2.082 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 25 Svar

Fødsels "liste" Fødsels "liste"

Hej allesammen
Jeg har siddet og tænkt her til aften og fik lavet en liste over hvad jeg har og skal købe til Lilo's fødsel.

Et termometer
engangs handsker
en saks
en klemme/saks
kraftig sytråd
gummisprøjte
klude
håndklæder
køkkenruller
aviser
en vægt
en noteringsblok/lister
en varmepude til rådighed

Er der noget jeg mangler som I normalt bruger?

Jeg snakkede med dyrlægen omkring puppybooster etc. og hun sagde at hvis der var noget med hverken tæve eller hvalpe ringede jeg og at hun så ville komme ud (hun har service 24/7).

Spørgsmål til jer:
- Hvor finder jeg sådan en klemme/saks?
- Modermælks erstatning - jeg har søgt på nettet og kan kun finde store bøtter (500g.)! Jeg tænkte hvis man nu får brug får modermælks erstatning, er det så noget dyrlægen som regel har som en start?
- I "hvalpe på vej" læser jeg at der også er en god ide at have eksplorationscreme liggende, men hvad bruges dette til? Når dyrlægen kommer og undersøger eller er det hvis man selv ville stimulere veerne (altså hvis der ikke sker noget)

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Fødsels "liste"
  • #1   23. mar 2013 Rikke
    Det ville så være til hvis tæven ikke selv bider navlestrengen over, og at man så selv klipper og skal "lukke den af"
    Det var også derfor klemmer eller sådan en klemmesaks ville være mere nyttig, men jeg synes ikke rigtig jeg kan finde noget på nettet

• #2   23. mar 2013 eksplorationscreme = glidecreme smiley
    Til smørelse eller hvis man er nødt til at give en hånd med smiley går jeg udfra? Sådan er det da ved andre fødsler så vil gætte på at det er det samme her smiley

• #4   23. mar 2013 . Kat .
    Det regnede jeg også med, nu er det min første hundefødsel så skulle lige være sikker, dog hvis jeg føler der er noget der ikke gå efter bogen bliver dyrlægen kontaktet.

• #5   23. mar 2013 Ulla M
    Mange tak! Med lidt søgning fandt jeg frem til en PEAN-saks - er det sådan en der menes? smiley

• #7   24. mar 2013 Ulla M
    Såsom denne:
    http://www.vilofarm.dk/shop.php?action=2&varenr=1073&shop=vilo&menu=580&fold_cat=1

• #10   24. mar 2013 Ulla M
    Fedt! Så slipper jeg for at skulle betale porto - mange tak smiley

Abomination ...
    Snakkede frem og tilbage med dyrlægen om dette og fik samme svar som med puppyboost at jeg bare skulle ringe hvis der er noget abnormt ved fødsel og så tager hun det hele med smiley Jeg kontakter uanset forløb dyrlægen indenfor 24 timer efter fødsel for at få tjek

• #12   24. mar 2013 Abomination
    jeg har faktisk allerede købt et sutteflaskesæt som jeg i tanke om, og har lige fundet noget modelmælks erstatning i en mindre mængde til en okay pris:
    http://www.bigbullies.dk/Shop/hvalpe-tid-/esbilac-modermaelk-erstatning-325-ml.aspx

Tænkte bare det var åndssvagt at købe 500 g. for omkring 250-299 kr. hvis dyrlægen lå inde med lidt til en start hvis det skulle være aktuelt.

Har besluttet mig for at købe noget puppyboost med (just in case!)

• #14   24. mar 2013 Abomination
    Jeg har valgt bevidst ikke at købe kalk da jeg har hørt det ikke lige er for nybegyndere.. Lilo er kommet på RC starter for et par uger siden, så pt. burde hun have al energi og tilskud som der er brug for, ellers kan dyrlægen jo altid tilkaldes smiley

• #15   24. mar 2013 puha lyder næsten som om du skal udføre et planlagt kejsersnit;)

Anyway har du overvejet en varmemåtte til hvalpene efterfølgende. Min veninde har sådan en til hendes nuværende kuld , med stor succes.

• #16   24. mar 2013 smiley jeg har bare masser af håndklæder, køkkenrulle og et termometer samt varm kaffe til jordmoderen smiley

• #17   24. mar 2013 Modermælkserstatning skal være flydende, ikke det pulver. Det forstopper.

