{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.240 visninger | Oprettet:

Tæve vil ikke hvalpe længere {{forumTopicSubject}}

Vores tæves hvalpe er nu 7 uger i lørdags og de sidste to-tre dage vil hun dem på ingen måde.
Hun knurrer af dem og bider sågar hvis ikke hun lige har muligheden for at komme væk. Hun vil helst være så langt væk fra dem som muligt og skynder sig væk fra dem.
De sidste 7-10 dage før dette har hun gidet dem mindre og mindre og har kun ville være ved dem 3-5 gange om dagen og ikke mere end en time ad gangen.
Er det normalt at hun lader den klare sig selv allerede?
De blir så glade hver gang de ser hende, men hun blir bare sur. De prøver nogle gange stadig at få mælk fra hende og det vil hun slet ikke nu og kan især finde på at bide dem hvis de prøver på det.
Hvalpene spiser selv og drikker selv, suser rundt og ser ikke ud til at mangle noget.

Men er det normalt at hun ligefrem bider dem og helst intet tid vil være sammen med dem allerede nu?
Ved hendes sidste kuld husker jeg slet ikke at det var så slemt

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tæve vil ikke hvalpe længere
  • #1   15. jan 2013 Nogle tæver reagere sådan, men jeg ville nok overveje om hun skulle have hvalpe igen. Jeg ville ikke lave flere hvalpe på hende smiley Men jeg ved self ikke hvad jeres planer er, men hvis i skal lave flere på hende, så overvej det lige en ekstra gang smiley

• #2   15. jan 2013 Desværre er det ikke noget jeg bestemmer da hun er udstationeret og jeg tror ikke det ændrer på noget hvad jeg sir om hun skal have flere hvalpe eller ej smiley

• #3   15. jan 2013 Men nogen der ved hvorfor hun gør sådan eller har oplevet det selv?

• #6   15. jan 2013 Mon ikke bare hun markerer, hun bider dem vel næppe alvorligt - det ville lyde mærkeligt.
    Det er ikke unormalt, at tæverne kan blive godt og grundigt trætte af deres hvalpe sidst i hvalpetiden, specielt hvis det er et stort kuld, ved ikke hvad dette er.
    Hun skal som Krumme også siger have muligheden for at gå til og fra dem, tilbringe mere og mere af tiden væk fra hvalpene, fravænning ganske som det ville foregå i naturen.
    Men bider hun dem rigtigt, så skal hun ikke have flere hvalpe, for det er en karakterbrist.

• #7   15. jan 2013 Hun har også muligheden for at komme væk hvis hun vil.. Men de er tre og hun er lidt dum til at lade sig trænge op i en krog smiley jeg synes bare det er mærkeligt når der går en hel dag uden hun har været ved dem.. Sådan var hun bestemt ikke ved sidste kuld smiley
    Hun knurrer eller bider ikke fra sig uden grund. Kun hvis de trænger hende op eller lign.
    Men så må vi jo bare lege med hvalpene når hun ikke vil smiley og det har vi bestemt heller ikke noget imod smiley bruger al deres vågne tid med dem smiley de er så kære smiley

• #8   15. jan 2013 er er helt normalt det samme gør min tæve. hun siger "nu er i store i skal til at være selvstændige".

hun bider vel ikke direkte er det ikke nærmere en markering. ?

• #9   15. jan 2013 Kirsten - nej hun bider dem ikke rigtigt eller så der sker noget. Pepsi er god som dagen er lang og har ingen karakterbrist når det kommer til sådan noget. Hun er blevet hevet rundt af små børn og har altid elsket det. Og aldrig gjort noget. Det er hun ALT for rolig og godmodig til smiley
    Men hvalpene de pyldret jo og de kan godt finde på at pibe og skrige op bare de bliver forskrækkede. Især den ene smiley

• #11   15. jan 2013 Nala - jo det er helt klar markering. Og hvis de ikke forstår det første gang (hvilket de ikke altid gør) så markerer hun tydeligere anden gang smiley

• #12   15. jan 2013 Pia - burde man ikke kunne se om der er betændelse bare ved at kigge? Men ellers skal vi til dyrlæge. Torsdag og så må vi lige høre der smiley

• #13   15. jan 2013 Jeg ville også bare være sikker på at det er normalt for jeg synes det var tidligt, men det kan jeg så forstå at det ikke er.. Men at det er helt iorden smiley

• #16   15. jan 2013 Inge - nå jamen så er vores hund ikke skør smiley hehe hun er bare som de andre hundemødre smiley

• #18   15. jan 2013 Det er en meget udbredt misforståelse, at "tæven ikke længere gider hvalpene", men det er en utroligt vigtig prægningsfase, hvor hun opdrager på dem, lærer dem hundesprog og gør dem mere og mere selvstændige. Og det skal man overhovedet ikke blande sig i.
    Hvis hun har mulighed for det, vil man også, fra de er 5-6 uger, kunne se, at hun fører dem ud på ture som bliver gradvist længere og længere. Altså gør dem trygge ved livet udenfor "hulen". I det hele taget lægger en god tæve et godt fundament ind i sine hvalpe, hvis hun altså bliver forstået rigtigt og får lov.
    Hvalpe har det desuden med at hyle forebyggende, hvilket kan få det til at lyde som om hun forsøger at myrde dem, men det er bare hvalpesprog der betyder: "Jeg har forstået, skæld ikke ud mere!"

• #19   15. jan 2013 Hun lyder helt normal af hvad jeg ved omkring det smiley

• #20   15. jan 2013 Marie..Jeg mener så efter alle mine år som opdrætter, at det er et menneskeskabt problem...Hos mig lære hvalpene utrolig meget af en tante og en hanhund, så aflastes ders mor også så hun fortsat er omkring dem indtil de flytter...Jeg er ret sikker på at min tæve ville flejne ud på dem hvis hun skulle opdrage dem alle 11, det er nemlig noget af en mundfuld. Og kigger jeg nærmere efter så lære hanhunden dem nogle andre ting end tæverne...

• #21   15. jan 2013 marietta - tak for en god beskrivelse smiley

• #23   15. jan 2013 pia - jamen vi har skam heller ikke blandet os i det overhovedet smiley
    Ville bare være sikker på det var helt okay fordi jeg synes hun er mere hård ved dem og starter med det meget tidligere denne gang smiley

• #24   15. jan 2013 Hun er bare blevet en mere "rutineret" hundemor, griner......

Kommentér på:
Tæve vil ikke hvalpe længere

Annonce