{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.722 visninger | Oprettet:

Slemme opdrættere, skam jer saa {{forumTopicSubject}}

Læs hele teksen før i hidser jer op paa mig smiley

I er simpelthen for dyre med jeres hunde, i kan ikke forlange mere end 3 - 4 tusind kr. for jeres hvalpe, de koster jo kun 500 kr. for chip og 500 kr. for vaccine.
I er jo syge naar i forlanger 7.500 kr. og opefter for jeres hunde.

Jeg troede folk selv kunne se det, men aabenbart ikke.

tænk paa hjemmet istedet for pengene, det er der ikke mange der gør. I tænker jo ikke paa hundens bedste, og i er ikke fair med de priser der.

Og i skal ikke træne jeres hvalpe, det kan køber gøre.

Folk der er saa dyre er jo idioer og pengegriske, og det er synd for de stakkels hunde.

Jeg vil lige tilføje at jeg ogsaa gerne laaner min chihuahua han ud til parring, i kan jo bare komme med et bud imellem 500 - 1000 kr. jeg vil bare saa gerne have han skal hgge sig med en dame.
Han har faaet et sundhedstjeck og er tjecket for race relateret sgdomme men har ingen papirer paa det, men han er en god han.

Nej, jeg mener det ikke seriøst, faldt over noget lignende paa nettet og jeg kogte indvendigt, hvad filan... er det for en indstilling at have til tingene, jeg raser.

Jeg takker for at der er gode opdrættere til som gør et seriøst arbejde i det, og prisen er sku fair smiley

Ps. det staar ikke ordret saadan, har ændret lidt for ikke at hænge hende ud.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Slemme opdrættere, skam jer saa
  • #1   26. jul 2012 Det ser jeg alt for ofte, og det pisser også mig af.

På facebook skriver folk tit noget i stil med "søger lille hund" og jeg linker til en god og seriøs opdrætter som enten har hvalpe til salg eller planlægger et kuld, hvorefter de skriver "jeg har ikke råd til en med stamtavle" og så tænker jeg, hvad blev der af at spare op?

Jeg ville helt klart vælge at overarbejde og spare op til at kunne betale min kommende hund(e) da det bliver en dyr omgang - men det er helt klart prisen værd!

• #2   26. jul 2012 K&K
    Her taler vi om hunde med tavle hvor alt forarbejde er tip top i orden.

• #3   26. jul 2012 Thomas tag noget medister smiley

• #4   26. jul 2012 fuldstændig ligsom med dyrelægerne, folk brokker sig over deres prisen, men man skal huske på for at overhovedet kunne drive en praksis, skal man have tag over hovedet, instrumenter, viden og ansatte-

• #5   26. jul 2012 Priserne på hvalpe kan ikke få mig op i det røde felt.
    Jeg er total ligeglad hvad de koster, om det så er med eller uden tavle.
    Jeg har heller ikke noget imod at en hvalpe sælger tjener penge på det.

Jeg som køber kan selv vælge hvad jeg vil købe, og gå uden om dem jeg vil.

Det eneste jeg ikke går ind for, er dem som har massevis af hunde og avler dem i små rum i stalden eller importerer fra østeuropa før de er 8 uger osv.
    Har hundene og hvalpene det ellers godt, så er jeg ligeglad med hvem, hvad og hvor de opdrættes og til hvilken pris.

Ingen tvinger nogen til at købe en hvalp.

• #6   26. jul 2012 Laila: Haha, vil hellere have filet ;D

Citronmåne - Præcis smiley

• #7   26. jul 2012 Jeg har fået mit første kuld . 1 sund og rask lille dreng . Jeg er også blevet kaldt pe
    ngegrisk osv,osv.

• #8   26. jul 2012 andrea Z
    Jamen hvad bilder du dig ind at forlange penge for den, kan du saa skifte indstilling og give den væk, puha da slemme opdrætter smiley

Ironi kan forekomme smiley

• #9   26. jul 2012 Jeg har ikke ondt i rumpetten hvis hunden kommer fra et godt sted, men hvis vi snakker stald-drift med mange kuld og ingen prægning , så er det ikke i orden - men mange gange sælges disse også til meget lave priser

• #10   26. jul 2012 Thomas s. Ja ikke...Hun tilbød mig dog at komme og afhente den gratis og jeg kunne så give hende 1000 at hente ham og fodre ham op. Så slap jeg med al det hvalpe besvær. Det skal lige siges at, han blev født den 20.7 og dier lige så fint hos sin mor. Er rystet.

• #11   26. jul 2012 Folk er sku underlige, har selv haft en der synes jeg er ond fordi jeg ikke vil sælge en af mine hvalpe til 2000 kr. smiley

• #12   26. jul 2012 Man undres til tider.