• #19   24. mar 2013 masser af håndklæder, og så en næsesuger. smiley

• #20   24. mar 2013 Wetbeds ville jeg også prioterere. Og at have diverse tilskud klar hjemme. Puppyboost og energi til hvis fødslen trækker ud. En dåse mælkeerstatning koster under 100kr og kan være god at have hvis der er mange hvalpe og det er en weekendfødsel

• #21   24. mar 2013 Måske et lufttermometer til at måle temperaturen i hvalpekassen. Jeg havde en fra fryseren liggende. Så jeg kunne holde temperaturen konstant

• #22   24. mar 2013 Jeg fristes til et lille stille fnis, det er en helt almindelig hundefødsel vi snakker om;) sker der noget uforudset er dyrlægen et opkald væk;)

• #23   24. mar 2013 Bodil
    Åh ja jeg VED godt jeg har en masse ting på listen som jeg højst sandsynligt ikke får brug for, men nu er det første gang og vil gerne have alt tænkeligt parat smiley

Tak for jeres indslag!
    Kan se der er lidt jeg har glemt at skrive på for jeg HAR allerede købt 2 stk dejlige wetbeds til fødekassen og har varmepuden smiley der er også sådan en "næsesuger" på listen tror bare jeg kom til at kalde det for en gummisprøjte smiley

Der blev også indkøbt puppyboost igår aftes

Malene
    Det link fra bigbullies jeg har overfor er det modermælks erstatning jeg har købt, men det virker da også flydende når det er på dåse? Tak for tippet smiley

• #24   24. mar 2013 Ginne
    Det var en god ide, har et i køleskabet! Jeg har med vilje placeret Fødekassen tæt på en radiator så jeg kan regulere temperaturen efter behov

• #25   24. mar 2013 jeg havde også bare det helt store linet op.
    Og afsted gik det til dyrlægen da presseveerne stoppede, og det blev da også til et kejsersnit.
    Så jeg fik ikke brugt hverken håndklæder eller noget af alt det der var handlet ind.

Og der var da også nogle stykker der nærmest grinede af alt det som stod klar til den hundefødsel, og nærmest fandt mig pylret og overdrevet...
    Men skulle der ske noget, så ville jeg være klar, og jeg er ligeglad om folk finder det overdrevent, in worst case scenario, så vil jeg være den der griner højest og sidst!

• #26   24. mar 2013 jeg havde forresten både "Hvalpeopdræt med omhu og omtanke" samt "hvalpe på vej" liggende på bordet ved siden af under hele forløbet.

Og så noget til eventuelt at markere hvalpene hvis de ligner meget hinanden.

• #27   24. mar 2013 Karina
    Dejligt! Jeg har det på præcis samme måde!! Havde du så forberedt noget jeg ikke har tænkt på? smiley

• #28   24. mar 2013 Jeg har faktisk læst dem begge og har allerede printet fødselsforløbet ud fra "hvalpe på vej" og sat i "føde"mappen smiley
    Nu kommer der jo (forhåbentlig) ikke så mange, men det er en god ide! Hvad brugte du?

• #29   24. mar 2013 http://www.kennel-joydevie.dk/A-kuldet/#IMG_9083.JPG

Tror din liste er meget den samme som min. smiley

Jeg havde købt noget almindeligt druesukker og som min tæve fik nogle stykker af opløst i vand da hun gik igang med presseveer.

Det jeg nåede mest af inden kejsersnittet, det var at forberede min tæve til fødsel.

Så hun fik kalktabletter og druesukker som kan købes i håndkøb på apoteket.
    Men kun lige op til fødsel som et ekstra power boost.

Den pakke der ligger under saksen og sytråden, det er små garn-ruller i forskellige farver som jeg kunne bruge til at markere hvalpene med.
    Men da det kun blev til to hvalpe, og den ene havde hvidt på sig, så var det ikke noget problem at se forskel.

• #30   24. mar 2013 Oh ja markeringsting.. Jeg bruget en pen og gav hver af hannerne en plet et bestemt sted på kroppen. Tæven gav sig selv - hun var stor og rund og eneste tøs smiley

• #31   24. mar 2013 Super!!
    Jeg var/er megt i tvivl om kalk, nogle giver og andre ikke.. Men tør næsten ikke selv og har dyrlægen 20 min væk så

• #32   24. mar 2013 Nogle giver kalk flere dage før fødsel for at opbygge kalk i tæven, men studier viser at dette gør, at tævens egen produktion af kalk bliver tilsvarende mindre. Så det er ikke en god ide.
    Derimod at købe Sandoz kalktabletter og så opløse dette i vand og give det lige op til selve fødslen og mellem hvalpene kommer om muligt, det er bare super.
    Det gør ikke at tævens egen kalkproduktion går ned og det kan forebygge kalkchok.
    Så det kan jeg varmt anbefale.

Kommentér på:
Fødsels "liste"

Annonce