{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

tempreatur fald {{forumTopicSubject}}

hej jeg har en tæve der er 60 dage henne i dag
hendes temp. var i går 38,1 og her til aften i dag har den lagt på 36,9 36,7 og 37,4 med nogen timers intervald. hun går lidt frem og tilbage mellem køkken og stue, ville pludelig lege med vores han hund og hoppede rundt omkring ham men det plejer hun nu aldrig og gøre normalt går hun bare stille rundt. i går halsede hun lidt men holdte op igen efter et par min. hun har ikke gravedet så meget i hendes føde kasse og det gjorde hun sidst hun hade hvalpe da fødslen var lige om hjørnet.

hvad tror i ? er fødslen inden for de næste 24 timer eller kan det godt vare et par dage ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tempreatur fald
  • #1   21. okt 2012 har lige taget hendes temp. igen nu er den faldet lidt igen og ligger på 37,1

• #2   21. okt 2012 Hold øje med hende, men der kan sagtens gå et par dage, det er dog ret svært at sige med sikkerhed, det kan også være un pludselig går i gang smiley

• #3   21. okt 2012 Syntes da det lyder til at der snart kan ske noget, eller ihvertfald indenfor 24 timer...

• #4   21. okt 2012 tommelfingerreglen siger, at når temp har været 1 grad under det normale, så bør fødslen gå igang indenfor 24 timer, ellers bør man lige kontakte dyrlægen.

• #5   22. okt 2012 her til morgen måler hun 37,4 forstår ikke rigtig at den går ned af igen ? hun vil ikke spise hendes mad af skålen men vil gerne hvid jeg fodre hende med hånden ? hvad betyder det så lige smiley

• #6   22. okt 2012 Min Jackie's temperatur målte jeg ikke under 37, så det er ikke alle der er under 37.

Men din hunds har jo også været under, og den vil stige igen inden fødsel.

Men som platugler skriver, ellers lige kontakt dyrlægen. Og giv ham/hende de temperatur målinger du har foretaget, så kan de sikkert godt sige om de vil se jer... Eller sige alt er ok...

• #7   22. okt 2012 Men hvis du er i det mindste tvivl om din tæve har det ok, så forlang at de ser på hende.

• #8   22. okt 2012 du skal nok ikke presse hende til at spise, hvis hun går fra fodret er det helt normalt.
    ved du hvor mange hvalpe der er?

• #9   22. okt 2012 nej jeg ved ikke hvor mange der er. men kan ikke forstå at hendes temp. falder stiger og falder igen ? i morges var den 36,4 og er steget til 36,9 nu.

• #10   22. okt 2012 hvis der kun er en enkelt eller to kan tæven have svært ved at få kraftige nok veer.

Fanny lå under 37 et døgn, men der lå den stabilt, man siger at når temperaturen stiger, så skal tæven begynde fødslen, så vil råde dig til at kontakte din dyrlæge og høre om vedkommende synes tæven skal tjekkes

• #11   22. okt 2012 har snakket med min dyrelæge som siger jeg bare skal vente for hun har det helt fint. hun har helt sikkert over 2 nærmere 3-4 stk. ja når temp. stiger så skulle fødslen begynde inden 24 timer men derfor forstår jeg heller ikke hvorfor temp. er faldet igen og nu stiger den igen ??

• #12   22. okt 2012 hvor tit tager du temperaturen, du må ikke stresse hende, ved at tage temperaturen hele tiden.

• #13   22. okt 2012 nej det ved jeg derfor er jeg også stoppet med at tage den nu for hun begynte at ryste lidt når jeg tog den. har hunde pluk veer ? 2 gange har hun siddet at rystet og haft samme blik i øjnende som hun hade sidste gang hun gik i fødsel (store øjne)

• #14   22. okt 2012 har hun født før?
    er de rystelser ikke opblokningen, der kan mine godt sidde og sitre?
    det kan vel også godt kaldes plukveer

• #15   22. okt 2012 ja hun har født før men synes hun er svære og læse den her gang. både det med hendes temp. og at hun ikke har spist før kl 17,00 i dag. her til aften har jeg set hun har fået rigtig meget mælk ned og hvalpende er faldet længere ned. så kan ikke rigtig vudere om det først er på torsdag på 63 dag. hvad vil du sige ?

• #16   22. okt 2012 hvis hendes temperatur har ligget og svinget helt dernede fra i går og hun ikke virker som om hun er tættere på at føde i morgen, så ville jeg få taget en scanning, så jeg kunne se hvordan fostrene havde det

• #17   23. okt 2012 mon ikke der er sket noget i nat? Det lyder på mig som om det er ved at være op over. Er du sikker på at dag 63 er fra ægløsning eller er det fra parring?

• #18   23. okt 2012 hvordan går det

• #19   23. okt 2012 der er ikke sket noget endnu andet end hvalpende er rykket længer længere ned. hun spiser ikke ret meget men lidt. har talt 63 dage frem fra hun blev parret og det er så på torsdag. kan man være sikker på at hun går helt fra maden på den dag hun skal føde

• #20   23. okt 2012 nej man kan ikke være sikker på at hun går fra maden, de fleste gør, men ikke alle.

når det er tale om 63 dage fra parringstidspunktet, så er det jo så ikke sikkert det er fra ægløsningstidspunktet, så det kan sagtens svinge både den ene og den anden vej.

• #21   23. okt 2012 okay men man kan ikke regne med temp og heller ikke med om hun går helt fra maden er der slet ikke nogen tegn så man kan være sikker.

• #22   23. okt 2012 hvis man kan mærke tæven sitre og se hun halser, ja så er det helt sikkert at hun er i opblokning, men det er ikke alle tæver der viser tydelige tegn og nogle viser tegn meget før.
    skedeåbningen bliver slap, det er vel et meget sikkert tegn.
    De fleste tæver kan man godt regne med gør ligesom sidste gang, det har mine i hvert tilfælde gjort.

hvis vandet går uden at der kommer veer efterfølgende eller hvis der kommer ildelugtende flåd, så skal du have fat i dyrlægen.

som jeg også skrev i går, så ville jeg nok også kontakte min dyrlæge i dag, nu temperaturen har været så langt nede så længe

• #23   25. okt 2012 Er der sket noget endnu med den tæve???

Kommentér på:
tempreatur fald

Annonce