• #13   26. jul 2012 Engang i mellem kan jeg, helt ærligt, godt tvivle lidt på om hvalpe med tavle nu også behøver koste 10-12-15 tusind kroner(og at opdrætter stadig taber penge på det). Jeg TROR nogen gange at prisen er kunstig høj. MEN MEN MEN jeg vil alligevel hellere give (for) meget for en hvalp der så tilgengæld er opdrættet med omtanke og efter sunde racetypiske forældre.

• #14   26. jul 2012 *WHAT* det er jeg ganske klar over. At det er sådan for NOGLE opdrættere. Men ikke alle. Alligevel synes jeg at hvalpene har samme pris inden for samme race. Men som jeg jo også skriver så giver jeg gerne prisen for en ordentlig hvalp smiley

• #15   26. jul 2012 What:
    Det er vist hunde UDEN tavle K&K ikke vil betale de mange penge for smiley

• #17   26. jul 2012 Jeg kan absolut ikke få ondt i bagen af at man sælger hvalpe til hveken 5-10-eller 15,000 el mere, hvis man tjener penge, fint med mig, hvorfor skulle man ikke det? Jeg har derimod meget ondt i bagen over dem der ikke sikre at hunden er raske, ikke har arvet sygdomme og at de ikke har giver hvalpende det de behøver de første 8 uger af deres liv ( miljøtræning, vacc, chips o.s.v)

• #18   27. jul 2012 K&K og heldigvis så er det din beslutning smiley
    Personligt så er prisen ikke afgørende for mig, derimod om den er sundhedstjekket , det er ikke alle tavle hunde, og desværre slet ikke mange blandingshunde. ( læs meget få blandingshunde)
    Så tavlen er ikke afgørende for mig, men det der ligger bagom tavlen altså muligheden for at tjekke at hundene bag hvalpen ( forældre, og tidligere generationer) er vigtig, og det er svært med blandingshunde medmindre de kommer fra tavle forældre.

• #19   27. jul 2012 K&K nu er jeg lidt lost her, du vil ikke betale meget for en hund uden talvle/blanding, men tråden går på hunde med stamtavle, så vil da egenligt godt hører om du mener jeg vil ikke betale så meget for en hund så køber uden tavle eller ?

• #20   27. jul 2012 Ryan: Kig på profilen og du får svar på det spørgsmål 8-)
    Hvad jeg meget helere vil have svar på fra K&K er hvorfor hun mener tavle hunde er for dyre i forhold til hvad hun får, når der samtidigt gås op i at hundene er "Rene"

Kingston: Mor og far er begge rottweilere.
    Mor: Cleo
    Far: Absalon
    Han er hentet i Ansager, ved en gårdejer.
    Fik ingen stamtavle med , men har hundekontrakt og rigtig flot sundhedsbog.

Kinga: Hun er 100% ren papillon.
    Hendes far er en rigtig smuk en fra Holland, med flotte papirer.
    + hendes mors papirer så jeg også, (+ har set hende irl, virkelig flot) Begge forældre er af farven zobel.

Jeg spørger ikke for at genere dig K&K, men fordi jeg rigtigt gerne vil høre hvad der får folk til at købe "billigt" når det drejer sig om en mange årig ven, men ofte dyrt når det drejer sig om et TV. (det ved jeg naturligvis ikke om du gør hehe)

• #22   27. jul 2012 K&K ja så giver det hele mening at du støtter tvivlsom og ikke overvejet opdræt af hunde. Så hellere alle blev til hvalpefabrikker så priserne bliver endnu lavere og så skidt med at Danmark bliver fulde af syge hunde.

• #23   27. jul 2012 K&K Jeg har blot kopieret oplysninger du selv har lagt ind på din profil. Hvis dette er ulovligt må jeg jo tage en tur i fryseren for det.

Fatter ikke du vil have renracet og rask hund men vil ikke betale for at folk bruger tid og kræfter (og penge) på at opnå det resultat. Lyder for mig som om du vil have uden at yde. Sorry to say.

• #24   27. jul 2012 Calles lige min pointe smiley

Og K&K vil ikke skændtes bare tilkendegive min mening så andre også kan se den smiley

• #25   27. jul 2012 Jeg har ikke noget at skjule

• #26   29. jul 2012 Giver gerne ekstra penge for at jeg VED at min hund har haft en god opvækst og der er papir på alt,(sundhedsbog, stamtavle) fordi idag er der mange der snyder med den slags ! Nu skal man også tænke på at det er et hårdt arbejde at have en kennel og der skal også bruges mange penge på : foder, hvalpepakke, vaccine, osv. At have en kennel kræver fuldtidsarbejde.

Kommentér på:
Slemme opdrættere, skam jer saa

Annonce