig HD, men måles i DI (Distraktions Index) En anden stor fordel er at allerede ved 16 ugers alderen kan hunden PennHIPes, med samme resultat som den ville få når den bliver ældre. Resultat reporters i værdig 0 til 1,0 hvor 0 er de strammeste hofter del af skalaen, Race gennemsnittet beregnes 2 gang om året i takt med at nye bedømmelser, skalaen med middeværdig og løshedsprocenter vil derfor ændre sig hele tiden, så det er DI værdigen som er vigtig. Gennemsnit er derfor varierer fra race til race.
F.esk i min race har klubben i Sverige startet en forskning på dette område, og har er en hund Alm. hd fotograferet med A hofter og på pennhip der ligger den i den dårligste del af skalen, som højeste sandsynlig vil give løshed senere... og denne hunde skulle have været brugt i avl.
maj 2008
PennHip pris (foto + vurdering) og hvor?