{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.603 visninger | Oprettet:

Nogen eksperter til at mærke evt hvalpe i maven? :) {{forumTopicSubject}}

Min tæve er i 7 uge nu og efter min mening ret stor smiley
Jeg har endnu ikke mærket nogle hvalpe, er der nogen som kan fortælle mig hvor langt henne hun skal være før man kan mærke hovederne på de små?

muligheden er selvfølgelig at hun er gået falsk drægtig, men hun slimer, og det siger dyrelægen er et godt tegn, så vi håber stadig smiley

da vi var til lægen sidst var hun i 5 uge, i forbindelse med noget andet, men her mærkede lægen efter på bugen, og kunne da ikke mærke nogle hvalpe endnu..

håber der er nogle erfarende derude smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Nogen eksperter til at mærke evt hvalpe i maven? :)
  • #1   14. sep 2012 Det er nok nemmest at smutte en tur til dyrlægen og få hende scannet eller røgten fotograferet ?

• #2   14. sep 2012 min dyrelæge sagde til mig at det skulle jeg først gøre dagene op til fødsel for at være helt sikker på at kunne se hvor mange der var smiley
    så derfor venter jeg lige lidt endnu, synes bare at min veninde kunne mærke alle hvalpe meget tydeligt på hendes tæve, og jeg kan ikke mærke en dyt smiley

• #3   14. sep 2012 Altså røgten skulle du gerne kunen se nu- hvis den er 7 uger henne? for der tæller man jo rygraden på hvalpene. Så det er da udnerligt han har sagt sådan.

• #5   14. sep 2012 isabelle

der kan jo sagtens være få hvalpe, hvis der er nogen. hun er jo chihuahua. så mellem 1-3 er jo unormalt.

• #6   14. sep 2012 Jeg synes du skal passe på med at trykek din tæve på maven, lad dyrlægen om det og få så taget et røntgenbillede.
    Efter dag 44 kan der tages røntgen, for der er skelettets knogler så forkalkede at man kan se rygsøjlerne. Røntgen siger ikek noget om, hvorvidt hvalpene er levende.

• #7   14. sep 2012 jeg har ikke trykket som dyrelægen, jeg har lagt flad hånd på for at mærke efter spark smiley ellers har jeg kun overflade trykket hvis man kan sige det smiley

idag er hun på 49 dagen

• #8   14. sep 2012 jeg har heller aldrig kunne mærke fostrenes hoved, hvis man er heldig kan man mærke de små bevægelser, hvis tæven vil slappe af og ligge stille.

jeg er helt enig i det Kennelmor skriver

• #9   14. sep 2012 super smiley så sætter jeg luge forventningerne helt ned smiley jeg synes jeg var ved at blive helt skør over ikke at kunne mære de små hoveder hehe smiley

ov skal lige hører, må hun gerne løbe og lege i haven på nuværende tidspunkt, eller skal hun holdes i ro?

• #10   14. sep 2012 hun må gerne løbe og leg og gå ture som i plejer.
    hun må ikke hoppe og springe, så undgå så vidt muligt at hun løber på trapper eller hopper op og ned i møblerne (det har jeg aldrig kunnet forhindre mine i, men hvis de springer forkert, så kan det skade et foster)

• #11   14. sep 2012 Super, altså hun løber ikke på trapper osv, men op i sofaen gør hun desværre. og jeg ved ikke helt hvordan jeg skal stoppe hende i det. problemet er lidt at hun er begyndt at have meget besvær med at hoppe op..

• #12   14. sep 2012 røntgen kan man kun se i den sidste del af drægtiggeden, for det er først der at knoglerne inderholde andet end brusk, og altså kan ses på røntgen. men ultralyd kan fortælle dig helt sikkert om der er hvalpe eller ej, det er bare ikke helt sikkert at det kan fortælle hvor mange.

jeg har kunnet mærke det tdeligt på en 42 dages drægtighed, men vær forsigtig, det kan være din tæve spænder op og så vil du ikke kunne mærke nogen uanset hvor hårdt du trykker, kun hvis hun slapper af og du mærker rigtigt kan du. hvis du har planer om flere kuld så få dyrlægen til at vise dig hvordan og forklare dig hvor hårdt du må føle efter.

• #13   14. sep 2012 sæt evt en fodskammel ved sofaen så hun ikke skal hoppe men bare tage et trin?

• #14   14. sep 2012 Du skal slet ikke være urolig. Det lyder helt normalt.
    Mine hunde bliver også som spærreballoner og det er først omkring den sidste uge der sker spræl i maven på dem.
    Mine får lov at løbe det de vil - det eneste jeg stopper dem i er at gå i vandet.

Kommentér på:
Nogen eksperter til at mærke evt hvalpe i maven? :)

Annonce